Renault 25 V6 Turbo 1987
#1
Tere

Järnev teema on minu R25-te päevik.

Kunagi ammu alustasin ka ühe R25 teemaga siin foorumis. Tollal anti nõu, et s.tast saia ei saa, saab sepikut. Kahjuks või õnneks (kuidas kellegi suhtes võtta Smile ) kulus selleks mitu head aastat, piisavalt krabisevat ja 7 autot hiljem jõudis alles pärale. Tuleb alustada ikka korralikust autost. Endal lihtsam, jääb närve ja rahagi üle.
Olnud on mul neid kokku nüüd 7. Hetkel on alles nr 6. ja 7. Algas see haigus ju väga varases eas Big Grin . Siis, kui veel vanematel oli Renault 25. Läksid aastad, perre osteti uus auto, sain renoo omale. Kahjuks polnud tollal oskusi teda piisavalt hoida, nii ta lõpuks hukka sai. Kuid kus on, sinna tuleb ju juurde Smile ? Nii läkski. Esimesel autol suri starter ära, tuttav pakkus tervet autot, vii ainult ära. Oligi mul teine R25 olemas.
Teisel R25  oli mootor kehvake ( klapid kõverad), seega leidis tee minu juurde kolmas Renault 25 .
Esimesed kolm olid kõik TS varustustasemega (kõige lahjem) ja 2.0 R4 mootoritega-
Leidsin tollal kuskil Eestis seisvast R25 Turbo pildi. Proovisin otsida, kuid tulutult. Päris mitu kaasfoormulast soovitasid tõsise huvikorral otsida korralik eksemplar, mida ehitada. Ikka tippvaraint jne. Turbokat ma kodumaalt ei leidnud, seega otsisin V6 varianti. Lõpuks siia foorumisse tekkiski üks müüki. Algselt sellest autost see teema ka algas siin foorumis ( 963 AJB )
Aeg läks edasi, tekkis uus Renault 25. Seda korda 2.0 GTS variant. Tahtsin teha täis ümberladumist, et teha R4 mootoriga autost V6 mootoriga . Tänaseks on õnneks see GTS taaskasutuses, sest see kere oli totaalselt pahtlist üles ehitatud. Isegi katus oli pahteldatud. Tundus, et ta oli nii ette, kui ka taha matsu saanud.



Seitsmenda R25 jutt algab lehelt nr. 4.
1. Renault 25 TS . 1985a. Eesti teid mõõtnud aastast 1993. Tubli auto oli, isegi väikse pädana tagaistmel oldud, pea otsas tiirlemas. Kere kahjuks oli tal veidi õnnetu, lõpuks ütles mootor ka üles ja tollal polnud piisavalt tarkust, et temast elulooma saada. Seda autot enam pole.
[Pilt: 0102789331c29be.jpg]
2. Renault 25 TS aastast 1988, ei olnud ka tema prillikivi, algul oli suur tuhin korda teha, kuid siis hakkasid riburadapidi igasugu vigu välja tulema. Ka tema maine teekond on tänaseks lõppenud.
[Pilt: 04079325949aa1.jpg]
3. Renault 25 TS 1985a. totaalselt plank, sai rohkem põllul sõiduvõtteid harjutatud. Kere oli mäda. Viidud kokkuostu.
[Pilt: 04369442519fe5.jpg]
4. Renault 25 V6 Injection. esimene peaaegu täis lisadega, äge aparaat. Kahjuks kulus juppide leidmiseks( sobiva hinnaga) tohutult aega, lisaks olid tal ohtlikult esimesed poolraamid läbiroostetanud. Tänaseks ajalugu.
[Pilt: 066123779ab8c9.jpg]
5. Renault 25 GTS . Eem..... , tuli hull mõte teha täis swap, ja tõsta kogu eelmise V6 tehnika ( koos veermiku ja salongi jms) Sellele kerele. Jääb katki, liiga ajamahukas. Kereküljest lõikan uue V6 tarvis tükke, head jupid jäävad alles, ülejäänu läheb taaskasutusse. Kere oli totaalselt pahtlist üles löödud.
[Pilt: 0100274247fec2d.jpg]
6. Renault 25 V6 Injection 1986a.  Jääb 7. autole juppideks.
 Eelmise (so. 2013 a. ) suvel sain foorumisse kirja, et otsitaks R25 V6-e käigukasti (et see panna VW kaubiku alla). Jutt jõudis niikaugele, et kui ta pidi leidma auto, siis annab teada, äkki saan juppe sealt.  Nädal hiljem, avastasin, et ta oligi leidnud ühe V6 Renault 25-e Kambjast. Kuna tal oli kiire, siis oli ta juba jõudnud alt ära võtta omale tarviliku. Lendasin kiiresti platsi, sest vanaraua kollid olid juba autot küsimas käinud. Kaks päeva hiljem seisis see renault mu kodus juba Big Grin
[Pilt: 01036522477989e.jpg]

8. Renault 25 V6 Turbo 1987a.
 Näris hinge see Turbokastükkaega, et oleks ju parem hobiauto ikka selline, millega vahepeal saad sõita ja siis remontida. Esialgu jäi asi toppaba finantsi puudumise tõttu. Kuid mida rohkem ma mõtlesin seda enam sai selgeks, et tõesti s*tast saia ei saa, saab sepikut, ja miks leppida sepikuga, kui oleks võimalik saada leib Big Grin

Korjasin oma säästud kokku ja tõin ta ära. Tegu siis Jants-i müüdud Turbokaga. Nüüd peab tõdema, et targemate räägitud jutt, osta kohe korralik pidas paika. Kuigi mul kulus selleks kahjuks mitu aastat, lisaks veel kuus autut, ennem kui aru sain.
Kui keegi tulevane hobiautopidaja, kellel veel autot pole aga plaanib osta, siis tasuks kindlasti kohe otsida võimalikult hea eksemplar. Endal lihtsam, lisaks saab ka nautida sõidumõnu.

Aga autost ka siis.
Renault  25 V6 Turbo
1987a.
2.5 V6 133kw, manuaal
Lisasid on rohkem, kui tahta oskaks Big Grin
4x el. aknad, el. peeglid, el. katuseluuk. el. tagaluugi sulgur, esimesed el. istmed, must nahksisu, kompuuter, parda arvuti, tehase Philips-i stereo 6 kõlariga ja võimendiga, välistemp. näidik, tuledepesurid, konditsioneer.

Auto on äge, minek super. Eks ta nagu vanake ikka, vajab nokitsemist. Aga sellega saab juba maanteid ka vallutada Big Grin Big Grin

[Pilt: 0107871399dea40.jpg]
[Pilt: 01078714014e423.jpg]
[Pilt: 010787139579db1.jpg]
[Pilt: 010787139741658.jpg]

Lugupidamisega
Renoo p.de Kris Smile
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#2
Väga mõnus konsoolile lähenemine. Väga futuristlik ja karakterit täis. 
Vasta
#3
90ndate alguses, kui mu isa autoremondiga tegeles, ilmus töökotta üks 25 V6, millel oli peal rääkiv kompuuter. See oli toonases automaailmas ikka väga kõva sõna. Sai seda uuritud ja puuritud ning unistatud, et endal võiks selline massin olla. Realiseerida seda unistust muidugi ei õnnestunud.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4
(06-01-2015, 22:47 PM)Aspelund Kirjutas: 90ndate alguses, kui mu isa autoremondiga tegeles, ilmus töökotta üks 25 V6, millel oli peal rääkiv kompuuter. See oli toonases automaailmas ikka väga kõva sõna.

Jah, prantsuse või saksakeelne tädi kompuutris avaldas tollal muljet, nagu ka raadio juhtimine rooli kõrvalt kangist; 6 kõlariga heli oli ka ruumiliselt väga hea. Istmete ja sõidumugavus oli samuti märgatav ja märkimisväärne, kuigi mitte uudne. Turbovariandil polnud otseselt vaja ka tahavaatepeegleid, sest gaasi vajutades võis olla kindel, et selja taga toimuv jääb väga kaugele.
Paraku on veel rohkem meelde jäänud bensiinipumba äkiline kõngemine -15C ilmaga, mille järel tuli laenatud limusiini nööri otsas remonti sikutada, ise rooli taga külmast kõngedes ja soolanutsakuga seestpoolt härmatavat esiklaasi pühkides.
Vasta
#5
Minu autol seda muret õnneks pole, seisab ta talve garaažis ja ei näe lumehaisugi Big Grin . Kevade, kui teed puhtad, siis saab liikuma jälle.

On üks mure/palve ka. Kui keegi, kes juhtub lugema teab vms. kellel kunagi on olnud Turbo R25, siis otsiksin kontakti.
Nimelt puudub mu autol õige Turboka stangelisa. Hetkel küljes tavamudeli oma. Kuid turbokal kinnitused teistmoodi. Lisaks pakuksid väga huvi C-piilari kirjad V6 Turbo .
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#6
Renault foorumist võid kah küsida (kui juba ei ole küsinud) http://club-renault.ee/foorum/
Vasta
#7
(09-01-2015, 16:12 PM)maaks Kirjutas: Renault foorumist võid kah küsida (kui juba ei ole küsinud) http://club-renault.ee/foorum/

Olen ka seal kasutaja. Aga Eestis neid väga vähe Big Grin 2011a. andmetel oli eestis arvel kolm sellist renood, kahe kohta info olemas. Üks peaks kusagil viljandimaal olema ( kui on veel alles )
K.
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#8
90nendate alguses lõi mulle ka renu sajoob pähe,hea sõber oli Infoautos tööl ja luges mulle ette mida ei tohi renu sisaldada-V6,rääkiv kompu,turbo ja oli veel mõni asi.Ostsin pea täislisadega 2liitrise motoga isendi.Väga mugav ja talvel hea läbivusega auto oli,aga juppide saadavus ja hind oli jube.Läks vahetusse neliveolise vastu kuna oli vaja vedada käru ja läbivust oli juurde vaja.Aga jõudu ehitusel saad ülimugava auto ja kui läbisõit pole väga suur ei kulu ka juppe palju. 
Vasta
#9
(09-01-2015, 21:51 PM)ahtos Kirjutas: 90nendate alguses lõi mulle ka renu sajoob pähe,hea sõber oli Infoautos tööl ja luges mulle ette mida ei tohi renu sisaldada-V6,rääkiv kompu,turbo ja oli veel mõni asi.Ostsin pea täislisadega 2liitrise motoga isendi.Väga mugav ja talvel hea läbivusega auto oli,aga juppide saadavus ja hind oli jube.Läks vahetusse neliveolise vastu kuna oli vaja vedada käru ja läbivust oli juurde vaja.Aga jõudu ehitusel saad ülimugava auto ja kui läbisõit pole väga suur ei kulu ka juppe palju. 

Tänud heade sõnade eest Smile . Mina teda ei karda , jonnima hakkab, siis seisab niikaua, kui uus tuhin peal. Muidugi, sõidumõnu on selle autoga ikka vägev. Eelmine hooaeg sain kokku peaaegu 1000km. Ehitada niivõrd midagi pole vajagi, pigem korrastada ja puuduvaid juppe otsid . Auto enda ls. peaks ka mõistlik olema u 175. tuh. km. Sellest Eestimaa pinnal 1 tuh. . Big Grin
K.
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#10
Mul on jäänud renault 25st alles vaid tutikad amordid mis jäid kogemata vahetmata. Siiani veel riiulis. Kui huvi siis anna teada.
Vasta
#11
Tundub väga huvitav ja põnev masin! Mulle meeldib ka salong ja armatuur. Kahjuks pole ise veel sellise harulduse istmel istund aga usun , et sõita on temaga ikka väga mugav. Ja kirss tordil on veel see turbomootor!
Igatahes edu ja jaksu masinaga Smile
Vasta
#12
Jäi silma, et Talveralli ostumüügi teemas on üks Transiti kuulutus, kus ühel pildil paistab ka 25. Panen igaks juhuks lingi, äkki tulevikus mingeid juppe vaja ja siis on vähemalt mõni kontakt ehk olemas:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html


Autost aga niipalju, et endalegi on 25 alati meeldinud, eriti just need tippmudelid. 

Isiklikku roolisistumise kogemust kahjuks pole, küll aga on naljakas kogemus aastast 2001, kui koos sõbraga ennast Eestist Pariisi hääletasime. Ühel ööl kuskil keset Prantsusmaad hääketades, nii umbes kella 02 paiku, peatus Renault 25 ja võttis meid peale. Sõidu ajal alles saime aru, et juht, ca 50. aastates mehike, oli täiesti juua täis. Kiirused olid suhteliselt hirmsad, arvestades eriti seda, et tegevus toimus pilkases pimeduses ja kitstastel külavaheteedel. Mingil põhjusel makk üürgas eurotrance'i mängida (tuletan meelde, et juht oli ca 50. aastates mehike, suhteliselt ümar ja suurte vuntsidega - ei tundunud just sihtgrupina), taat püüdis umbes iga 20 sekundi tagant lugu vahetada, kuid nuppudele ei saanud pihta. Mingil hetkel avastasin veel, et väljaspool esiklaasi toetusid kojamehe peale veel mõned CD-plaadid, mis kummalisel kombel ei lennanudki sealt minema.
Lõppkokkuvõttesa vist üle kümne minuti ei julgenud seal autos sõita ja palusime end ruttu maha panna Big Grin
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Vasta
#13
Tere
Pikka monoloogi ei taha pidada, kuid auto juures palju muutunud.  Lisaks fotol nähtule sai vahettaud parem esimene uks. Ei tea, kas Leedus või Prantsusmaal, kuid uks viiska pahtilikihi all. Vasak uks kah kehvake, kuid see jäi originaal hetkel.

Lähiajal oleks tarvis osta ja vahetada :
Esiklaas (lasen teha )
Veepump
Temp. andurid
Küünlajuhtmed.

[Pilt: 011048869925372.jpg]
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#14
(09-01-2015, 21:51 PM)ahtos Kirjutas: ...hea sõber oli Infoautos tööl ja luges mulle ette mida ei tohi renu sisaldada-V6,rääkiv kompu,turbo ja oli veel mõni asi.

Usun, et 10a pärast on väga kallis hinnas ainult NEED 25-ed, MILLEL ON V6, prantsuse keelt rääkiv tsikk ja turbo.
+ veel mõned asjad nagu nahksisu jne.
Ajad muutuvad. Kui sa pead ta`ga iga päev kella 8ks lasteaeda jõudma ja autoga mingi jama on, siis muidugi pole hea. Kui niisama haigust põed ja vahel harva sõidad, ega siis vast ei juhtugi.

P.S. -15 kraadiga annab ka BMW, Mersu, tutika mazda 6e jne auto pump saba, kui ta omadega otsakorral või praak on. 
Korralik ei anna ja ei usu, et sellele turbokale alla Boschi midagi peale pandi.
Kaikaga paagi või pumba (ma ei tea täpselt, kus ta asub) pihta üks kolakas + kaitsme tuunimine oleks vast päästnud olukorra.
Aga selleks peab juba autoinimene olema...Smile
Vasta
#15
Vaikselt koguneb kevadeks juppe. Pildilt puudu ka uued käsipiduritrossid. Ennem talveseisakut sai ka ükspool tagumine support uued tihendid. Teinepool veel vaja teha.
200€ jäi rahakotist vähemaks nagu niuhti. Kuigi, see veel superhind nende asjade eest. E-bay-st uurides, tuli odavaim veepump ca 300€ ja küünlajuhtmed 100 euriku ringis.
Wink
[Pilt: 0110639295a2ef1.jpg]
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#16
Hei-Hei
Värvimistöödeks sai eemaldatud esi ja tagaklaasi iluliistud. Sain nad küll enam-vähem tervelt kätte, kuid väljanägemine neil enam väga viisakas pole. 30a. on ikka oma jälje neil jätnud, kroom tuhmunud, lisaks kokkukuivanud. Ei ulatunud klaasiäärde välja enam ilusti.
Uurisin esmalt interneti avarustest, kuid ei leidnud midagi sarnast. Ainult siledat, kleebitavat liistu sai. R25-l aga T-kujuline, mis käib klaasiääres olevasse vastusesse.
Võtsin siis nö. naljapärast ühendust CityMotorsi Tartu varuosade tellimisega ja uurisin. Öeldi, et ehk on võimalik, kuid tarneaeg vähemalt 2-nädalat. Seda juhul, kui kusagil laos siis on veel alles. Nädala pärast sain kirja, jupid kohal. Täitsa uskumatu minujaoks. Väga hea meel oli sellel päeval Big Grin
Siit ka suured tänud Tartu CityMotorsile.
Nüüd vaja kusagilt mõistliku hinnaga esikaas saada ja leida ettevõte kes korralikult ära vahetaks.

Päikest Wink

Kris
[Pilt: 0110734019742d3.jpg]
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#17
Hei
Väike uuendus jälle. Kuna ilmad läksid (vahepeal Big Grin ) paremaks, siis tuli hirmus himu ära vahetada veepump. Mis ta siis ära ei ole. 1,5h-ga peaks ju küll hakkama saama Big Grin . Essugi, venis see vahetus 3-päeva peale. Põhisüüdlaseks siis abirullik, mille laager kahtlast häält tegi ja väike lõtk juba sees oli. Uurisin esmalt esindusest, sealt öeldi selle rulliku hinnaks 300€ midagi eurikut, pluss soodukas, kätteoleks saanud ca250€-ga. No kurja, selline summa ühe rullikujunni eest on iga haiglane. Järmiseks uurisin muid kanaleid pidi, sealt oli pakkumine vähe parem, kuid ikkagi, alla 95€ hakkama ei saa. Hea, et midagi ikkagi leiti. Esindus arvas algul, et mootor vahetatud või midagi muud tehtud. Teised kanalid leidsid arvatavasti sobiva rulliku üldse R19alt.  Nii totakalt ehitatud kah, et rulli pinna enda sain kätte, aga laagri sisemine saale on kokkuehitatud selle kronsteiniga, millega ta mootorikülge kinnitub.  Lootsin, et ehk saab mingisuguse laagri sinna sisse, kuid sellise sisemõõduga laagrit ei osatud pakkuda ( ca 31mm) . Aga pakuti 40mm läbimõõduga. Kõne tuttavale treialile, lubati vastav puks vahele meisterdada. Õhtuks oli uus tuunitud rullik käes. Laagri maksumus 9€ ja lisaks sai hangitud uus lamerihm 10€ .
Nüüdseks on veel vaja vahetada käsipiduritrossid ja esiklaas. Siis võiks juba ülevaatus onudele näitama sõita.
Pildimaterjali kah lisaks, muidu ainult kuiv jutt Big Grin  Teisel pildil vanarullik vana rihmaga. Viimasel poseerib uus paar, kuid asjakeste küljesolekust ei mõiganud pilti teha enam.
[Pilt: 011086253191544.jpg]

[Pilt: 0110862535888ea.jpg]

[Pilt: 0110862533913ae.jpg]
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#18
Ma enda jäänuseid ei ole suutnud/tahtnud ikka veel vanarauda viia. 
Et kui midagi vaja siis seisab samas kohas kus viimane kord kui sa käisid.  Stangelisa ja kollased udutuled tunduvad tuttavad. Kui õigesti mäletan siis esiklaas on väikse täkkega, mis on puuritud.
Variant siis R25 J7T 2.2 79kw

Mootor lahti võetuna pagasnikus. Käigukast müüdud. Kapott vanarauas. 

Võin vajadusel pilte teha.
Renault foorumis pisut rohkem juttu.
Vasta
#19
(20-04-2017, 13:19 PM)ebergs Kirjutas: Ma enda jäänuseid ei ole suutnud/tahtnud ikka veel vanarauda viia. 
Et kui midagi vaja siis seisab samas kohas kus viimane kord kui sa käisid.  Stangelisa ja kollased udutuled tunduvad tuttavad. Kui õigesti mäletan siis esiklaas on väikse täkkega, mis on puuritud.
Variant siis R25 J7T 2.2 79kw

Mootor lahti võetuna pagasnikus. Käigukast müüdud. Kapott vanarauas. 

Võin vajadusel pilte teha.
Renault foorumis pisut rohkem juttu.

Tean jah, selleaasta esimesel kuul sai möödagi sõidetud sealt ja nägin, et alles jah. Hetkel ei oska midagi sealt võtta. Kui midagi tekib, annan teada.
Kris
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne