27-08-2014, 09:02 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-08-2014, 09:03 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(27-08-2014, 08:57 AM)tiit Kirjutas:(26-08-2014, 08:56 AM)v6sa Kirjutas:Seaduses on öeldud. Eelmises oli täismass. Praeguses seaduses tegelik mass(25-08-2014, 21:25 PM)tiit Kirjutas: Praegu kehtiva seaduse järgi on auto passi märgitud käru tegelik mass, mitte täismass
Ei ole öeldud, milline. Lahtri pealkiri on: suurim mass piduritega/piduriteta. B-katiga aga tohib kuni regmasside summaga 3500. BE puhul seda piiri pole.
See käib autorongi koostamise kohta. Ehk auto haakes ei tohi olla raskem haagis, kui lahtris kirjas.
Asjale lisab vürtsi see, et juhtimisõigus kategooriate järgi käib regmasside arvestuse alusel... Auto ilma juhita aga ei sõida kuigi kaugele. Ning B-katiga võib juhtida kuni 3500 kilo (pluss kerghaagis), O2 haagise puhul seda erandit ei ole ja regmasside summa peab jääma alla 3500 kilo. Mis omakorda tähendab, et kahetonnised Tõsised Haagised on teadlik risk, kui puudub BE. Sest kood96 luba annab küll juurde 750 kilo, kuid vähegi suurema veduri (näiteks kaubik või maastur) korral jääb sellestki puudu...
Lihtne oleks, kui LS kasutaks haagiste korral läbivalt tegeliku massi mõistet.