Haagise valik

Valin nüüd 3 Brentexi vahel. 
http://brentex.ee/haagis/bren-3015h/ kaheteljeline 3x1.5 kerghaagis
http://brentex.ee/haagis/bren-4002h/ kaheteljeline 4 x1.5 kerghaagis
http://brentex.ee/haagis/bren-325p13h/ üheteljeline 3x1.5 piduritega haagis
Kas 4 meetrine on liiga pikk?


Aga küsimus on jälle haagise masside kohta.

Ühe auto tehnilises passis kirjas:
Piduritega haagise lubatud mass 1490 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 550 kg


Pole kirjas, kas tegelik mass või registri-/täismass
66) registrimass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurim mass, mis ei tohi ületada täismassi;

84) tegelik mass on sõiduki mass konkreetsel ajahetkel koos juhi, sõitjate ja veosega;
89) täismass on valmistaja määratud juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõiduki suurim mass;

Kas võin selliste andmetega autoga vedada TÜHJA kerghaaget täismassiga 750kg?




Edit: Helistasin MNT ametisse ja öeldi, et auto tehnilises passis olev haagise lubatud suurim mass tähendab haagise täismassi.
Keegi võiks veel helistada ja mõne muu teenindaja käest seda küsida.
Vasta

Jah võib vedada tühja haaget.
Isegi kaupa võib natuke panna  Big Grin (kuni käru koos kaubaga hakkab kokku kaaluma 550)
Vasta

Seaduses ju kirjas: kategooriad käivad registri/täismassi järgi, autorong koostatakse tegelike masside alusel.
Vasta

§ 34.  Sõitjate- ja veosevedu
.....
.....
(11) Autorongi või masinrongi koosseisus oleva haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud.
Vasta

(03-10-2017, 13:11 PM)v6sa Kirjutas:  Seaduses ju kirjas: kategooriad käivad registri/täismassi järgi, autorong koostatakse tegelike masside alusel.

Ei leia.


MeelisV, lühidalt ütleb alapunkt (11) siis seda, et haagise tegelik mass ei tohi haagise registrimassist suurem olla. 


Ilmselt hall ala seaduses ja kindlam on lähtuda sellest, et lubatud suurim mass = täismass, mitte tegelik mass.
Vasta

loe uuesti
räägitakse veduki registreerimisel kirja pandud massist mitte haagise registrimassist
Vasta

MeelisV, müts maha sinu ees ja aitäh!
Vasta

(03-10-2017, 12:09 PM)Sten Kirjutas:  ...
Edit: Helistasin MNT ametisse ja öeldi, et auto tehnilises passis olev haagise lubatud suurim mass tähendab haagise täismassi.
Keegi võiks veel helistada ja mõne muu teenindaja käest seda küsida.

Sellise vastuse peale, võiks küsida ka sellise vastuse andnud teenindaja nime.
Tegelik mass ei ole registri/täismass.
Vasta

(03-10-2017, 14:02 PM)hulgus Kirjutas:  
(03-10-2017, 12:09 PM)Sten Kirjutas:  ...
Edit: Helistasin MNT ametisse ja öeldi, et auto tehnilises passis olev haagise lubatud suurim mass tähendab haagise täismassi.
Keegi võiks veel helistada ja mõne muu teenindaja käest seda küsida.

Sellise vastuse peale, võiks küsida ka sellise vastuse andnud teenindaja nime.
Tegelik mass ei ole registri/täismass.

See tundub selline kõige ehtsam mugavusvastus olema. Ehk siis kindlalt ei tea isegi, uurida ei viitsi, anname selle vastuse, mis "kindlam" tundub. 
Sedasorti ametniku nimi võiks tõesti kõigile teada olla, ehk saaks talle tooli alla väikse lõkke korraldada, et nii mugav poleks.
Vasta

Tõsi, nii on.
Vasta

Küsisin ARK-is Zubrjonokit registeerides sama küsimuse. Zubrjonoki täismass paberites 500 kg, Mossel lubatud vedada 300. Öeldi samamoodi et reaalse tegeliku kaalu järgi käib.

Ükspäev vedasin Tikiga materjali ja see teema oli huvi tekitanud et milline see raam siis seal all on. Viskasin murule pikali ja üllatuseks oli meie käru ka poltraamiga. Selle teema tarkuste järgi oleks pidanud see juba aastaid tagasi teele laiali pudenenud olema  Big Grin Isa ostis selle kuskil 7 aastat tagasi, veetakse no nii korra nädalas või veidi harvem näiteks murutraktorit, ehitusmaterjale, küttepuid (mõistlikes kogustes). Kuna tegu on ikka KERGhaagisega siis koormat laadides on sellega ka koguaeg arvestatud. Välja näeb suhteliselt uuevääriline kui tuhmunud tsingikiht välja arvata.

Kui otsitakse kodukasutusse kergemateks vedudeks haagist millega metsast puid ega porteäärteni kruusa vedama ei ole plaanis hakata siis julgen soovitada ka poltliitega haagist. Hinnavahe on ju tegelikult päris arvestatav.
Vasta

huvitav miks ma tehasehaagistega niivisi nagu piltidel näha koormat maha võtta ei saa?pildil kuskil 500 kg kaaluv alus,kärul nina püsti ja üksi jalgadega lükkan aluse liikuma ja libiseb kenastiˇmaha.seod puu taha kinni ja tõmbad haagise alt ära.olgem ausad pole vahet kas on 0,5 tonni või tonnine alus või segukott peal ühtemoodi võtan üksinda haagiselt koorma maha ilma haagist lõhkumatta.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

(04-10-2017, 16:18 PM)muska71 Kirjutas:  huvitav miks ma tehasehaagistega niivisi nagu piltidel näha koormat maha võtta ei saa?
...
on 0,5 tonni või tonnine alus või segukott peal ühtemoodi võtan üksinda haagiselt koorma maha ilma haagist lõhkumatta.

Kes ütles, et ei saa? Saab küll, lihtsalt ühel hetkel rebid küljest põhjavineeri tagaserva kaitsva pleki ja xkümnendal korral ilmselt tõmbad küljest emma-kumma tiislikinnituse. Või xsajandal, kui veab.

Haagist lõhub säärane vägivald küll, aga kohe ei lõhu ära. Samas on igaühe enda asi, kuidas ta oma varaga ümber käib. Cool
Vasta

(04-10-2017, 15:50 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  ...
Kui otsitakse kodukasutusse kergemateks vedudeks haagist millega metsast puid ega porteäärteni kruusa vedama ei ole plaanis hakata siis julgen soovitada ka poltliitega haagist. Hinnavahe on ju tegelikult päris arvestatav.


Kui mõistusega pruukida (ülekoormaga mitte lennata kehval teel), kestab PLH kenasti. Hakkab küll kägisema, aga ega see veel kohe lagune seepärast. Big Grin

Mis puudutab masse, siis praegune seadus ütleb: kerghaagist võib vedada iga B-kategooria autoga iga B-kategooria juht. Koormat võid sellele laduda nii palju, kui autole piduriteta lubatud haagise mass võimaldab.  Eks siis pärast kaalutlete inspektoriga, kui tekib kahtlus. Aga trahvida võib ta ainult reaalse fikseeritud näidu (veoseleht või kaalunäit) alusel, igasugused arvamised soolaku sisse.

O2 kategooria piduritega haagise korral tekib B-kategooria lubadega teema registrimasside (mis enamasti võrdub, aga ei pruugi mitte võrduda täismassiga) liitumisel lõhkiminevast 3500 kg piirist. Olenemata koorma olemasolust või selle kaalust. BE/CE/DE juhil seda muret ei ole: rong kuni 7000 kg, kui auto-haagis varem ära ei piira.Cool

Kõik see on kenasti seaduses kirjas.
Vasta

(04-10-2017, 16:47 PM)v6sa Kirjutas:  
(04-10-2017, 16:18 PM)muska71 Kirjutas:  huvitav miks ma tehasehaagistega niivisi nagu piltidel näha koormat maha võtta ei saa?
...
on 0,5 tonni või tonnine alus või segukott peal ühtemoodi võtan üksinda haagiselt koorma maha ilma haagist lõhkumatta.

Kes ütles, et ei saa? Saab küll, lihtsalt ühel hetkel rebid küljest põhjavineeri tagaserva kaitsva pleki ja xkümnendal korral ilmselt tõmbad küljest emma-kumma tiislikinnituse. Või xsajandal, kui veab.

Haagist lõhub säärane vägivald küll, aga kohe ei lõhu ära. Samas on igaühe enda asi, kuidas ta oma varaga ümber käib. Cool

ma panen laua raami ja maapinna vahele ja sõiduauto tõmbab kenasti haagise alt ära.tavaliselt aastas üle 5 korra pole vajadust.mis seal laguneda saab?poldid millega diisel raami küljes,aga need saab vajadusel vahetada.seda nimetud plekki pole mul kunagi olnud.
tehasehaakel on kallutusnurk nullilähedane ja selle pealt ikka naljalt ei lükka üksi 0,5 tonni alust raskemast rääkimatta.
Vasta

(04-10-2017, 20:21 PM)muska71 Kirjutas:  tehasehaakel on kallutusnurk nullilähedane ja selle pealt ikka naljalt ei lükka üksi 0,5 tonni alust raskemast rääkimatta.

Eks kõik ole suhteline. Pildilt paistab, et seda omaaraetatud haagist on tõstetud kõvasti. Selge see, et niimoodi kallutab rohkem.
Aga jällegi näiteks maast kasvõi pakkude laadimine kasti tülikam, peab ju kõrgemale tõstma.
Lisaks paistab väga silma see, et kastipõhi ei ole paralleelne maaga. Ilmselt alla pandud miskised jäigemad vedrud?
Niiviisi pool viltu auto taga on taga kasti põhja osa veel kõrgem. Kuna aga tagaluugi kaudu toimub enamus laadimisi võrdub see jällegi veel kõrgemale tõstmise vajadusega.
Lisaks ei ole see viltune asend ilmselt ka pidurdamisel kuigi hea, kuna veokonksu lükatakse maa suunas. Mis omakorda tähendab kasvõi kurvis esirataste kergemat kontakti kaotamist.
Ei taha nüüd kuidagi seda haagist maha teha. Kui tunne on hea, siis nii ongi.
Aga tehasehaagis on selline kuldne kesktee ja kui just euroaluseid niimoodi üldjuhul maha tõmbama ei pea, siis kasutajasõbralikum.
Vasta

(04-10-2017, 20:21 PM)muska71 Kirjutas:  ...
tehasehaakel on kallutusnurk nullilähedane ja selle pealt ikka naljalt ei lükka üksi 0,5 tonni alust raskemast rääkimatta.

JAMA. Lühike Respo kallutab koormatuna 12 kraadi, 3meetrine Tiki 10. Sai kunagi mõõdetud. Tühjana paar kraadi juurde.

Sinu haagisel on nurk muidugi kaks korda suurem, aga ikkagi kaugel sellest 40+ nurgast, mida oleks vaja kauba päriselt maha kallutamiseks.

Aga ega ma Su käru maha tee - kui ise oled rahul, siis on ju hästi Cool
Vasta

Vaadates Olerexi vms rendikärusid, siis tundub see mahalibistamine olema levinud teema, tagumised plekid kas kadunud, või katki. Uuemal haakel konstruktsiooni muudetud, pole enam takerduvaid nurki. Samas vaadates kuidas alumine serv maad künnab, kui kast kallutatud on, ei ole see haakele tervislik.
Vasta

(04-10-2017, 20:54 PM)meli666 Kirjutas:  
(04-10-2017, 20:21 PM)muska71 Kirjutas:  tehasehaakel on kallutusnurk nullilähedane ja selle pealt ikka naljalt ei lükka üksi 0,5 tonni alust raskemast rääkimatta.

Eks kõik ole suhteline. Pildilt paistab, et seda omaaraetatud haagist on tõstetud kõvasti. Selge see, et niimoodi kallutab rohkem.
Aga jällegi näiteks maast kasvõi pakkude laadimine kasti tülikam, peab ju kõrgemale tõstma.
Lisaks paistab väga silma see, et kastipõhi ei ole paralleelne maaga. Ilmselt alla pandud miskised jäigemad vedrud?
Niiviisi pool viltu auto taga on taga kasti põhja osa veel kõrgem. Kuna aga tagaluugi kaudu toimub enamus laadimisi võrdub see jällegi veel kõrgemale tõstmise vajadusega.
Lisaks ei ole see viltune asend ilmselt ka pidurdamisel kuigi hea, kuna veokonksu lükatakse maa suunas. Mis omakorda tähendab kasvõi kurvis esirataste kergemat kontakti kaotamist.
Ei taha nüüd kuidagi seda haagist maha teha. Kui tunne on hea, siis nii ongi.
Aga tehasehaagis on selline kuldne kesktee ja kui just euroaluseid niimoodi üldjuhul maha tõmbama ei pea, siis kasutajasõbralikum.

mulle laadimiskõrgus sobib kuna olen 195 pikk ja käru tehtud teadlikult kõrge,et maastikusuutlikum oleks.verdudeks kiigedega vana urvani vedrud.diisel nats kõver kuna tonnine kott kukkus prantsti peale ja sirgeksple suutnud ajada sellest ka tagaots kõrgem nats.
Vasta

Kas kellelgi selline tunne ka on, et isegi 3 meetrine on liiga lühike ja oleks võinud 4 meetrise võtta?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne