K: Seismisega kõvaks läinud kummidetailide elastsuse taastamine?
#1

Saalist laekus küsimus: kuidas käituda II maailmasõja eelse perioodi mootorratta kummidetailidega (näiteks põlvekummid), mis on seismisega läinud kõvaks?

Tõenäoliselt on tegu loodusliku kautšuki baasil valmistatud asjadega, seega oskab keegi soovitada head meetodid nende elastsuse taastamiseks?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#2

Proovi sellega otsida, mul tuli vastuseid küll, lugeda ei viitsinud: восстановление еластичности старои резины

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

Viska nafta sisse. Aga mitte kauaks. Kui jätad liiga kauaks siis läheb põrssaks. Kui ei ole õlikindel siis paisub igaljuhul.
Vasta
#4

Koopiamasinate kummirullide pealispinda pehmitatakse Valge Vaimu või tavalise värvilahustiga. See ka naftapõhine ollus, aga ei jää nii kauaks haisema ku diiselkütus. Kuna rullidel vaja ainult pealispinda turgutada, siis pühitakse lahustise lapiga mõned korrad üle. Selleks ajaks kui aurustub, on imbunud parasjagu ja võib masina kohe kokku panna. 
Leotamisega peab kindlasti ettevaatlik olema. Võibolla aeg-ajalt vanni kasta ja vaadata mis juhtub. Muidu läheb pealispind liiga paiste ja südamik jääb kõvaks, seega detail deformeerub. Peab andma aega tasapisi imbuda. Äkki mingi paksem õli?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#5

Tean, et kingaviksi on kasutatud vanadele rehvidele värske välimuse andmiseks. Iseasi, kas see ka reaalselt pehmemaks teeb.
Vasta
#6

Mingit viksilaadset kraami oli küsimuse esitaja proovinud ühe eelmise sajandi teise kümnendi autorehvi peal, see võttis pinna läikima, aga muud ei suutnud.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

Tea, kas siinmail ka kardi rehve keemiaga töödeldakse, aga soovitatakse kas valmiskeemiat "kart tire softener" või ise keemilaborit proovida:

Here's the ones kart racers use often I found on 4cycle.com and other kart sites.


1. 1/3 acetone, 1/3 mineral spirits, 1/3 transmission fluid - This prep is for at the track application. I Have found that is takes about 15 - 30 minutes soak time depending on the weather and works pretty good.


2. 1/3 mineral spirits, 2/3 diesel fuel - This prep is very slow soak stuff.

3. 1/3 transmission fluid, 1/3 diesel fuel, 1/3 mineral spirits - I have not used this one.
4. 8 ounces TIRE CLAW, 1 quart diesel fuel, and the balance of a gallon Xylene - fast tire prep. Person who gave me this claims it will soften a 70 (durometer) to a 0 in about 20 minutes!


5. 50% Xylene - 50% Toluene - This is for at the track application where quick softening is needed. I have to say so far this is my favorite. I requires less than 10 minutes soak time and really works. 
Vasta
#8

Glütseriin oli kunagi sapaka aknatihendite vananemise-pragunemise vastu soovitatud, vist isegi tehase poolt.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#9

Hakkab vaikselt tulema Big Grin

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

Hääletan ka glütseriini poolt.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

Saunakerisele tuleb panna .. Big Grin

Omaette nokitseja.
Vasta
#12

Rootsi classicu ajakirja mopeedinurgast lugesin kunagi, et igasugu kummiasjad lähevad pehmeks tagasi piduriöli sees ligunedes.
Ennetades küsimusi siis ilmselt dot-4 sest muid vägevaid psk ja neevatüüpi asju sealmaal ei pakutud Wink
Soovitati paariks nädalaks ligunema ja siis paariks kuuks kuivama jätta.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#13

äi passi see keris küll kummile.
vanainimese kondid ehk teeb "pehmeks" a kumm ikke teine teema.
kautshuki baasil asjadega peab tudeerima. ehk mõni õppind keemik mõistab kindlalt öelda. a tänapäevased kummiasjad on naftapõhised ja nendele võiks üsna kindlasti eelpool viidatud glütseriini või kardikummi variantidega turgutust pakkuda. 
Vasta
#14

Nii.. laekus viide järgnevale õpetusele. Puudutab just loodusliku kautšuki abil valmistatud detaile:

http://www.ehow.com/how_7593605_restore-...ducts.html

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#15

Mis vahet on, kui jäigad on vitriinis seisva mootorratta põlvekummid? Olen seda meelt, et meetmeid on mõttekas rakendada vaid kummidetaili edasise murenemisprotsessi pidurdamiseks.
Vasta
#16

Hmmm... millest veendumus, et neid asju on vaja vitriini jaoks mõeldud masina jaoks?

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#17

Piduriõliga tasuks ilmselt veidi ettevaatlik olla - kütusekindlate kummiosade puhul ei tee vast midagi ja neid on suht edukalt piduriõliga noorendatud, aga paagikummid võivad üsna inetult paiste ja lödiks minna.

Kuskilt jäi silma veel ka selline tore lahusti, nagu ksüleen - soovitati metüülsalitsülaadiga (peaks vist olema sünonüüm laanelilleõliga) segada.
Iseasi, kust viimast kaubandusvõrgust leida - pidavat olema hobusesalvi koostisosa Smile
Vasta
#18

(13-11-2014, 23:32 PM)Aspelund Kirjutas:  Hmmm... millest veendumus, et neid asju on vaja vitriini jaoks mõeldud masina jaoks?

Esimeses postituses on ju konkreetselt täpsustatud, et juttu on II maailmasõja eelse perioodi mootorratta kummidetailidest. Eeldasin, et antud hüpoteetilise mootorratta valdaja soovib nautida originaalsete kummidetailidega masinat ka järgnevate aastakümnete vältel. Suuremaks sõiduks on mõeldud ikka replikad: kasutad-kulutad-ostad uued.
Vasta
#19

Tundubki olevat õige aeg kõvaks minemisest ja seismisest kõrvale põigata ja küsida, et kas on ikka naturaalse kummi baasil toodetud detailidega? Selline asi eeldaks vast üsna vana asja, samas "üsna vanadel asjadel" eriti paagil "põlvekumme" eriti sageli vist ei kasutatud? Lähimast minevikust on kokkupuude Varbolas asuva Saare Tempo tsikli lenksukummidega, mis küll vastupidiselt teema kummidega ei läinud seismisega kõvaks, vaid kippusid miskipärast vedelaks minema ja lenksu küljest maakera keskpunkti suunas "ära vajuma". Ei tea kül, mis kummimaterjal seal oli või millega töödeldud, ei tea.
Kõigi nende toredate välismaiste ja ka siin samas foorumis toodud õpetuste peale arvan rumala inimesena, kes midagi pole ise teinud ega näinud ka teiste tegemisi, et võib tõesti algul nah-vtasse või kuhugi mujale visata ja pärast näiteks nah-ui saata vms. Samas aga toetan samuti glütseriini varianti, see on tõesti hea, midagi halba ei tee, kuigi ka head mitte.
Aga proovi järgi või järele ja anna teada, kui ma midagi väga valesti kirjutasin.!
Vasta
#20

Ma Turisti nn põrandakumme leotasin bensiinis. läksid pehmeks ja paiste ja paari päevaga võtsid oma kuju tagasi ja jäidki pehmeks.
Vot seda ei mäleta kas tegu oli kahetaktilise seguga või puhta kraamiga..
Ex protsessil tuleb kindlasti silma peal hoida et detail ära ei lahustuks, miskit ära rikkuda on alati lihtsam kui korda teha Big Grin

Piduriõliga võite kinniroostetanud polte leotada, kummidetaile rikkub see suht kiiresti ja lihtsalt ära..
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne