Tuula Turist T200M
#1
Tere

Mõtlesin ka, et tutvustan oma projekti. Kõik sai alguse paar aastat tagasi kui mult varastati täiseti komplektne Tuula, mis kuulus kunagi mu vanavanaemale, kuna tagasi teed see roller minuni ei leidnud, siis sõber pakkus enda rollerit tasuta ja kuna nokitseda mulle meeldib siis olin väga õnnelik Smile. Nüüd ostsin ostast veel ühe toonori kõrvale ja tahan kahest ühe kokku teha. Ma ei hakka taga ajama musta numbrit ja täielikku orginaalsust, kuna tegemist on ikka mu esimese projektiga ja see võib osutuda liiga keeruliseks.

Mulle tundus, et Osta.ee rolleri raam on paremas seisus, seega otsustasin raami võtta sellelt.
Pildid siis kui sai ära toodu.

   

   

Järgnevalt hakkasin lammutama ja kus kulus roostesurma Smile  Mind üllatas see, et releekarp oli seest nagu uus, väljast on vaja klemme puhstada aga kaane maha võttes säras kõik vastu...vägev. 

   

   

   


   

   

   

Kontrollisin, et kas kondekas toimib ja süütepoolis poleks katkestust, tundub testri järgi, et kõik on ok. Ülesehituseks on mul aga puudu süütemäng ja venitaatori peal oleva võru, kui keegi teab kust ma selle võru saaksin siis olen tänulik. 



Tulevikus, kes hakkab Turisti tegema siis infoks esihargi lahtivõtmisel, et seal on lahtised kuulid, mis mööda tuba laiali jooksevad kui hark ära võtta. Panen mõne pildi ka, et teate millest jutt käib. Küsimus, mis laager sinna asemele sobib, mõtlesin kui juba lahti on siis panen uued võrud ja kuulid .

   

Nüüd on raamini paljaks kistud, täelikult ei jõudnud lammutada, sest öö kiskus peale.


Eelnevalt olen juba teise rolleri mootori laiali kiskunud ja puhtaks teinud soodapritsiga, ostsin uued laagrid ja simmerid, et saaks ikka parem. Silindri tahaks saata liivapritsi, sest see on nii must ja roostes. 
   

   

Mootori osadest ongi puudu mul karbuss, õhufilter/kopsik, süütemäng, ventilaatori võru, piip ja  jahutuse plekk silindri ümber.
No ma loodan ikka suveks sõtma saada, aga see kõik sõltub rahast ja ajast.


Parimat

Lauri
Vasta
#2
Ventilaatori katte sees asuvadki kontaktid. Silindri katteplekid on enamusel puudu. Kindlasti avastasid mootorit lammutades ühe vahva rulllaagri. seda laagrit poest enam ei leia. Mul õnnestus ühe tuula vrakiga kaasa saada 2 komplekti mootori tihendeid ja laagreid. Simmekad soovitan siiski poest uued võtta. Seisnud uued simmekad olid tihendikomplektis kipsistunud. Roolikannu kuulid ja kausid on õnneks veel letikaup motopoes.
Vasta
#3
Tere

No jah need jahutuse plekid on ehk ise ka võimalik valmis taguda. Simmerid ja laagrid sain juba uued ja on olemas, isegi pakuti see suur laager, aga tundub et see ei lähe eriti hästi peale, tuleb vist toonorilt võtta. Kas sul on mõni tihendi komplekt ka alles, teeks kaupa? Smile

Küsimus, kuidas ma kiige pikad poldid korda saan, kas lihtsalt poleerin üle ja ongi olemas, või pritsi? Need olid mul nii kinni roostetanud, et läks tük tegemist, et nad lahti saaks ja siis üldse välja. Teiseks nägin kiige küljes määrdenippleid, ma võin sinna uue nippli küll keerata, aga ma ei usu eriti et see määre kuhugi jõuab, sest seal sees on ka ju kõik roostes. Mida soovitate teha?


Teine mure, nimelt keerasin ühel toorikul tagumist ratast alt ära ja suutsin keerata alumiiniumist keti kaitsme küljes oleva mutri koos keermega küljest ära. Võlli polt tuli ilusasti lahti aga siis on vaja keerata üks suur mutter, mis hoiab keti pigutajat raami küljes ja see oli nii kinni, et kui keerama hakkasin siis murdsin koos keermega ketikaitse küljes lahti. Teiselt toorikul on see veel alles aga see oli samamoodi kinni, mõtlesin äkki peaks kuumutama võibolla siis tuleb lahti. Samas kasutsin ohtralt roostemuundurit.

pilt ka juures, siis saate aru millest ma räägin.
   


Edasi, ei teagi, algul mõtlesin et saadan plekid soodapritsi aga nüüd vaatan , et ikka nii roostes osad kohad, et võiks ikka liivapritsi saata. Foorumist olen näinud, kus on kõik jaava jupid liivapritsis käinud aga samas räägitakse, et hakkab lainetama, kuna liiv kuumutab.
Algatuseks teen raami ära ja veljed ja amordid siis saab raami kokku laduda.

Parimat

Lauri
Vasta
#4
Üle ei ole mul midagi. T200M mootorile otsin hetkel korralikku kolbi ja silindrit. Ise olen kuumutamise teed läinud, kui mõni polt esmasele provotseerimisele ei allu. Poldi korrastamise pead oma maitse järgi tegema. Määrdenipli keerad eest ära ja puhastad kanali ära. Siis uus nippel peale ja pritsiga määre sisse. Proovitud ja toimib. Pooleks keeratud vidin on kaane seest eraldatav ja treial on suuteline selle uue tegema. Kui doonoril olemas, siis pitsiga punaseks ja võti peale. Peaks ellu jääma see vidin.
Vasta
#5
Linntamm Kirjutas:No jah need jahutuse plekid on ehk ise ka võimalik valmis taguda. Simmerid ja laagrid sain juba uued ja on olemas, isegi pakuti see suur laager, aga tundub et see ei lähe eriti hästi peale, tuleb vist toonorilt võtta.

Jahutuse plekkide ise tegemine on keeruline kindlasti. Ma lõpuks mitmelt rollerilt kokku sain omale ühe normaalse komplekti. Miskipärast on kõigil olemas ventilaatoripoolne plekk, kuid summutipoolne puudub. Samas sul vist on see nn esimese otsa Turist, millel summutipoolset plekki ei käinud. Laager tuleb maha ja läheb peale kuumaga suhteliselt lihtsalt.

(23-11-2014, 22:19 PM)Linntamm Kirjutas: ...et see määre kuhugi jõuab, sest seal sees on ka ju kõik roostes. Mida soovitate teha?

Leotad/puhastad/leotad/puhastad, kuni on hea ning siis uus määre sisse, nagu ennist kirjutati.

(23-11-2014, 22:19 PM)Linntamm Kirjutas: Teiselt toorikul on see veel alles aga see oli samamoodi kinni, mõtlesin äkki peaks kuumutama võibolla siis tuleb lahti. Samas kasutsin ohtralt roostemuundurit.

Kuna täpselt ei mäleta, siis igaks juhuks mainin. Kontrolli, kas keerasid õiget pidi. Minu mäletamist mööda oli ratta võll ühte pidi keermega ning ketikaitse mutter teistpidi keermega. Kui keerasid õiget pidi ning läks katki, siis vast muu ei aita, kui tuli ning paar haamrilööki. Kui on võimalus kasutada suurt padrunit koos löök-mutrikeerajaga, siis see on ka häid tulemusi andnud.

(23-11-2014, 22:19 PM)Linntamm Kirjutas: Edasi, ei teagi, algul mõtlesin et saadan plekid soodapritsi aga nüüd vaatan , et ikka nii roostes osad kohad, et võiks ikka liivapritsi saata. Foorumist olen näinud, kus on kõik jaava jupid liivapritsis käinud aga samas räägitakse, et hakkab lainetama, kuna liiv kuumutab.

Oleneb palju pritsijast. Ma aastaid 5-6 tagasi lasin oma turisti plekid liivapritsis ära teha ning ei jäänud väga lainesse. Kuna värvitöö tegin ise, siis mäletan, et väga palju pahtlit ei kulunud.

Igatahes jõudu masinaga! Lisan ka kaks pilti, mis ma kunagi internetist leidsin. Peaks olema samuti esimese otsa Turist.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#6
  Karteripooled tuleb lasta klaaskuuliga. Liivaprits ei kuumuta plekki, kust küll sellised mõtted? Oskamatu laskmisega tõmbab pleki laineliseks hoopis mehaaniline mõju, pleki pinnimine.  See jälle oleneb laskmise nurgast.
Tervitab Veteran.
Vasta
#7
Prii, see Tuula , mille pildid sa panid oli minu tuula, mis mult rotti lasti garaažist. Krt ilus ratas oli ikka. Samal suvel tahtsin tegema hakata aga ei jõudnud. Mul polegi neid pilte alles, tänud, pildid tehtud mul koduhoovis.

Selle ketikaitse polti proovisin ka teistpidi keerata aga oli ikka kinni ja kasutasin selleks suurt padrunit ikka. Proovin veel kuumutada ja löökpadrunit, tean jah et lööktrell teeb mõnikord imesid.

Ma mõtlesin ise ka et kuna see plekk ikka suht tugev ja roostet palju siis läheb liivapritsi alla, loodame sii, et on asjalik pritsija Big Grin

Lauri
Vasta
#8
(24-11-2014, 20:58 PM)Linntamm Kirjutas: Prii, see Tuula , mille pildid sa panid oli minu tuula, mis mult rotti lasti garaažist. Krt ilus ratas oli ikka. Samal suvel tahtsin tegema hakata aga ei jõudnud. Mul polegi neid pilte alles, tänud, pildid tehtud mul koduhoovis.

Huvitav kokkusattumus see piltide teema ikka. Enda Turistile juppide otsimisel lähtusin paljuski nendest mootori piltidest, kuna mul oli palju juppe puudu ning nendelt piltidelt tundus mootoripool suht heas komplektsuses. Mul on sellest Turistist 6 pilti. Kui tahad, võin sulle kõik saata.
Vasta
#9
Soovin ikka, kuna mul ei ole neid pilte alles. Tänud.
Vasta
#10
Tervist

Täna jändasin ratastega...... no olid ikka roostes. Esiteks, ei saanud ma neid lahti ja selleks kasutasin pressi, pm rehv oli velje külge kinni roostetanud. Jurasin ikka tükk aega, enne kui lahti sain.

Tekkis küsimus, kas mul on ikka mõtet neid taastama hakata, kui uss on ikka niipalju läbi käinud, mis teadjamad räägivad?
KIndlasti lihtsam on uuemad vaadata. Kui ma näiteks saadan need liivapritsi ja siis krundin ja täitekrundin ja siis vaja arvatavasti pahteldada, tundub kuidagi liiga palju jamamist ja ma kardan, et see metall seal jääks liiga õhuke peale pritsi.

Igatahes pakkuge mis teie arvate, mida peaks tegema. 

Panen mõned pildid ka roostes velgedest Big Grin

Täna sain omale ka vana, minu uue spidomeetri, ise olen väga rahul Smile

Parimat

Lauri 
   

     

   
Vasta
#11
Kui rant ikka väga pude ja õhuke siis tuleks uued veljed vaadata. Samas kui veel enamvähem on, siis kannatab kasutada. Enda tula puhul olin sama probleemi ees. Õnneks raua-roobert eraldas korralikud veljed mulle kaaluhinnaga.
Vasta
#12
Tere taas

Vahepeal on nii kiire olnud et ei ole jõudnud kirjutada. Piduri trummlid on laiali kistud ja valmis liivapritsiks, sai ilusta ka uued laagrid ja simmerid. Järgmisena elustasin vana pasuna ära, algul proovisin niisama et äkki töötab aga tulutult. Siis leotasin roostes kruvid lahti ja võtsin laiali, seda ma siiani ju ainult oskan Big Grin Seest jootsin kontaktid üle ja see kontakt mis kokku ja lahku käib selle puhastasin ära ja andsin natuke liivapaberid. Siis keerasin kokku, lõin voolu taha ja mingi heli juba tuli. Lõpetuseks timmisin hääle nii et on signaali moodi.
Pilt sisust selline siis:
   

Siis mõtlesin, et hakkan amorte lammutama ja vaatan esiteks kuidas lahti käivad ja kuidas sisu on. Kuna ühel on mul see plastik kopsik katki siis otsustasin seda piinata. Lõpptulemus üllatas, nimelt sisu on täitsa ok nüüd on lihtsalt vaja keha puhtaks pritsida ja uus varras treida, sest vana varda tööpind on ikka roostes ja seda ei ole võimalik kasutada.
Pilt laiali olevast amordist:
   

Nüüd küsingi siit foorumist, ega kellelgi ei ole vanu amorte üle, millel on sees 10 mm läbimõõduga varras, mida ma saaksin kasutada uue treimisel. Ma tahaks kõik neli uut teha, ehk siis oleks vaja vähemalt neli varrast. Piikus on 154 mm
Panen pildi vardast ka:
   

Selline küsimus tekkis mul ainult, kui ma keha ära värvin ja vedrud ka, kuidas ma nad ilma kriipimata kokku saan. On nende jaoks mingi parem tõmmits olemas, ise keerasin vedu vahelt silindri lahti , alguses muidugi oli vaja keerata  alumiiniumist rõngast vedru surve vähemaks. Selle jaoks on ka vist oma õige võti olemas, kellegi sellist võtit kodus ei leidu? Võimalik on ka ise teha, aga lõppkokkuvõttes tuleb liiga palju ise teha Big Grin

Kolmandaks proovin treida kaks plastik koonust mille vahele rootori saab suruda, sest ma tahaksin kontrollida, kas ta on ikka tasakaalus, et vibratsioon ikka võimalikult väike oleks, lihtsalt äkki on ajaga asi muutunud. Kuna ma tegelen õhusõidukitega siis tean et väike muudatus pöörleval kehal mängib väga suurt rolli.
Järgmise korrani.

Parimat

Lauri
Vasta
#13
Vanad auto amordid on sulle vihjeks. Enda tuulal tegin nii Wink
Vasta
#14
Jup neid auto amorte ma otsingi. Kas sa said kuskilt poest sinna uued simmerid ja tihendid? Ma pole veel otsima hakanud aga kindlasti tahaks uued panna. Palju õli peaks amorti valama ja vaja oleks 1 uus tolmuka topsik, mille omad sinna sobida võiksid?

Parimat

Lauri
Vasta
#15
Mina lasin uued sääred teha. VW kasutatud amordid sai selleks ohverdatud. Platikust tolmukatted võiksid vast universaalsed olla teiste vene rolleritega samad.
Vasta
#16
Jäin vaatama pilte. Sel pidil kus mootor näha, on silindripea 90 kraadi valesti paigaldatud. Ventikas puhub risti ribile-jahutus puudub.
Vasta
#17
Tundub et oli jah. Võtsin siin ühe mootori lahti, millel on ka silindri pea nihkes silindriga, vb keegi oli aretanud midagi. Aga jah sellel on jah valesti peal.
Vasta
#18
Tere ja head uut aastat kõigile.

Kuna vahepeal on pühad olnud, ei ole ma jõudnud siia kirjutada ja ega suurt midagi teha pole jõudnud.
Nimelt osad detailid on mul liivapritsis, mida ma tagasi ootan. Samal ajal olen ostnud omale uued trossid, rehvid ja lõpuks sain ka ventilaatori kaane. Nüüd on mootor koos selleks, et see saata klaasipritsi.

Mis ma siis veel teinud olen. Sai siin toonorit natuke lammutatud ja leidsin, et selle plekid on korralikumad ja lähevad puhastamisse, et nendest asja saaks, võtsin kõik kummidetailid maha, et hiljem ellu äratada. Puhastasin ja kontrollisin piduri lüliti ära, vahetasin roostes spilndi välja ja panin uued poldid ja loomulikult puhastasin kontaktpinnad ära.
     Siis hakkasin tuledega mässama, nimelt on mul ainult kolm suunatuld, kui kellegil on üks üle siis võib julgel mulle pakkuda. Pesad on roostes, aga saab asja, tellisin uued vedrud sisse, kuna vanad on läbi roostetanud. Mida ma klaasidega peaks ette võtma, kuna ajaga on nad nii ära pleekinud, et oranžist värvist pole haisugi. Kas neid on võimalik kuskilt tellida ka või mida ma tegema peaks?
   
Siis olen ostnud omale karbussi juurde, kust tuli välja et ujukis oli auk, algul proovisin keeta kütuse välja aga tundub et keegi on seda ennemgi teinud ja üle keetnud, tähendab sees oli hoopis vesi. Ma siis puurisin väikese augu sisse ja sain vee välja, hiljem joodsin oma tehtud augu ja selle prao, kust enne lekkis, kinni. Karbussi olen ära puhastanud ja tundub ok, lihtsalt tahaks, et välimus oleks parem, mõtelsin lasta tsinkida aga, ei tea kui hea idee see oleks. Karburaatori siiber on natuke näritud aga pole midagi teha, ei ole hetkel paremat võtta.    
Toonori rattalt sain tooreklapi hoovastiku ja gaasirutska, mille ma tööl soodaga ära puhastasin, tundub toimivat ja lisaks tellisin jawa.ee uued käepideme kummid. 

Aa ja viimane asi, mis tegin oli kontaktivõll või no ``nukkvõll``, ma ei tea kuidas seda nimetada. Poleerisin kontaktpinna ära ja värvisin ülejäänud osa ära.
       

See peaks laias laastus kõik olema, kui midagi veel teen, eks siis annan teada.

Seniks aga kõike paremat.

Lauri
Vasta
#19
Tere

Kõigepealt tahaksin ma soovitada väga head raamatut, mis on ka siit foorumist läbi käinud , A.Palu ``Mootorattad ``. See on tõeline aabits ja sealt saab igasugust infot vene rataste kohta.

Mis ma siis vahepeal teinud olen:
Kõigepealt sain kätte mootori klaasipritsist ja veel mõned detailid. Tehti www.phoenixmoto.com hind oli 75 euri.
Tulemus järgmine:
   
Siis sain raami kätte koos osade jubinatega liivapritsist, lasin ka üle kruntida, aga oli viga, tahtsin viia pulbrisse aga nüüd enam ei saa ja pean ise värvima. Raam tuleb must.
   
Järgnevalt ladusin mootorit kokku. Kuna sain ise ka teada, et mul kaks erinevat mootorit käes ehk siis T200M ja T200T. Kuna käigukasti kokkuladumisel esines probleeme siis võtsin kogu hammasrattad T200M mootorilt aga korpus jäi T200T. Neil kahel mootoril on ka väntvõlli vahe, ühele läheb generaatori rootor otsa poldiga (T200M)
   
 ja teisele mutriga (T200T)
     
ja kuna mul seda mutrit ei olnud siis sain selle Camex Kaubandusest 1.84 euro eest. Mutter ise on M12x1.25 kui kellelgi on puudu Smile. Kuna T200M mootori väntvõll oli palju halvemas korras, kui T oma, siis läks käikus see. Lõpuks sain mootori kokku enamvähem, sest silinder on vaja veel lasta liivapritsiga üle käia, kuna klaasis laskmine oleks kalliks läinud ja Phoenixist soovitati ka liiva.

Kuna generaatori rootori põhi oli laines siis oli vaja see üle freesida. Treimist saab kasutada siis, kui südamik välja keerata, aga minul oli nii kinni roostetanud, et lihtsam oli freesida. 
tulemus:
           

Geneka südamik, selle mootori staator, oli vaja ka üle vaadata. Kuna ma uusi harju ei leidnud siis vuntsisin need vanad üle.
Nimelt vahetasin ära kõik poldid ja mutrid, lihvisin harjad ühepikkuseks, vahetasin ära vedrud ja joodsin otsad üle. Harja hoidikud nühkisin ka üle, et nad paremini laseks liikuda. Kui keegi teab, kust uusi harju saa, võib öelda.
Muide sellest raamatust sain teada, et nukkvõlli asjandust kutsutakse nukkmuhviks, mis käib rootori külge.
           

Järgmiseks võtsin ette amordid, kehad käisid liivapritsis, alumiiniumist vedru pingsuse timmijad klaasipritsis. Lisaks lasin treida uued amordi vardad, kuna vanad oli roostes. Treimine tehti Custom Metal OÜs, kuna mul oli Alas ja Kuulist saadud lineaarjuhtlatt, mis maksis 10 euri meeter, siis treimine läks 15 euri varras. Olen väga rahul ja vardad on korralikud ja mõõdus. Raamatust lugesin ,et amorti peab minema 55 ml amordi õli, aga kokku pannes ei saanud aru, kuhu see sinna mahuks, vb ma ei oska neid õigesti kokku panna, kuna ma ei saanud neid nii tööle, nagu ma tahaksin. Kui keegi oskab aidata siis olen tänulik, et mis järjekorrast amort kokku läheb, kas peab jääma õhku sisse või mitte, hetkel käivad nad väga kahtlaselt lõdvalt. Selleks et terve amort koos vedruga kokku panna, pean ehitama tõmmitsa, et värvi ei kahjustaks, aga seda hiljem, kõigepealt on vaja amort tööle saada. Niiplju veel, et ostsin uued o- rõgad ka amorti, kuna vanad olid väsinud ja deformeerunud aga simmerit sellist ei leidnud ja need jäid vanad.
       

Üks huvitav töö on veel selja taga. Nimelt taastasin lüliteid. Kui kellelgi on puudu parempoolne ilma nuputa lüliti, siis on võimalik see minukäest lunastada väikse summa eest. Kuna lüliti kangi plastik on aastate jooksul mõranenud ja seal, kus see vask silinder liigub, ära murdunud, siis otsustasin selle epot täis valada ja uued augud puurida. Valasin täis, andsin viili ja hiljem puurisin uued augud, jäi päris tugev. Värvisin korpused üle ja puhastasin kontaktid ära ja näevad välja nagu uued. 
           
Siiani on veel puudu üks suunatuli ja õhufiltri kummist koonus, kindlasti midagi veel aga ei tule hetkel meelde.
Siiani on kulutatud 500 euri koos doonor rattaga Big Grin

Parimat ja edu nokitsemisel.

Lauri
Vasta
#20
Tervist

Ma siin leidsin tutika kolvi aga ei tea, mis masina oma on. Läbimõõdult natuke suurem kui tuula kolb ja kõrgem ka.
Panen pildid juurde. Kolvisõrm on ka suurem. Remont 1 kolb ka. Rõngaste arv on ka erinev, mul on 3 sellel 2.

Kas tegu võib olla uuema tuula kolviga?


       
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne