T-40 AM elluäratamine
#1

Seoses naispoole tekkimisega tekkis ka kohustus saada lahti aastakümneid õuepeal vedelenud traktorivarest. Peategelane on sündinud Lipetskis 1985-ndal  aastal, oma esimese elu veetis ta Võru Gaasianalüsaatorite tehases, läbis ka kapitaali. Siis on mõned aastad vahelejäänud ajalugu, peale mida jõudis traktor mu potentsiaalse ämma isa hoovile. Härra vahetas kokkujooksnud mootoril ära väntvõlli ja saaled, aga kokku mootorit panna ei jõudnud, kuna palju detaile on aastate jooksul kaduma läinud. Siis seisis traktor aia erinevates piirkondades ca 20 aastat. Möödunud aasta lõpust olen võtnud ka asja väikestviisi käsile ja utsitanud ka potentsiaalse ämma isa väiksemaid nokitsemisi tegema. 
Algul paistis olukord üsna nukker, aga leian, et traktorit on siiski mõtet teha, sest et enne kapitaali minekut oli see teinud vaid 7 mootoritundi tööd, seejuures pole see mitte meetritki põlluharimisriista põllul lohistanud. Ainult haltuura korras paar kultivaatorit ühest kohast teise transportinud.
   
Selle pildi peal on peal juba ühe õhtuga nikerdatud katus peal, mille tahan siiski välja vahetada, kuna sai pisut madalavõitu, samuti tahaks teha seekord paksemast plekist, 4 mm peaks olema piisav. Peale jätan selle sama kabiini, aga viskan seesoleva originaalturvapuuri välja ja keevitan karpidest ja ribadest uue puuri sisse, eeldan, et ca 5-6x tugevam peaks saama, rääkimata vabanevast ruumist. 
Kõrvaldan ka originaaljagaja, asemele läheb Hydrocontrol'i D3M seeria sektsioonidest vigur. Peab ära tellima vaid ühe siibri ja tihendikomplektid sektsioonide vahele. Jagaja plaanin panna kas kabiini tagaseina või siis akukasti kohale. See selgub aga siis, kui mootor peal ja kabiin selle küljes kinni. Kaks sektsiooni saavad olema joystick'uga juhitavad, need plaanin jätta KUN'i jaoks esialgu reservi, ehk õnnestub jätta nii palju raha millegi muu arvelt üle. 
Lisaks ka imort-toodete nimekirjast ka tänapäevased lülitid, märgulambid, tihendid ja põrandakattematerjalid. 
Aku kolin poolraamile, mootorit hakkan käivitama starteriga. Lisaks kõik uued seadustega nõutud tuled ja viled. Lisaks veel tahhomeeter ja ampermeetri asemele voltmeeter. Välismaine tulen ka kojamehemootor. Lisavarustuse nimekirja on pääsenud ka soojendus - kolib osaliselt akukasti, osaliselt originaaljagaja asemele. Plaani kohaselt kaob ka põrandalt JSV siduri pedaal, ka lülitushoob võib saada keerulisema hoovastiku ja kolida kuhugi käepärasesse kohta. Eeldusel, et aega jagub, siis võiks kasutada ära ka külgmise JSV võimaluse ja teha sinna lisahüdropumbale eraldi väljavõtte, aga see hetkel vaid pigem uitmõtte staatuses

Praeguse seisuga on komplekteeritud nii mootor kui ka sidur, siduril vaja splintida veel paar polti ja võib vahele tõsta. Mis saab olema üsna tõsine väljakutse, kuna see tuleb läbi viia lageda taeva all. Aga enne soojemaid ja kuivemaid ilmasid sellega ei tegelda. Kütust hakkab silindritesse suruma remonditud UTN-5, mis surub kütuse läbi uute torude ja uute pihustite silindritesse. Mootorisse ühtegi vana tihendit senimaani jäänud ei ole, üritan seda teed ka jätkata.
Peale läheb veel dosaator, plaanin kasutada eksportvariantide süsteemi, oli analoogne eksportrusside algse süsteemiga, mis kasutas originaalsammast.
Vahetatud on ka survelaagrid, sidurite kettad, suurem osa polte-mutreid. 
Sai küll pikk jutt, aga vast kannatasite ära. Mingil hetkel teen mõne klõpsu juurde kah veel. Tänaseks aga side lõpp
Ketserlikuks plaaniks on kevadel torust esimesed paugud atmosfääri lubada.
Vasta
#2

Seadus ei nõua mingeid uusi tulesid/vilesid, ainult see, mis tehases pandi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Aga ega tehase paigaldatust pole ka midagi suurt enam järgi, samuti on kaasaegsete valgustite kvaliteet ja väljanägemine oluliselt paremad.
Vasta
#4

4mm plekk katuseks on pehmelt öeldes räme overkill. Väga raske detail tuleb.

Mis selle masina eesmärk pärast kõiki neid töid olema saab? Ilus asi õue peal? Haltuura tegemise masin? Iga päev sellega raha teenida majapidamises? 

Kabiini karkassi ringi keevitamine võib eneseteostuse mõttes olla ju eesrindlik mõte, aga ega see kuut oluliselt suuremaks ei saa. Tööd seevastu on palju. 4-5x tugevam...kahtlane. Vaata parem juba neid mtz või jumzi kabiini peale aretamisi, kui töökeskkonda paremaks teha tahad.
Vasta
#5

Kui arvestada, et see karkass saab olema tehtud Ruuki 650 Optim'ist, siis võin seda tugevusvaru vägagi julgelt pakkuda. Ja et seal saab seinapaksus olema vähemalt 5 mm, siis ei kahtle selles ka üldsegi. Katuse paksus tuleneb eelkõige sellest, et oleks lihtsam teha ja ei kisuks nii jubedalt lokkima. Lisaks ei hakka paksust plekist katus plärisema ja juhusliku ümbermineku korral ei ole tule võõrkehad nii lihtsalt tuppa. Aga eks see juba teisejärguline, Võib-olla teen ka 2 või 3 mm plekist. Pigem sellest, mis kätte jääb.
Traktori eesmärgiks hakkab olema oma hingemaa harimine kapsaste-kaalite tarvis, lume lükkamine, küttepuude kojuvedu ja erinevad ehituslikku laadi pinnase ja transporditööd.
Vasta
#6

Kuudi võid teha millest iganes aga see kuut jääb ikkagi kuudiks.
Normaalne inimene ei roni sellisesse putkasse ennast piinama.
Parem vaata sinna midagi suuremat peale.
Vasta
#7

jumzi väikest  kabiin võiks talle peale  paigaldada proovida. Kuskil neti avarustes olen näinud isegi pilti sellisest T-40 jumzi kabiiniga.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#8

Läheb juba päris tuliseks vaidluseks.
Olen ka kaalunud nii Jumzi akvaariumi, MTZ väikest, Jumzi väikest kui ka nullist uue tegemist. Esialgu jään vabriku oma juurde, kui tulevikus traktoriga rohkem tööd, siis eks vaatan, tõenäoliselt ehitan täitsa uue kabineti sinna peale. Aga miks ma seda vahetada ei taha:
Jumzi akvaarium jääb kõrgeks - ei hakka traktori pärast kuuri ümber ehitama
MTZ ja Jumz'i väike - kabiinist välja vaatamine on nagu lukuaugust teleka vahtimine. Nende kõrval on originaalpuur suisa läbipaistev
Pealegi on originaalkabiin ka olemas ning seda ei pea kuskilt enam otsima minema
Täna õnnestus tööjuurest riiulist leida ka üks vana ja tolmune praktiliselt uus iste, millelt puudu vaid vedrud. Aga nood pinget ei pakugi, ilma nendeta on hulga kindlam tunne sõita, lisaks saab istme ka madalamale lasta, mis omakorda annab pearuumi juurde. 

Tänane mõttevälgatus tekkis aga uut traktoriajakirja sirvides - uuel Zetoril on rooli juures reeversi kang, nagu ühel moodsal traktoril ikka. Minu hallid ajurakud aga hakkasid kohe raalima, et kuidas saaks 40-le sellise süsteemi ehitada käsigaasi kangi asemele. Käsigaas oleks nagunii kolinud parema käe alla nö "konsoolile". Raalida on vaja see läbi korralikult, et saaks kohe esimese korraga tehtud, ja ikka niimoodi, et tunduks tänapäevase vabrikutootena
Vasta
#9

Kui nendest sõnadest ka teod ükskord saavad, siis oleks kaasamõtlemist kõvasti. Niikauaks aga tuleb lihtsalt pöialt hoida ja lugeda ettevaatlikult teema arenemist Smile.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#10

(28-10-2014, 00:15 AM)Lapik Kirjutas:  Läheb juba päris tuliseks vaidluseks.
Olen ka kaalunud nii Jumzi akvaariumi, MTZ väikest, Jumzi väikest kui ka nullist uue tegemist. Esialgu jään vabriku oma juurde, kui tulevikus traktoriga rohkem tööd, siis eks vaatan, tõenäoliselt ehitan täitsa uue kabineti sinna peale. Aga miks ma seda vahetada ei taha:
Jumzi akvaarium jääb kõrgeks - ei hakka traktori pärast kuuri ümber ehitama
MTZ ja Jumz'i väike - kabiinist välja vaatamine on nagu lukuaugust teleka vahtimine. Nende kõrval on originaalpuur suisa läbipaistev
Pealegi on originaalkabiin ka olemas ning seda ei pea kuskilt enam otsima minema
Täna õnnestus tööjuurest riiulist leida ka üks vana ja tolmune praktiliselt uus iste, millelt puudu vaid vedrud. Aga nood pinget ei pakugi, ilma nendeta on hulga kindlam tunne sõita, lisaks saab istme ka madalamale lasta, mis omakorda annab pearuumi juurde. 

Tänane mõttevälgatus tekkis aga uut traktoriajakirja sirvides - uuel Zetoril on rooli juures reeversi kang, nagu ühel moodsal traktoril ikka. Minu hallid ajurakud aga hakkasid kohe raalima, et kuidas saaks 40-le sellise süsteemi ehitada käsigaasi kangi asemele. Käsigaas oleks nagunii kolinud parema käe alla nö "konsoolile". Raalida on vaja see läbi korralikult, et saaks kohe esimese korraga tehtud, ja ikka niimoodi, et tunduks tänapäevase vabrikutootena

Minuarust võrdlus T-40 kuldnokapuur vs JUMZ/MTZ väike kabiin on ikka pisut paigast ära. Viimastest on mõlemast ikka oluliselt parem väljavaade kui sellest kuldnokapuurist. Sellest hoolimata jätsin ka mina originaal putka peale, pole tal häda midagi ja saab hakkama, kui just iga päev tööd teha ei vehi.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#11

(28-10-2014, 02:11 AM)viplala Kirjutas:  Kui nendest sõnadest ka teod ükskord saavad, siis oleks kaasamõtlemist kõvasti. Niikauaks aga tuleb lihtsalt pöialt hoida ja lugeda ettevaatlikult teema arenemist Smile.
Sekundeerin, visioon on edasiviiv jõud Cool .
Vasta
#12

5mm teraslehest kabiin? Tahad rahavedusid teha sellega, et kuulkindkust taga ajad? Eks ehitamis- ja aretamisrõõm on selle juures kõige huvi pakkuvamad osad. Ma ise oma 40-ne juures olen seda meelt, et kui toimib, ära näpi. 
Vasta
#13

Minu kõige suurem küsimus on see, et mis selle tegevuse mõte on?

Keevitad 5mm rauast kabiini peale? Milleks?
Muudad reeversi asukohta? Milleks?

Igapäev tööd ikka teha vene tehnikaga ei taha. Võid ju kullast istme ka teha ja 50 tollise velje ka alla panna, aga vanamutt on vanamutt.

Aga muidugi kui igav lihtsalt on ja rahaga pole muud teha siis jõudu tööle!

Muidu ma võin enda panga andmed anda, saad ülejääva raha kiirelt ümber paigutada, et näpud ei sügeleks!

PS!
Kui vaja talvel metsast puud välja tuua ja õuelt lumi ära tõugata ja mõni pisem majapidamise töö teha, siis orginaal masin ajab asja väga eduliselt ära. Tee ennem traktor korda, pese puhtaks, likvideeri õli lekked ja pane töötuled külge - siis kaob kuudi keevitamise mõte äkitsi ää.

Ega ma pahapärast oma juttu ei kirjuta, lihtsalt lollustega pole mõtet tegeleda. Rolleyes

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#14

(27-10-2014, 22:56 PM)E303 Kirjutas:  jumzi väikest  kabiin võiks talle peale  paigaldada proovida. Kuskil neti avarustes olen näinud isegi pilti sellisest T-40 jumzi kabiiniga.

Jumzi kabiin sobib nagu valatud!

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=47279

Kiirus pole oluline läbivus on põhiline !
Vasta
#15

Ma proovisin küll üsna selgelt kirjutada, aga äkki oleks vist aeglasemalt pidanud. Ei hakka uut kabiini tegema, lihtsalt asendan selle algse torudest väänatud jubeda turvapuuri omatehtuga, mis jääb kabiini gabariitide sisse, ehk siis uksepostid ja muud säärased kohad muutuvad pisut kangemateks. 5 mm teras on lihtsalt seepärast, et selle eest ei pidanud ma sentigi maksma, lihtsalt mõõtmise ja seletamise ja kirjutamise vaev. Reeversi kangi liigutamine on lihtsalt uitmõte, enne seda saab traktor ikka sõitvaks
Vasta
#16

(28-10-2014, 00:15 AM)Lapik Kirjutas:  ...
MTZ ja Jumz'i väike - kabiinist välja vaatamine on nagu lukuaugust teleka vahtimine. Nende kõrval on originaalpuur suisa läbipaistev
Pealegi on originaalkabiin ka olemas ning seda ei pea kuskilt enam otsima minema.
...

Sa ikka oled nendes kõigis istunud? Ning tagasi vaadata üritanud?

Ümber ehitada võib kõike. Muide, see torupuur on täiesti pädev lahja kahetonnise traktori jaoks. Eeldusel, et keevitused ikka peavad ja seda pole varem kõveraks keeratud.

Jälgin ka huviga, kuhu see teema areneb. Cool
Vasta
#17

Kui üksi sõidad, siis on originaalpuur hea küll, saab suurematel konarustel kinni ka hoida. Tugevamast materjalist pole seda mõtet teha, sest kinnitub nagunii vaid poritiibadele.

3D modeleerimine.
Vasta
#18

Loen ja imestan, millest selline mõnitamine? Midagi targemat pole vanadel mainekatel tegelastel teha? Mees ju ütles selge sõnaga, et 5mm teras tal tasuta käes.
Vasta
#19

Katusele ise kasutaksin ikkagi vineeri, plekil on loll komme vibreerima ja värisema hakata ning siis on müra veel rohkem kui muidu.  Enda T40-le sai tehtud uus puidust kõrgendus ning veekindlast vineerist katus, kui nüüd puiduosa veel presendiga ära katta korralikult siis on kindel varjualune paljudeks aastateks olemas. 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#20

Tasuta või mitte, sellele 5mm rauale leidub majapidamises ka mõistlikumaid kasutusi. Niigi kitsa ja kõrge aparaadi raskuskeskme ülespoole ajamine pole igal juhul mõistlik tegevus. Muide, paraja tüki sobivalt lainelist plekki võiks saada mõne transiti katusest lõigata. See on neil ainus plekk, mis ei mädane.

Ega's kõiki lollusi pea ainult sellepärast ära tegema, et tasuta saab.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne