Riga 10
#1

Seisis mul nurgas üks selline Riga, raaminumbrilt lugeda et tehtud 1951. Puna-kollase triibutusega, kumerad kitsad poriplekid, ühe säilinud käepideme otsal viisnurk- peaks nagu olema vanem variant Riga 10-st? Kuna ratas oli nii kenasti roostetanud ja üsna komplektne, mõtlesin ta lihtsalt mustusest ära puhastada ja sellisena kokku panna. Osandasin ratta ja puhastasin. Võrreldes uuema Riga (aastast 60) detailidega ilmnes, et vanal oli mitmeid erinevusi. Eelkõige keskjooks täies koosseisus- loetelu selline: 
1. Ketiratas kinnitub vändale keerme ja kontramutriga nagu ennesõjaaegsetel ratastel. 
2. Pedaalivõll on tollkeermega 25G ja ilma "omega" kirjata. Samuti pole seal mingit kirja parema/vasaku poole kohta.
3. Keskjooksuvõll on on küll meeterkeermega aga lühem kui uuemal Rigal. Võllil pole markeeringut RVR aastaarvuga, seal pole üldse mingit kirja.
4. Ka keskjooksukoonused on veidi teise väljanägemisega ja heledad- uuemal on need mustad. Ka kontramutter on nikeldatud(?)
5. Kahvli ülemine koonus ja kontramutter kannavad diagonaalset viirutust.
6. Keskjooksu laagrid on ilma kirjata aga meenutavad natuke Star laagreid- fotol paremal on vanem keskjooks vasakul uuem.

Mis te, kogenute kogu arvate- ega keskjooks pole vahetatud? Või on tegu ennesõjaaegsete tootmisjääkidega? Lisan asitõendid kuriteopaigast (elutoa valgel vaibal)
   
   
   
   
   

Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Vasta
#2

Nonii, ratas on nüüd koos igaljuhul ja mõõdab teid. Asendasin keskjooksu ja vändad, pesin kõik puhtaks ja õlitasin. Tegin puuduva esiporipleki asemele uue samasugusest poolikust tagaplekist, samalt toorikult sain terve helkuri katkise asenduseks. Rattad said sisekummid, mis peavad õhku. Kuna originaalrattaid nagunii ei olnud, leidsin asemele ühed sobiva välimusega RVR kirjaga jooksud, mis said puhastatud, puuduvad kodarad asendatud sobivate tsingitutega ja sirgeks reguleeritud. Sõita oli hea- ei mingit kolinat ega loksu, jooksis ilusti. Kuna idee oli teha tõeline roosteratas, piirdusin vaid puhastamise ja komplekteerimisega.
Originaalkeskjooksu ja vändad säilitasin, peaks kellelgi olema vaja Riga 10 taastamisel, võtku ühedust. Ketiratas muide kinnitub vändale vindi ja kontramutriga ja pedaalivõllid on peene keermega. Parema vända pedaalilaba on asendatud mingi enneolematult suurele saapale sobiva labaga- võibolla sõjaväe rattalt?
Paar pilti ka:                

Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne