Mõistusevastased manöövrid liikluses
No näiteks minu diisel-Maskvits võtab 50-ga sõites 5 l. -100 km. peale. Kui sõidan 70-ga siis 7 sajale. 90-ga võtab juba 8 + liitrit.
Eriti tore tsitaat (kopeeritud), austatud kaasfoorumlaselt. 

Pean ütlema et minu autod on siiani kõik ära võtnud mis paaki pannakse.
Vasta
(10 tunnid tagasi)aavu Kirjutas: Oli ka asulas 60 piirkiirus. Millal mindi üle 50 peale?

Oli, mäletan et esimesel aastal sain jõululaupäeval Tartus Narva mäe all kalmistule sõites selle eest nätaka, lapsed olid väikesed, äkki oli aasta 1998 või 1999?
Vasta
(11 tunnid tagasi)v126 Kirjutas: See eksperiment oli vist aastal 1996 kui kõigil teedel oli lubatud suveajal sõiduautodele 100 kmh

1997. a. 15. juulist 15. augustini vt http://epl.delfi.ee/news/eesti/piirkiiru...d=50742658
Vasta
(, 14:25 PM)zazik Kirjutas:
(, 12:31 PM)PlyVal64 Kirjutas: Ja olen teinud reaalseid teste saamaks maanteel KESKMISEKS 90 km/h ja kuradi raske on isegi nädalavahetuste õhtutel! Jah, alati olen saanud aga see on tähendanud TEGELIKULT vahepeal päris arvestatavat kiiruseületamist! Olen seda teindu siis digiseadmega Prn-Tln ja Trt-Tln lõikudel sildist-sildini. 

Ma just mõni nädal tagasi praktiseerisin. Tallinnast Espaki juurest sõitsin välja pühapäeva õhtul kella 20 paiku, tartu Lõunaka statoili sisse pöörates oli keskmise kiiruse näit 94km/h. Mitte mingit meeletut kihutamist, spido hoidsin pidevalt ca 15 üle lubatu, s.t. reaalne kiirus jäi selliseks, et ükski kapp ei välkunud. Kuni koseni siis vastavalt 125 oli kella peal. Mõne möödasõidu pidi tegema, siis läks seier vahepeal ka 140-ni.

Sa sõitsid 110 alaga, mina talvel, kui kogu tee on 90. Suur vahe! Ja püsiv +15 on juba märgatav ületamine ja korraks 140 väga palju! Seda siis juriidilises mõistes, tegelikult kannatab moodsate autodega sõita palju kiiremini, jäädes koos reaktsioonide ja pidurdusteekonnaga ikkagi väiksemasse meetrite arvu kui vanatehnikaga seda tehes Big Grin 
Lihtsalt Riik ja Seadus ei saa teha vahet "piduriteta" Mossel ja uuel süsinikketastega Carreral. Ja siit saab ka kogu probleem alguse! Needsinased 100-ajad olid toredad ja lubatud kiirus jõudis autodele järele. Siis said pukki jälle kord mendid-kommud eesotsas Vanega ja oli asi jälle persses. Autod lähevad üha paremaks ja kiirused muudkui väiksemaks. Ja harimatud laps-miilitsad määgivad kooris, kuidas kiirus on kõige põhjuseks. Kiirus on VIIMANE õnnetuste põhjustaja, kui, siis VALESTI VALITUD ja arutu kiirus antud teeoludesse antud auto ja juhi oskuste juures. 

Jällegi on ju ehedaim näide Talveralli, kus sõidetakse halvasti juhitava tehnikaga võimalikult rasketes oludes enamasti täiesti sõgedatel kiirustel ja kui mitu õnnetust on olnud??? Plekki on mõlgitud, omavahelgi kokku saadud aga midagi rasket pole olnud. LaSa/Meintz on ainsad, kes ka otsaesise siniseks said aga siis oli ka õkva jämedasse mändi raske rauaga. Enamus on ralli käigus mingitel lõikudel vajutanud 120-140 km/h, kel auto ei lähe, siis lihtsalt gaas põhjas Big Grin Ja siis, kui see kiirus muutubki antud kohas arutuks, sõidetakse teelt välja kraavi Big Grin Suurel maanteel tihtipeale läbi vastassuuna, kus on tihtipeale "ees" raskeveok. 

Seda, et maanteel juhtuks õnnetus selle pärast, et tulitera autoga sõideti suvel kuiva teega valgel ajal 90 asemel 105 km/h - andke andeks, seda ei juhtu! Aga kui puujuurikatega metsateel 60'ga puusse sõidetakse, on tegu VALESTI valitud kiirusega, mitte liiga suure või lubatut ületava kiirusega. 

Reaalsus tänase autopargi põhjal anno 2018 peaks olema:
1. linn ja pinnastee (metsatee) 50 km/h 
2. kattega tee elik kruusatee 80 km/h 
3. kattega  1+1 asfaltmaantee 100 km/h. Vajadusel eriti kitsaste ja käänuliste teede puhul märgiga piirkiirus 80 
4. eraldusribaga 2+2 maantee 120 km/h, talvel 100.
5. kiirtee 130 km/h, talvel 110. 

Eraldi tuleb aga teh.tingimused muuta nii, et teatud autod saaks kiiruspiirangu kohustuse koos sabapealse märgiga. Needsinased varraspidurid 50, võimendita trummelpidurid 80 jne. Ja kui nüüd päris-päris aus olla, siis veel 10-aasta tagune avariigrupi küsimus "miks pole ABSi" oli imelik (poisile sõideti otsa ja nii küsiti hainina kohta), TÄNA võiks aga olla küll juba see piirang, et ABSita auto max.kiirus 100 km/h. Selliste autode osakaal igapäevaliikluse son paar protsenti ja 100 ei ole ka liigne ahistamine.
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
Keskmine kiirus 90 tähendab seda, et enamus aega peab spido rippuma seal 100-110 vahel. Meie  teedel on legaalselt 90 isegi öösel võimatu saavutada.Ainult lendstardiga  ja fotofinišiga ehk.


Oli meil kunagi omamoodi võistlus kui Belgiast koju käisime. Aacheni juurest saksa sisse tulles on Pomellenisse ca 850 km. Üritasime võistelda kes läbib selle tee suurima keskmise kiirusega. Kulus selleks aega tavaliselt 6 tundi + - 10 min. Ja rekord oli 141km/h keskmine, millest enamus sõideti hommikupoole ööd. Päeval jäi tulemus sinna 130-135 kanti. Samas enamuse ajast millal  vähegi õnnestus sõita kõlkus osuti seal 200 kandis. Üks väike pidurdus ja keskmine kukkus kolinaga. Seda aga tagasi sõita endisele kohale on peavalu, pidi kõvasti "tööd" tegema.

Teine näide. Kui suurega saad öösel piloodiga lasta piirajas 90km/h neli tundi jutti siis ka keskmine ei tõuse eriti üle 80-82 km.

Sellepärast ma natuke imestangi, et kuidas on võimalik saada legaalselt 90 eestis keskmiseks.
Aquila captas non muscas.
Vasta
KAMAZ ja rehvid Big Grin
https://youtu.be/mr0ufW3V16E?t=290
Vasta
(6 tunnid tagasi)ZIL 131 Kirjutas: KAMAZ ja rehvid Big Grin
https://youtu.be/mr0ufW3V16E?t=290
Venemaad ja analoogse rehvikultuuriga maid (sh. Gruusia ja Armeenia) ei saa me õnneks meie Eestiga eriti võrrelda.
Meie viskame nende mõistes pea "uued" rehvid (1,6 mm mustrit) juba minema. Sealsetes maades sõidetakse need ikka täiesti lõpuni ja kuni veel kummi on siis ka lapitakse seda vana rehvi.

Eeltoodud maades ringiliikudes ikka väga tihti on lõhkenud rehviga masinad teeääres ning meie mõistes pea iga nurga peal on ka toimivad rehviparanduse-vulkaniseerimise punktid/putkad.
Meitemaal aga sellised teeäärseid "ekspress" rehviparanduspunkte üldse polegi ning mulle on jäänud mulje, et meil üldse rehvipunktid rohkem vist tegelevad rehvide vahetamisega kui parandamisega.

Aga seda kõike muidugi meie õnneks ja ohutuseks, et meil ei sõideta rehve (enam) lõpuni.
Vasta
Priit ära nüüd jama Big Grin 
Just tegin väikse tiiru vana 911 turboga. Siis sellega,millel arusaades,et turbo taha tuleb on juba hilja Big Grin
Ei ole seal ühtegi abimeest sind aitamas. Särk sai ka kuival asfaldil ikka hirmust natuke higiseks Toungue
Aga julgen väitta,et see ikka päris edumeelselt pidurdab ja kurve läbib.
Saksamaal vist selline kord,et autole on kehtestatud max suurim kiirus. Ka mingi kleebis on autodes sees. Eelmine suvi ühel sealt poolt tulnud matkajal oli max 135km/h volvo 71 aasta P1800-l kleebisel. Aga vot ei taibanud küsida mis värk sellega on. Samas võin ise kinnitada,et käib see volli 140+ nigu nipsti ja tehases andmetel vist suisa 180+
Keegi nagu kunagi mainis,et seal on nii öelda oldtimeritel max kiirus ohutuse mõttes piiratud. Mitte siis füüsiliselt vaid kui vahele jääd saad ketuka.
Äkki keegi Saksamaa asjadega kursis olev oskab seletada.
Vasta
(5 tunnid tagasi)wagoneer Kirjutas: ... Ka mingi kleebis on autodes sees. ...

See ehk näitab talverehvidega lubatud suurimat kiirust?
Vasta
Krt just meenus,et mu oma skodadel ka ju kleebised sees on. 2008 octavial oli 180km/h ja 2012 octavial 210km/h. Aga mis seal veel kirjas oli pole vaadanud. Kui kodu saan,siis kaen mis seal kirjas on. Äkki tõesti mingi talvekate info.
Vasta
Kui saksast toodud siis arvatavasti midagi taolist: "Achtung, winterreifen, max geschwindigkeit blä, blä, blä."
Aquila captas non muscas.
Vasta
(8 tunnid tagasi)honkomees Kirjutas:
(10 tunnid tagasi)aavu Kirjutas: Oli ka asulas 60 piirkiirus. Millal mindi üle 50 peale?

Oli, mäletan et esimesel aastal sain jõululaupäeval Tartus Narva mäe all kalmistule sõites selle eest nätaka, lapsed olid väikesed, äkki oli aasta 1998 või 1999?

Nii värske see asi ei ole.
Kui õieti mäletan, siis 80-tel kui liiklust tudeerisin, siis vahetult enne vähendati 50km/h-le.
Tuledega sõitmine läks moodi samal ajal. Alul paluti ainult 1. septembril, siis 1.-5.sept, ja veel hiljem siis talveajal sõita tuledega. Aastaringi kasutamise kohustus tuli juba EV ajal.
Riiulis on alles vanemad LE-d, peab kaema.
Vasta
(8 tunnid tagasi)honkomees Kirjutas:
(11 tunnid tagasi)v126 Kirjutas: See eksperiment oli vist aastal 1996 kui kõigil teedel oli lubatud suveajal sõiduautodele 100 kmh

1997. a. 15. juulist 15. augustini vt http://epl.delfi.ee/news/eesti/piirkiiru...d=50742658

Just täpselt seda perioodi mõtlesin.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Jarmo, klamsa, mikk92, ugandiklubi, 1 külali(st)ne