125cm3 Minimopeed
#1

Selline aparaat siis.
Mootor on Minsk 125, raam on ümber tehtud minimopp, rattad on muraveilt, amordid ja summuti Jawa 634-lt, paak on Deltalt, iste on pool Voshodi sadulat ja tagumine kummilapakas on RAF-ilt Big Grin

[Pilt: monstrum1.jpg]
[Pilt: monstrum2.jpg]
Vasta
#2

kuidas minek on?
Vasta
#3

palju välja jookseb ja kuidas juhitavus suurel kiirusel Toungue ?
Vasta
#4

Summ jalga ei kõrveta?
Vasta
#5

minek on nagu minskil ikka. Sõltuvalt mootorist. See mootor, mis seal pildi peal on, oli eelmine aasta päris kohvi, vända laagrites loks sees, võttis õhku, läks kuumaks jne jne. Selleks aastaks on töötoas valmis uus mootor, mis peaks oluliselt paremini käima. Sellele siis ka racing sumps sai tehtud. Juhitavus on täitsa normaalne, ainult et lausliiva kipub kinni jääma ja vänderdama. Tegelikult vedrustus on asjal super, ratas on mul Pranglis, sealsel kuumaastikul on sellise pehme vedrustusega üpris mõnus sõita. Sumps kõrvetab jalga ainult siis, kui jalg sinna vastu panna Smile
uus mootor:
[Pilt: mootor1.jpg]
Vasta
#6

ps kui paned mootori tööle, siis pead selle summiga uuesti segu paika panema. keera kohe alguses segu päris rikkaks ja hakka ike sellelt poolt (lahjemaks) lähenema, mitte vastupidi.
Vasta
#7

tore
a kui palju see mootor maksis, ja kust sa ostasid seda?
Vasta
#8

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: remaker
tore
a kui palju see mootor maksis, ja kust sa ostasid seda?
-----------------------------------
Poest selliseid ei saa vist Smile
Eks ikka ise tegin. Mul oli tegelt 2 mootorit, üks oli ratta peal ja teine oli juppidena töötoas. Sügisel võtsin rattalt mootori maha ja tõin töötuppa, võtsin pulkadeks ja viskasin kõik kulunud jupid minema. Ostsin kõik laagrid uued (FAG laagrid, müüakse Tondil), ladusin mootori korralikest pulkadest kokku. Väntvõll oli töötoas mitu aastat seinud, kloostrimetsa motopoest sai kunagi uus keps ostetud ja lastud Vihuris peale panna ja ka tasakaalustada. Lõpuks panin kogu asja sisekuuskant poltidega kokku, kõik tihendid uued + silikooniga peale. Viimistlesin kuumakindla sprayga.
Vasta
#9

See sul vanemat tüüpi Minski mootor, need vähemalt andmete poolest paremad. Kui uuel Minskil on 10 Hj, siis noil vanematel oli vist 12 Hj (täpselt ei mäleta - olemas mul kahe Minski tehaseraamatud, üks aastast 92, teine 83. See 83 aasta raamat mul praegult maal, kuid seda olen vaadanud korduvalt, et selle vanema versiooni mootoril rohkem jõudu)
Vasta
#10

Huvitav millest? Kas 12 voldine genekas koormab siis nii palju võrreldes 6 voldisega? Ma tean et pärast 96 aastat tuli neile uus, väiksem ja ökonoomsem karbuss, kuid kas enne seda võis ka olla karbussivahetus ökonoomsema poole?
Vasta
#11

Nonii, sai nüüd maal käidud ja oma supermootor aparaadile peale pandud. Nagu juttu oli, sai täiesti uus mootor parimatest juppidest (AVG laagrid jne) ehitatud, Castroli motorcycle 4T õli sisse pandud, korralik elekter tehtud, võidusõidu (kardi) sumps, koonusfilter metallvõrguga ja lugematult muid häid tegusi tehtud.
Mootori sain rekordilise 20 minutiga peale installitud koos elektri ja trossidega, bena sisse ja vänta. Paari löögiga sain juba törr-törr kätte, aga ei rohkemat. Joostes aga võttis hääled sisse ja veel millised! (racing sumps kujutab endast keskelt laienevat paunakujulist toru, mis seest tühi on). Alguses töötas kuidagi imelikult, kõrgetel pööretel nagu jättis vahele ja puterdas. Peale süüte ja segu regulli aga töötas päris hästi. Arvan, et sumps andis powerit juurde küll, aga natuke kummaliselt - kusagil 5000 pöördeni läks edasi nagu tavaline minsk ja teatud pööretest hakkas hullult rebima - nii et 1, 2 ja mõnikord isegi 3. käiguga tõmmas ketsi all ringi käima. Minu minil on Minskist tsipa aeglasem ülekanne, seega on igal käigul kiirus kusagil 10% väiksem kui tavalisel minskil - see-eest on kiirendus parem. Poisikesed olid talve jooksul ainukese piduritrossi läbi lõiganud, seega ei julgenud Prangli kuumaastikku meenutavatel teedel 4. käiguga eriti rutskat keerata.
Üldiselt jäin tehtud tööga 100% rahule.
[Pilt: miniuus.jpg]
Vasta
#12

Arvan et see on normaalne et see resokamber sul ainult ühest pööretevahemikust väänet juurde annab sest mõõtmed on ju ühed ja korralikult töötabki resokamber ainult teatud pööretel, teistel võib hakata isegi takistama.
Nii ta peabki käituma, ja see ongi üks põhjus miks rallisõidukid ei ole just kõige mugavamad tänaval liiklemiseks - tippvääne asub kõrgetel pööretel ja suht väikeses pööretevahemikus.

Muide, kui soovid ülekannet kiiremaks muuta on seda ilmselt lihtsaim teha peaülekandes vedava 14 hambalise ketiratta asendamisega 15 hambalisega. Mina sain enda oma Kloostrimetsa poest.
Vasta
#13

Tore et aparaat liigub!
Aga Castroli õli on mõttetult hea ning kallis sedasorti mootorisse.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#14

Castrolist niipalju, et tahtsin ehitada parimat, mida suudan. Õli maksis mingi 100 eek, arvan, et polnud liiga kallis.
Tänaseks on ratas müüdud, saadud raha eest kavatsen osta mootori oma uuele ja paljutõotavale projektile: IZ tehase krossiratas.
Vasta
#15

tahtsin küsida,kas minimopeedi,see elektron süüte süütepool (see hall karp) sobib,Minski 125ccm mootorile?

Aitäh!
Vasta
#16

mrt36 Kirjutas:tahtsin küsida,kas minimopeedi,see elektron süüte süütepool (see hall karp) sobib,Minski 125ccm mootorile?

Aitäh!





Minskil ja Deltal hõbekarp sama.
Vasta
#17

Aitäh Tziklivend!
Vasta
#18

sul oli see sama masin ost-myyk foorumis ja tahtsin kysida et ega sa ei vahetaks oma leiutist mopeedi-korras, teise mootri ja kahe raami vastu??? Muidu oleks huvitatud sellise sõbra omamisest mda sa omad...Ps saada ka mini-jalgratta raamil-võrr...kas saab kaubale???
Vasta
#19

Lahe masin mees.... ma loodan et oled huvitatud mu pakkumisest... aa see mul on veel yx kardi raam kui sul on huvi oma teine mootor kasulikuks muuta ;-P ja see et kus sa muidu asud ja kas sul on transpordi võimalus???
Vasta
#20

eee kas ma ei näe või sul pole õhupuhastit???
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne