(10-09-2014, 17:54 PM)pvr Kirjutas: Ply toodud arvestused on väga lahedad, need numbrid on üliolulised, kui mõtled, et äkki võtaks kraadi kangema masina aga uue jaoks raha ei jätku. Äkki keegi oskab siia visata veel mõnede enamlevinud teiseringi rahvaautode kummihinnad/arvutused - Land cruiser, x5 Q7, A8.
Siis ma saan ehk aru miks S klassiga sõitev keevitajastjoopa koguaeg möliseb, et talle palka ei maksta piisavalt.
Ps, kas suurte luksussedaanide ja maasturite kummid peavad olema teise koormusindeksiga, ehk kaubiku kummid?
Võtame näiteks S-klassi W221'e. Just hää tuttav soetas omale pika kerega aga Ta suudab sinna ka rehve osta
Kuigi, olles aus, oli ka tal päris palju nuputamist ÕIGETE ja päris raudkangiga kolmelapselise pere eelarvet mitte mõrvava lahenduse leidmisel!!!
Täpselt samasugune isegi värvilt, eks aasta on ka midagi sinnakanti ehk hind on täiesti ODAVA tuliuue vähegi "kõvema nimega" väike-keskauto oma!!! Daciast on muidugi kallim aga mitte midagi pole ka võrrelda...
On kaks tavamõõtu: 235/55 R17 lahjematel ja 255/45 R18 kangematel mudelitel peale AMG. Jäädes sama hinnatabeli ehk oscari juurde, hakkame vaatama: 17 tolli saab Bridged kätte 155-157 euri rehv. 18-tollisena 195-200 euri. Samast veebist (täiesti suvaline kvaliteettöökoda) vaatan ka 4 ratta rehvivahetuse hinna: 17 tolli 31 euri ja 18 tolli 33 euri. Tehes ka täpselt sama arvutuse, saame 17-tolliste puhul 5-aastase perioodi jooksul 12X155 + 10X31 = 2170 eur/36,1 eur kuu ja 18-tollistel 12X200 + 10X33 = 2730 euri/45,5 eur kuu.
Loomulikult ei ole üldse mõtet S500 Longi peaaegu et millegagi võrrelda, isegi mitte veel kuulsamate Briti markidega!, aga lõppude-lõpuks teevad nad kõik sama tööd: veavad 1-5 inimest A'st B'sse, seda mingi kindla sissetuleku juures. Ütleme ,et liisingi kuumakse saame ka ühesuguseks, lisandub aga raudselt radikaalselt erinev kaskomakse ja hoolduskulud! 200K läbi sõitnud S-klass ei ole veel läbihooratud ront aga ta pole enam kaugelt ka uus auto. Midagi laguneb seal igal juhul ja mitte ühte ODAVAT juppi selles autos pole... samas ei olevat W221'e pidamine üldse oluliselt kallim muus osas, kui mõne vähe parema tojoota. W220 juppide arusaamatuid hindasid ei pidavat enam olema - see üliilus S oli olnud tegelikult ikaldus.
Lõpuks saabki kokku kuu lõikes +mitusada eurot vs eelpool toodud odavnäited suurema "igal juhul" kulu. Keskmine bensukulu on suurem, seda küll mitte nii kohutaval moel, kui võiks arvata aga keskmiseks tuleb 12 toopi sajale ikkagi. Jäädes ikkagi kõigi samade algandmete juurde, siis bensule kuluks Mersuga ~230 euri kuus ja ökoautodega (6 keskmiseks) ~120 eurot! Nii muudkui koguneb ja
sama soetusmaksumusega ja samamoodi kasutatavate autode kuu kulu vahe võib tulla suurusjärgus 400-500 eurot rohkem luksusauto puhul! Seda siis IGA KUU 5 aastat järjest.
Ehk see keevitajastoopja peab kas:
1. selle netopalga jagu lisatööd/ületunde iga kuu tegema,
2. varastama,
3. narkoäri ajama,
Neljandat varianti pole. Samas saab sellist autot omale lubada inimene, kelle kuu netosissetulek kuupalgana on 2-3 tuhat eurot aga see on juba mitte suvaline "õli" vaid erihariduse ja -oskustega tegelane.