Eriku õnnekeerutaja
#1

Tere!

Tahaks ehitada masina mis õnne toob. Mul on laual elektrimootor ja reduktor. Mootor 2800pööret ja oli vist 1kw. Reduktor näpuga lugedes umbes 13,5:1. Sisend võll laagritel aga väljundvõll malm(?) puksidel. Määrde augud tilgutamiseks olemas. Smile Väljund võlli otsa peaks tulema u50cm diameetriga ja u10kg puidust plaat mida treiteradega prooviks aeglustada.

Kas reduktor lendab kohe pilbasteks kui 2800pööret ühest otsast sisse ajada? Väljundist u200pööret oleks ideaalne.
Mille tarbeks selline reduktor üldse olla võis?

Natukene tahtsin aru pidada, sest ühtegi rihmaratast ega puiduplaadi kinnitamiseks talda ei ole. Hakkaks neid siis kuskilt muretsema kui päris jaan tatikas ei tundu. Cool 

mõtteid?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

(06-11-2018, 19:09 PM)Erik Kirjutas:  Natukene tahtsin aru pidada, sest ühtegi rihmaratast ega puiduplaadi kinnitamiseks talda ei ole. Hakkaks neid siis kuskilt muretsema kui päris jaan tatikas ei tundu. Cool 

Ilma rihmaratasteta / rihmülekandeta just olekski paras jaantatika ettevõtmine. Rihmaratastega saaksid ülekannet veelgi vähendada, et reduktori pöördetaluvust kõigepealt katsetada. 200 pöördega väljundis reduktor kohe pilbasteks ei lenda, aga väga kaua ei tohiks see ka aega võtta.

Mida sa üldse teha tahad? Keevitada õnneratast või keerutada?
Vasta
#3

(06-11-2018, 20:30 PM)TeeTL Kirjutas:  ...Mida sa üldse teha tahad? Keevitada õnneratast või keerutada?

(06-11-2018, 19:09 PM)Erik Kirjutas:  ...puidust plaat mida treiteradega prooviks aeglustada...
Vasta
#4

Rihmaratastega ikka jah. Aga puidust plaadi tahaks küll nö otse võllile toetuma panna. Kui leian panen katseks asja kokku. Kõik kolm võlli ka eri mõõdus. 18, 19 ja 20mm... võibolla on kuskilt leida
Vasta
#5

Uuri veel seda ülekandearvu.Teoratta hamba kalde järgi vaadates tundub ühekäiguline tigu olema ja hambaid ikka hulga rohkem kui 13 või 14.Ei ta lenda laiali,kui õli sees,koormus ju olematu pea.
Vasta
#6

See ülekanne tundub seal rohkem 1/40'le olema.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#7

Ühe niidiga teo puhul isegi rohkem vist, 1/46 näiteks? Samas mahuks sinna kesta ka suurem kahe niidiga tigu, siis 23 ülekandearvuks.
Igal juhul ei sobi selline laagerdus pidevaks treitööks mitte kuidagi. Tõenäoliselt on reduktor loodud mingi asja asendi muutmiseks. Siis saab tõesti õli pealetilgutamisega mõned aastad ilma remondita hakkama. 
Ilmselt saab need avad ka laagri jaoks suuremaks töödelda. Kaanel on asendit fikseerivad tihvtid olemas.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8

Tigureduktor ei sobi massiivse asja keerutamiseks. Kui pisut mõelda, siis mis juhtub kui mootori seiskudes proovib ketas läbi teo hakata omakorda mootorit ringi ajama?
Parim viis sellise asja jaoks rihmülekanne.


Vasta
#9

Okei. Tundub, et see reduktor jääb kuskile nurka.

Tassisin hoopis puidutreipingi (pool kellegi oma valmistatud aretise) lagedale aga sinna juurde oleks vaja siis lisa võll panna, et hoog veel nii 3x maha saada... Esimese hooga jääb puudu 30mm võllile istuv "A" kiilrihma ratas. Katsetuseks diameetriga u250mm... Leidsin isegi riistamarketist ratta aga hind (puksiga pea 75euri) on esialgu ikka selline, et kisub mõtted ketiveo suunas. =)

520ketti juppideks ikka ei tõmba? eriti kui mootori pealt vahevõllini rihmaga ja sealt edasi ketiga? Rolleyes
Vasta
#10

Mul on siin mingeid võllikesi, laagripukke ja rihmarattaid. Proovi enam-vähem oma soovid kirja panna ja anna teada! 75-euroseid rihmarattaid kindlasti ei ole Big GrinBig GrinBig Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

(11-11-2018, 00:36 AM)Marko Kirjutas:  ... 75-euroseid rihmarattaid kindlasti ei ole Big GrinBig GrinBig Grin

Riistamarketis kindlasti on Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#12

(10-11-2018, 22:45 PM)Erik Kirjutas:  Okei. Tundub, et see reduktor jääb kuskile nurka.

Tassisin hoopis puidutreipingi (pool kellegi oma valmistatud aretise) lagedale aga sinna juurde oleks vaja siis lisa võll panna, et hoog veel nii 3x maha saada... Esimese hooga jääb puudu 30mm võllile istuv "A" kiilrihma ratas. Katsetuseks diameetriga u250mm... Leidsin isegi riistamarketist ratta aga hind (puksiga pea 75euri) on esialgu ikka selline, et kisub mõtted ketiveo suunas. =)

520ketti juppideks ikka ei tõmba? eriti kui mootori pealt vahevõllini rihmaga ja sealt edasi ketiga? Rolleyes

Puidu treimisel ei ole pöördeid kunagi palju.  No kui just eriti raske jorn ei ole. Otsisin kah võimalust treipingil pöördeid maha saada muul põhjusel. Ainsam lollikindel lahendus oli 3 astmeline nõuka universaalreduktor ja rihmaveoga mis ootab hetkel kõiki uusi laagreid.
Üks väike lauapealne treipink on vaba ja vallaline (mootor puudub).
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid452349
Kui sellest vähe, siis kopeerpink samuti.


Vasta
#13

(11-11-2018, 11:32 AM)hulgus Kirjutas:  
(10-11-2018, 22:45 PM)Erik Kirjutas:  Okei. Tundub, et see reduktor jääb kuskile nurka.

Tassisin hoopis puidutreipingi (pool kellegi oma valmistatud aretise) lagedale aga sinna juurde oleks vaja siis lisa võll panna, et hoog veel nii 3x maha saada... Esimese hooga jääb puudu 30mm võllile istuv "A" kiilrihma ratas. Katsetuseks diameetriga u250mm... Leidsin isegi riistamarketist ratta aga hind (puksiga pea 75euri) on esialgu ikka selline, et kisub mõtted ketiveo suunas. =)

520ketti juppideks ikka ei tõmba? eriti kui mootori pealt vahevõllini rihmaga ja sealt edasi ketiga? Rolleyes

Puidu treimisel ei ole pöördeid kunagi palju. 

igsasuguner puidu töötlemine tahab pöördeid,mida suuremad pöördes seda puhtam töödeldud pind.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne