NSU ZD 201 Pony 36a
#1
Photo 

Tegemist siis Saaremalt pärit NSUga(36a.mudel ei ole block mootoriga mootori nr.217447 raami nr. 91537(sadulajuures raamil nr. puudub, antud nr.paagi all  raamil esikahvli kinnituse juures). Ainuke sarnase  isend link mis netist leitsin http://de.wikipedia.org/wiki/NSU_Motoren...y_1934.JPG
Rattas paistab olevat originaal värviga ja ratsimata,isegi originaal rehvid peavad veel õhku.
Puudu esituli,tagatuli,õhupuhasti ja segurikastamis heebel,kindlasti midagi veel.
Tekkinud ka mõningad küsimused:
Ei ole selgusele saanud kas karburaator on originaal M74/420(ujukiruumil on AMAL aga segkamberi korpus kahtlane ei leia kuskilt  pilte,et võrrelda )
Arusaamatu on milline esituli originaalis sellel mudelil käib ja kas porilauad seest ja tagahargi kronstein peavadki olema roheline.
Oodatud igasugune info ja kontaktid.

http://fotoalbum.ee/photos/15059
Vasta
#2

http://www.nsu-zweitakter.de/
Vasta
#3

Isand Kass, miks  nii ilma sõnateta,ise NSU spets.Võiksid noorele mehele rääkida mis õige mis vale.
Vasta
#4

Olen küll kaotanud vaimustuse siinses foorumis "kräunuda", aga sõber Armexi arvamus on mulle siiski oluline ja tähtis, seega mõni rida kommentaariks.
1. Mis pagana "isand", vägisi tükib meelde muinasjutt saabastega kassist, seitsmest pöialpoisist jms?
2. Mis pagana "NSU spetsialist"? See, et mõni "türi jopski" on endale väikese hunniku NSU tsiklite jäänuseid kokku ahnitsenud oskamata nendega midagi asjalikku ette võtta, ei tee temast veel mingit spetsialisti!
3. Ksf! Yann pole ka enam mingi eriti "noor huviline", muidugi, meie, hruštsovi-aegsete meestega võrreldes on tegu küllaltki värske ja roosapõskse tegelasega.
4. Mis on õige, mis vale? Oman küll mõningaid süvenevaid sensitiivseid või muidu ebanormaalseid vaimseid andeid, aga nendelt meeleolukatelt fotodelt "talvine maastik vana mootorrattaga" ei oska ma suurt midagi välja lugeda.
Kuigi on selle NSU müügiponnistusi siinses keskkonnas ka varemalt arutatud.
Ja lõpetuseks teemasse ka - kui on Norise generaator ja signaal, siis ilmselt on ka esilatern algselt olnud Norise tehase oma. Mis mudel täpselt, ei oska hoobilt öelda, on Norise kataloog olemas, näiteks ksf! Illi123-l, sealt saab mudeli vaadata aga lampi ennast on keeruline hankida, neid liigub vähe ja maksavad palju.
Midagi eriti rohelist sel NSU-l ei tohiks olla, mingi saksa krunt on rohelise tooniga aga ilmselt on see konkreetne porilaua alune ja salapärane tagahargi kronstein siiski kohaliku kunstniku eneseteostuse vili. Ja ei ole kindel, et muu maalritöögi algne on, ümbritsev lumi on küll originaal, nii palju ma siiski asja jagan. Karburaatori kohta ma jällegi ei oska kosta midagi sellise küsimise peale.
Huvitav on see, et meie talvises maastikus kohtab NSU mudelit ZD ja tema variatsioone tõesti väga harva. Erinevalt varasemast mudelist Z ja hilisematest ZDB mudelitest. Peale antud isendi ei tea mina Eestis ühtegi komplektset ZD mudelit, ka "lähivälismaal" pole ühtegi silma jäänud. Tuli meelde, et kirjasõber Torstenil Saksamaal on küll ZD mudel ja toodeti neid ikkagi si..tta kanti.
Veel infoks - poolakatel on üsna kena NSU leht, aadressi hetkel ei oska anda, peamine rõhk väikestel 4-taktilistel mudelitel, aga ka muuud kasulikku infot hulga, kõik selges poola keeles. Sakslastel on NSU foorum, samasugune, mitte millestki mitte midagi kajastav, nagu meie A-M foorum, ainult traktorid, vaba teema ja huumorikool puuduvad, tšehh Milan Lukeš müüb usinasti kalli raha eest replika tükke NSU tsiklitele. On olemas osade kataloog mudelite ZD ja ZDB kohta, eriti head infot sealt ei leia, aga abiks ikka.
Eestis siiski neid ZD mudeleid on liikunud, siin seal on osi naelte otsas rippumas ja riiulitel lösutamas. No rohkem ma ei viitsi jama ajada... kui ksf! Yannil huvi asja vastu veel kadunud pole, siis võiks mulle pr. sõnumiga e-maili aadressi saata.
Vasta
#5

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/ee...d=70440817
Kassi vaikimisel on alati põhjus.
Vasta
#6

Qlen võtnus taastamise aluseks pildil oleva mudeli,kuna tundub identne.
http://fotoalbum.ee/photos/15059/107925473

Esilatern tuleb ise leiutada,kuna originaali ei leia.Reflektor tundub selline olema
http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pro...cts_id=320

Süütelüliti QUICK 98 
http://fotoalbum.ee/photos/15059/107925559
http://fotoalbum.ee/photos/15059/107931755
Kaas keegi omab sellist reflektorivõru,saaks mõõdud korpuse leidmiseks?
Tulede ja signaali lülitid lenksul jääks praegusel kuju.
Vasta
#7

Teised ei kirjuta, kirjutan siis ise.
Esilaternast. Vahepeal on poola kaubamehe laternalink muutunud, aga ei see, ega ka eelmine ei ole minu arusaamist mööda õiged asjad, kuna need Boschi koopialaternad ja nende tuleelemendid on kõik arvatavasti EAS170, "väikestel" NSU mudelitel aga käis EAS150 latern oma mitmesugustes variatsioonides, nende koopiaid olen mina näinud ainult spido auguga variante, ilmselt midagi EAS150x2, 160/24 vms, mis iganes see ei tähendaks. Ühesõnaga 170 on liiga suur ZD 201-le.
Pakun, et originaal võis olla midagi Bosch EAS 150x2/27. Selline käis ka näit. mingil ajal 201/251 OSL mudelil.
Veel korrigeerin oma eelnenud oletust, et Norise generaatori juurde peaks käima ka Norise esilatern. Ilmselt Neckarsulmi tsiklimeistrid seda ei teadnud, vb ka Norise laternat mingil hetkel kasutati... aga sirvides eile põgusalt ZDB mudeli osadekataloogi, milles, tõsi küll, ainult 2-l lehel on kajastatud ka ZD Pony teemat, nägin, et Norise signaali ja genekaga koos on näidatuid eespool nimet. EAS 150x2/27 laternat. Kuid kasutati 2-taktilistel ka Norise SB160/3 laternat.
Eeskujuks võetud pildil on tsiklil tagatuleks NSU-del tavapärane Bosch JN 5 modifikatsioon, mille koopiaid on turg täis, aga kasutati 2-taktilistel kasutati ka vene 125-stelt tuttava kujuga "tilga-kujulist" tagatuld, vb Hella? omi.
Mis veel... Mootori nr 217447 järgi (kui on originaalmootor) võiks antud tsikkel tõesti jääda aastasse 1936, saksa nsu omanike registris on olemas ZD Pony-d aastast 1936 numbritega 1014749/220866 ja 1006460/212306. Taastamisel võiks seda arvestada, kuigi vahet pole, keegi nagu nii neid peensusi ei jaga.
Käisin ka suuremalt ekraanilt pilte vaatamas. Jäi mulje, et karburaatori korpus on mingilt statsionaarmootorilt pärit, igatahes mitte "õige".
Raamil olev nr 91537 võiks ehk olla detaili nr? Näiteks OSL mudeli vanema raami det. number on 99182, ei taibanud ZDB kataloogist raami nr-t vaadata.

Lisan ka igaks petteks saksa nsu osade kaubamehe Schönhaari Petsi lehele viite, paistab silma eriti kõrgete hindadega
http://www.nsu-schoenhaar.de/pdf/Katalog...D_Pony.pdf
seal olemas ka NSU ZD Pony 1934 aasta osadekataloogi koopia, 30.-, ilmselt mujalt saadaval odavama hinnaga.
Vasta
#8

Tere

Võtsin ühendust NSU  registris(6tk.)olevate 36a.mudeli omanikega ja sain ainult ühe identse ratta  pildi (teised 36a. algusest ).
Sbidomeetrit ei olnud sellel mudelil kindlasti.

http://fotoalbum.ee/photos/15059/107933587
http://fotoalbum.ee/photos/15059/107933653
http://fotoalbum.ee/photos/15059/107933659
http://fotoalbum.ee/photos/15059/107933657
Vasta
#9

Kui kodanik Yann soovib mul on talle pakkuda, üks üleliigne ja kasutu tagaratas NSU Z või ZD mudelile!


Vasta
#10

Ilmselt ksf! MAZ ei tea täpselt, mida pakub ja millised rattad on Z mudelil, millised ZD-l, millised ZD Ponyl.
Vb oleks Audi arhiivist päringuga ka ainult mootori nr järgi võimalik vastust saada, et millal valmis, mis komplektsuses (millised tuled, lisad jne) ja kuhu algselt realiseeriti? Teeks asja huvitavamaks ja selgemaks.
Vasta
#11

(27-12-2014, 22:39 PM)kass Kirjutas:  Ilmselt ksf! MAZ ei tea täpselt, mida pakub ja millised rattad on Z mudelil, millised ZD-l, millised ZD Ponyl.
Vb oleks Audi arhiivist päringuga ka ainult mootori nr järgi võimalik vastust saada, et millal valmis, mis komplektsuses (millised tuled, lisad jne) ja kuhu algselt realiseeriti? Teeks asja huvitavamaks ja selgemaks.

ZD Ponydel juba mitu erinevat tagaratast.
Kuidas sealt Audi arhiivist oäring teha?
Vasta
#12

Siin teemas ksf! Taunts kajastab ka päringu tegemist ja tulemust.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...599&page=2
vb on seal midagi muutunud/muutumas, vist senine tegelane läheb erru või on läinud (nsu foorumis midagi sel teemal arutati, mina nsu keelt ei mõista ja ei süvenenud), aga eks karavan läheb edasi ja keegi tuleb asemele.
Vasta
#13

Lisan igaks juhuks eelpool mainit. poola NSU-lehe, seal on hulga materjali, ilmselt ka head materjali, paraku valdan ma poola keelt sama palju kui nsu-keeltki...
http://www.nsu.riders.pl/
Ksf! Yanni osade ostukuulutuse kohta julgeks kobiseda, et esilaternad Bosch 150 ja Noris 150 on väga paljuhõlmavad mõisted, milleda alla mahub ikka väga palju konkreetseid mudeleid, lohutuseks arvan, et ega keegi vist midagi ei paku ka, nii et täpsemalt vast polegi vaja küsimist sõnastada. Originaalsed kummidetailid on huvitav valik, kindlasti midagi kusagil kellelgi on, aga kvaliteet on kindlasti niru, kui muu tsikkel üles mukkida, siis need jäävad veidi silma riivama. Muidugi, kui jäetakse see zd p omasse mahla, siis on arusaadav ja õige suund. Paagi/põlve kumme võib leida suhteliselt viisakaid, lenksu-amali kummidega raske ja jalatoe kummid ka üldiselt ikka ära tallatud.
Vasta
#14

Täna sai tegeletud ratta dekomplekteerimisega,kuna plaan aasta alguses pudinad kroomimisse saata.
Tekkisid järgmised küsimused?
]Kas mutrid,poldid mis kroomimata on millekagi kaetud (värvitud,)?
On kellegil komplekteerimis joonist või pilti  esihargi poltide ja jne asetusest?
Soovin silindri läbi puurida,kas on kellegil sootsamat kohta rem.kolvi hankimiseks.http://oldtimer-ersatzteile-gk.de/56/ersatzteile-kolben?
Kuidas sidurilinki lenkstangi küljest kätte saada?
Uhh 
Vasta
#15

Kui nüüd tsiteerida klassikuid - enne kui liivapritsi ja tellitava mutrivõtmega ratta kallale lähed, soovitaks hankida kõik saadaolevad remondi, varuosade- ja kasutusjuhendid, mis konkreetsele isendile veel leidub, vahest saad vastused oma tekkinud küsimustele. Kui nimetet asjad olemas siis vabandan - lihtsalt juhindun elu edasiviivast teesist et tark ei torma. Aga ratas on kena, ära talle siis haiget tee! Ilusat uut ja vana soovides.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#16

Ksf! Yannile üks  noorepõlve pilt tema NSU-st ostas.
http://www.osta.ee/super-ew-1936-a-foto-...rc=similar
Tsiklil küll Tallinna number, aga foto müüa Kuressaarest, nii et ju see sama pill on .  Toungue
Vasta
#17

(03-03-2015, 10:42 AM)kass Kirjutas:  Ksf! Yannile üks  noorepõlve pilt tema NSU-st ostas.
http://www.osta.ee/super-ew-1936-a-foto-...rc=similar
Tsiklil küll Tallinna number, aga foto müüa Kuressaarest, nii et ju see sama pill on .  Toungue

Tere
Minul 36a.ZD raami nr.1011099
Pildil 34a ZDL. Erinevused on spido,esiratas,esiporidiib ,tagaratas,signaal jne.
Vasta
#18

Tere, tere!
Vb et on ka nii, aga ei julge küll sellele väitele takka kiita!
Mille järgi on politseimehe ZD 1934 aasta luksusversiooniks määratletud? Miks on väidetaval 1934 aasta ZDL mudelil värvitud paak ja lenks? (No vb oli neil kõigil ZD-laadsetel värvitud lenksud, ma ei tea). Politseimehe tsiklil on spidokas minu arusaamist mööda lisavarustus, mitte ZDL tehasekomplekteering. 
Veel huvitavad need mainitud erinevused.... Pole suutnud endale seda ZD-Pony-ZD Block-ZDB teemat eriti selgeks teha. Aga pakuks siirast huvi!
Milliseid erinevusi on silmas peetud/mainitud? Esiporilaudadel, esi- ja tagaratastel? Millised on signaalide erinevused ja milline signaal on osta tsiklipildi masinal?
Vasta
#19

Tere
Nendest  erinevustest pildil järeldasin,et tegu pole minu rattaga(võin eksida kuna pilt väike) :
Sidomeeter ZD 36a. puudub,ZDL hammasratas ajam,ZDB tiguaiam.
Esiporitiib ZDL tahapoole laienev,ZD ühtlase laiusega.
signaal ZDL paagi all,ZD raami ja pakiraami vahel.
ZDL esitule kinnitus pikkem.
Tagapidur ZD 36a vasakul(tagaratta eemaldamisel jääb hammasratas ja piduritrummel raami külge,rattalaagrid erineva ehitusega).
 Osta.ee pildil võib olla segu ZD 34a.lõpp-36a.algus. ja ZDL st
Vasta
#20

(05-03-2015, 23:24 PM)yann Kirjutas:  Tere
Nendest  erinevustest pildil järeldasin,et tegu pole minu rattaga(võin eksida kuna pilt väike) :
Sidomeeter ZD 36a. puudub,ZDL hammasratas ajam,ZDB tiguaiam.
Esiporitiib ZDL tahapoole laienev,ZD ühtlase laiusega.
signaal ZDL paagi all,ZD raami ja pakiraami vahel.
ZDL esitule kinnitus pikkem.
Tagapidur ZD 36a vasakul(tagaratta eemaldamisel jääb hammasratas ja piduritrummel raami külge,rattalaagrid erineva ehitusega).
 Osta.ee pildil võib olla segu ZD 34a.lõpp-36a.algus. ja ZDL st

Tere, tere!
Tänan vastuse eest!
Vastusest järeldan ühtlasi, et ZDL-ist pole konstaabli-härra tsiklil mingisugust "segu" peale spidomeetri, see aga oli saadaval lisvarustusena juba siis, kui sellised 2-taktilised NSU tahase 2-taktilised mudelid 1930-nda aasta lõpus tootmisse läksid.
Peale selle sai ka hilisematele ZD mudelitele igasuguseid "lisasid" soovi korral juurde osta ja installeerida, nii et see asi ei ole nii lihtne ja konkreetne. Aga politseiniku ZD peaks tõesti olema enne 1936-nda aasta järjekordset moderniseerimist tehtud, kahjuks ei paista eriti, kumbal pool on tagapiduri pedaal, aga tundub, et paremal nagu "vanatüübi" tagaratta puhul oli.
Küsin veel, et kust on pärit info, et ZDL esiporilaud oli alt külglaiendustega (ja kas on kusagil ka fotot sellisest asjast?), et konkreetselt ZDL-il on pikemad tulekõrvad kui ZD-l ja see signaali asi ka? Kas see põhineb ainult Lutzi lehel toodud kõrvuti olevatel joonistatud piltidel ZD ja ZDL mudelitest?
http://www.nsu-greifzu.de/html/nsu_201_z.htm
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne