T-40 AM elluäratamine
#21

Võin vahetada russi väikse kabiini üks ühele selle 5mm plekiga Smile
Vasta
#22

(30-10-2014, 18:28 PM)jaakjaak Kirjutas:  Võin vahetada russi väikse kabiini üks ühele selle 5mm plekiga  Smile

...ja kui vahetuseks ei lähe, siis võib mulle teada anda, mida ja kui palju selle kabiini eest soovid... Tahaks oma 40le ka kabiini peale saada!

Taivo
55624799
Vasta
#23

Seda kabiini asja kaen perra kevade poole, enne vaja miljoni muu ja palju pakilisema asjaga tegeleda, igapäevasõiduks kasutatav "hall-metallik-diisel" tahab käigukasti ja mõnede pisemate pulikate vahetust - jälle mõned sajad Eesti Uued Rublad; pealiku sõiduvõidu auto lõpuni ehitada... Nimekiri on pikk, vaja vaid aega ja pisut krõbisevat. Eelkõige aega. Ja traktori juures on piiravaks asjaoluks ka see, et lageda taeva all pole just kõige toredam remontida
Vasta
#24

Pikka aega on olnud vaikus, aga traktori kallal on siiski ka pisut nokitud - külge on jõudnud pihustid, torud, pumbad ja kõik muud vigurid, mis seal peavad olema. Viimase liigutusena vaja selle juures veel vahetada ventilaatori laagrid uute vastu. Ja peale pealepanemist ka karteri tihend. 
Pealepanemise ettevalmistamiseks on maha võetud ka üks poolraam, see haaveldatud ja puhas. Nüüd vaja veel tehase keevisõmblused(tused) asendada kaasaegse korraliku tugeva keevisõmbluse ja lisatugevduslapiga. Kui valmis saan, teen pilti kah. 
Järgmisel korral, kui ligi satun, teen sama protsetuuri ka teise poolraamiga.

Kui poolraamid korras ja uute poltidega küljes - kasutasn nüüdsest igal pool, kus võimalik, sisekuuskantpolte - tuleb käigukang koos oma korpusega üle käia ja siis võibki kabiini maha tõsta, et seejärel garaaži veeretada ja mootor ülejäänud traktoriga taasühendada. Kabiin tuleb maha võtta muidugi setõttu, et garaaži uks on kaugelt liiga madal.

Aga uute uudisteni jääb projekt vaikselt edasi tiksuma- ikka selle eesmärgiga, et kevadel tahm torust välja ajada 
Vasta
#25

Paar pilti poolraamist siis:

Alguses
   
   

Peale pisukest keevitust aga 

   


Nüüd vaja poolraam uuesti haaveldada ja siis juba värvida. Kui traktori ligi satun, teen teise poole samal menetlusel, lisaks teen siis valmis ka akukasti  poolraami külge
Vasta
#26

Pikka aega on siin vaikus olnud. 
Vahepeal pole just palju teha jõudnud - traktor on õue peal kohta vahetanud, mõlemad poolraamid on remonditud ja värvitud, käigukang on remonditud jne.
Sidurile tegin uued poldid, aga need osutusid pisut liiga lühikesteks. Tuli teha uued, need on veel pooleli. Poltide treimiseks hankisin jupi ühte parimat materjali sellisesse rakendusse - 42CrMo4 + QT. Ühe poldi keermestamine läks küll pisut nahka, aga nagu vanad eestlased ütlesid, siis "mis sitasti, see uuesti"
Laupäeval avanes võimalus proovida ka teistsuguseid tagarattaid.
   

Kabiin vajas ca 50 mm jagu tõstmist, et ratas alla mahuks, muus osas oli ainult allapunnitamise vaev.
Proovitud ratas pärineb uuema Belarusi alt, sõitnud vaid Türilt Rakverre ning siis kuuriäärde seisma pandud.Nii ma ühe prooviks sain, teise saan ka juurde sama soodsatel tingimustel. Praegu olen veel pisut kahtleval seisukohal - saaks selle raha eest hulga muid vajalikke asju hankida. Aga hind on mulle siiski väga heaks tehtud, sellest ka ahvatlus.
Vasta
#27

Poolraami flantsi pragu või eemaldumist pole näinud,küll on oma mõlemil traktoril pragu jooksma hakanud kolmnurkse toe tipust-keevitusega tekitatud pingekontsentraator.Kas rehviasetus oli taotuslik?
Vasta
#28

Kui rehviasetuse all mõeldakse seda, et parempoolne ratas on vasakul, siis see tingitud sellest, et parempoolset ratast oli kuurialt lihtsam kätte saada, samuti oli traktori vasakule poolele lihtsam läheneda
Vasta
#29

Otsustasin praegu seda, et ei hakka neid suuri rattaid alla pookima, kuna ringi tuleks teha pea kõik kabiiniga seonduv, muu kabiiniga kooksesin kolinal vaikimis etteantud kõrgusepiirist (2,55m) kolinal üle. Ostan parem ühe 13,6 / R38  uue rehvi pragunenu asemele ja värvin veljed ilusat värvi.

Kui on huvilisi, siis üks paar 100 km sõitnud Belarus'i rattaid saada, koos raskustega. 1000 EUR tundub kahe komplektse ratta eest mõistlik. Selle hinna eest toon Eesti piires ka koju kätte, eeldusel, et teidmööda ligi saab.
Vasta
#30

Paadiga ei tahagi sõita? Big Grin
Vasta
#31

Kas tood tuppa ?
Elan 6 korrusel Big Grin
Vasta
#32

Vahepeal jälle üüratu kogus vett merre voolanud. Hulga tööd ka tehtud. 
Vana kabiin sai maha võetud, traktorilt eemaldatud paagi all ja igal pool mujalgi olnud 2-5 cm paksune kultuurkiht. Korralikult survekaga puhtaks pestud.
Mootor peale pandud, proovikäivitused ka tehtud, kuid et ootamatult hakkas lekkima õliradikas, siis jäi tookord operatsioon pooleli. Tänaseks on traktor garaažist õue veeretatud ja korralikult koormakatte alla ära peidetud, et siis veidi soojeneva kliima korral seda edasi näppida. 
Veel õnnestus haaveldada ja värvida ka tagumised porilauad. Ka alustasin vana kabiini remonti, kuid selle järtsin praegu pooleli - leidsin ühe sellise, mida keevitada pole vaja - viskan natuke pritsliiva ja hiljem värvi peale ja peakski olema korras. Pite saab kunagi hiljem
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne