Mõistusevastased manöövrid liikluses

(20-06-2018, 09:31 AM)aavu Kirjutas:  Oli ka asulas 60 piirkiirus. Millal mindi üle 50 peale?

Oli, mäletan et esimesel aastal sain jõululaupäeval Tartus Narva mäe all kalmistule sõites selle eest nätaka, lapsed olid väikesed, äkki oli aasta 1998 või 1999?
Vasta

(20-06-2018, 08:38 AM)v126 Kirjutas:  See eksperiment oli vist aastal 1996 kui kõigil teedel oli lubatud suveajal sõiduautodele 100 kmh

1997. a. 15. juulist 15. augustini vt http://epl.delfi.ee/news/eesti/piirkiiru...d=50742658
Vasta

(19-06-2018, 13:25 PM)zazik Kirjutas:  
(19-06-2018, 11:31 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Ja olen teinud reaalseid teste saamaks maanteel KESKMISEKS 90 km/h ja kuradi raske on isegi nädalavahetuste õhtutel! Jah, alati olen saanud aga see on tähendanud TEGELIKULT vahepeal päris arvestatavat kiiruseületamist! Olen seda teindu siis digiseadmega Prn-Tln ja Trt-Tln lõikudel sildist-sildini. 

Ma just mõni nädal tagasi praktiseerisin. Tallinnast Espaki juurest sõitsin välja pühapäeva õhtul kella 20 paiku, tartu Lõunaka statoili sisse pöörates oli keskmise kiiruse näit 94km/h. Mitte mingit meeletut kihutamist, spido hoidsin pidevalt ca 15 üle lubatu, s.t. reaalne kiirus jäi selliseks, et ükski kapp ei välkunud. Kuni koseni siis vastavalt 125 oli kella peal. Mõne möödasõidu pidi tegema, siis läks seier vahepeal ka 140-ni.

Sa sõitsid 110 alaga, mina talvel, kui kogu tee on 90. Suur vahe! Ja püsiv +15 on juba märgatav ületamine ja korraks 140 väga palju! Seda siis juriidilises mõistes, tegelikult kannatab moodsate autodega sõita palju kiiremini, jäädes koos reaktsioonide ja pidurdusteekonnaga ikkagi väiksemasse meetrite arvu kui vanatehnikaga seda tehes Big Grin 
Lihtsalt Riik ja Seadus ei saa teha vahet "piduriteta" Mossel ja uuel süsinikketastega Carreral. Ja siit saab ka kogu probleem alguse! Needsinased 100-ajad olid toredad ja lubatud kiirus jõudis autodele järele. Siis said pukki jälle kord mendid-kommud eesotsas Vanega ja oli asi jälle persses. Autod lähevad üha paremaks ja kiirused muudkui väiksemaks. Ja harimatud laps-miilitsad määgivad kooris, kuidas kiirus on kõige põhjuseks. Kiirus on VIIMANE õnnetuste põhjustaja, kui, siis VALESTI VALITUD ja arutu kiirus antud teeoludesse antud auto ja juhi oskuste juures. 

Jällegi on ju ehedaim näide Talveralli, kus sõidetakse halvasti juhitava tehnikaga võimalikult rasketes oludes enamasti täiesti sõgedatel kiirustel ja kui mitu õnnetust on olnud??? Plekki on mõlgitud, omavahelgi kokku saadud aga midagi rasket pole olnud. LaSa/Meintz on ainsad, kes ka otsaesise siniseks said aga siis oli ka õkva jämedasse mändi raske rauaga. Enamus on ralli käigus mingitel lõikudel vajutanud 120-140 km/h, kel auto ei lähe, siis lihtsalt gaas põhjas Big Grin Ja siis, kui see kiirus muutubki antud kohas arutuks, sõidetakse teelt välja kraavi Big Grin Suurel maanteel tihtipeale läbi vastassuuna, kus on tihtipeale "ees" raskeveok. 

Seda, et maanteel juhtuks õnnetus selle pärast, et tulitera autoga sõideti suvel kuiva teega valgel ajal 90 asemel 105 km/h - andke andeks, seda ei juhtu! Aga kui puujuurikatega metsateel 60'ga puusse sõidetakse, on tegu VALESTI valitud kiirusega, mitte liiga suure või lubatut ületava kiirusega. 

Reaalsus tänase autopargi põhjal anno 2018 peaks olema:
1. linn ja pinnastee (metsatee) 50 km/h 
2. kattega tee elik kruusatee 80 km/h 
3. kattega  1+1 asfaltmaantee 100 km/h. Vajadusel eriti kitsaste ja käänuliste teede puhul märgiga piirkiirus 80 
4. eraldusribaga 2+2 maantee 120 km/h, talvel 100.
5. kiirtee 130 km/h, talvel 110. 

Eraldi tuleb aga teh.tingimused muuta nii, et teatud autod saaks kiiruspiirangu kohustuse koos sabapealse märgiga. Needsinased varraspidurid 50, võimendita trummelpidurid 80 jne. Ja kui nüüd päris-päris aus olla, siis veel 10-aasta tagune avariigrupi küsimus "miks pole ABSi" oli imelik (poisile sõideti otsa ja nii küsiti hainina kohta), TÄNA võiks aga olla küll juba see piirang, et ABSita auto max.kiirus 100 km/h. Selliste autode osakaal igapäevaliikluse son paar protsenti ja 100 ei ole ka liigne ahistamine.
Vasta

Keskmine kiirus 90 tähendab seda, et enamus aega peab spido rippuma seal 100-110 vahel. Meie  teedel on legaalselt 90 isegi öösel võimatu saavutada.Ainult lendstardiga  ja fotofinišiga ehk.


Oli meil kunagi omamoodi võistlus kui Belgiast koju käisime. Aacheni juurest saksa sisse tulles on Pomellenisse ca 850 km. Üritasime võistelda kes läbib selle tee suurima keskmise kiirusega. Kulus selleks aega tavaliselt 6 tundi + - 10 min. Ja rekord oli 141km/h keskmine, millest enamus sõideti hommikupoole ööd. Päeval jäi tulemus sinna 130-135 kanti. Samas enamuse ajast millal  vähegi õnnestus sõita kõlkus osuti seal 200 kandis. Üks väike pidurdus ja keskmine kukkus kolinaga. Seda aga tagasi sõita endisele kohale on peavalu, pidi kõvasti "tööd" tegema.

Teine näide. Kui suurega saad öösel piloodiga lasta piirajas 90km/h neli tundi jutti siis ka keskmine ei tõuse eriti üle 80-82 km.

Sellepärast ma natuke imestangi, et kuidas on võimalik saada legaalselt 90 eestis keskmiseks.

Aquila captas non muscas.
Vasta

KAMAZ ja rehvid Big Grin
https://youtu.be/mr0ufW3V16E?t=290
Vasta

(20-06-2018, 14:00 PM)ZIL 131 Kirjutas:  KAMAZ ja rehvid Big Grin
https://youtu.be/mr0ufW3V16E?t=290
Venemaad ja analoogse rehvikultuuriga maid (sh. Gruusia ja Armeenia) ei saa me õnneks meie Eestiga eriti võrrelda.
Meie viskame nende mõistes pea "uued" rehvid (1,6 mm mustrit) juba minema. Sealsetes maades sõidetakse need ikka täiesti lõpuni ja kuni veel kummi on siis ka lapitakse seda vana rehvi.

Eeltoodud maades ringiliikudes ikka väga tihti on lõhkenud rehviga masinad teeääres ning meie mõistes pea iga nurga peal on ka toimivad rehviparanduse-vulkaniseerimise punktid/putkad.
Meitemaal aga sellised teeäärseid "ekspress" rehviparanduspunkte üldse polegi ning mulle on jäänud mulje, et meil üldse rehvipunktid rohkem vist tegelevad rehvide vahetamisega kui parandamisega.

Aga seda kõike muidugi meie õnneks ja ohutuseks, et meil ei sõideta rehve (enam) lõpuni.
Vasta

Priit ära nüüd jama Big Grin 
Just tegin väikse tiiru vana 911 turboga. Siis sellega,millel arusaades,et turbo taha tuleb on juba hilja Big Grin
Ei ole seal ühtegi abimeest sind aitamas. Särk sai ka kuival asfaldil ikka hirmust natuke higiseks Toungue
Aga julgen väitta,et see ikka päris edumeelselt pidurdab ja kurve läbib.
Saksamaal vist selline kord,et autole on kehtestatud max suurim kiirus. Ka mingi kleebis on autodes sees. Eelmine suvi ühel sealt poolt tulnud matkajal oli max 135km/h volvo 71 aasta P1800-l kleebisel. Aga vot ei taibanud küsida mis värk sellega on. Samas võin ise kinnitada,et käib see volli 140+ nigu nipsti ja tehases andmetel vist suisa 180+
Keegi nagu kunagi mainis,et seal on nii öelda oldtimeritel max kiirus ohutuse mõttes piiratud. Mitte siis füüsiliselt vaid kui vahele jääd saad ketuka.
Äkki keegi Saksamaa asjadega kursis olev oskab seletada.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(20-06-2018, 15:05 PM)wagoneer Kirjutas:  ... Ka mingi kleebis on autodes sees. ...

See ehk näitab talverehvidega lubatud suurimat kiirust?
Vasta

Krt just meenus,et mu oma skodadel ka ju kleebised sees on. 2008 octavial oli 180km/h ja 2012 octavial 210km/h. Aga mis seal veel kirjas oli pole vaadanud. Kui kodu saan,siis kaen mis seal kirjas on. Äkki tõesti mingi talvekate info.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Kui saksast toodud siis arvatavasti midagi taolist: "Achtung, winterreifen, max geschwindigkeit blä, blä, blä."

Aquila captas non muscas.
Vasta

(20-06-2018, 11:29 AM)honkomees Kirjutas:  
(20-06-2018, 09:31 AM)aavu Kirjutas:  Oli ka asulas 60 piirkiirus. Millal mindi üle 50 peale?

Oli, mäletan et esimesel aastal sain jõululaupäeval Tartus Narva mäe all kalmistule sõites selle eest nätaka, lapsed olid väikesed, äkki oli aasta 1998 või 1999?

Nii värske see asi ei ole.
Kui õieti mäletan, siis 80-tel kui liiklust tudeerisin, siis vahetult enne vähendati 50km/h-le.
Tuledega sõitmine läks moodi samal ajal. Alul paluti ainult 1. septembril, siis 1.-5.sept, ja veel hiljem siis talveajal sõita tuledega. Aastaringi kasutamise kohustus tuli juba EV ajal.
Riiulis on alles vanemad LE-d, peab kaema.
Vasta

(20-06-2018, 11:30 AM)honkomees Kirjutas:  
(20-06-2018, 08:38 AM)v126 Kirjutas:  See eksperiment oli vist aastal 1996 kui kõigil teedel oli lubatud suveajal sõiduautodele 100 kmh

1997. a. 15. juulist 15. augustini vt http://epl.delfi.ee/news/eesti/piirkiiru...d=50742658

Just täpselt seda perioodi mõtlesin.
Vasta

Tervist !

 Oli mul võimalus täna hommikul veidi enne kaheksat Tallinnas Tammsaare tee ja Tondi tn. ja Rahumäe tee ristmikul ummikus aega veeta , autojuhid olid kuidagi omavahel solidaarsed - lubati sõidurada vahetada ja ei "tuututatud" , üldiselt kõik sujus välja arvatud ühistransport ehk liinibuss , mis sõitis foori keelava punase tulega ristmikule ja muidugi ületas ristmiku takistades sellega teisi liiklejaid , siis muidugi minu "lemmikud" mootorratturid - parem suunatuli vilgub ehk selge signaal : soovin pöörata paremale , see "sõidumeister" aga trügis vasakule , Mul pole midagi selle vastu , kui nendele "värdidele" veidi ruumi ja vabamat läbipääsemist võimaldada , aga vastastikune austus tuleb tsiklimeestel enne välja teenida ( puudutab ka "traktoriste" ehk ATV ga linnas hullu panevaid debiilikuid ) .
  Ummikud linnas on kuidagi väiksemad , ilmselt on koolid suvevaheajal .
Vasta

(20-06-2018, 23:24 PM)edvard Kirjutas:  Tervist !

 Oli mul võimalus täna hommikul veidi enne kaheksat Tallinnas Tammsaare tee ja Tondi tn. ja Rahumäe tee ristmikul ummikus aega veeta , autojuhid olid kuidagi omavahel solidaarsed - lubati sõidurada vahetada ja ei "tuututatud" , üldiselt kõik sujus välja arvatud ühistransport ehk liinibuss , mis sõitis foori keelava punase tulega ristmikule ja muidugi ületas ristmiku takistades sellega teisi liiklejaid , siis muidugi minu "lemmikud" mootorratturid - parem suunatuli vilgub ehk selge signaal : soovin pöörata paremale , see "sõidumeister" aga trügis vasakule , Mul pole midagi selle vastu , kui nendele "värdidele" veidi ruumi ja vabamat läbipääsemist võimaldada , aga vastastikune austus tuleb tsiklimeestel enne välja teenida ( puudutab ka "traktoriste" ehk ATV ga linnas hullu panevaid debiilikuid ) .
  Ummikud linnas on kuidagi väiksemad , ilmselt on koolid suvevaheajal .

Seda suunatule pattu teevad paljud ratturid, eriti alles hiljuti load saanud sõitjad. Olen isegi maanteel pikalt lasknud, suund sees.  
Tsiklitel nimelt ei tule suund keerates maha, vaid tuleb ta ise uuesti ka välja vajutada. Vajab õppimist, kui oled autoga harjunud.
Vasta

(19-06-2018, 23:32 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  No näiteks minu diisel-Maskvits võtab 50-ga sõites 5 l. -100 km. peale. Kui sõidan 70-ga siis 7 sajale. 90-ga võtab juba 8 + liitrit. Igaljuhul sõidan võimalusel 70-ga.  Pealegi on kodu ümbruse teed nii kehvad,et mõnel lõigul hakkavad hambad lõualuus sügelema...
 Big Grin

 Sellistel teedel, kus plommid lõuast välja tahavad tulla, ei jää Moskiito kellelegi jalgu Big Grin 
Kõrge diisli kulu tuleb aga minumeelest sellest, et pöörded on liiga kõrged. Arvatavasti on need sellised nagu sõidaks tavalise 5 käigulise diisel autoga kolmanda käiguga.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Prantslased tòmbavad ka kiiruse alla.

https://trip.ee/uudised/alates-1-juulist...ks-80-km-h
Vasta

(21-06-2018, 11:35 AM)Tegelane5 Kirjutas:   Sellistel teedel, kus plommid lõuast välja tahavad tulla, ei jää Moskiito kellelegi jalgu Big Grin 
Kõrge diisli kulu tuleb aga minumeelest sellest, et pöörded on liiga kõrged. Arvatavasti on need sellised nagu sõidaks tavalise 5 käigulise diisel autoga kolmanda käiguga.

Seda muidugi,seda muidugi.... Olen ka mõelnud 5-käigulise kasti peale... sellega saaks liitri sajale kindlasti alla.

T.
Vasta

Nüüd on siis ametlikult niimoodi, et iga idioot võib suvalises kohas teha igasuguseid lollusi ja kui järgisõitjana seisma ei suuda jääda, oledki süüdi:
https://www.postimees.ee/4507884/kohus-b...tsa-soites

Kui bussijuhid seda lahendit hakkavad täht-tähelt arvestama, siis ühistranspordigraafikutest võib vaid und näha.
Vasta

Selles mu arvates küll midagi uut ei ole. Ainuke "õigustatud" olukord teisele tagant sisse sõita on siis, kui ta keerab kõrvalteelt (või teiselt sõidurajalt) Sulle vahetult ette. Ülejäänud olukordades on sissesõitja süüdi.
Vasta

(22-06-2018, 11:55 AM)olli Kirjutas:  Selles mu arvates küll midagi uut ei ole. Ainuke "õigustatud" olukord teisele tagant sisse sõita on siis, kui ta keerab kõrvalteelt (või teiselt sõidurajalt) Sulle vahetult ette. Ülejäänud olukordades on sissesõitja süüdi.

Sa ometi ei taha öelda, et kui tekib tahtmine oma kärule uut tagastanget saada, siis lihtsalt paned suvaliselt pidurid blokki ja tagasõitja vaadaku ise, kuidas hakkama saab? Alles oli vaidlus, kus mõne arvates peab andma teed ka neile gaziljoniga sõitjatele, kes sekundiga 50+ meetrit läbivad... Sama teema: mul on õigus ja teistel kohustused.

Minu meelepaha on suunatud pigem sellele, et kui sõiduautol või liivakoormat vedaval krusal pole maksimaalsest pidurdusest muud häda, kui lisakulumine, siis linnaliinibussis tähendab säärane aktiviteet inimeste kukkumist. Loogiline ju, et bussijuht valis kõigile ohutuma (ja minu arvates ka liikluskasvatuse seisukohast juhmut korrale kutsudes pasliku) viisi ning ei hüpanud nelja jalaga pidurile. Et linnaliinibuss saaks ohutult pidurdada, peab vahemaa eessõitjaga olema nii meetrit 50. Et seda hoida, tuleb pidevalt pikivahet kasvatada, kompenseerimaks edukate pürgimusi, kel "...pole aega ummikus passida". Graafik on aga koostatud normaalse sõidurütmi järgi, mitte arvestades "loovalt oma õigusi teostavaid" juhte.

Või oli keegi koha peal ja nägi, kuidas "klaasistunud silmadega bussijuht sõitis tagant sisse ohutult peatunud sõidukile".

Ma ei õigusta teadlikku avarii tegemist, ei. Aga minu arvates on teinekord ohutum teha väike kõks ära, selmet iga hinna eest avariid ära hoides põhjustada suuremat kahju.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne