VW Type2 - 1976
#1
ehh läks siis jälle nii nagu läks
üks rohkem pooleli projekt kui teine on juba olemas aga ikka vaja neid juurde hankida  

ei tea mis lollus see pähe lõi aga ükspäev ehk umbes täpselt paar nädalat tagasi komistasin ühel igavusest vaevatud õhtul
niisama auto24-s kolades vana hipibussi otsa ja rsk armastus lõi pähe.
kodus muidugi hiljem armastus lõi samuti pähe aga selle tagajärjel oli valus kah

eks tegelikult oli selline unistus juba ammu mõttes mõlkunud aga reaalsus oli siis ka kodus nüüd läks vahepeal puhkusela ja kohe läks asi käest ära.
igaljuhul küsisin täpsustavaid pilte, rääkisin telefonis juttu ja .... sõitsin nädala pärast asja vaatama ehk ära tooma
pikk maa polnudki ehk vaid natuke üle 200 km. - Elva
Seega kui juba minna siis asja pärast.

natuke ekslemist mulle tundmatus linnas ja seal ta oligi ühe korrusmaja ees.
kõrvale parkides piidlesin läbi akna ja noh seis polnud just nii helge nagu piltidelt paistis s.t. oli natuka rohkem räsitud värviga ehk lahti löönud pahtliga siin ja seal s.t. ma ei märganud seda piltidelt või ei tahtnud märgata. aga see ei ole mingi põhjendus
ning esimese asjana õue tulnud omanikule esitasin küsimuse - kus paagi kork on ? loomulikult peale "tere"
etteruttavalt see kork jäigi müstiliselt kadunuks
tegin siis tiiru paremalt poolt vasakule ja vasakult paremale ja vaatasin sisse ja välja ülesse ja alla ja ...
noh jah otseselt läbi just ei paista s.t. katus ja küljed oleks nagu OK ehk talutavad.
kuigi jah külgedel on näha pahtlit mis tahab sealt lahkuda.
samas põhja alla pole asi nii roosiline sest seal tahab tegemist nii põhjaplekk ise kui ka osaliselt raam s.t. nii pikki kui risti talad.
mis ja kuidas see selgub kunagi hiljem.

nüüd aga tagasi minu ja bussi juurde sest selline kohtumine mulle oli esmakordne
ehk unistanud küll ja sõitmas näinud ja ... aga ise pole nii lähedalt näinud, veelvähem katsunud ja rääkimatta sisse istumisest ja sõitmisest.
nüüd see siis juhtus istusin sisse - nalja oli palju.
muidugi ei tahtnud buss minuga sõbraks saada ja keeldus süütevõtit omaks tunnistamast ehk seda mina Elvas keerama ei saanudki ja seda tegi nüüd siis juba eelmine omanik ise. nupust käivitamise aga tunnistas küll mulle sobivaks tegevuseks.
esimesed meetrid sõitu olid hirmutavad: käigud ei lähe sisse, rool on raske ...
aga eks raskused ongi ületamiseks.
olles nii kaugele tulnud, nädalajagu päevi sisemiselt keenud teadmisega, et buss on käeulastuses otsustasin siiski ära võtta kuigi mingi kahtlus oli sees.

tegime lepingu ja tehingu ning lahkusime sõpradene
omanik jäi nukralt järele vaatam kuidas põrr lahkus.
noh sõit oli elamus.
alustades sellest, et esmalt eksisin ma Elvas ära
ja siis need esimesed paar-kolmkümmend kilomeetrit - ehk esimese 3...4 km jooksul oli põnevus
siis edasi tekis arutelu iseendaga milles jäid kajama fraasid: miks sa seda tegid, kas sul on seda vaja, oli see mõistlik mõte jne. jne.
10...15 km ja olin suht murtud - tulin emotsioonide pilvelt alla ja see kuradike mu õlal kes ütles, et loll mõte sai teoks tehtud oli võitnud.
aga mis teha - koju tuli ju jõuda sest ma ei saanud ju tagasi minna.
aga otsaga Tartus peale tankimist linna piiril ja juba ringteelt põhimaanteele sõites oli hoopis teine tuju - palju positiivsem
mõtted kogunesid ja seedusid ja .... ma nautisin seda kõike järjest rohkem.

nüüd bussist veel.
sinna on vahele pandud 2L mootor mis tiksub päris kenasti ehk ei ühtegi lonkamist ega kõrvalist heli.
samas on selle swapiga kaduma läinud salongisoojendus s.t. seda pole paigaldatud
selle päeva õhtul siis ~-2C külma ja see buss pole just eriti tihe - pedaalide ja käsipiduri juurest näeb ju õue seega puhub sealt ka sisse.
eks ma olin sellega ka arvestanud - talvesaabas oli jalas, paksud riided seljas ja suusakindad käes sai siis see teekond ette võetud (~210km)
lisavarustusena oli mul kaasas suurem termos sooja teega.
auto millega ma sinna läksin ja oli mõeldud ka saateautoks tagasiteele aga jäi ajahätta ja pidi kiirelt lahkuma seega jäin juba Elvast lahkudes omapäi
polnud just erutav mõte tundmatu 38 a. vana autoga milles pole sooja ja mille käitumine on ettearvamatu sõita maha 200km ja õhtu oli saabumas seega pimedus ründas.
seda kiiremini tahtsin ma ka koju jõuda ja pressisin seda parempoolset vidinat seal põrandal ikka sügavamale kuni sain aru et see põrr sõidab ju päris hästi.
enne tartut sain ma tehtud juba esimese möödasõidu mis oli ka tujutõstvam tegevus.
s.t. minul oli eelnevalt eelarvamus, et nende autode tavaline nn. comfort sõidukiirus on ehk sinna 70 kanti ja 90 oleks piinamine aga....
suurel maanteel sai juba hooga lastud koos liiklusvooga aga probleem oli selles, et spidomeeter ei tööta seega puudus mul teadmine igasugusets kiirusest ja ees ootasid kaamerad. õnneks leidub taskus nutikas abiline mis kiirust mõõdab ja näitab ning kaamerate asukohtasid teab seega sai see hirma maha võetud.
lasin siis rahulikult ~90 +/- olenevalt kaameratest ja mäo ümbersidus kehtis veel 110 lasin siis ka sealt kiiremini läbi ehk 110 oli tõitsa OK
pean pattu tunnistama, et tegelikult proovisin ka natuke rohkem. kuigi jah polnud ju lubatud aga tee oli tühi ehk oht oli vaid endale võtsin selle riski ja ikkagi proovisin noh 130 oli piir millest ma üle ei lasknud aga oleks läinud küll
peale seda olin ma müüdud mees.

sooja teed sai joodud seni kuni nägin teda pimeduse saabumiseni tassi valada ja edaspidi pidin ise hakkama saama.
peale koset oli jälle 110 ja seal lasin juba julgelt 110..115 teadmisega, et abi pole kaugel ja kodu on lähedal.
ehk 16.30 ...19.10 24.10.2014 oli see aeg millal ma järjest kiindusin enam ja enam sellesse algselt rumala otsuse subjekti.
nagu öeldus siis kodus ootas mind armastus mis mind pähe lõi ja siis hääle kaotas aga ....
nüüd on juba olukord taastumas.
paar pilti müügi hetkest siis

[Pilt: DSC_0497.jpg]

[Pilt: DSC_0489.jpg]

nüüd olen siis selle jõle-hea mõttega kodus juba nädalajagu elanud
ja täna käisin ka ARK´is pabereid tegemas
päris hommikul vara ei läinud aga ikka enne lõunat, et vältida suuramat järjekorda
esmalt jälle tanklast läbi ja siis teele.

valisin Saue ja sõit oli ümber linna mööda ringteed stardiga Loo´lt siis.
panin suht sõidu alguses tähele, et peale järjekordes ringristmikku läbimist läheb bensu hais järjest vängemaks
põhja alt just otse välja tilkumist ei täheldanud AGA panin hiljem tähele sellist pilt kus ümber bensu korgi oli niiske ja "voolamise" jäljed viisid kuni tagumise nurgani ja porilapakani. kuna kasutusel on ajutine kork siis kas paagi kork peaks olema tihe s.t. kas sellel autol võib torust üle ajada ?

sõit siis mööda ringteed just pikk ei ole aga mõtlemiseks aega jagus ja mõtted olid seinast seina
ark´is järjekorda ei pannud tähele s.t. tehno osakonna ukse taga polnud ühtegi autot ja suundusin siis kohe asja kallale
soov oli siis viia kooskõlla tegelik olukord ja paberid s.t. mootori vahetus.
teiseks soovisin suurendada ka haagise lubatud masse viidates suuremale mootorile
esimene asi enne autot vaatamata ja vastates küsimuseele mis mootorid ehk et 1,6-lt 2,0-le hakkas tulema juba "EI" "ei mängi välja" "vaja teha ümberehituse avaldus" jne. aga seletasin siis uuesti: mis, kus kuidas jms. kästi ka lõpuks sisse sõita.
tulemus oli see, et lõpuks hakkas valgus paistma ja suurem uurimistöö tulemusena erinevates andmetes tuletasim lõpuks mootri töömahu ja võimsuse
tegime avalduse ümberehituseks ja vormistasime registreerimiseelse ülevaatuse.
muidugi see mudelinimetus Caravelle hakkas ka kohe ametnikule silma ja see polevat õige
lõpuks see ikkagi jäi sinna sisse kuna muidu viies mudelinimetuse type 2 või T2 või mis iganes selliseks olevat haagse massid üldse null.
seega haagise masse ma muuta ei saanud ja selleks on vaja tootja/esinada tõendit või mis iganes dokumenti mis määrab need andmed.
küsimus suurele ringile kas on kogemusi nt. moller autoga suhtlemisel või kust saaks vastava paberi millega võiks ark´i tagasi pöörduda.
aga see selleks - lõpuks sain leti taha jälle kus siis kõik rohelisele paberile vormistati
märkuste lahtris siis et mitmevärviline ja ümberehituse kood.
ah jah numbri valisin kah väikese - maitse asi.

[Pilt: 20141101_130720.jpg]

tagasiteel oli küll bensukat vähem tunda aga võimalik, et harjusin juba ära.

kodus tegin siis esimese suurema ülevaatuse niisama ümber auto ja seest ja alt ja ...
mitte väga tehnilist ehk loksutada ja kangutada ei saanud veel.
ja selle tulemusena hakkan jälle kolama poodides ja osasid juurde tellima ise õnnelik aga rahakott just mitte
üldiselt pole olukord just kõige hullem

s.t. auto sõidab ja on võimeline vabalt ületama lubatud kiirusepiirmäärasid
pöörab ja pidurdab - esimene on muidugi suht raskendatud tegevus milletõttu on siin kuskil ka elektrilise roolivõimu teema tehtud
rooste otse kuskilt läbi pole purenud ma mõtlen siis kerest kui just põhja arvesse ei võta
eks tuleb ette võtta tõsisem korrastamine nii tehniliselt s.t. vedrustus, roolimine, pidurdamine, käiguvahetus jms. ning ka väline ilu viia sisemisega tasakaalu.
 
Vasta
#2
Moller oskab reeglina vaid iseennast iseendale sisse istuda seoses nende toodetega, mis tehti vanal ajal toimimiseks. Lihtsam on itlerite jeebaist osta sobiva aastakäigu tehaseliteratuur ja sellega arki ronida.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
#3
Kogu see Beetli majandus on raskekujuline väärareng millest hiljem on raske taastuda, ehk õnnitlused minupoolt järgmisele ohvrile. Kui mõnikord suvel näen hipibussi vastu tulemas, siis mõtlen ikka endamisi et mis mul kurat viga oli kui enda bussi lõunanaabritele müüsin. Meenuvad kohe mõned helged mälestused.... rõhk sõnal mõned, siis tuleb koheselt ka meelde kogu see k%¤pp mis nendega kaasas käib ning igatsus ongi rinnust kadunud.  

Bussi ja haagissuvila kooslus tõotab tulla omapärane, jään ootama.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#4
eks selle määatluse alla käib nii mõnigi teine hobi Big Grin

aga jah ega need põrrid just terve-mõistusega inimese mänguasjad pole
Vasta
#5
Mis raskesse rooli puutub, siis ma alustaks näiteks roolikarbi täitmisest uue määrdega ning kõikvõimalike rooliliigendite ja munakate vahetamisega uute vastu. Annab vahel ülltavaid tulemusi.
Musklite kasvatamine on ka abiks Wink

Aga siin on juttu roolikarbi asendamisest roolilatiga. Alates 13. minutist.



Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6
jah liigendid ning puksid lähevad kõik vahetusse

aga sellise hinnaga roolilatt just huvi ei paku
kuigi jah video oli huvitav

PS. kui kellegil miskit huvitavat vedeleb sellele bussile siis võib pakkuda ehk mind huvitaks need asjad
Vasta
#7
Siit leiad täismõõdus varuosakataloogi: http://www.partscats.info/volkswagen/de/...1234567890
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8
(03-11-2014, 12:46 PM)Aspelund Kirjutas: Siit leiad täismõõdus varuosakataloogi: http://www.partscats.info/volkswagen/de/...1234567890

tänan see võib olla hea link ehk vajab süvenemist

hetkel ootan ka tellitud remondimanuali
ja mitu õhtut on juba kolatud sellistes poodides

https://www.vwheritage.com/
ja
http://www.paruzzi.com/
Vasta
#9
Ära sealt paruzzist ntx peegleid küll osta, sellist jama peaks olema keelatud müüa üldse.
Pmtselt tavalisest vannitoapeeglist klaasid mis ei näita üldsemidagi, ja kroom hakkab roostetama juba sinuni saatmise ajal.
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#10
hetkel siis peaks olema kohal
ukselukkude ja süüteluku komplekt (6 lukku)
uus bensupaagi kork
uste ja akende tihendid
käiguvahetuse hoovastiku remontkomplekt
käsipiduritrossid

remondimanual

ja leidsin ka uue esiklaasi siitsamast kodumaalt

jätkame shoppamist
reaalselt teha pole veel midagi jõudnud
ega isegi ei taha midagi teha kui kõike asju olemas ei ole
püüan jõuda ka tõstukile, et saaks parema pildi tehnikast ette
Vasta
#11
vahepeal sai siis buss lume alt välja kaevatud ja käima aetud
ilma kindlustuseta ja suverehvidega esiteljel polnud liiklusesse asja ja punnitasime noorema venna sabas treilerile

[Pilt: 20141228_104554.jpg]

teekond siis siis uude pesasse kus peaks hakkama asjale ka siis lähenema tehnilisemalt
olemas võimalused ja teadmised aga ajaga on kitsas

sai siis see liigutus vaevalt vaevalt tehtud kui üks kodanik otsustas turgu panna mõned vidinad
esmalt siis ihaldatud käigukastid ehk kiiremad ja tugevamad mida bussidel kasutatud ja mida paljud taga ajavad ja mida tihti ei liigu
peale selle tuli pakkumine ka mootorile
olin kogu aeg teadmise juures, et mingil hetkel hakkan uurima varu mootorit olemasoleva kõrvale mida siis ehitada
aga kui tuli pakkumine milles sisaldus palju keerulisi ja välismaiseid sõnu ja lühendeid ning üks arusaadav lauseosa oli "poleeritud kepsud" siis olin müüdud
nüüd on vaja kogu see kola ka koju tassida ega ma täpselt ei tea mida ma ostsin aga olevat suurem hunnik Big Grin

kunagi hiljem siis saab muljetada mis õnnestus hankida ja mis on asjade taust.  
Vasta
#12
kaubareisil käidud
mõned vidinad said toodud  :mrgreen:
[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]
[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]
[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]
[Pilt: %255BUNSET%255D.jpg]
ehk siis üks natuke kangem mootor  :twisted:
kaks kiiremat käigukasti  :rock:
kolm plokki, 8 kaant, 4 vänta jne.jne. jne. :soup:
mootor on siis plaanis bussi peale kohandada vabalthingavana aga pritsega koos proge ajuga
seda viimast muidugi ei ole aga ....
samuti läheb bussile ka üks kiirem kast ja nende vahele on olemas ka sobiv sidur.
on kindlasti ka kraami mis läheb turgu sest ma ei kavatse kõike alles hoida mõttega, et äkki läheb vaja.
Vasta
#13
natuke tausta selle mootori kohta põrnika foorumist

jeff01 Kirjutas:Niih, et teema teisele lehele ei kukuks teatan siis koleda uudise, et sel aastal normaalset jõudu ma sellest type 4ljast kätte ei saanudki  Sad  Käis Mitu korda lahti-kokku ja tihti ilma viga leidmata aga no eks iga asi õpetab.
Jõudsin oma ülerõhu katsetustega koguni 2,34 barise ülerõhuni. Harjumatu oli küll 334Kpa MAPi näitu vaadata  Big Grin  Pihustite järgi jõudu sel momendil 2x rohkem kui mul plaanis oli (550cc pihustid 100% lahti = 400hp) reaalselt võibolla 150-180hp. Jõudis teisega rehve suitsuks lasta kuid sellega asi piirdus....kolmandaga polnud mingit funi ja roolis lausa igav.....neljandaga tekkis mingi emotsioon vaid seoses juhitavusega 150+ kiirustel....tõmme kehv. Kaua kaua sai juureldud probleemi põhjuste kallal aga kui nukkvõll kraaditud, surved mõõdetud, nullpunkt kontrollitud, süütekõver kontrollitud, küttekogustega mängitud jne jne kõik variandid tehtud siis oli ikkagi täielik müsteerium teemal kuhu see jõud jääb kui õhku ja kütet käib 400 jõu jagu läbi aga isegi poolt sellest maani ei jõua. Täiesti lambist tuli mõte mis tundus küll rumal kuid mida sai proovitud. Nimelt arvasin, et ehk turbode kuum koda nii väike, et takistab liialt palju.....avasin wastegated ja jõudu tuli juurde  :o  Eemaldasin turbod ja minek jäi umbes sama mis 1 bari laaderõhuga.....see on ajuvaba sest 2 sellist turbot on muidu 5liitrise diiselmootori kohta mis toodab 210kw stockis kuid 300kw järeleproovitult.  Eks peab omal nahal kõik läbi kogema ja teada saama, et 280 kraadi nukkvõll vajab töötamiseks väga vaba väljalaset.
Nüüd on plaan, see mootor vabalthingavana Billilt saadud punasele ninata 1302le panna, sellest miski 100+hp saada, asi võimalikult kergeks teha ja talvel jää ning lumeradasid nautida. Kevadel rändab ilmselt tagasi oma kere peale, kus saab uue kollektori (Ühe turbo tarvis) ja püüan leida turbo, mis mootoril ka hingata laseb kuid enne 4000 ikka fullboosti saavutab.


ja lisaks mõni pilt tema eelmisest "kodust"


jeff01 Kirjutas:[Pilt: normal_CAM00213.jpg]
Vasta
#14
jeff01 Kirjutas:[Pilt: normal_10257683_558964707535023_84204546...2471_n.jpg]
Vasta
#15
on suured lootused et see mootor taas ellu ärkab ja mu bussikut lõbusalt edasi hakkab lükkama
suurema jõuga mootori tarvis ka tugevam käimakast mis on ka kiirem

ah jah lisaks sai hangitud üks komplekt ford transiti 2000+a tagumisi istmeid
üks 2 kohaline ja üks 3 kohaline rivi
põhjuseks turvavööd mis on istmete küljes ja samas on seljatugi alla klapitav

mingid mugavamad sadulad võiks leida ka esimsele rivile
need peaksid siis olema midagi madalat et pea lakke ei läheks ja iseenesest mingit siinimajandust pole alla vaja kuna ettepoole pole istet vaja ja tahapoole niikuinii ei lähe kuna vahesein (madal) on vahel.

välismaa foorumites kiidetakse saabide nahksadulaid 
Vasta
#16
sai mingi aeg tagasi asju tellitud natuke

nimekiri sai selline
palju sealt nüüd reaalselt kohale tuli ma veel ei tea - pole veel paki avanud

Esisilla ülemine piiraja – vaja siis 2 tk.
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... StartRow=1

alumine piiraja – vaja siis kah 2 tk.
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... StartRow=1

ja nende kinnitused vaja 4 tk.
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... StartRow=1

sarniiride ja torsioonipukside komplekt
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=28

esisilla rattalaagrid – vaja siis 2 kmpl.
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=28

esipidurite silindrite tihendid
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... StartRow=1

esimesed pidurivoolikud 2 tk siis vaja
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... StartRow=1

tagumised pidurisilindrid vaja siis 2 tk.
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=49

tagumised piduriklotsid
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=30

piduriklotside paigaldusvidinad
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=30

piduri tagune plekk üks
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=30

ja teine
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=30

veovõllide kummid – äkki sellised 4 tk siis vaja
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... StartRow=1

siduritross
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=92

varras karbi ja pendli vahel
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=28

pendelhoova remont komplekt ???
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=28

rooliots vaja 2 tk
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=28

rooliots vaja 2 tk
https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus ... tartRow=28
Vasta
#17
Enamus nendest juppidest ka kohalikus kaubandusvõrgus saadaval. Kas kaugelt tellimiseks oli mingi kindel põhjus?
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#18
eks põhiline asi on mugavus
asi on lihtne - spets leht igale mudeleile kõik on saada ja piltidega jne. s.t. iga loll saaks hakkama
kahtlen kas meie poodides hinnad oleks samas klassis ehk kardan, et nad on kõrgemad
samas mine tea üllatusi võib olla igasuguseid
ja kasutades püsikliendi soodustusi on lõpptulemus koos transaga odavam kui e-poes

ehks jah ei viitsinud hakata otsima kust saan selle või kust saan tolle jupi
mis on tarneaeg jne.
Vasta
#19
erinevatest poodidest juppe kokku otsides läks mul alati suurem summa bensu peale kui webipood pärast transa eest tahtis ja siis ma loobusin ja tellisin kõik jupid omale töö juurde Big Grin
Vasta
#20
Ei ole küll spetsialist aga...1 uus beetle mootor on pakkuda kui huvi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne