Puurpink
#1
Photo 
Arutleks natuke puurpinkide teemal. Ammu mõttes olnud soetada miski korralikum asi.
Praegu kasutuses tänapäevane Fartoolsi toodang. Kes teab, kus tehtud.
Näeb selline välja. Miskipärast ei lase pilti otse postitusse lisada, nii et all pilt 1.
Suurimaks probleemiks see, et malmiga koonerdatud. Aluslaud paindub silmnähtavalt läbi. Pluss siis veel läbipainduv õhuke toru, kus puurmasina korpus koos mootoriga küljes. Selle kõige tulemuseks värisev puurpink suuremate puuridega toimetamisel. Kuni 10mm enam vähem.
Lisaks on ühefaasiline 250W mootor väga jõuetu paksemasse puurimisel.
Plussiks see, et kiiruseid enamvähem- 5. Vahemikus 400-2500 Rpm. Kiirpadrun ka asjalik, saab kuni 16mm puure padrunisse panna.
Plaanis soetada miski nõukaaja pink. Neid aga igasuguseid, alates muldvanadest sõjatrofeedest kuni sinna 90-date keskpaigani.
Levinuimaks on vist Leedu pink Komunaras. Näeb selline välja, pilt 2.
Tundub nagu selline toekas asi. Samas siit sealt kuuldud, et ei kannata eriti padruni murdmist, kui näiteks mõni detail kruustangide vahelt minema lendab. Nähtud isiklikult ka, kuidas padrun viskab. Veel pidi nõrgaks kohaks olema see kõrguse reguleerimise fiksaator. Sealt, kust saab niiöelda pingi korpuse kõrguse reguleerimise võlli peale kinni pigistada. Pilt 3 näha seda kohta.
Need malmkõrvad pidid ära murduma pideval kokkutõmbamisel. Võibolla probleemiks ka looma jõuga murdmine.
Iseenesest see pink nagu sümpatiseeriks kõige rohkem. Kiiruseid ka ilusti 5 olemas.
Samas liigub ka neid niiöelda muldvanu igasugu sõjatrofeesid. Näiteks: http://www.kuldnebors.ee/search/tooriist...g=puurpink
Ei oska sest midagi arvata. Kiiruse seibe kuidagi vähe. Ja loogiliselt, mida vanem, seda üldjuhul vist ka kulunum. Kuid kindlasti ka erandeid.
Veel on neid vanemaid müügis nii padrun- kui ka morsekinnitusega. Kumb see asjalikum oleks?
Olemas on tegelikult omajagu koonussabaga puure. Samas on olemas selline veneaegse trelli vidin. Pilt 4.
Selle saaks ju puurpingi morsesse pista, et kasutada tavapuure.
Omaette teema on muidugi ka see, et veneaegsed võtmega padrunid ei ole just puuri kinnihoidmise osas parimad. Tänapäevane korraliku firma kiirkinnituspadrun hoopis miskit muud.
Aga on neid nüüd koonussabaga kuskilt saada? Või ka näiteks sellesamasel Komunarasel. Mis padruni kinnitus seal üldse kasutusel on ja kas ka tänapäevasemat miskit sinna leiab?
Ideaalis olen ka unistanud sellisest sammaspuurpingist: http://www.kuldnebors.ee/search/tooriist...g=puurpink
Kuigi esialgu vaataks siiski miskit soodsamat ja väiksemat nõukaaja aparaati.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#2
Kui soetad muldvana vene pingi, arvesta, et sellele lähevad morse 1 sabaga puurid, mida uuena enam vist ei müüda. Osta.ee-s ja turul-laadal ikka veel liigub vanu varusid, aga ... mnjahh. Tean, kuna endal selline pealesõjaaegne pink, mis kooli tööpetuses aastakümneid vatti saanud. Loks siiski väiksem kui odaval hiinakal uuest peast.   Smile
Kaasaegsed pingid minu teada ikka morse 2-ga. Muide, kui on morse 2 pink, siis adapteriga saab ka morse 1 puure kasutada. Vastupidi üldiselt mitte. Pead ei anna, aga kas padruniga pingid samuti morse otsaga pole? Padrun on lihtsalt adapteriga otsa löödud. Vähemalt minul on nii. Kasutan vaheldumisi nii padrunit kui morse sabaga puure. Adapteri padruni jaoks sain Hydroskandiast. Letis morse 1  adapterit ei olnud, aga küsimise peale tõi letis olev taat karbi reliikviatega lagedale. Sellist kraami enam ei liikuvat ja küsitaksegi harva.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
#3
Selle Komunarase kohta ei oska halba sõna öelda. Tahab vahel natuke hoolt ja hoiab ainult ühte peremeest, nagu truu koer. Sambal olev fiksaator ei talu haamriga kinni-lahti löömist, piisab täiesti ühe näpuga keeramisest. Padrun kinnitub koonusega, aga mitte morse. Padrunil ava ja spindlivõllil väliskoonus. Koonus ise lühem ja koonilisus ka teine. Kui sellist ostad, pead arvestama, et võlli ots võib olla  pepusse aetud, ei pea padrunit kinni või viskab veidi. Padruneid on saada, mis sinna sobivad. Ilmselt on võimalik teha ka padruni põhjast kruviga lisakinnitus. Olid eriti levinud koolides, esines ka kolhoosides, enamasti üldkasutatavad, mitte ühe peremehe loom. Kui sellise enam-vähem korraliku saad, ole või sees Cool
Midagi sellist, nagu esimesel KuldseBörsi lingil, on mul ära anda. Puudub lüliti, padrun, rihm ja rihmakaitse. Spindlis morsekoonus, ilmselt see esimene, kõige väiksem. Mootor on originaal vaskse Toungue sildiga, ilmselt veel Jossi aegne. Meelehead küsin ka tunduvalt vähem. 
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#4
Leedu pink Praktica? Komunaras?, selle eelkäijad ikka kõige paremad. Juba vaadates tuleb meemaitse suhu. Oli mulgi autotöökojas rublaajal. Kiirusi sel küll ei tasunud taga ajada. Aitas kõige aeglasemast. Kiirematel käikudel plirtsuta õli kannuga, et puuriots siniseks ei läheks ja samal ajal keri rattast allapoole. Miskitmoodi jublakat kinni hoida ka vaja. Mootor tal just paras- ei jää tollise puuriga hätta, samas ptüi,ptüi, kui häda käes, jõuab käega kinni hoida. 0,25 kw on isegi pisikese, praegu laialtlevinud hiina lauapuurpingi jaoks armetult vähe. Muidu mul omal leeduka vanem mudel (sambal tõstmiseks  hammaslatt, mitte keere) töötoas laual, püsib oma massi tõttu ülihästi paigal. Pisipingi jälle võtan vahest kaenla, toon majja, teen köögis puurimised ära (kui garaaz külm) ja tagasi. Ka see unistuste suur puurpink on mul olemas, kuid 20 aastaga pole tööle pannud. Nimelt panin üles, aga ei arvestanud madas töötoas spindlivõlliga- see ju vajab ülesliikumisruumi. Äsja ksf aspelund pakkus sellist metallihunnikust- tal ju isa juurest Viljandi Cronimet`i kiviga visata.  Mis sel ikka häda saab olla. Vast emulsioonipump küdsa ja ettenihked segamini lastud. Neist pole lugugi-  käsirattast ikka saab tõsta-langetada. Töökojajuhatajana sai traktoriste keevitusruumi puurpingi juurest ära aetud- need tõprikud ei viitsinud enne puurimist kruustange töölauale kinnitada. Kui ikka puur kinni jäi, lõi kruustangidega ringi peale ja mehe pildus nurka hunnikusse. Järgi ei annud kusagilt- ainult kilbist sai siis seisma jätta. Autojuhid kasutasid seda pinki ka pressina rooliotste kaante-stoprite paigaldamisel.
Vasta
#5
(05-12-2014, 23:54 PM)metsakohin Kirjutas: Padrun kinnitub koonusega, aga mitte morse. Padrunil ava ja spindlivõllil väliskoonus. Koonus ise lühem ja koonilisus ka teine.

See on Jacobi koonus.
Vasta
#6
vabandage võhikut. Mis on morse? Wink
Vasta
#7
http://en.wikipedia.org/wiki/Machine_taper
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#8
Võta see sama puurpink, mis sul on ja vaheta el. mootor välja. Pane üks 1kw mootor vahele ja tõsta natike rihmade pingsust ja tekib sul koheselt uus respekt masina vastu. Rihma rattaid välja pole mõtet vahetada, kuna rihmad on head sidurid, kui kinni tõmbab hakkab sealt libisema.

Alus plaat on võimalik ka välja vahetada tummisema vastu. Natike mõtlema ja leiutama peab, aga mis sa pimetatel õhtutel muud ikka teed?

Siis on masin juba suhteliselt hästi tarbitav.

Aga veneaegsed puurpingid, kui on vähegi hoitud ja mõnda sõlme määritud, siis on tõesti väärt asjad.
Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#9
mõne aja eest oli saadaval mingi tundmatu sammaspuur. mehhaaniliste käikudega. kruustangidel oli kahtepidi ettenihe käsitsi vändates. igavene jäme jurakas oli. minu eelarvest läks vähemalt ühe nulliga välja, muidu oleks täitsa mõelnud. nüüd aga sidurdamise juttu lugedes jäin mõtlema, et ega sellistel noortel freesidel vist tõesti polegi mingit "nurka viskamise" vältijat. oskab keegi kommenteerida?
Vasta
#10
Nurka viskamise vältimiseks ehita ümmargune töötuba Toungue
Vasta
#11
Nii. Igatsetud puurpink olemas.
Tegu küll 1956 aasta sõjatrofeega, aga pink tundub olevat esimeste proovimiste põhjal igati aus. Mootoril vasksilt ka küljes.
Võtsin ta täitsa laiali. Saab korraliku puhastuse, ehk ka värvi. Ja uued laagrid.
Mõnevõrra puuduseks võiks lugeda, et padrunit kui sellist sellel pole. On morse1 koonus.
Kuna spindlivõll küljest ära, siis mõtlesin, et äkki võiks asja täiustada.
Kui hea mõte oleks pookida külge väiksemat sorti treipingi padrun? On see võimeline nii hästi puure kinni hoidma, kui näiteks puurpingi tavapadrun.
Eesmärgiks oleks saada padrunisse kuni 25mm puure.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#12
Koonusega puurpingi padrunid ju täitsa olemas.  Mul endalgi nad kasutusel.

   

   
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#13
Treipingi padrun...pole nagu mõtet. 25 mm puuri jaoks on see masin liiga kiire...
Tervitab Veteran.
Vasta
#14
(14-12-2014, 21:29 PM)Veteran Kirjutas: Treipingi padrun...pole nagu mõtet. 25 mm puuri jaoks on see masin liiga kiire...

... ja spindli võll liialt peenike. Enne koostamist kontrolli, kas võll ikka sirge on, võis ju enne sind ka keegi suuri auke teha.
Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#15
(14-12-2014, 22:37 PM)metsakohin Kirjutas:
(14-12-2014, 21:29 PM)Veteran Kirjutas: Treipingi padrun...pole nagu mõtet. 25 mm puuri jaoks on see masin liiga kiire...

... ja spindli võll liialt peenike. 

Sõltub suuresti töödeldavast materjalist.
Vasta
#16
Selles mõttes polegi nagu plaanis 300mm treipingi padrunit sinna külge istutada. Neid ikka palju väiksemaid ka saada, 50mm oleks paras.
Treipingi tüüpi padrunit eelistaks just tema suure haardeulatuse tõttu. Ja see nelikantvõtme süsteem ka suht asjalik. Iseasi ongi see, et kuidas sellel padrunil haardetugevusega lood on võrreldes tavapuuripadruniga. Viimasel ju sellised pikisooned pakkidel sees.
Spindlivõll on täitsa sirge muidu. Eks tuleb tähelepanu pöörata suurte puuridega toimetamisel sellele, et asjad oleks korralikult kinnitatud.
Pöördeid on tõesti vaja maha saada. Esialgu on selleks riiulis aega ootamas üks Siemensi sagedusmuundur. Peab ainult ära proovima, kuidas pöördeid maha keerates mootori jõu säilimisega lood on.
Kui sagedusmuunduriga asja ei saa, siis läheb veel kolmas rihmaratas vahele.
Vasta
#17
(15-12-2014, 00:06 AM)meli666 Kirjutas: Kui sagedusmuunduriga asja ei saa, siis läheb veel kolmas rihmaratas vahele.
Soovitan enne mootori pöörded üle vaadata.  Wink  Mina sain enda pingil pöörded parajaks, konfiskeerides õunapurustajalt 750 rpm mootori. Originaalis oli pooleteise tuhande kanti. Oli teine mõeldud puidu puurimiseks ja metallile liiga kiire isegi kõige aeglasema ülekandega. Nüüd täitsa kasutatav.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
#18
Haare on treipingi padrunil ma arvan tugevam kui puuripadrunil. Probleem pigem selles, et treipadrun ei haara väikest puuri kinni, vajad lisa puurpadrunit mida treipadrunisse kinnitada
Vasta
#19
Koonuste otsa võid omale erinevaid padruneid ja misiganes tarvikuid ju sebida lugematul hulgal, vahetus lihtne ja kõik nad on üksteisest sõltumatud.
Tavapadrun Morsega võib mul kuskil kastis olla, kas otsin?
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#20
Kui puurpink laiali, võiks morsehõõritsaga number kahe peale koonuse üle lasta. Hõõritsakomplekti esimesega(soontel ristisälgud laastumurdmiseks sees) lased suuremaks ja puhtaga (ainult soontega) ettevaatlikult üle. Igasugu üleminekud teevad asja pikaks ja ärahüpata tahtvaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne