24-07-2018, 09:28 AM
(24-07-2018, 08:48 AM)v6sa Kirjutas: Kuniks veopea kõrgus tagab mõlema silla võrdse koormuse, ei ole sellel füüsikalist põhjendust. Kui veopea on liiga madalal, siis hakkab keskele laaditud koorem märatsema küll.
Kaheteljeline platvorm nii hullusti ei peruta. Aga üheteljeline platvorm on saatanast (loe: suure erikaaluga koormate jaoks sobimatu).
Füüsikaliselt ka ju lihtne seletus, haagise raskuskese on lihtsalt kõrgemal ja rattateljest kaugemal. Jõuõlg, millega väänab, on ju tunduvalt pikem.
Ka kaheteljeliste puhul eelistan igal juhul madalamat. Olen nii autosid kui ehitusmatejale vedanud mõlemat tüüpi haagistega. Muretumad kogemused on igatahes madalamate laadimisplatvormidega.