Kapoti alla soojuse ja müra isolatsioon
#1

Tere!

Tekkinud soov mootorikate altpoolt katta materjaliga mis sooja sisse jätaks ja müra ka vähendaks. Originaal kapoti alust katet ei ole ja tervet ei leia ka ilmselt.
Samas olen saanud seni niivõrd palju vastukäivat infot erinevate lahenduste plusside ja miinuste kohta et pehmelt öeldes segaduses selle teemaga. Et pigimati sulatab mootori kuumus lahti, et vilt on tuleohtlik, et selle isolatsiooni alla poeb niiskus ja ajab ussitama jne...
Kuidas kaasfoorumlased asjast arvavad?
Vasta
#2

Pigimatt vähendab müra päris hästi, lahti nüüd vaevalt ta sealt lahti sulab aga kapott muutub päris raskeks, kui korralik neljamilline(4mm) panna. Endal kunagi oli diislil nii tehtud ja soojahoidmiseks panin kolmesendise(3cm) porolooni mootori peale. Põlema ei läinud, sooja hoidis ka ja kokkuvõttes sai vaiksem küll. Tegin omal vastutusel muidugi sellise kombinatsiooni.
Tänapäeval on vastavaid materjale rohkem saada.
Vasta
#3
Photo 

Ma olen mootori soojana hoidmiseks kasutanud kivivilla. Peab sättima nii, et rihmaseibide vahele ei jää. Võib ka kollektori vastu minna, põlema pole läinud. 
Olen ka ise õmmelnud kapotialust matti. Näiteks mistra kaetud sooja kiirgava kilega ja see kõik ruudulisena läbi õmmeldud. Sooja hoidmist peab alustama kapotile tihendikummide panemisega. Muidu veab sooja nagunii välja.
   
Vasta
#4

Muidugi kivivilla kasutamine ka päris huvitav. Eriti tegija oleks fooliumkattega. Aga kuidas see kapoti külge kinni saada kultuurselt? 
Ise mõtlesin oma rumala peaga sellist asja kapoti alla
Kas selle alla peaks veel pigimati ka panema?
Vasta
#5

Ei olnud kivivillal miskit fooliumi. Tavaline villaplaat. Pakkisin kenasti mootori sisse, külgedelt ja pealt. Ainult esiosa jäi pakkimata, seal liikuvad osad. 
-20 kraadiga näitas mootori temp anduri seier veel poole tunni pärast umbes 40kraadi. Ilma mootorit pakkimata kadus seier 10minutiga ekraanilt.
Ainus probleem, mis pärast selgus, oli küünlajuhtmete kõvenemine. Villa sees läks kollektor liiga kuumaks ja see mõjus juhtmetele halvasti. Tõrkeid polnud, viga selgus kevadisel lahtipakkimisel.
Villaga pakkimisel helisummutuseffekti ei täheldanud. Lahtipakkimisel küll.
Vasta
#6

See STP huudi värk sarnaneb kangesti materjalile, mida kasutatakse tänapäeval metsamasinate kapotialuse esiseina isoleerimiseks, et kuumus ja mingil määral ka müra pilooti liialt häirima ei hakkaks. Hea asi kokkuvõttes Wink
Ainult survepesuriga toimetades peab nats ettevaatlikum olema.

Siin videos ka piisavalt änks materjal kapoti alla kleebitud või düübeldatud:
http://youtu.be/yz3TkIFajJ8?t=12m32s
Vasta
#7

Hoodliner on ühe täiesti asjakohase produkti nimi.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#8

(30-12-2014, 21:20 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Hoodliner on ühe täiesti asjakohase produkti nimi.

Mis hinnaga ja kus meil sellist liigub? Mikidemaal 813mm x 1372mm leht 120 kohalikku taala...

Selle kõrval STP Hood Solution 800mm x 1400mm leht meil 50 eurorublaga kätte.
Vasta
#9

Eks mikimaal müüaksegi, mina ei oska palju üle 50 mikiruubli väljalugeda kuidagi kõnealusest tükist. Mikisisene saatmine prii ja konteineriga siiasaatmine ei maksa ka midagi mainimisväärset.

http://www.ebay.com/itm/Dynamat-11905-So...a0&vxp=mtr

Edith: Hetkel soodukaga see STP versioon suisa 42,5 juudirubla, sestap pole enam mötelda miskit. Ja eraldi pigimatti see alla kindlasti ei küsi.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#10

Audiodesign firmast leidsin sellise pakkumise

Abris Optimal (550x1000, 1 leht)

KAUBAMÄRGID » ABRIS » Abris Optimal (550x1000, 1 leht)
12 mm paksune kerge matt
Kerged matid  paigaldatakse  raskele matile, või täiesti omaette, vähendamaks ja summutamaks heli ja soojuskiirgust. Lehe suurus on 550 x 1000 mm. Mati ruutmeetrihind on 24.50€
Paksus 12mm
Veekindel
Iseliimuv
Töövahemik -40 kuni +130C
Toimib 500-2000 HZ
Heli ja soojusisolatsioonimaterjal

Hind: 67 EUR
Kogus:  
Lisa ostukorvi
  • [Pilt: Abris%20Optimal_1.jpg]
Vasta
#11

mismoodu see rehnut sääl käib ka?
ruutmeeter on 24 ja pool raha ja tubli pool ruutu on kolm korda kallim?
Vasta
#12

Lihtsalt arutelu mõttes küsimus.
Võimalik saada ca 75 euriku eest tuttuus originaal kapotialune müramatt. 
Kumb oleks rohkem tugrikuid väärt, kas originaalkate või kombinatsioon pigimatist ja STP Hoodist?
Rahaliselt suurusjärk kergelt STP poole kaldu. Rolleyes
Vasta
#13

Miks seda pigimatti sinna nii kangesti toppida tahad?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#14

(07-01-2015, 03:00 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Miks seda pigimatti sinna nii kangesti toppida tahad?

Ei taha kangesti toppida ja kohustuslik pole.
 Millegipärast soovitavad nii teha nii sellise materjali müüjad kui ka vähemalt kaks sarnase asja enda tehnikale paigaldanud tegelast. Muidugi müüjal on oma kasud mängus. Toungue
Endal kogemust pole selles vallas. Sellepärast arutangi seda asja siin.
Vasta
#15

Pigimatt tarbetu selles aplikatsioonis. Kergest spetsmaterjalist piisab.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#16

(07-01-2015, 10:24 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Pigimatt tarbetu selles aplikatsioonis. Kergest spetsmaterjalist piisab.

Ära sa ütle Rolleyes

Kunagi oli au osaleda aktsioonis, kus kogu auto tehti 4mm pigimatiga üle - peaegu kõik mis oli rauast, põhi alt ja seest, katus, tulekaitsesein mõlemalt poolt+mingi vildilaadne asi ja kapott jne. Kõik ühesõnaga. Läks vaiksemaks, kõvasti kohe vaiksemaks. Mootor sai ka korda tehtud ja panime veel uued ukse- ja aknatihendid, eks sealt vähenesid dB veelgi. Lõpuks oli seis selline, et klaasidest tuligi kõige rohkem müra läbi aga kuna antud odavmargile omaselt lamineeritud klaase ei toodetud, siis ei hakanud neid ikkagi pigimatiga katma, tuli kuidagi ära kannatada.


Möödusid aastad ja ostsin omale natuke teise margi masina, mis oli juba tehases vähemalt sama vaikseks tehtud, ei olnudki vaja pigimatiga jännata rohkem, krdi sakslased.
Vasta
#17

Tulemüür on iseasi, kapoti pinnast salongimüra sisuliselt ei sõltu. Sestap sinna ka tarbetu massi lisada mõõdutundetult.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#18

(08-01-2015, 00:36 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Tulemüür on iseasi, kapoti pinnast salongimüra sisuliselt ei sõltu. Sestap sinna ka tarbetu massi lisada mõõdutundetult.

Kohapeal töriseva diisliga tossutades on ikka vahe sees küll. Massi lisamise koha pealt ja hilisemate avariijärgsete remonditööde teostamisele mõeldes ei ole jah väga tark tegu üldse mingi pigimatiga jännata.
Vasta
#19

(08-01-2015, 00:36 AM)DevilDeVille Kirjutas:  ... kapoti pinnast salongimüra sisuliselt ei sõltu...

Mis asi on üldse müra ... õhu võnkumine. Võnkumise toob esile mürana mingisugune pind. Meile näiteks kuulmekile. Kui õhu võnkumist võimendatatkse meie jaoks suure plekitükiga, on see paremini kuulda. Kapott on suur plekitükk, kuigi pinge all eripärasesse vormi löödud. Ka kontrabassi kõlalauad on väga eripärases vormis ja nad võimendavad õhu võnkumist. 
Klaas on autol müra suhtes  "nõrgim lüli". Sellepärast ikkagi summutatakse kapoti helisid. On mindud isegi kaugemale - kapseldatakse mootoreid, et helid kapotini (sealt edasi salongi) ei jõuaks.
Vasta
#20

(08-01-2015, 11:49 AM)motamees Kirjutas:  On mindud isegi kaugemale - kapseldatakse mootoreid, et helid kapotini (sealt edasi salongi) ei jõuaks.
Endal küll vana auto(84-a Audi), kuid õnneks pole kuliibinid enne auto minu kätte jõudmist mootori all ja peal olevaid katteid kui mittevajalikke ja remonti takistavaid tülinaid minema visanud. Ka kapotialune polster on ilusti alles ja terve. Tulemuseks on täissöönud kõutsina nurruv diisel, selle asemel et Belarussina täriseda. Ei ole sakslased ilmaaegu vaeva näinud ja igale poole joptvajumattisid toppinud.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne