Adler - sportlik kabriolett
#1

Eestimaal on selline ilmselgelt väga haruldase kerega Adler. Kuivõrd internet vaatamata pikale otsimisele ei ole andnud mingit infot, siis on tegemist kas tõesti üksikeksemplariga, mitmest autost kokkupandud Nõukogude autoga või ei ole otsijad lihtsalt pädevad. Auto omanik on tänulik, kui saab selle müsteeriumi selgemaks. Etteruttavalt selgitan, et kere ei tundu olevat ise ümber ehitatud. Uste ülemine osa tundub olevat tehasetöö, esiklaasi poltidega kinnitatavate postide poldiaugud (3 tk) on seestpoolt näha, katusekaare kinnitus tundub olevat tehases tehtud. Ainsana tundub, et salong on tahapoole suuremaks lõigatud, kuid sedagi ehk ca 10 cm ulatuses. 

Ärge kartke arvamust avaldada ka siis, kui ei tea konkreetselt asjast. Nimelt ei saa välistada, et see masin on siiski kombineeritud mitmest autost. Esiosa ilmselt on ikkagi Adler Trumpf Junior. Kui aga kellelegi tundub, et tagaosa jäljendab mõnda muud mudelit, siis oleks ka selline vihje teretulnud. 

Auto omanikul on plaan auto taastada, mistõttu igasugune info on teretulnud. 

                   
Vasta
#2

Kui eelviimast pilti vaadata on näha kere kokkulappimise võimalik koht. See osa tasuks traatharjaga välja puhastada ja uurida,keevituse õmblusi. Siis peaks ka seepool olema loogika järgi keevitus õmblused,kui masin on kahest erinevast autost,kokkupandud. 
Ei ole küll Adleri osas asjatundja aga tagastange tundub nagu isegi õige detail olema???


Vasta
#3

Äkki ümberehitatud selline ? :

https://www.flickr.com/photos/52124449@N07/5995928647

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#4

Minu loogika ütleb,et 1930date autodel olenemata,kas on ta saksamaa või inglismaa auto,peaks kupee/kabriolett kere tagaosa plekid olema ühes tükis välja stantsitud. Erandiks siis poritiivad ja tagaluuk,kui see üldse oli. 
Seega mingeid keskelt paikamise jälgi olla ei tohiks aga see lihtsalt minu loogika.


Vasta
#5

(04-12-2014, 09:27 AM)MAZ Kirjutas:  Minu loogika ütleb,et 1930date autodel olenemata,kas on ta saksamaa või inglismaa auto,peaks kupee/kabriolett kere tagaosa plekid olema ühes tükis välja stantsitud. Erandiks siis poritiivad ja tagaluuk,kui see üldse oli. 
Seega mingeid keskelt paikamise jälgi olla ei tohiks aga see lihtsalt minu loogika.

See loogika ei pea kahjuks paika. Vastupidi, kuna stantsimine oli alles lapsekingades, siis valmistati presside all väiksemaid tükke, mis siis keeviste (eriti punktkeevitusega), naelte-kruvide ja/või tinapahtelduse abil kokku liideti. Sellised liitekohad kippusid kasutamisel järgi andma ning seetõttu hilisemas ekspluatatsioonis keevitati tihti nt gaaskeevitusega kokku. Konkreetselt võin näite tuua DKW autode põhjal, kus sarnane tagaosa koosneb eraldi küljetükkidest ning sinna vahele väikese ülekattega paigutatud keskmisest osast. See on ka põhjuseks, miks pikka aega ehitati autode katused keskelt puitsõrestikul olevale pehmele materjalile, kuigi katus ise ei avanenud. Seega isegi robustne keevitus ei anna vastust sellele, et keevituse erinevatel pooltel oleks tegemist erinevate autodega. Lisan iseloomustava pildi, kus on kindlad tehaseliited näha, osaliselt keevitati isegi puu peal liiteid kokku, tinapahteldus andis hilisemaks vajaliku elastsuse. 

Kas kellelegi ei tule tuttav ette tagatiibade kuju? Üldiselt selliseid tagant horisontaalseks minevaid tagatiibu Adler ei kasutanud. Üldse kippusid tagatiivad otse all lõppema 30-ndate autodel. Kas mõnel muul margil/mudelil on nähtud sarnaseid. Võib-olla on see mõne väiksema keretehase või disaineri käekiri. 

   
Vasta
#6

Siin veidi sarnane: (võrreldes kerekuju ja tagatiibu)
[Pilt: 34diplo2.jpg]
[Pilt: 36buhne3.jpg]

sai vist kõik öeldud
Vasta
#7

Mind häirib hoopis see alaneva joonega uksekaar. Viib mõtted sakslaste toodangult inglaste juurde.

Kas pole sellist võimalust, et esiplekid ja -tiivad pärinevad kusagilt mujalt? Et siis kere muu, kui Adler.Viitaksin siinkohal teatud joone katkemisele kapoti ja kere küljes.
Ehk on siis tegu ainult kapoti ja esitiibade Adleri päritoluga?
(Nii nagu mina omal ajal enda “stirlitzi” nina külge aretasin.)
Lihtsalt selline mõte, seoses enda kogemusega, ei pretendeeri tõele.
Annan siis selgituseks ka, enda arvates katkenud joonega pildi, suunava ringiga, tagasi.

NB! Lisasin ühe suvalise netist leitud Adleri pildi, millel see "katkenud joon"  selgesti näha on.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#8

Ma ei saa kodanik Sirgile vastu ka vaielda,kuna pole ise sellest ajastust autot omanud kunagi. Sad
Küll aga oli Youtubes olemas miski õppefilm kuidas sellise kujuga plekke valmistati. Kui üles leian postitan siia.


Vasta
#9

On põnevaid uudiseid. 1980-ndatel lammutati Tallinnas Keldrimäe piirkonnas (Kalevi Spordihalli vastas) vanu puumaju, et teha ruumi uutele ja moodsatele. Majadest tassiti välja ka sinna jäänud inimeste isiklikke asju. Muude asjade seas oli ka albumeid ja fotosid. Ühes hunnikus leidus ka allolev foto. Leidja on tagasihoidlik mees, kes oma nime esile tuua ei taha, kuid nüüd leidis tema kannatlikus ajaloo säilitamisel koha meie äraarvamismängus. Ei ole teada, kus on pilt tehtud või kes on pildil. Tegemist võib olla mõne Tallinna suurema magistraaliga 40-ndatel või 50-ndatel. Nimelt on tänav üsna lai ning selle keskosas võib aimata trammiteed. Ka taustal olev maja võib kellelegi tuttav ette tulla - tundub endise kaubatänava moodi, kus järjestikku uks ja kaubaaken. Fotoga koos olnud muudes paberites figureeris nimi Ärismaa, mis guugeldades annab niidiotsi, mida saab edasi uurida. Kui need infokillukesed tuletavad kellelegi midagi täiendavat meelde, siis jagage seda lahkelt. Auto paistab küll sama olevat, võrdluseks tänane pilt enam-vähem saa nurga alt. . 

         
Vasta
#10

 Ilmselt pole see väga oluline informatsioon ,kuid mina nägin seda keret esimest korda kuskil 15 aastat tagasi Pääskülas Toome puiestee kandis ,kus ta oli hoovist välja tänava äärde lükatud.   Selle aegsetele autodele valmistati erikeresid Saksmaal päris paljudes keretehastes . Stiilinäide Karmannilt.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#11

Nagu ma aru saan, on see auto olnud/leitud Tallinnas ilma ninaosata ja asub praegu Narvas juba ninaplekkidega?
http://eag.vanatehnika.ee/m5a.html
Vasta
#12

Kas seal juhi poolsel uksel olev "laine" on värvitud või on seal ka mingi volt?
Lugesin eile nii statistika huvides kokku umbes suurusjärgus 100+ erinevat kerestajat Saksamaal, kes tegutsesid 1910-1940 ja edasi. Sinna lisaks veel Belgias, Prantsusmaal ja Hispaanias tegutsenud karrosseriad kes Adlerite shasiidele keresid ehitasid. Ehk minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt ei ole see kindlasti meite kohalike meistrite kätetöö, töö selleks selgelt liialt ilus, ning maitsekas ja sellises kvaliteedis tagumisi poritiibasid poleks siin keegi vaevunud ise valmistama. jah, on küll variant, et need kuuluvad mõnele teisele margile, näiteks mõned Karmanni BMWd on sarnaste poritiibadega, pean silmas just seda sinusoidset kumerust ja lamedat tiiva lõppu aga Karmanni valmistatute hulka seda netis leiduva info kohaselt panna ei saa. 
Vasta
#13

Auto kere on ikka komplektne, st nina on jõudnud Narva koos kerega. Raam on Adleri oma ja selles osas sobib nina raami ja kerega kenasti kokku. Juhiuksel nähtav kaar on värvitriip. 

Tänan väga kõigi mõtete eest, mida olen saanud nii foorumi kaudu kui selle väliselt. Neist on palju abi olnud. Ärge peljake ka edaspidi oma mõtteid jagada. Esmapilgul ebaoluline võib suures pildis hoopis uue tähenduse omada. 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne