10-02-2015, 13:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-02-2015, 14:09 PM ja muutjaks oli pkmp.)
(10-02-2015, 13:32 PM)olli Kirjutas: Eks päris nii mustvalge ka pole, vähemalt mitte TZi seljas. Tuleb arvestada sedagi, et lukustatav on ainult esisild. Lisakoormus tagateljest hulka maad taga pool vähendab aga esisilla haardumist. Selle vastu aitaks küll haakekonksu toomine rippsüsteemi otsast ära tagasilla külge. Viimane aitaks ka niigi nõrga keskliigendi koormust vähendada.
Teine asi on see, et üldjuhul vähemalt TZi puhul on haagise rattad laiemad kui traktoril ja seega kannavad paremini suurt massi.
Haakekonks peabki olema nii lähedal tagateljele kui vähegi mahub, mul selleks eraldi lühikesed aisad tehtud. ( Iseki)
Samas ei saagi väita, et kogu see inseneeria ja tasakaalupunkti leidmine lihtne on. Esimene abi ongi kogu kupatuse reguleeritavus.
Laiem rehv kärul kõikab vähem kamarat aga omab suuremat takistust kui sama toetuspindalaga läbimõõdult suurem ja kitsam rehv, mida on jälle keerukam raami alla sobitada.
( Võrdluseks miks poolhaagistel kasutatakse rohkem 3 üksiku rattaga silda kui paarisratastega, ikka veeretakistuse pärast)