Huvitav lugemine "idaruumi" jalgrattaasjandusest
#1

Käsitletakse ka Eestit kui iseäranis tublit saksa jalgrataste ja osade sissevedajat.
http://www.blitzrad.de/Kataloge/1939-rad...januar.pdf

Lisaks huvitav artikkel (algab 13. lk parempoolse veeru lõpuosast ja jätkub 15. lk esimese veeru lõpuni) mis käsitleb samuti Eestit ja kõrgeid jalgrataste sisseveotolle, liigset sõltuvust inglise ja ameerika rahast, vene-ohtu jne. :
http://www.blitzrad.de/Kataloge/1928-rad...r-1940.pdf

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#2

LK.6 olevast tabelist nähtub eestisse minevate jalgrataste ja osade suur hulk :
http://www.blitzrad.de/Kataloge/1938-rad...januar.pdf

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#3

Huvitavad arvud on seal jah. Nii et 1938. aastal eksporditi Saksmaalt Eestisse kogunisti 20776 valmis jalgratast.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Jah, valmisjalgrataste Eestisse väljaveo arvud on muljetavaldavad :
1936 : 7305
1937 : 16221
1938 : 20776 (lõplikuks arvuks artiklis märgitud ümmarguselt 22000 tk.)

Märgitakse ka et kui 1933a. hooajal oli Eesti ostud Saksamaalt u. 50000 RM (Reichsmarka) siis 1938-1939 vahemikus ületatakse juba 1 miljoni RM piir.
Vähemal määral tarniti jalgrataste osi, saan artiklist aru et mõeldud on just jalgratta koostamiseks mõeldud osi, mitte lisavarustust.
Poolakatel oli tendents vastupidine, 30-nendate lõpuosas osteti sisse peamiselt vaid koosteosi.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne