Saare tehase võidusõidutsikkel, mudel "2" ?
#1

EEsti mootorispordi ja tsikliehituse ajaloos on tumenemas järjekordne valge laik, nimelt õnnestus ühel tublil mehel, tõelisel ja tõsisel vanatehnikahuvilisel inimesel, suure südame, terava taibu ja lahtiste kätega tegijal, identifitseerida see haruldane sõiduvahend ning päästa see Hiina RV väljasaatmisest. Nagu ikka, järgneb kiire komplekteerimine ja restoreerimine seibi täpsusega. Sedakorda tehakse peenem töö ära türi poolprofesionaalslte taastamis-spetsialistide poolt, tšehhi seltsimehi tülitamata!  Cool

Muidugi jällegi palve, kellel on heas korras originaalseid varuosi pakkuda, andke tulla! (nagu ehk terasemad taipavad, too üleskutse pole "kassi hale kräunumine" vaid õrn koputus abivalmite ja eesti asja eest seisvate meeste ning naiste kristallpuhtaile südametunnistustele!)

[Pilt: izw7fb.jpghttp:]
Vasta
#2

Peaks lõpptulemusena tulema midagi sellist, nagu on mudel nr "1", vt teema
[/url][url=http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=38324]http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=38324

Muidugi on ka oodatud õpetus-sõnad ja huvitaks ka info selle kohta, kuidas neid omal ajal toodeti ja mis võite selle konkreetse tsikliga on saavutatud. Raami nr pole veel leidnud, on ka väike kahtlus, et antud mudel võis jääda juba tehase "Säde" ajajärku.
Vasta
#3

Esimese hooga ütleks,et kellegi värkstoas kokku löödud asi,käepärastest vahenditest. Aga kas seda pole need "Saare" mootorrattad ju kogu aeg olnud?

Osade kohapealt hetkel veel aidata ei saa aga hoian silmad lahti.


Vasta
#4

Ühinen eelkõneleja- spetsialisti arvamusega,et seal Saare Wärkstoas just nii neid rattaid koostatigi.  Esialgu oli raam mõeldud " für damen", kuna Luule Tulli vanaema pidi sellega rajale minema. Kuid et preili oli käima peale jäänud just enne suursõitu, siis tehti ratas käepärastest vahenditest ümber " für herren " ning sellega esines võidukalt hr. Veldemaa onupoeg.

   Pildid tulevad vaid tõsimeelsetele spetsidele.

Tervitab Veteran.
Vasta
#5

No ma ei tea... Sellise vedrumänguga sadulas oleks mainitud naisvõistleja ja tema maimuke olnud küll nagu "ema süles". Ilmselt siis lihtsalt tundis, et ei julge või ei suuda endast kõike välja panna sellises õnnistatud olukorras ja õige ka, parem karta kui kahetseda ja lapse tervisega riskida.
Ega vist see võidusõidutsikkel Villiersi mootoriga ei olnud, ilmselt ikkagi Sachs 98 ccm?

[Pilt: 34pn8zs.jpghttp:]
Vasta
#6

  Lisaksin veel restoreerimise kohta, et mingil juhul ei tohi originaalset värvkatet ning suurepäraselt säilinud dekoratiivjooni maha nühkida, nagu mõni oskamatu algaja , vaid kõik algupärane tuleb säilitada. Ma ei lasku üksikasjalikumasse kirjeldamisse, mis ja kuidas, sellest on siin juttu ja õpetust olnud piisavalt.

   Ootame huviga, mis saama hakkab meie igavas- üksluises kulgemises ometi ühe eesti mootorispordi särava isendi väljailmumise järel!

Tervitab Veteran.
Vasta
#7

Arvestades,et taga ratas on juba jalgratta oma siis ilmselt sobiks sinna 98ccm Sachsi mootor. Kindluse mõttes võib ka raami vahe ära mõõta ja kui riiulis mõni Sachsi mootor,siis seda vahele proovida. Arvan,et suurema kubatuuriga mootor kisuks selle tagaratta üsna ruttu kõveraks. Sad

Kui see saladus pole,kas antud ratas on mõnest Tagadi laada kulla koormast välja võetud?


Vasta
#8

Nojah, asjatundjaid juba ei peta, punnita ja veiderda kuidas tahad! Tõesti, tagaratas pole orginaal, vaid on pärit mu erakogu masslademetest.   Sad
Aga vaadake, kui jämedad kodarad, spetsiaalselt võidusõiduks kohandatud, lisaks tugevndatud haakmantli velg. Ja miks siis kohe kõveraks peaks minema, tuleb osata sõita ja masinat hoida, midugi võib jällegi tugevnduseks veel metallikvärviga paar kihti peale tuisata.  Ja olen ju ennegi saare tehase tsiklitaga võislussõitu teinud!  Cool
Aga kus kohast selline haruldus saadud on, see on paraku tõesti saladus. Ja ei maksa Tagadi Restauraatorite Päeva ka ülehinnata, ka mujal käib vilgas vanatehnikaalane töö, on ju olemas ka sellised kohad nagu ebay.de jne....  Rolleyes
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne