06-02-2015, 12:49 PM
(06-02-2015, 12:30 PM)olli Kirjutas: Ehitasin kah just kunagi motoplokile tehtud haagist suuremaks Tz'i jaoks. Peamiselt siis metsas ära saetud pakkude veoks. Ei osand selle silla paigutusega suurt miskit peale hakata. Panin esialgu lihtsalt kasti keskele, arvestusega, et ees otsas on koorem kõrgem. Paljudel ATV haagistel tundub ka pildi järgi keskel olevat. Tzil see-eest endal juba massi ikka hulka rohkem antud kui ATVl.
ATV haagisel peabki keskel olema, sest ATV haakekonks ja vedrustus ei ole arvestatud ülevalt alla koorma kaalu kandma.
Seega koorma massist lisaraskust veoteljele ei saa kanda.
Traktoril on teistmoodi, vedrustust ei ole ja lisamass veoteljele annab lisahaardumist veojõu maapinnale suunamisel.
Kui seda liiga palju saab, on esiots püsti ja esisilla veojõud läheb ka kaduma.
Kui liiga vähe, istub kogu koorma raskus kärul ja traktori haardejõudu hoiab ainult traktori enda mass.
Seega, ei ole mitte lihtne kang vaid paljude muutujatega optimeerimisülesanne ja katse-eksimuse meetod: nihutatav veosild, haakepunkt võimalikult tagasillale lähemale (nii, et käru peaaegu risti annaks keerata enne kui tiisel vastu ratast läheb), erineva koorma asetuse ja kogukaalu, pinnase olukorra jne sätid paika kuidas kõige efektiivsemalt kõige suurem koorem ära vedada.