muruniitja mootor merele
#1

Kajastan siin üht projekti, mis algas suht juhuslikult, kui keegi tõi töökotta vana 5hp Evinrude jala. Kuna muruniitja mootor vedeles juba varem garaasis, tekkis mõte need kaks kokku panna. Netiavarustes leiab sellistest cmbodest nii mõnegi video näit. https://www.youtube.com/watch?v=ABcMVciwxos

Sellise projekti puhul on vaja alati läbi mõelda mõningad nüansid:
1. Jala võll ja mootori võll on totaalselt erinevad, nende kokku ühendamine võib olla keerukas nii, et ei tekiks vibratsiooniprobleeme. Tavaliselt viib see väga suure ja robustse vaheadapterini, mida ma tahtsin vältida. Samuti on võllide läbimõõt üsna erinev - mootoril 25mm, jalal 10.7mm. Lahendus tuli üsna lihtsalt, mootoril oli võlli otsas M8 keermeava vikati kinnitamiseks. Puurisin selle lihtsalt üle ja sügavamaks ning tegin kummagile küljele M6 keermega ava seadepoldi jaoks. Jala võlli tegin u. 55mm lühemaks ja puurisin vastavatesse kohtadesse süvendid seadeplotide otste jaoks. Jala võll istub nüüd otsapidi tihkelt mootorivõlli sees. Nii pika võlliga ei tohiks ka suuri tsentreerimise probleeme tekkida.

2. Kuidagi oli vaja korpused kokku viia. Siin lähtusin mootori karteri kujust ning lasi vesilõikuses teha 20mm alumiiniumist distantsrõnga ning jala külge vastavate avadega vaheplaadi. Kogu kupatus käib M8 poltidega omavahel kokku. Jala seest on eemaldatud veepump, mis õhkjahutuse puhul on lihtsalt jõu raiskaja.

3. Mootoril on puudu summuti, karbuss ja starter. Summutiks leidsin garaasist mingi vana pocketbike tusla, mis on täpipealt õige siseläbimõõduga. Leegitoru tegin võrri omast, hetkel on puudu veel ühendusflants mootoriga, järgmine nädal peaks kätte saama selle.
Karbussiks on samuti garaasist leitud vana Veteroki 8M karbuss, mis on täpselt õige läbimõõduga ja teise hea omadusena on tal reguleeritav peadüüs, mis peaks tunduvalt kergendama segu paika saamist. Mehhanismiks kasutan originaal käepidet ja teen sinna vahele trossiga ülekande.

Starterit pole veel siiani leidnud, ebays müüakse sellele mootorile muidugi kõike, kaasa arvatud starterit, aga loodan äkki leiab midagi lähemalt.
Kui kellelgi on pakkuda Tecumseh LAV35 starterit, siis andke teada erasõnumis

Paar pilti ka:
https://www.dropbox.com/sc/axn49j6pk1euw...wPooZImFka
Vasta
#2

Loobin siia projekti juurde kriitikanooli. Tecumseh on saast mootor, oleksid võinud B&S mootori leida, oleks juppide saadavus lihtsam. Sinupoolt mainitud "suur robustne vahe adapter" on sellises projektis täiesti vajalik. Kes on proovinud muruniidukit ilma terata käivitada see teab, et see on väga ebamugav tegevus. Siit ka küsimus, et kuidas kavatsed selle probleemi lahendada?
Vasta
#3

Kõike on saada
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p...&_from=R40
Olen käima pannud küll niiduki ilma terata. Tühikäik oli natuke ebastabiilne, muidu töötas küll.
Vasta
#4

Nu jebais on kõike saada aga mu mõte oli, et B&S mootori tükke leiab kiirelt ka naabrimehe kuurist.
Tsentrifugaal siduri peale ei ole mõelnud?
Vasta
#5

Sidurit sinna, milleks? Jalas on ju neutraaliga käigukast.
Vasta
#6

(27-07-2014, 14:15 PM)vootele Kirjutas:  Sidurit sinna, milleks? Jalas on ju neutraaliga käigukast.

Ai seda ma ei teadnud, et sel käigukast ka on.
Ärge peksa tehke, palun leebemat karistust!
Vasta
#7

Mul selline vigur juba 20aastat kasutuses jalaks on 5hj Husqvarna ja mootoriks tavaline B&S.Progress 4jal lisamootoriks olles lükkas Jõesuus paati vastuvoolu nagu vana meesToungue.Nüüd on Flipperil trollingumootoriks.Bensukulu on olematuBig Grin.
Vasta
#8

(27-07-2014, 14:15 PM)vootele Kirjutas:  Sidurit sinna, milleks? Jalas on ju neutraaliga käigukast.

Käigukastiks on seda vist natukene vägivaldne nimetada Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#9

(27-07-2014, 19:01 PM)ahtos Kirjutas:  Mul selline vigur juba 20aastat kasutuses jalaks on 5hj Husqvarna ja mootoriks tavaline B&S.Progress 4jal lisamootoriks olles lükkas Jõesuus paati vastuvoolu nagu vana meesToungue.Nüüd on Flipperil trollingumootoriks.Bensukulu on olematuBig Grin.
Ma just mõtlesin, et kas custom karburaatori ja väljalaskega saaks sealt ehk rohkem umfi kätte, kui kirjas olev 3.5hp
Paat ise on nõukaaegne noorte võistluspaat, tahaks selle pähklikoore liugu ajada.
Vasta
#10

Kas jalas olev võll tõesti suudab hooratta (tera) ülesannet täita?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

Kindlasti saab sealt ka rohkem jõudu kätte,kuid mul vastupidavus tähtsam.4,4m pikk paadike liigub 6kmh ja mulle sellest piisab,kui kiire panen suure mootori käima.
Vasta
#12

Vibrast on selle aretuse juures kõige keerulisem lahti saada, katse tehtud ühel semul, sedapuhku Veterokkeli jalale.

Mh glissiliulaskmiseks ikka ulka rohkem võimu vaja.
Vasta
#13

Pakun, et Veterjoki karbussiga ei saa sellest asja.
Vasta
#14

(28-07-2014, 11:43 AM)vootele Kirjutas:  Ma just mõtlesin, et kas custom karburaatori ja väljalaskega saaks sealt ehk rohkem umfi kätte, kui kirjas olev 3.5hp
Paat ise on nõukaaegne noorte võistluspaat, tahaks selle pähklikoore liugu ajada.
Ise mõtlen et vabam väljalase ja sisselase võiks kogu tuuning olla-vesi on ju koguaeg ühtlane raske koormus. Seega saab kone kõvema koormuse kui maapeal, samas töökindlus on veepeal palju olulisem.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#15

(28-07-2014, 21:26 PM)2715 Kirjutas:  Pakun, et Veterjoki karbussiga ei saa sellest asja.

Aga milllist karpat siis soovitate?Mul sama projekt käsil veteroki jalal 3,5 bj pada.
Vasta
#16

Parandaks et saab asja aga selline pisiasi, et kui selle karbussi seguklappi vaadata siis on sellel 1/3 puudu ja kui sinna uus klapp teha saab ka sellega.
Kes selle tegemisega hakkama saab on iseasi.
Vasta
#17

Kollektorid nüüd ka tehtud
https://www.dropbox.com/sc/qv8upkypf5g6w...jsb_VOfGxa
https://www.dropbox.com/sc/xwib24wjlf9yk...b4TnAucgHa
https://www.dropbox.com/sc/z5qh94siejplp...3zDsgG0h1a

Ei usu, et see seguklapp nüüd niivõrd segavaks faktoriks osutub, originaalis on see mõeldud tühikäigu tekitamiseks. Võib muidugi juhtuda, et selle mootoriga osutub see lõige liiga suureks ja tühikäik läheb liiga kõrgele. Eks näeb. Alati saab ka uue klapi lõigata.
Mis mulle meeldib, on see, et ma saan mootori töö ajal segu timmida. Ilmselt on muruniitjal see timmitud pigem väga lahjaks, et kütusekulu minimaalseks saada. Tuleb reaalses olukorras, merel see optimaalse kiiruse järgi paika keerata.

Üks tõsine küsimärk on, kuidas bensiin üles saada. Ma näen siin kahte lähenemist, kas kasutada vaakumiga membraanpumpa või siis panna võlli pealt ekstsentrikuga sigulli bensupump kuhugi külje peale.
Membraanpumbale on vaja ilmselt päris tugevaid impulsse, ning nii negatiivset kui positiivset. Karterituulutusest? Sellega tekib oht jälle, et karterisse tekib rõhk ja pressib õli simmerlingi vahelt välja...
Elektrilist pumpa ei taha panna ka, kus ma paadis selle elektri võtan...
Vasta
#18

Nii
TEHTUD
Big Grin
Täna kruvisin asja lõplikult kokku, edasi läheb katsetamiseks. Õhkjahutusega on lihtne, tünni pole vaja. Starteri asemel võtab koha sisse esialgu akudrell koos padruniga.
Veteroki karpal pöörasin siibri tagurpidi, nii et võll vaatab nüüd allapoole. Natuke pikendust ja hoovastikku ja gaasi saab originaal käepidemest keerata.
[Pilt: DSC_0061.JPG]
[Pilt: DSC_0062.JPG]
[Pilt: DSC_0064.JPG]
Vasta
#19

Muidu ilus töö aga ebamugav suuri pilte vaadata,kruvin pildid normaali,siis kirja loe luubiga.
Vasta
#20

midagi tuleks vast ette võtta niiskusega, kui süütemäng märjaks saab näiteks või piip ja piibujuhe? teoretiseerin....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne