Palun abi... dnepr mt9
#1

Mure selline... Suutsin ühe klapi pooleks sõita,millega lõhkus ära ka kolvi ja silindripea. Ostsin uue pea, uued remont kolvid ja lasin mõlemad silindrid vastavalt kolbidele üle puurida.Ladusin mootori kokku ning siis tegin väikse avastuse....see uus silindri pea ei olnud mitte mt9 oma vaid mt10. Algul sellest ennast häirida ei lasknud .Sain mootori tööle..(esimesest vändahoobist). JA NÜÜD SIIS MINU SUUR MURE...see silinder kuhu sai mt10 pea läheb ikka väga tuliseks(prae või mune).Ja suitseb ka veidi.
Ehk oskab keegi head nõu anda ,kust viga otsida.
Endal turgatas korraks selline mõte ,ehk surveastmed erinevad .
Vasta
#2

Detailide kataloogi järgi pole MT9 ja MT10 silindripeadel mingit vahet, mõlemil det. nr MT801502 (vasak) ja MT801503 (parem).[/b]
Vasta
#3

MT9-l olid silindripea ribid tagant pikemad, kui MT 10-l, muud vahet pole midagi. Aga võibolla tasuks kolvirõngaste lukupilud üle mõõta. Kirjakoht ütleb, et pilu peaks olema 0,15-0,40 mm.
Vasta
#4

Kolb liikus silindris vabalt ?

Omaette nokitseja.
Vasta
#5

Kui sil.pea on MT 10..36 siis on küll surveaste suurem.
Vasta
#6

Kuidas karburaarotrite sünkroniseerimisega lood on ? Kui 1 pütt saab rohkem kütet peale, siis ongi kuumem.
Vasta
#7

Kolb liigub vabalt silindris..silinder ise kuumaks ei lähe . Kuumaks läheb silindripea,,,seal kus pauk käib. Üritasin ka kütteseguga mängida ,ei mingit abi.

Lukuvahed said puurija sõnul 0,30 .Kas on mingi silmaga eristatav vahe mt10 _36 silindripeal ?.
Vasta
#8

(05-09-2014, 21:16 PM)kass Kirjutas:  Detailide kataloogi järgi pole MT9 ja MT10 silindripeadel mingit vahet, mõlemil det. nr MT801502 (vasak) ja MT801503 (parem).[/b]

Nõstun Hr.Kassiga,et MT-9 ja MT-10 silindripeadel ei tohiks vahet olla.
Kui ei eksi siis tekkis vahe alates MT-10-36-st,millel tõsteti võimsust,kus asendati sisselaskeklapp 37mm uue 40mm mõõduga ja kolb sai uue kuju .
MT-9;MT-10 surveaste peaks olema 7
MT-10-36 surveaste 7,5

(05-09-2014, 21:26 PM)vanauss Kirjutas:  MT9-l olid silindripea ribid tagant pikemad, kui MT 10-l, muud vahet pole midagi. Aga võibolla tasuks kolvirõngaste lukupilud üle mõõta. Kirjakoht ütleb, et pilu peaks olema 0,15-0,40 mm.

Silindripea ribid olid minu teada pikemad K-650 -el
Vasta
#9

See klapi info pakkus päris huvi..lähipäevil võtan silindripea maha ja uurin asja. Mootori kokkupanekul oli veel selline seik,et silindrihülsi serv ei läinud pea põhja...-silindripea jäi toetuma silindri alumiiniumist kestapeale .
Selleks et survet hakkaks pidama ,võtsin silindri ülemist alumiinium serva 1mm maha. Silindripead ei puutunud.
Vasta
#10

Kahtlused osutusid tõeks .Silindripea on mt10-36 oma. Sisselaskeklapp on
40mm läbimõõt. Vahepeal õnnestus muretseda kasutatud komplekt mt10
päid. Hädalise poole peal samuti klapp kõver. Asun nüüd uut klappi otsima.
Vasta
#11

(06-09-2014, 14:35 PM)Stream Kirjutas:  Silindripea ribid olid minu teada pikemad K-650 -el
MT9 mootor, teine samasugune on võetud 72.a. MT9 pealt ja hetkel laiali:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#12

(08-09-2014, 21:32 PM)vanauss Kirjutas:  
(06-09-2014, 14:35 PM)Stream Kirjutas:  Silindripea ribid olid minu teada pikemad K-650 -el
MT9 mootor, teine samasugune on võetud 72.a. MT9 pealt ja hetkel laiali:


Ei väida vastupidist.
Põhimõtteliselt ei erine ju MT-9 K-650(MT-8)-st millegi muuga kui uue käigukastiga,millele siis lisatud tagurpidi käik,suunad ja väidetavalt ka tuled valgusjõulisemad.
Ei ole leidnud ka infot,mis aastal silindripeade muutus toimus.
Võib-olla on keegi targem,kes selles teemas oskab kaasa rääkida.
Neti avarustes on ka kataloog,kus näitab,et MT-9 -le ja MT-10-le läheb sama mootor MT801! Võib-olla esimeste MT-10- tega võis ka nii olla olla.
http://www.dnepr-kiev.com/catalogue-of-s...pr-mt-9-10
Eriti põnev on veel MT-10 raam.
1973 aasta varuosa kataloog annab K-650 ja MT-9 silindripea tehase koodiks vasakule MT8.015-1 ja paremale MT8.015-2
1976 kataloog lisab sinna ka MT-10-ne

(07-09-2014, 20:27 PM)taivo933 Kirjutas:  Kahtlused osutusid tõeks .Silindripea on mt10-36 oma. Sisselaskeklapp on
40mm läbimõõt. Vahepeal õnnestus muretseda kasutatud komplekt mt10
päid. Hädalise poole peal samuti klapp kõver. Asun nüüd uut klappi otsima.


Kui MT-10-36-el tõsteti surveaste 7,5-le siis tekkis,mingi aeg probleem,et väiksel kiirusel ei suutnud mootor ennast enam jahutada .Tänu sellele muudeti silindri pikkust pikemaks 0,9mm,et vähendada surveastet 7,0-le.
Vasta
#13

(09-09-2014, 00:36 AM)Stream Kirjutas:  Põhimõtteliselt ei erine ju MT-9 K-650(MT-8)-st millegi muuga kui uue käigukastiga,millele siis lisatud tagurpidi käik,suunad ja väidetavalt ka tuled valgusjõulisemad.
MT9-le pandi ka õlisurveandur ja sellega seoses viimastel K650-tel esitulele üks märgutuli.
Vasta
#14

(09-09-2014, 12:46 PM)vanauss Kirjutas:  
(09-09-2014, 00:36 AM)Stream Kirjutas:  Põhimõtteliselt ei erine ju MT-9 K-650(MT-8)-st millegi muuga kui uue käigukastiga,millele siis lisatud tagurpidi käik,suunad ja väidetavalt ka tuled valgusjõulisemad.
MT9-le pandi ka õlisurveandur ja sellega seoses viimastel K650-tel esitulele üks märgutuli.

Samas ülal viidatud kataloogis ju tegelikult ka olemas MT-9 nii sisese kui välise süütepooliga.
Vasta
#15

Minu isendil...dnepril-õlirõhu andur, tulekopsikul on samuti õlirõhu märgutuli ning tagumine käik on ka täitsa olemas.
Nüüd vahepeal olen veidi pusinud ta kallal...-vahetasin mt10-36 pea välja mt10 oma vastu.Täna avastasin,et küttesegu kuidagi kahtlasel kombel täitsa paigast ära. Enne mootori purunemist olid mõlemad küünlad mõnusad kohvipruunid. Nüüd ükspool must ja teine helepruun. Selge see...ühes segu rikas teises lahja. Ajasin segunõelad nihkesse ...ühel alt 3 teisel 4 soon.Veidi asi paranes aga vähe.Kohale ei jõua kuidas karpad nii mõõda panevad. Peab tõdema, et see VENETEHNIKA paneb s... keema küll Sad
Vasta
#16

Mõni karpa kanalitest võib kinni olla, mistõttu imeb õhu asemel rohkem kütet peale. Üldjuhul aitab see, kui võtad karpa maha, puhastad ära ja lased suruõhuga kõik kanalid ja düüsid läbi. Edasiste jamade vähendamiseks pane mingi väike küttefilter kraani ja karpa vahele. Segu paika ajamiseks võid kasutada infrapuna-termomeetrit, millega saad leegitoru pealt mõõta põlemisgaaside temperatuuri, seda siis kohe silindripea eest.
Võimalusel reguleeri alguses mõlemat silindrit eraldi, st. et võta teisel poole küünlal piip maha ja pane mõne varuküünlaga tühjalt tiksuma. Seda siis selleks, et süütepooli mitte kahjustada. Proovi saada ühe silindriga mootor normaalselt tiksuma. Võrdluseks kasuta seda poolt, mis sul hetkel töötab.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#17

Täna oli juba väikseid edusamme Smile .Üks karpa kanalitest oligi sadet täis .
Puhastasin ära tegin ühe väikse tiiru. Nüüd meel veidi parem...mõlemad silindrid läksid kuumaks-tuliseks. Võtsin küünlad maha ja ennäe...kummaski silindris lahja segu. Sellest ka vast silindrite kuumenemine. Homme üritan segunõelasid tõsta .Väike lootuskiir on jälle tõusnud Cool
Vasta
#18

Mootor vahepeal tööle saadud. Selles suhtes hea meel. Muret tekitab aga
see,et kui mootor juba soe...hakkab tühikäigul õli tuli põlema. Lugesin foorumitest ,et kõige targem mehaaniliselt surve ära mööta. Täna tegin seda kellaga, mis küll mõeldud õhu jaoks. Tulemuseks ..külma mootoriga 3,5 bar
ja kuumalt 1,8 bar .Selle 1,8 ga pani minu andur ,õlirõhu tulukese põlema .
Mind huvitaks, mis on normaalsed näitajad? Homme
üritan õige õlirõhu näidiku muretseda.
Vasta
#19

(18-09-2014, 19:41 PM)taivo933 Kirjutas:  Mootor vahepeal tööle saadud. Selles suhtes hea meel. Muret tekitab aga
see,et kui mootor juba soe...hakkab tühikäigul õli tuli põlema. Lugesin foorumitest ,et kõige targem mehaaniliselt surve ära mööta. Täna tegin seda kellaga, mis küll mõeldud õhu jaoks. Tulemuseks ..külma mootoriga 3,5 bar
ja kuumalt 1,8 bar .Selle 1,8 ga pani minu andur ,õlirõhu tulukese põlema .
Mind huvitaks, mis on normaalsed näitajad? Homme
üritan õige õlirõhu näidiku muretseda.


Minimaalne õlisurve tühikägul (750-850 rpm) peaks olema 1.3 bar, suurematel pööretel 3-6 bar

http://baiker22-moto.narod.ru/moto/moto...._smaz.html
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne