Projekt: JUMZ 6KL EO2621 - V2
#41

Mina olen. Ausalt öelda oli tegu küll T-25 pumbaga, mis peale 15 minutit tööd lõpetas ühepoolselt töölepingu, ilma ette hoiatamata. Kuna seda pumpa teevad nüüd poola käsitöömeistrid, siis kvaliteet on väga kõikuv. Ridapumbad peaks tulema kriisikoldest Ukrainast (NSR) pärit ja nendega pole probleeme olnud. Meil kaks kuliibinit siin külas on neid sealt tellinud ja on rahul.(minu sõnad pole kuld)

 Selle firma kiituseks olgu öeldud, et tegelevad sinuga pärast saasta ilmsikstulekut kenasti edasi ja vahetavad asja ringi,kuniks trehvab töökindel asi näpuvahele või kuni  kliendil kannatust jagub. Minule näiteks toodi uus pump koju ukse ette ja oli venekeelsete tähtedega markeeritud erinevalt eelmisest kus peal vaid hinnalipik. Kuna olen nagu harrastaja tüüpi masinamees rohkem siis minu asjaajamisi see pumba reklamatsioonipull ei seganud. Kellel aga loog lahti , siis tema jaoks on selline vahepala ehk liiast. 

Aquila captas non muscas.
Vasta
#42

(26-08-2015, 08:21 AM)Daff Kirjutas:  Mina olen. Ausalt öelda oli tegu küll T-25 pumbaga, mis peale 15 minutit tööd lõpetas ühepoolselt töölepingu, ilma ette hoiatamata. Kuna seda pumpa teevad nüüd poola käsitöömeistrid, siis kvaliteet on väga kõikuv. Ridapumbad peaks tulema kriisikoldest Ukrainast (NSR) pärit ja nendega pole probleeme olnud. Meil kaks kuliibinit siin külas on neid sealt tellinud ja on rahul.(minu sõnad pole kuld)

 Selle firma kiituseks olgu öeldud, et tegelevad sinuga pärast saasta ilmsikstulekut kenasti edasi ja vahetavad asja ringi,kuniks trehvab töökindel asi näpuvahele või kuni  kliendil kannatust jagub. Minule näiteks toodi uus pump koju ukse ette ja oli venekeelsete tähtedega markeeritud erinevalt eelmisest kus peal vaid hinnalipik. Kuna olen nagu harrastaja tüüpi masinamees rohkem siis minu asjaajamisi see pumba reklamatsioonipull ei seganud. Kellel aga loog lahti , siis tema jaoks on selline vahepala ehk liiast. 

Hea kuulda, et vähemalt kehva pumba korral saab sujuvalt ümbervahetamisega tegeleda....

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#43

Esimene pisut omapäraseme mure ka seoses kopaga. Viimased 8-9 kuud on masin käivitunud kergest kallakust alla veeremisel ja käivitusmootorit ei ole pruukinud. Seepärast ka juba suvel muretsetud otsestarter koos vahereduktoriga on paigaldamata. Eile parkisin töökoja kõrvale ja pusisin pisut väiksemaid nipet-näpet asju sättida ja mingi hetk käivitusmootoriga käivitama hakates no ei õnnestu kuidagi pendiksit sisse saada. Nagu puu taga on kinni. Algul mõtlesin, et äkki hoorattal või pendiksi enda hammasrattal hambad ümaraks lastud ja ei lähe peale, et keeran mootorit vähe teise asendisse. Aga ei selles viga polnud, pendiks ei liigu üldse. Võtsin kabiinist armatuuri alt sidurikojalt pendiksi hoova kaane maha, sealt ei paistnud midagi muud kui see, et pendiks ise ei liigi mullimeetritki edasi ka siis kui teda heebliga togida. Seejärel võtsin pendiksi reduktori õlitaseme punni maha ja .... sealt jooksis selline mõnus kogus täiesti ilusat puhast vett   Sad  välja. Lasin õli väljalaskmise ava punni ka lahti ja ülejäänud vee ka välja ära. Punni avast taskulambiga sisse vaadates oli näha, et seest on asi tõsiselt roostes. Koheselt lahenes ka probleem, miks pendiks sisse ei lähe. Ilmselgelt on ta kinni roostetanud. Kuidas see vesi sinna sisse üldse on saanud?
Edasi väiks juba teadjamad valgustada, kuidas asjale läheneda, et ta jälle liikuma saada. Kuna niikuinii on plaanis käivitusmootor maha võtta, siis selle võtan ära, pendiksi süsteem aga peab alles jääma. Kuidas teda kõige valutumalt lahti saada, et liigselt masinat mitte lammutada.

Viimati käivitasin käivitusmootoriga eelmise aasta lõpus, siis ta toimis. Kahjuks õli olukorrale pendiksi süsteemis toona tähelepanu ei osanud pöörata. Seda enam, et plaan on niikuinii asi tõsisemalt üle käia, kohe kui veel pooleliolevad projektid on kokku saanud. Pulli pärast proovisin ka käivitusmootorit käivitada, see käivitus iseenesest poolest pöördest ja toimetas kenasti.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#44

Petrooleum, õli, soojus, viimases hädas äädikas.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#45

(05-10-2015, 08:53 AM)Marko Kirjutas:  Petrooleum, õli, soojus, viimases hädas äädikas.

Mõtlesin ka ise, et kallan diislit täis. Aga hetkel ei leidnud kohta, kus sisse kallatakse. Kui see kontrollava on ka täiteava, siis sel juhul saab kütet sisse liiga vähe, st pendiks ise ei jää kütuse sisse.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#46

Nagu ma aru sain, siis Sul juba tagumine kaan maas. Keera eest ka neli polti välja ja tõmba see sidur koos pendiksiga välja. Max 5 minti tööd. Saad kännu peal rooste maha koputada ja petroliga puhtaks pesta ning oleks juba ammu käinud.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#47

(05-10-2015, 17:02 PM)Daff Kirjutas:  Nagu ma aru sain, siis Sul juba tagumine kaan maas. Keera eest ka neli polti välja ja tõmba see sidur koos pendiksiga välja. Max 5 minti tööd. Saad kännu peal rooste maha koputada ja petroliga puhtaks pesta ning oleks juba ammu käinud.

Kabiinist armatuuri alt jah see pisike kaas on maas. Eest mõtled pendiksi hoova poolt otsast need 4 polti? Sisuliselt see tagumine kaas ei hoia teda kinni, lihtsalt hoob on taga? Kas paremal küljel keskel üks pikk polt ei hoia teda ka kuidagi kinni?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#48

Kui kodanik Daff veel juhtub seda teemat lugema, siis ehk täpsustab, kuidas ta mõtles, et pendiks välja tuleb. Ise olen hetkel traktorist eemal ja kohe harutama ei saa hakata, aga kui traktori juurde jälle jõuan, siis oleks lihtsam edasi toimetada. Panen ka ühe joonise siia:
   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#49

Kas JUMZIl on noole otsad erinevad, st kas vana ja uue kabiiniga masinale ei sobigi samasugune kulp külge? Küsimus ajendatud sellest, et vaja on kitsast koppa, üks on FB-s pakkuda, aga too on vana kabiiniga masinalt ja keegi väitis, et see ei pruugi sobida. Teab keegi kommenteerida?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#50

(04-04-2016, 21:49 PM)saarrand Kirjutas:  Kas JUMZIl on noole otsad erinevad, st kas vana ja uue kabiiniga masinale ei sobigi samasugune kulp külge? Küsimus ajendatud sellest, et vaja on kitsast koppa, üks on FB-s pakkuda, aga too on vana kabiiniga masinalt ja keegi väitis, et see ei pruugi sobida. Teab keegi kommenteerida?

Ise küsin, ise vastan. ei sobi jah, kuna vana tüübi noolel on otsas kahvel, uuel aga lihtsalt nö tömp ots. Seega jääb diil katki. Kui kellelgi pakkuda kitsast või laia silumise kulpi uue tüübi noolega JUMZile, siis võtab ühendust!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#51

Käisin seal kolamas, kust enda T-40-le JUMZ akvaarium kabiini tõin ja võtsin kopale vajaliku hoova ka ühtlasi näppu.

       

Lähinädalatel loodan tükk aega seisnud kopa projektile ka elu sisse puhuda ja ta töökotta ära parkida. Teadaolevalt vajalikud jupinad on juba kõik riulisse valmis muretsetud, jäänud vaid nö vormistamine, mis ilmselt võta siiski omajagu aega... Smile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#52

Nii, jõudsin lõpuks kopa projektini. Alustasin kinni jäänud pendiksi hammasratta eemaldamisest. Asi tõesti lihtne, hoova juurest 4 pikka polti lahti, fikseerimiskruvi välja ja tõmbad kogu kompoti välja. Pendiksi hammasratas jumala kinni ja hammasratas ise ka täiesti peetis. Selgus ka tõsiasi, miks vesi pendiksi kopruses üldse oli, nimelt alumiiniumist pendiksi korpuse kaas on käivitusmootori alt  servast katki, st keegi on selle serva maha käianud ca 1 cm laiselt ja 10 cm pikalt. Seega seda juppi ka uut vaja. Pildid tulevad ka millalgi...
   
Otsitav detail on siis pildil paremal pendiksi lülituskangi ümber olev alumiinium kaas.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#53

Ilm oli nädalavahetusel kehv, sain jälle kopaga tegeleda. Tõstsin käivitusmootori riiulisse ära ja tegin suure mootori veesärgi ringi niimoodi, et panin kabiinipoolsele mootoriploki otsale veesärgi ava ette paksust metallist plaadi ja klapikambri kaane juures oleva toru võtsin ka ära ning treisin termostaadi koja juurde punni ette.
Sai väga hea ja kallasin jahutusvedeliku sisse tagasi.
Kuna veel ei ole leidnud pendiksi hoova ümbruse katet, panin asja katkise kaanega kokku tagasi, sättisin peale starteri jaoks vajaliku vahetüki. Starteri panekuks pidi aga jämepuhastusfiltri poti tõstma pisut ettepoole. Selleks tegin lehtmetallist sinna kronsteini alla ja nihutasin teda ühe ava jagu ettepoole. Teen ka illustreerivad pildid mingi hetk. Armatuuri alt leidsin starteri jaoks ka originaal juhtmestiku. Aku kaablid asendasin aga jämedamatega, kuna originaalid olid ikka väga peenikesed, mõeldud nad ju pisikese käivitusmootori starteri jaoks.. 
Ligi aasta tagasi koos vahetükiga ostetud starter aga põhimõtteliselt ei sobi, st 2 polti saab panna, kolmandat aga mitte. Poest on antud starter, mis läheb ilmselt otse JUMZile hooratta karteri külge.  Jätsin ta hetkel kahe poldiga kinnitatult, aga tal käib vlants otsast ära, kui leian mõne peetis starteri, saab ringi vahetada, kui ei leia, eks siis ostan uue. 
Seejärel võtsin T-40 pealt aku, ja tuli oli korstnas. Kuigi starter võiks olla kiirem, 2,7kw üsna uimane (aku on tutikas). Seega, kes hakkab starterit ostma, võtke kohe võimsam.
Järgmise asjana tuleb hakata tagasilda remontima. Difri blokeeringu hammasratas on kinni.

Mõni pilt ka...
           

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#54

Leidsin FB vihje peale Talukaubast vajaliku detaili: 
       

Nüüd saab see pendiksi osa korda!

Seda poodi Tartus, kus Talukaupa müüakse, polnudki ammu külastanud. Seal on igast vidinaid müügil, mida vanemale tehnikale külge kruvida. Seega täitsa soovitan sinna aeg-ajalt sisse põigata. Ise polnud seal ammu käinud...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#55

(08-08-2016, 11:37 AM)saarrand Kirjutas:  Seejärel võtsin T-40 pealt aku, ja tuli oli korstnas. Kuigi starter võiks olla kiirem, 2,7kw üsna uimane (aku on tutikas).  

Omalvastutusel võid proovida starterile 24 v selga lasta, peaks kiiremaks saama. Russil on see süsteem väga kaua kestnud, ei mäleta mis starter küll seal vahel on.
Vasta
#56

(08-08-2016, 17:04 PM)maitds Kirjutas:  
(08-08-2016, 11:37 AM)saarrand Kirjutas:  Seejärel võtsin T-40 pealt aku, ja tuli oli korstnas. Kuigi starter võiks olla kiirem, 2,7kw üsna uimane (aku on tutikas).  

Omalvastutusel võid proovida starterile 24 v selga lasta, peaks kiiremaks saama. Russil on see süsteem väga kaua kestnud, ei mäleta mis starter küll seal vahel on.

Jajah. 5+ kW on 4+l diislile enam, kui küll. Big Grin   2,7 on alamõõduline ja ilma dekota ei pruugi alguses jaksu piisata. eiri, kui kaabeldusest jämedamad amprid läbi käima ei mahu. Toungue
Vasta
#57

Laupäeval nokitsesin pisut kopa juures jälle. Paigaldasin uue pendiksi kaane ning võtsin ühe läbipõlenud reduktorstarteri vlantsi ja vahetasin JUMZi omaga ära, nüüd sai ka selle starteri kenasti kolme poldiga kinni panna. Pildil näha, et nö uus vlants on musta värvi. Selle läbipõlenud starteri eest suured tänud ksf Naabrivanale. Lisaks oli minu masinal puudu jämepuhastusfiltri pott. Originaal oli ostes kaasas, aga sellel oli võrk ära lõigatud. Võtsin riiulist tutika poti ja asi kombes. Lisaks ei olnud mul siiamaani küljes originaal kütusepaaki, ka see sai nüüd paigaldatud. Veel puhastasin ära õlitsentrifuugi ja võtsin maha töötunni lugeja, eemaldasin sellelt klaasi ja pühkisin puhtaks, all ilutses number 6153. Niiet mõned tunnid ta ikka on tööd mul teinud. Asemele läks trossajamiga lugeja, millel kell armatuuris.
Peale survepesuriga pesu ilmus kapotilt välja ka kiri KEK, selle all on veel kollasega kaks rida, aga kahjuks ei suutnud tuvastada, mis seal edasi kirjas on. 
Toimetamist on veel omajagu...
                       

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#58

Nädalavahetusel oli põhuruloonide veo lõppedes aega jälle mõned tunnid kopa juures toimetada. Et ta talveks töökotta sisse ajada, eemaldasin kopalt masti koos käppadega. Seejärel võtsin välja kabiini põranda, mis on minu masinal algusest peale ülitäbaras olukorras olnud, st eelmine omanik on põhja tagumise osa relakaga välja lõiganud, lisaks on põhi suurel määral läbi vajunud ja mõrasid täis. Seega oleksin väga huvitatud JUMZ akvaarium kabiini kopa versiooni põhjast.
Kui kabiinist tool välja võtta, siis kuhu poole jäävad põhja küljes oleva pulga kiilusooned? Kas peaksid olema ette ja tahapoole, või vasakule ja paremale? Mul on viimati mainitud suundades, aga tundub, et pole õige. Lisaks huvitun originaal istme pööramise lukustusmehanismist või vähemalt piltidest, kuidas ta lahendatud on. 

Töö põhieesmaärk on tagasilla remont, kus mingi jama on difrilukuga. Ühtlasi käin siis ka kõik teised remonti vajavad sõlmed üle, nagu T-40 puhul.
Huvitav on see, et peale ca aastast seismist, kui viimati käivitasin, siis nüüd vaatan, et karteris vesiemulsioon ja õli tase ca 1,5x kõrgem. Samas radikas jahutusvedelik kenasti alles ja puhas. Jääb hetkel arusaamatuks, kus kohast tuli vesi mootorisse. Võib seega sellega seoses oma mõtteid avaldada...

Veel huvituksin akvaarium kabiini ukseluku lukusüdamikust. Kõigil on niikuinii võtmed kadunud ja keegi seda ei kasuta, äkki on nõus loobuma. Lukusüdamiku eemaldamine ei muuda luku toimimist. Enamikel juhtudel on ta tegelikult luku küljest ära kukkunud ukse sisse.

Üleüldse võib pakkuda ka komplektset JUMZi akvaarium kabiini Russile paigaldamiseks!


           

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#59

Ise JUMZe ei tunne väga palju, aga kui vesi karteris võib see tulla paljudest asjadest.
1) Teatavasti metall "higistab" ja sellega koos on ka kondents. Seda võib tulla siis kui masinat pole terve aasta käivitatud. Aga nii palju ta vist ei higista.
2) Võibolla sul mõni õlivalamise koht pahasti kinni ja vihma/lumega vahele peksnud.
3) Karteri põhja tihend äkki laseb läbi ja koos esimese punktiga võibki olla niipalju vett sees.

Kui talvel/suvel pikka aega ei käivita, pane igasugustele avadele kate peale. Siis ei pääse vesi igale poole sisse. See pelgalt ainult minu soovitus Smile .

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
#60

Kas see müts on korstna otsas ka vihmadega olnud?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne