K: jawamarkt.cz vs. powerdtnamo.eu elektronsüüde Jawale(ishile).
#1
Question 

On kellelgi informatsiooni, mille poolest erinevad need kaks pakutavat süüdet peale hinna?

Powerdynamo
Võimsus 150W

jawamarkt
Võimsus ?W

Mõlemad on 12V, kasutavad VAPE juppe. 
Minu peamine huvi seisneb hoopis selle Izh jupiterile peale istutamises.

Powerdynamo Jupiterile

Ma millegipärast arvan, et Jawa ja Izhi süüted on powerdynamo lehel identsed, erinev on ainult  kinnitus karteri külge, selle suudan ise modifitseerida.
Kui süüted on ka Jawamarktiga identsed, siis sealt tellides säästan 100€.




terv.

E


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#2

Tere! Erinevus on tõenäoliselt ka väntvõlli koonustes.
Vasta
#3

Kas erinevus on jawa ja Ishi väntvõlli koonuse kujus või ainult selles, et Jawal on rootori fikseerimiseks tift ja Ishil kiil?
Tean, et Jawa 6V rootorit saab kasutada Ishi 6V süütel.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#4

Nende süsteemide puhul kiilu ega tifti ei kasutata. ilmselt seetõttu, et siis ei saaks nendel süsteemidel süüdet reguleerida. Koonus peaks olema sama, erinevus ainult selles, kui sügavalt magneeto sinna koonusele peale istub. Kui tootevalikut tähelepanelikult vaatad, siis näed et enamusel juhtudel on magneeto sama ja mõni üksik variant asendatud südamikuga.
Panin oma IZ-le powerdynamo peale ja seni hoiab koonus täitsa hästi.
Kõik oli komplektis olemas sh. inimestekeelne juhend ja paigaldus oli nii lihtne, et naerma ajas. Peale seda sai saksast tellitud veel ports süüteid tuttavatele, hulgi sai pisut odavamalt. Tsehhist pole tellinud ja ei tea.

Tellimisel tasub jälgida paari asja:

1. Ära telli ilma tõmmitsata! Kui süüde vajab reguleerimist on sul vaja rootor/magneeto koonuse otsast tervelt kätte saada. Haamriga pekstes lööd magnetid lahti. Tõmmits maksis u. 10 EUR.

2. Vähemalt pauerdünamo pakub süsteeme kahe erineva pingeregulaatoriga. Odavam (vaikimisi komplektis sisalduv) omab akulaadimise indikaatorit, kuid ei oma stabiliseerivat kondekat, mistõttu seda regulaatorit ei saa kasutada ilma akuta.
Umbes 10 eur maksad juurde saad sellise regulaatori, millel kondekas sees ja akut põhimõtteliselt vaja ei ole kui just parktulede vms jaoks ei taha. Selle regulaatoril puudub aku laadimise indikaatortuli. Minule isiklikult meeldis viimane, kuna jube tüütu on mitme masina olemasolul nende akudega laadimise, hoolduse ja vahetamisega jännata.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#5

(13-12-2014, 22:30 PM)madeinussr Kirjutas:  Ma millegipärast arvan, et Jawa ja Izhi süüted on powerdynamo lehel identsed, erinev on ainult  kinnitus karteri külge, selle suudan ise modifitseerida.
Kui süüted on ka Jawamarktiga identsed, siis sealt tellides säästan 100€.

Powerdynamo paneb odavatele VAPE komponentidele kobedalt füüri vahele, eriti mis puudutab lääne vanatehnikat.
Ise panustaks Jawamarktist ostmisele, juurde telliks lisarelee, mis suretusnupu ära kaotab ja võimadab süüdet originaalsüüteluku kaudu lülitada: http://jawamarkt.cz/en/electric-2-2/rela...tion-6-12v
Põhjus tööpõhimõttes, generaatorsüüde (VAPE) tuleb välja lülitamiseks massi ühendada, akusüüde (JAWA, IZH) toitest lahutada.

Ja loomulikult telliks tõmmitsa.

Tegelikult on rootor ette nähtud monteerimiseks kiilu/tihvtiga - selleks on rootoris ka vastav soon - ja peaks teoorias automaatselt õige süütehetke andma. Praktikas läheb süüde enamasti liiga hiliseks, nt JAWA 360 puhul võib juhtuda kuni 1,5mm võrra. Ühtlasi peaks vaatama, et kiilu/tihvti peale kandma ei jääks, vähemalt minu VAPE manuaal sisaldas sellekohast hoiatust. Kui korralikult kinni keerata, ei juhtu ka ilma midagi. Kuigi mõistlikum oleks süüteandurit liigutada, nt avade ovaalseks viilimise vms abil.

Väntvõlli koonustega pole probleemi, IZHi ja JAWA juured mõlemad Saksamaal ja genekad põhinevad Boschi rootoril. Eks neid järglasi ole rohkem, nt MZ rootor istub JAWAle 1:1.
Vasta
#6

Tänud vastajatele, Isandpauk kas tellisid 12V 150W süüte?
Argo, mis võimsusega jawamarktis need 12V süüted on, kodulehel sellekohta infot ei leidnud?


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#7

tellisin oma 56-le kirjade järgi 100W süsteemi, teine sõber sai oma jupiterile ilmselt 150-se. Pildi järgi jupiteri geneka staatoris 2 mähist rohkem. Kuigi seda jupi süsteemi pole paigaldatuna näinud, usun, et erilist vahet pole, võrreldes originaaliga teeb see valgust kordades rohkem. Süütesüsteem on generaatorist täiesti eraldi, seda ohtu pole, et genekat üle koormates süütepoolile enam särtsu ei jätku.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#8

Jawa 354/360/634 jaoks ette nähtud (103mm rootori ja välimise anduriga) 12V VAPEd on kõik 150W.

[Pilt: bfqr-ow-43fe.jpg]
Vasta
#9

Kas kellegil sellise süütemänguga on kogemusi?

http://static.wixstatic.com/media/04536b...524274.jpg
Vasta
#10

Omal kogemused ühe BMW tsikliga aastast 1984, millel üks selline aju maha kärssas. Sõber tõi lammutusest peotäie asenduseks, igaüks eri kirjadega (opel, VW) ja kõik töötasid! See siis vihjeks, et tõenäoliselt saaksid selle aju koos pistikuga mõnest lammutusest odavalt, lisa halli andur, selle kinnitus ning mingi "liblikas" ning ongi valmis. Skeemi peaks ka enne leidma.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#11

Kardan, et 6v generaatoriga selline suvaline "aju" ei tööta.
Vasta
#12

Tellisin süüte Jawamarkt-ist ära, eks annan teada kas sobib mu Ish Jupiterile 1962 a. või mitte.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#13

Tere

Sõber tellis omale Powerdynamo oma. Vape kirjadega täiesti. Õigeid polte kaasas ei olnud, nii et nii staatori kui ka rootori kinnitamiseks tuli oma vahenditest leida. Süütepooli kinnitus tuli ise teha. Rootori panime peale ilma kiiluta, kuna kiiluga pannes oleks süüde vale olnud. Masin läks käima esimesest matsust ning töötas hästi.

Pildid siin:
http://static2.nagi.ee/i/p/955/70/238927038bf0dd_o.jpg
http://static2.nagi.ee/i/p/955/70/23892705f0e5bf_o.jpg
http://static2.nagi.ee/i/p/955/70/23892707ffd6dc_o.jpg
http://static2.nagi.ee/i/p/955/70/23892709d6ba5f_o.jpg
http://static2.nagi.ee/i/p/955/70/238927117ab942_o.jpg
http://static2.nagi.ee/i/p/955/70/23892713c73eee_o.jpg
Vasta
#14

(26-01-2015, 12:01 PM)Prii Kirjutas:  Tere

Sõber tellis omale Powerdynamo oma. Vape kirjadega täiesti. Õigeid polte kaasas ei olnud, nii et nii staatori kui ka rootori kinnitamiseks tuli oma vahenditest leida. Süütepooli kinnitus tuli ise teha. Rootori panime peale ilma kiiluta, kuna kiiluga pannes oleks süüde vale olnud. Masin läks käima esimesest matsust ning töötas hästi.

Äkki paned siia ka mootori margi ning powerdynamo tootekoodi, millega selline asi juhtus? IZ puhul ei tohiks kiilu vaja minna, kui koonus korras ja puhas.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#15

(26-01-2015, 17:31 PM)isandpauk Kirjutas:  
(26-01-2015, 12:01 PM)Prii Kirjutas:  Tere

Sõber tellis omale Powerdynamo oma. Vape kirjadega täiesti. Õigeid polte kaasas ei olnud, nii et nii staatori kui ka rootori kinnitamiseks tuli oma vahenditest leida. Süütepooli kinnitus tuli ise teha. Rootori panime peale ilma kiiluta, kuna kiiluga pannes oleks süüde vale olnud. Masin läks käima esimesest matsust ning töötas hästi.

Äkki paned siia ka mootori margi ning powerdynamo tootekoodi, millega selline asi juhtus? IZ puhul ei tohiks kiilu vaja minna, kui koonus korras ja puhas.

Tootekoodi osas jään vastuse võlgu, kuid masin, millele peale läks, oli Jupiter 3. Sinult tuli sellele rattale karburaator. Enne oli igatahes masin 6V ning nüüd 12V.
Vasta
#16

Selle juhendi järgi, mis siin asub http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7...73inst.php teavad onud täpselt, mis polte vaja on. Kui on kindel, et powerdynamo onud midagi valesti tegid, andke neile sellest teada, teinekord muretum.
Kui karpa hästi töötab, siis viin teid talverallil kokku tegelastega, kellele mina välja pean tegema - klaarite siis omavahel ning aja kokkuhoid missugune...

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#17

(26-01-2015, 19:43 PM)isandpauk Kirjutas:  Selle juhendi järgi, mis siin asub http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7...73inst.php  teavad onud täpselt, mis polte vaja on. Kui on kindel, et powerdynamo onud midagi valesti tegid, andke neile sellest teada, teinekord muretum.
Kui karpa hästi töötab, siis viin teid talverallil kokku tegelastega, kellele mina välja pean tegema  - klaarite siis omavahel ning aja kokkuhoid missugune...

Karpa paigaldamisega ei hakanud me enne rallit riskima. Selle kohta, et töötavat asja ei maksa näppida, oli mingi ropp väljend ka olemas...
Igaljuhul nüüd on E'l karpapaigaldus plaanides. Eks anname teada, kuidas mõjus. Ja siis saab klaarida ka.
Vasta
#18

Nädalavahetusel tegelesin just esimese seeria Iz Planetale Vape paigaldamisega. Kasutada oli standardne 350-le JAWAle mõeldud süsteem. Seega dekompressiooniklapist pidin loobuma ja nüüd süütab segu kaks küünalt.

Etteruttavalt võib öelda, et süsteemi saab lihtsalt paigaldada. Staatori alusrõngas istub ilusasti, samuti rootor väntvõlli koonusele. VAPE komponentidest oli vaja paigaldamiseks süüteanduri aluse ülemine nurk maha käiata, et mootori korpusesse mahuks.

Elektrisüsteemi tegin ilma akuta. Selleks pidin ühe vana süüteluku ümber ehitama selliselt, et kui süütevõtme välja võtad, siis on klemmid koos, st Vape süütepool on sinise juhtme kaudu massiga ühenduses.
Süütepooli kinnitamiseks tegin kaks vaheplaati kummalegi poole, et raami originaalkõrva külge kinnitada saaks.
Pingeregulaatorile tegin vaheplaadi, et saaks kasutada originaalrelee kinnitamise avasid.
Kõige tülikam oli see, et generaatori poolset mootorikaant tuli veidi süüteanduri kohalt õgvendada. Muidu ei istunud kaas paika.

Esimese seeria Planetal (nagu ka 56-l ja sellest vanematel ühesilindristel Izidel) ei pea mootori blokki staatori kaabli jaoks ava lõikama. Planeta 2-st minuteada muutus mootoribloki disain ning seega uuematele tuleb teha Powerdynamo lehel viidatud sisselõige:
[Pilt: cut.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne