Kas ostaksid endale isesõitva auto (tulevikus)?
#1

Isesõitvad autod on turule tulemas ja Google testib isesõitvate autode tehnoloogiat juba aastaid California kiirteedel ning tänavatel. Praegu kasutab firma testimises Toyota Priuse ja Lexus RX405h automudeleid. Selline isesõitev auto tahetakse juba lähemal ajal turule tuua kui saavutatakse kokkulepe autotootjatega kes on nõus google isesõitmise tehnoloogiat oma autodele lisama. Kas julgeksid oma elu anda täielikult nn targa auto hoolde ?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#2

No toredad aparaadid.Big Grin Meie kehvadel teedel pisut loksumist ja tilk vett plaadile...ja kõik lendab metsa. Andke andeks aga inimest ja tema lolli mõistust ei asenda isegi teine loll.Big Grin
Seega siit järeldus----jääb ära.
Vasta
#3

Eks seal ole kõik vähegi turvalisust mõjutav vähemasti dubleeritud. Vast igapäevaliikuriks ostaks küll - jääks aega tegelda sõidu ajal muude asjadega, milleks muidu peab teiste toimetuste arvelt võtma Smile
Kunagi ei kujutanud ette, et tahaks sõita automaatkastiga masinaga. Selgus tuli aga siis, kui tegin nii 12-16h tööpäevi ja hiljem koju kulgedes on ainult mootori sahin ja teinekord ka vaikne muusika. Siis tekkis kuidagi tunne - olemine tõesti nii sült, et gaas, pidur ja rool on juba küllalt .
Vasta
#4

Ma ootaks kümmekond aastat ja jälgiks statistikat. Täna postimehest lugesin raudteede turvalisusest ja peale raskeid avariisid kinnitatakse, et kõik on tehtud üliturvaliseks, ometi sama tüüpi juhtub jälle. Ei saa uskuda kabinetikinnitusi, statistika on ainus usaldatav.
Veel. Kui automaat ise ei eksi, kas suudab kaasliiklejate vigu tuvastada ja reageerida neile õiges suunas ja õigeaegselt. Näiteks maanteel magamajäänud autojuht minu sõidureas, mina ju loen juturaamatut ega näe mõhkugi.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

Raudtee õnnetused juhtuvad suuresti siiski inimliku faktori tõttu. Mul ei ole hetkel linki, kuid need "isesõitjad" on teinud läbitud kilomeetrite kohta vähem avariisid, kui inimese poolt juhitavad sõidukid ja avariide põhjus oli lõviosas jälle teise sõiduki inimesest juht. Kui keegi leiab vastupidise statistika, võib vabalt ümber lükata.
Vasta
#6

Hmm, sihuke võiks ju kõrtsist koju vedada, kui on vindisest sohvrist turvalisem.
Vasta
#7

(09-09-2014, 21:14 PM)aavu Kirjutas:  Ma ootaks kümmekond aastat ja jälgiks statistikat. Täna postimehest lugesin raudteede turvalisusest ja peale raskeid avariisid kinnitatakse, et kõik on tehtud üliturvaliseks, ometi sama tüüpi juhtub jälle. Ei saa uskuda kabinetikinnitusi, statistika on ainus usaldatav.
Mis moodi saab turvalisus tekkida, kui rong ei sõida autole ette, vähemalt siiani pole sedasi väidetud. Jääbki üle ainult inimlik faktor, nagu eelkõneleja just kirjutas. Isegi kui foorid ülesõidul ei tööta(masin eksib), siis liikluseeskiri kohustab juhti veenduma raudteeülesõidu ohutuses. Väited: "kiire", "aega pole" jne võib jätta järgmisesse ellu, sest selles elus neid enam kasutada ei jõua. Vähemalt mälestus jääb elu lõpuni, selle sama elu, mis samal silmapilgul lõppeb.

Aga sitta kah, loodus reguleerib...
Vasta
#8

Las need rongid nüüd olla...
Küsimusele endale vastan nii - kui peaksin valima elektrilise ja hüdraulilise roolivõimendi vahel, siis eelistaksin viimast. Seega on isesõitjad välistatud, ei usu, et aeg küps on.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#9

(09-09-2014, 20:41 PM)Alts Kirjutas:  Eks seal ole kõik vähegi turvalisust mõjutav vähemasti dubleeritud. Vast igapäevaliikuriks ostaks küll - jääks aega tegelda sõidu ajal muude asjadega, milleks muidu peab teiste toimetuste arvelt võtma Smile
praegu ei oska need isesõitjad ju veel s...gi. Neile on kindlad teed google pildiga selgeks õpetatud, aga nii kui edgar laseb uue augu teele tekitada, siis ei tea tark masin sellest midagi ja ei oska ta arvata kas tee ääres tuigub joodik või on üle tee jooksma valmistuv jõnglane jne jne
(09-09-2014, 20:41 PM)Alts Kirjutas:  ... Kunagi ei kujutanud ette, et tahaks sõita automaatkastiga masinaga. Selgus tuli aga siis, kui tegin nii 12-16h tööpäevi ja hiljem koju kulgedes on ainult mootori sahin ja teinekord ka vaikne muusika. Siis tekkis kuidagi tunne - olemine tõesti nii sült, et gaas, pidur ja rool on juba küllalt .
no kui oled väsinud, siis tuleb vältida kõike elu kergeks tegevat. Mulle piisab päeva lõpus juba sirgest nö suurest teest ja vägisi vajub silm looja. Aastatega olen selgeks saanud, et ainuke võimalus ärkvel püsida väsinud peast on sõita maksimaalselt ekstreemsetes tingimustes, pingutust nõudvalt, st kurvilisel teel ja kiirusel, kus kogu aeg oled sunnitud autot kurvides korrigeerima - kui kogu aeg on juhtimisega tegemist kõigi jäsemete ja kogu mõistusega, siis ei tule Une-Mati külla, lase kiirus alla, sõitmine muutub lihtsaks ja juba ta tulebki.
Vasta
#10

Mäletamist mööda oli seal ka 1 isesõitev.
Vandenõuteooriaid küttes, kes ja millal juhtimise üle võtab?
Üsna naiivne oleks arvata, et päraluuki pole.
Vasta
#11

lapsepõlves sai seukse isesõitvaga korduvalt liigeldud. siiani meenutan heldimusega ja hetkegi ei kõhkleks kui jälle võimalus tekiks.
Vasta
#12

No minujaoks on AUTO ees asetseva mootoriga, kolme pedaaliga, tagaveoline ja katalüsaatorita. Uutest ei ole seega ühtegi sobivat. Järelikult ei saa osta.
Vasta
#13

Kui pappi oleks nagu putru siis ostaks kindlasti. Saaks täis peaga ringi kõmmutada. Kui ise ei viitsiks kaasa sõita, saadaks auto üksinda õlle järele. Ei jõua seda joodikute unistust ära oodata Big Grin

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#14

(09-09-2014, 22:20 PM)honkomees Kirjutas:  praegu ei oska need isesõitjad ju veel s...gi. Neile on kindlad teed google pildiga selgeks õpetatud, aga nii kui edgar laseb uue augu teele tekitada, siis ei tea tark masin sellest midagi ja ei oska ta arvata kas tee ääres tuigub joodik või on üle tee jooksma valmistuv jõnglane jne jne

Suht valesti oled aru saanud asjast.

Joodiku või jõnglase peale reageerib isesõitja kindlasti paremini kui inimlike nõrkustega autojuht.

Ainus asi, mida isesõitvale autole pole võimalik selgeks õpetada on inimlik lollus...

Ja just sel põhjusel ma eelistan ise loll olla ja juhtida.
Vasta
#15

(09-09-2014, 23:44 PM)zazik Kirjutas:  
(09-09-2014, 22:20 PM)honkomees Kirjutas:  praegu ei oska need isesõitjad ju veel s...gi. Neile on kindlad teed google pildiga selgeks õpetatud, aga nii kui edgar laseb uue augu teele tekitada, siis ei tea tark masin sellest midagi ja ei oska ta arvata kas tee ääres tuigub joodik või on üle tee jooksma valmistuv jõnglane jne jne

Suht valesti oled aru saanud asjast.

Joodiku või jõnglase peale reageerib isesõitja kindlasti paremini kui inimlike nõrkustega autojuht.

Ainus asi, mida isesõitvale autole pole võimalik selgeks õpetada on inimlik lollus...

Ja just sel põhjusel ma eelistan ise loll olla ja juhtida.
Asjast lugedes olen just aru saanud, et see koogeldav auto ei saa (vähemalt praegu) midagi aru nö mittestandardsetest situatsioonidest nagu üleöö muudetud liikluskorraldus, lahtikaevatud veetrass, teeauk jms. Samuti ei tee ta VAHET kas tee ääres hoiab ennast posti najal püsti joodik, kes kuhugi ei liigu/pole suuteline liikuma arvetatava kiirusega või on valmis üle silkama kiire laps, st reageerib ühtemoodi aga juht saab aru kellega on tegemist ja mida temast oodata võib.
Ainuke mida see auto praegu oskab - tunneb teed, oskab vahesid hoida ja teab "peast" kõiki enne proge kirjutamist paigaldatud liiklusmärke jms Mu arust viimases (ehk eelmise nädala omas) autolehes keegi itimees sellest kirjutas kriitilises võtmes.
Vasta
#16

Isesõitev auto on sisuliselt lift.
Ainult horisontaalne.
Vasta
#17

(10-09-2014, 06:45 AM)honkomees Kirjutas:  ...
Asjast lugedes olen just aru saanud, et see koogeldav auto ei saa (vähemalt praegu) midagi aru nö mittestandardsetest situatsioonidest nagu üleöö muudetud liikluskorraldus, lahtikaevatud veetrass, teeauk jms. Samuti ei tee ta VAHET kas tee ääres hoiab ennast posti najal püsti joodik, kes kuhugi ei liigu/pole suuteline liikuma arvetatava kiirusega või on valmis üle silkama kiire laps, st reageerib ühtemoodi aga juht saab aru kellega on tegemist ja mida temast oodata võib.
Ainuke mida see auto praegu oskab - tunneb teed, oskab vahesid hoida ja teab "peast" kõiki enne proge kirjutamist paigaldatud liiklusmärke jms Mu arust viimases (ehk eelmise nädala omas) autolehes keegi itimees sellest kirjutas kriitilises võtmes.

Siiski-siiski: loeb liiklusmärke (sh üsna ebastandardseid), arvestab kõikide registreeritud liikuvate objektide trajektoore, kontrollib eesoleva pinna tasasust kõnealuse liikuri võimetega võrreldes ja erinevalt meesjuhist, ei keskendu miniseelikus tütarlastele...

Mulle küll meeldiks valikuvõimalus. Hommikul tööle ja õhtul koju laseks end küll sõidutadaWink Niikuinii ei kao hobisõidukid kuhugiCool
Vasta
#18

Kõik on tore aga tehnika arenedes jõuab asi ükskord selleni, et inimene muutub liigseks, tark tehnika leiab, et see tarbetu dubleeriv detail tuleb likvideerida.
Vasta
#19

(10-09-2014, 10:06 AM)v126 Kirjutas:  Kõik on tore aga tehnika arenedes jõuab asi ükskord selleni, et inimene muutub liigseks, tark tehnika leiab, et see tarbetu dubleeriv detail tuleb likvideerida.

Kusjuures küllalt oluline aspekt.

Samas on kartus üleliigseks osutumisest ju ka inimlik. Me ei tea, milline saab olema masina loogika peale singulaarsuspunkti saavutamist...
Vasta
#20

(10-09-2014, 10:06 AM)v126 Kirjutas:  Kõik on tore aga tehnika arenedes jõuab asi ükskord selleni, et inimene muutub liigseks, tark tehnika leiab, et see tarbetu dubleeriv detail tuleb likvideerida.

Hobune ongi likvideeritud, ometi oskas vankris magava peremehe kõrtsust koju tuua. Ja ohutult.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne