Haagise valik
#81

kas poordi kõrgenduse tegemine on raketiteadus ?
müüakse ju poes toordetaile mida parajaks lõigata ja kokku ühendada.
 
Vasta
#82

Raketiteadus just ei ole, kuid pika kastiga haagisel on vaja natuke nuputada, et päris Jõmmuks ära ei paisuks koormaga sõites Big Grin
Vasta
#83

Jõmmuks paisumise vastu on mõeldud portede peale paigutatavad ristlatid.
Vabriku omad on muudetava/liikuva pikkusega (teleskoop), mis tuleks lihtsa poltliitega kindlale pikkusele fikseerida.
Vasta
#84

(28-11-2015, 18:24 PM)hydrofoil Kirjutas:  Kas kellelgi on kogemust firma amor-haagised.ee haagistega, kvaliteet ja kesvus?
Aasta tagasi renditava "konna" näol. Viisin tagasi murdunud tulealusega - ilmselge disainirumalus. Nagu aru sain, oli rentijal tootjaga garantiikorras asjade parandamise protsess juba liigagi selge. Niiet vähemasti mõnd aega tagasi oli see tootja katse-eksitusmeetodil mehaanika algtõdesid omandamas. Mul ilmnenud tuleteema ei olnud kah uus, aga ju siis võtab õppimine aega ja-või on profülaktikaks asjade parendamine tootja pähe mittemahtuv lähenemine.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#85

Kuidas kellegil kogemusi on suuremate rataste panemisega kerghaagisele, on brentexi 325h, originaalis on all 155r13(22.7"), idee poolest tahaks 33" rehvi alla panna.  Kas hakkab lagunema kohe või on just kergem haagisel. Üle koormama ei hakka, ehk siis üle 1 tonni ei ole plaanis peale laduda.
Vasta
#86

Suuremat ratast on kergem järel vedada.
Lätlaste Russobaltile said 13" asemel 14" rehvid-veljed ja sõitis kenasti kuniks ühel päeval lihtsalt ära varastati Big Grin.
Kaheteljelisele spetsiaalselt võidusõiduauto veoks konstrueeritud kattega haagisele pandi justnimelt 14" papud alla, sest raske koorma jaoks oli C-rehve sel moel lihtsam leida. Vedas see haagis stabiilselt suuremat kui  kahetonnist koormat (kaks tonnist kuubikut kütte tarvis + metsamasinate voolikukola).
Otsusta nüüd ise Smile.
Vasta
#87

Mul tuttav pistis oma haagisele ka 14 tollised rehvid alla ja on väga rahul. Sellist valikut sundis tegema pidev haagise ülekoormamine ja sellest tingituna sage rehvide purunemine. Nüüd kui on kasutusel C rehv on kõik probleemid kadunud.
Tegemist on Respo haagisega millele sobivad alla mingid Opeli 14 tollised veljed.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#88

(30-11-2015, 22:12 PM)Kult Kirjutas:  ...
siis üle 1 tonni ei ole plaanis peale laduda.

325H on kerghaagis ehk tonniga hakkab kindlasti lagunema.

Suurem ratas veereb udupeenelt kergemalt, kuid nõuab elamiseks enam ruumi.  Tõenäoliselt on ka laiem, mistap rattalaagrid saavad olema kulukaup. Õnneks on odavad Big Grin

Minu Respol on ajuti olnud all 14" rattad. Nagu arvata, siis mainitavat vahet ei tunne. Pehmes vajub veidi hiljem, kui võrrelda originaalse 155-laiuses pitsanoaga.

Muide, kas teate, et 155R13 ja hetkel levinud väikeautorehv 175/65R14 on võrdse veereraadiusega Rolleyes. Natuke peab otsima paslikku velge, kuna haagise rumm on üsna sees (Respol näiteks ET30) ja laiema rehvi paigaldusel võib hakata seest vastu käima.
Vasta
#89

(01-12-2015, 08:52 AM)Daff Kirjutas:  Mul tuttav pistis oma haagisele ka 14 tollised rehvid alla ja on väga rahul. Sellist valikut sundis tegema pidev haagise ülekoormamine ja sellest tingituna sage rehvide purunemine. Nüüd kui on kasutusel C rehv on kõik probleemid kadunud.
Tegemist on Respo haagisega millele sobivad alla mingid Opeli 14 tollised veljed.

Mis kuradi koormaid ja kui kaugele peab vedama, et korralikult täis pumbatud rehvid paukuma hakkavad? Tonniga Tartusse liikluse rütmis ei tee tavaline 155R13 veel teist nägugi, kui 2,7 bar sees on. Soojaks läheb, aga mitte enam. Kui õhku ei raatsi sisse panna, siis alarõhk keedab rehvi kiiresti peediks.

Küll on C-rehv paksema seinaga ja kannatab kauem äärekive/oksarisu/kände/....

Olen vedanud erinevaid kärusid aastat kakskümmend ning ma ei suuda meenutada ühtegi rehvi, mis oleks purunenud muu, kui oma ignorantsuse või leitud naelte/kruvide/pudelipõhjade tõttu. Ülekoormuse tõttu lõhkenud pole ükski, alarõhu tõttu olen paar tükki ära keetnud. Ning ma olen aeg-ajalt üsna loovalt koormaid kujundanud Rolleyes

Vaadake rehvile lubatud kandevõimet: tavalisel sõiduautorehvil on see 400+ kilo. Seda on päris palju rohkem, kui kerghaagisele vajalik 350 kilo... LI (Load Index) 75 on 400 kilo, enamasti on seenumber siiski 80 kandis, mis on juba oluliselt enam:
http://www.hankooktire-eu.com/technology...index.html

Eks C-rehvi hind ole ka üheks põhjuseks, miks paljud "polutorkad" on vormistatud neljarattalistenaWink
Vasta
#90

(01-12-2015, 09:30 AM)v6sa Kirjutas:  
(30-11-2015, 22:12 PM)Kult Kirjutas:  ...
siis üle 1 tonni ei ole plaanis peale laduda.

325H on kerghaagis ehk tonniga hakkab kindlasti lagunema
 See 1 tonn oli lihtsalt näiteks, tegelikult ikka suht normipiires. Suuremat rehvi on vaja läbivuse parandamiseks(metsas, põllul), mitte koormuse tõstmiseks, originaalrehv on piisav, aga tagaots tahab väga maad künda, auto ka umbes 10cm kõrgemaks tehtud ja ei taha konksu allapoole leiutada.
Velge on muidugi raske leida 16" 4x100, need suht haruldased, 16" sellepärast et rehvid olemas.
Vasta
#91

(01-12-2015, 15:01 PM)Kult Kirjutas:    Suuremat rehvi on vaja läbivuse parandamiseks(metsas, põllul), mitte koormuse tõstmiseks, originaalrehv on piisav, aga tagaots tahab väga maad künda, auto ka umbes 10cm kõrgemaks tehtud ja ei taha konksu allapoole leiutada.

Paraku rehvi pakutav mõni sentimeeter Su probleemi ei lahenda - säärane haagis jääbki tõstetud maasturi taga tuledega maad kündma. Kas lased veopead allapoole (kui autol ei raatsi, siis tee kärule vastav täiendus) või teed tõste haagisele. Nagu talasillaga maasturilegiWink

Mõlemal juhul võib peast miilits emiteerida riigi osakuid.
Vasta
#92

(01-12-2015, 08:52 AM)Daff Kirjutas:  Mul tuttav pistis oma haagisele ka 14 tollised rehvid alla ja on väga rahul. Sellist valikut sundis tegema pidev haagise ülekoormamine ja sellest tingituna sage rehvide purunemine. Nüüd kui on kasutusel C rehv on kõik probleemid kadunud.
Tegemist on Respo haagisega millele sobivad alla mingid Opeli 14 tollised veljed.

pisuke respo sai 5-6 aastat tagasi 155/13 rehvid alla. 3,0+ at sees, tonn koormat tihti seljas ja ei kurda kumbki. Pole ilus küll, aga mis on tonn 2,4 ruuduse põhjaga haakes? 200 silikaati, porteni liiva, või alla meetri küttepuid...


Vasta
#93

enda kärudele 14 veljed alla pandud rummu laiendused tehtud muidu käisid vastu kasti näiteks 4x1,5 brentex rehvid käisid vastu kasti vastu kummid 155 r13 seda juba tühja käruga .kas praegu rulllagreid on respodele brentexidele müüa oskab keegi öelda.
veljed sobivad vw passat seat inca jne 4x100 poldi vahega ja lada omad

Vasta
#94

(01-12-2015, 23:18 PM)Kez Kirjutas:  ... ja lada omad

... ei lähe kohe mitte, kui pole plaanis velgesid-polte pehmelt öeldes ära rikkuda. Ladal 4X98mm poldivalem ja kui need ilma vastavate rakisteta (näiteks sellised asjad http://www.osta.ee/detsentrik-veljepoldid-24503153.html ) sajastesse aukudesse venitada, on tsentreerimine üpriski keerukas.
Vasta
#95

üks tuttav kunagi katsetas, normaalselt lada velg opelile ei lähe all, opeli velg aga ladale istub päris hästi ilma koinita...
Vasta
#96

(01-12-2015, 15:01 PM)Kult Kirjutas:  Velge on muidugi raske leida 16" 4x100, need suht haruldased, 16" sellepärast et rehvid olemas.
piilu aeg-ajalt vectraclub.net ja calibraclub.ee foorumeid. Aeg-ajalt liigub. 4x100 Opelid (lisaks VecA/Calibrale oli muidu ka nõrgema mootoriga VecB-del see valem - vist ainult 1,6) hakkavad kaduma ja velgi on ilmselt ikka rohkem, kui tahtjaid.
nt (ma saan aru, et 350 on kahe veljekomplekti hind): http://vectraclub.net/forum/viewtopic.php?f=26&t=15083

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#97

(01-12-2015, 23:18 PM)Kez Kirjutas:  ...
veljed sobivad vw passat seat inca jne 4x100 poldi vahega ja lada omad

Jama ei ole mõtet ajada!

Vaid mõned veljed sobivad. Passati 5,5J14 ET 38 velg näiteks jääb Respo haagisel seest vaid 4 mm kaugusele. Rehv hakkab hõõruma. ET31 veljega juba mahub pöörlema, kui rehv on 185 või kitsam.

Lada velg on 4x98 poldiringiga. Mis tähendab, et selle saab küll alla vägistada, kuid poltide väänamise hinnaga. Kui sama käru on üle koormatud ja sõiduvõtted ka pohhuistlikud, on ratta töökohalt lahkumine vaid aja küsimus. Sad

5,5 tolli laia 4x100ET35 või vähem kinnitusega velge täitsa liigub, tuleb lihtsalt peale passida. Klonksvaagen, Škoda, vahepealsed japsid - paljudel oli 4x100 velg kasutusel. Kuna haagise rumm on väiksema südamikuga, siis passivad sinna ka japsi 56mm keskavaga veljed alla.
Vasta
#98

Ideaalis tahaks panna 285/75/16 rehvi, sellega peaks tõusma peaaegu 13cm silla juurest. Muidu võiks silda tõsta, aga vahepeal on vaja tavalisele autole järgi panna ja siis piisaks rehvivahetusest et oleks jälle standard olukorras.
Vectraclub on hea koht küll kust vaadata
Vasta
#99

Mina pigem viiks maasturi konksu 10cm allapoole. Siis on misiganes muu haagisega ka normaalne sõita. Mingi mitmete kinnitusaukudega vaheplaat vms. Laadimine ka mugavam, kui käru põrand madalamal on. Veokuuli standard kõrguseks on öeldud 43 (+-3)cm. 

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

(02-12-2015, 11:34 AM)Kult Kirjutas:  Ideaalis tahaks panna 285/75/16 rehvi
...

Sina on vaja johhaidii-cm flantsi vahele, et säärane balloon ära mahuks. Arvesta, et vingumist võib tulla ka laiuse pärast. 285 on ikka üksjagu poritiiva alt väljas...

Kõike saab teha, mõne asjaga on lihtsalt rohkem pusimist. Ning ikkagi suudab maastur kerghaagise ribadeks tõmmata nii, et juhiistmel eriti tunda ei ole. Rolleyes
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne