Haagise valik
Põllumajandus tehnikaks on traktor mis sõidab kuni 40kmh ja ei vaja sõidumeerikut. Üle selle siis vajab ka põllul sõidumeerikut ja kehtivad veoautojuhile kehtivad reeglid. (Saksamaal koolituselt) Aga sõidumeeriku reeglid peaks olema kõik kogu EL samad.
Vasta
(17-11-2017, 19:58 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Sellisele jagub Eestis tööd ja leiba alati(seks). See ju ei karda ei libedat ega pehmet, vähemalt mitte nii nagu sadulad. 

Tööd ja leiba jagub tegijale ka tavalise traktoriga. Ja libedat kardavad ka need, lihtsalt kinni jääb tavalisest sadulast sitema koha peal Big Grin

Meil peaks Fastrac registreerimisel saama 50 km/h kiirusepiirangu, kuna kangemat traktorit ei saa veel registreerida. Vanimatel mudelitel puudub ka ABS, mistõttu neid ei saa üle 40 registreerida. Kui sakslaste märjad unelmad tõeks saavad, siis hakkab varsti nalja saama, kuna >40 peaks olema ESP  ka haagise jaoks... Täna on see vaid Fendti lisavarustuse nimistus, teistel on arenduses.

No esialgu ei ole see direktiivimuudatus veel jõustumas.

EL sees on väga huvitavaid kohalikke reegleid... Big Grin

Sõidumeeriku teema tekib siis, kui tehakse teenust. Oma kauba veol ei ole vaja. Samuti ei ole vaja ettevõttesisesel veol, kui avalikke teid ei kasutata.

Aga me solgime praegu hüva haagiseteemat. Teen ettepaneku Ply kirjutisest alates teha uus teema.
Vasta
Libeda suhtes on traktor väga tundlik, samas uutel fendtidel enam kiiruse vahet rekkaga ei ole. Max kiirusega 67km/h liikuv fendt tuleb tallinnast türile sama ajaga kui sõiduauto kuna auto keskmine kiirus on samuti kiiruspiiranguid arvestades umbes 60-70km/h
Traktoritel pole piiramatu koorma vedamis õigus, ka nemad peavad kinni pidama 10 000kg silla kohta mis teeb max koormaks umbkaudu 25 tonni
Vasta
(18-11-2017, 00:10 AM)v6sa Kirjutas: Meil peaks Fastrac registreerimisel saama 50 km/h kiirusepiirangu, kuna kangemat traktorit ei saa veel registreerida. 
Aga me solgime praegu hüva haagiseteemat. Teen ettepaneku Ply kirjutisest alates teha uus teema.

Mina ei suuda leida ei siit, Lisast 1 ega kummastki öiroliidu traktori kiirust puudutavast määrusest (74/152/EMÜ või 2009/60/EÜ) seda, et kuidagi saaks VALMISTAJAtehase kiirust piirata! Soolona sõida täpselt nii kiirelt, kui tehas lubab; masinrongina piirab kiiruse ära haagis ja/või seadeldis küljes. Ja kiiruse piirab ära ka rehv, nagu ka autodel. Kui selelsinase Fastrac'i sabas on piiramatu kiirusega 3500 kg O2 haagis ja vedukil piiratud kiirus tehase poolt näiteks 75 km/h, siis täpselt nii kiirelt sõidagi. Paned sappa 30 km/h haagise (nagu Kehtnas Pronari õppesõidu"käru" on), siis seadistad ka masina (NHT7 50km/h) kiiruspiiriku 50'ne pealt alla. 

Kiirtraktor on kiirtraktor T5 ja sinna alla mahuvad KÕIK sellised, ATVst Fendti, NewHollandi, Valtra ja Fastracini välja. See, KUI ARK on jälle kord mingitel aegadel omavolitsenud ja see ATVdele määratud kiiruspiirang ei tulene kuidagi seadusest, ei muuda asja. T5 on kõik, mille VALMSITAJAkiirus on üle 40 km/h. Samas vaadates praegu registriandmeid, ei ole küsimust: on ka suuremad kiirused kui 50 lubatud, näiteks see Fendt on "passis" piiranguga 60 km/h, mis ongi valmistajakiirus. 
Pigem on kiiruste number kinni vedrustuses ja pidurites aga ka tõesti võimalik et rehvides, kui on võimalik erinevaid rehve kasutada. Kalasaba-rehviga on 50 ka päris põnev, 60 juba õudne ja 80 usun, et paduhirmus. 60 ja edasi peaks ikka vähe teine rehv all olema, millega mudas väga ei mütta. Fastrac'ide rehvimõõt on tüüpiline 540/65R30 ja näiteks Nokian Hakkapeliita TRI on kaalu 4000kg rattale juures kiirus kuni 65 km/h (161A8/156D markeering). Sellisega juba saab aru, et julgeks mustri poolelt kiiresti sõita Big Grin Ma ei tea, et kiiremat traktorirehvi oleks, D ehk 65 km/h või 40 mph on lagi, edasi on juba veoautode rehvid vist.  Ahjah, hind on rehvil muidugi korralik, laseks näiteks 4 tükk iOmniva pakiautomaati saata??? Ise ju pakuvad, et saadavad tasuta... 
Eestis registreerimine: 25.01.2017
Registreeritud uuena Eestis
Kategooria: kiirtraktor
Kategooria tähis: T5

Käigukast: CVT
Veoskeem: nelikvedu
Mootori mudel: TTCD6.1L6 STAGE IV
Suurim kiirus: 60
Kiiruse piirang: 60


PS: täitsa võib eraldi teemaks tõsta Big Grin 
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
see seaduse rägastik on tore aga 9,3 tonni peaks ka eestis sõidumeerikut omama. Ja see 50km jutt pidi nüüd kehtetu olema. vähemalt ei kehti see enam saksamaal, koolitusel nii kontrollorgani esindaja väitis.
Vasta
(18-11-2017, 00:10 AM)v6sa Kirjutas:
(17-11-2017, 19:58 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Sellisele jagub Eestis tööd ja leiba alati(seks). See ju ei karda ei libedat ega pehmet, vähemalt mitte nii nagu sadulad. 

Tööd ja leiba jagub tegijale ka tavalise traktoriga. Ja libedat kardavad ka need, lihtsalt kinni jääb tavalisest sadulast sitema koha peal Big Grin

Meil peaks Fastrac registreerimisel saama 50 km/h kiirusepiirangu, kuna kangemat traktorit ei saa veel registreerida. Vanimatel mudelitel puudub ka ABS, mistõttu neid ei saa üle 40 registreerida. Kui sakslaste märjad unelmad tõeks saavad, siis hakkab varsti nalja saama, kuna >40 peaks olema ESP  ka haagise jaoks... Täna on see vaid Fendti lisavarustuse nimistus, teistel on arenduses.

No esialgu ei ole see direktiivimuudatus veel jõustumas.

EL sees on väga huvitavaid kohalikke reegleid... Big Grin

Sõidumeeriku teema tekib siis, kui tehakse teenust. Oma kauba veol ei ole vaja. Samuti ei ole vaja ettevõttesisesel veol, kui avalikke teid ei kasutata.

Aga me solgime praegu hüva haagiseteemat. Teen ettepaneku Ply kirjutisest alates teha uus teema.
Fastrac saab sellise kiiruse nagu tehas ette näeb,see on olnud siin korra juba päevakorral kui sulle oli vaja teh.passi pilt tõestuseks siia panna.Samuti saab ka vanemaid reg.kiiremini kui 40,ise istusid mul kõrval millel on 50.
Vasta
Kes fastraci ostab siis soovitan paide arkist eemale hoida,nende jaoks on see masin ulmeSmile
80+ kilti tunnis sõidavad 24 tolli rattaga.Miskit hullu tunnet sellistel kiirustel selle traktoriga pole sest tegu pole traktoriga selles mõttes mida rahvas traktoriks peab.
Ja kui Priit tahab neid lähemalt näha siis peab ahulasse tulema.
Vasta
(18-11-2017, 00:10 AM)v6sa Kirjutas: ...

Sõidumeeriku teema tekib siis, kui tehakse teenust. Oma kauba veol ei ole vaja. Samuti ei ole vaja ettevõttesisesel veol, kui avalikke teid ei kasutata.

Aga me solgime praegu hüva haagiseteemat. Teen ettepaneku Ply kirjutisest alates teha uus teema.

Kui ei ole põllumees jm erandid, siis kõik üle 3,5tn  kaubaveoks mõeldud veokid peavad kasutama taadeldud tahhograafi ja järgima töö ja puhkeaja seaduse nõudeid. (seda siis seadusekuulekatele).
Käisin täna oma asjus L.Eestis, enne sõitu trükkisin "tõendi tegevuste kohta", milles kinnitasin oma allkirjaga, et pole 5p veokijuhina tööd teinud.

Haagistest.
Vana ja pisike 94a torsioonidel Respo vahetus kevadel Respo 3x1,5m PLH vastu. Lehtvedrudel sild, pikem tiisel ja ... 100+kg rohkem tühimassi. Sõites peab peeglisse vaatama, et veenduda haake olemasolus, olgu siis koormaga, või tühjalt. Kogemata on lühidistantsidel ka 1tn peal olnud. Rehve on hale vaadata, olgugi, et 3at sees.
Pikem kast tekitab kiusatust ja kevadel tuleb vist ikkagi piduritega "polutorka" soetada.
Vasta
Maadlemist oli aga passi sai õige kiiruse ja ka kandevõime. Peale "mäepealsel" käiku sai ka kandevõime õigeks. Peast ei mäleta aga äkki 2500 kg peale.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
(19-11-2017, 21:11 PM)mutikas Kirjutas: Kes fastraci ostab siis soovitan paide arkist eemale hoida,nende jaoks on see masin ulmeSmile
80+ kilti tunnis sõidavad 24 tolli rattaga.Miskit hullu tunnet sellistel kiirustel selle traktoriga pole sest tegu pole traktoriga selles mõttes mida rahvas traktoriks peab.
Ja kui Priit tahab neid lähemalt näha siis peab ahulasse tulema.

Ma homme kohe ei viitsi aga jätan meelde! Nii ongi ämma külastusel ka mõte sees Big Grin 
Seda ma kartsingi, et üle 65 km/h on teised rattad, minu arust trakatsile üle 65 km/h rehve ei tehta. Sealt ka kiiruse piirang. Maailma esimene nn.kiirtraktor oli ju Unimogi-põhine MB Trac, kes võis sõita 50 km/h. Aga Euroopas loetakse ka Unimogid T5-kati traktoriteks, vähemalt osaliselt, ja kiirused on ka 85 ning suisa 95 km/h aga rehvid "veoauto" omad.  Eestis vist mitte? 

Aga mõte sai alguse ju üldse sellest, et tihtipeale veetakse B-kati autode sabas ilma juhtimisõiguseta ja/või täiesti mõeldamatuid haagiseid aga lihtsam on ju võtta selleks traktor! A nüüd "natuke seadusandlust". Nimelt ei ole traktoritel sõidumeerik ega ka selle juhil kaart nõutud, kui:
§ 130.  Nõuded mootorsõidukijuhi töö-, sõidu- ja puhkeajale
...
(12) Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EÜ) nr 561/2006 sätestatud nõudeid ei rakendata juhtide suhtes riigisisesel maanteeveol, kui:
...
7) sõidukiks on põllu- või metsamajanduslik traktor, mida kasutatakse põllu- ja metsamajandustöödeks ettevõtte asukohast kuni 100 kilomeetri raadiuses;

Ja siis, miks pole "tavalisel traktoril" ketast/kaarti vaja:
§ 131.  Sõidumeeriku kasutamine
...
(4) Sõidumeerik ei ole kohustuslik sõidukil:

 1) mis on valmistatud enne 1985. aasta 1. jaanuari, kui sõidukit ei kasutata veose- või sõitjateveo tasulise teenuse osutamisel;
 2) mida kasutatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 561/2006 artikli 3 ja käesoleva seaduse § 130 lõike 12 alusel nõuete täitmisest vabastatud vedudel;

Jah, tehes linnadevahelist maanteevedu, on ka traktoril meerikut ja traktoristil juhikaarti vaja. Aga see kuni 100 kilti on ju täiesti mõistlik tingimus traktoriga sõitmiseks Big Grin 
Näiteks Türil regatud trakatsi "legaalne" sõiduala oleks selline Big Grin 
[Pilt: c8LyLftlliEqoJMF45drYV-bqXewLFeQK2UFlCNx...82-h774-no]
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne