Sedaanist kastikaks, nõu vaja
#1
Plaanin teha suvisteks grillipidudeks, kraami vedamiseks,lõbusõiduks, või milleks kõigeks veel teha sedaan kerega 88a civicust kastika. Küsimus seisneb siis selles, et kas ja kui palju peab kere tugevdama, plaan katus alates b piilarist koos c piilaritega maha lõigata, ning vajadusel b piilarist tagumistele püstakutele toestuseks torud keevitada. Kas sellest piisab või tuleb hakata ka põhja alla nn raami looma? Tagumised uksed jäävad külge, ning saavad kinni keevitatud. Olen avatud kõigile ideedele ja soovitustele Smile
Vasta
#2
See kinnikeevitatud uks hakkab ukseposti väänama. Tugevduseks paneks ukseposti ülemisest nurgast miski "asja" tagatule suunas.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#3
Et siis tagumised uksed jätta hingedele ja lahtikäivaks? Ise enesest saaks seda ära kasutada ka. Aga põhimõtteliselt siis kere peab vastu ilma suuremate tugevdusteta?
Vasta
#4
(09-02-2015, 18:16 PM)maamiis Kirjutas: Et siis tagumised uksed jätta hingedele ja lahtikäivaks? Ise enesest saaks seda ära kasutada ka. Aga põhimõtteliselt siis kere peab vastu ilma suuremate tugevdusteta?

Keegi ei tea ju, milliseid koormaid plaanid vedama hakata ja millises ulatuses on korroloom maiustada jõudnud kere kallal. Sest ainsa roosteta osa (katuse) plaanid ju tükeldada.

B-piilari ja tagaamordipüstaku vahele pead toru panema, sest katus annab kerekoorikule jäikuse. Kui katuse tagaosa eemaldad, siis on kere äravajumine vaid aja küsimus. Iseasi, kas vajub kokku või lahku...

Omaette küsimus on külgede tugevdamise vajadus. Kuna tagumisi amordipüstakuid hoiab külgsuunas paigas kübarariiul (ja tagaaknaraam), mille plaanid vahelt lõigata, siis võib ainult küljeplekist väheks jääda.

Samas - kui pidevalt külgi laialisuruvaid koormaid ei vea, siis pole vast väga oluline. Vaevalt seda autot nüüd aastakümnetepikkuseks töövahetuseks ette valmistatakse... Rolleyes
Vasta
#5
No koormate vedamine jääb ilmselt teisejärguliseks ka. Aga kas nn strutbar püstakute kohal lahendaks selle probleemi? , Egs ta rohkem ehitamisrõõm ole Smile , Saab jäärajal käija, saab asju vedada, suvistel küla üritustel kastis istekohtadena kasutada jne Smile
Vasta
#6
Ristitala keset "kasti" ilmselt lahendaks külgsuunalise laialivajumise mure küll. Iseasi, kuivõrd mõistlik see seal on. Sedaani aknalaud täidab muu hulgas sama ülesannet.

Samas kerge kasutuse juures pole ilmselt midagi vaja - pole see kere nii õnnetu ühti. Ning teisipidi - tugevdatud kere korral saabub väsimus lihtsalt suurema koorma all Big Grin
Vasta
#7
Selliseid kastikaid on siin Eestiski palju-palju tehtud, mõned kenamad on suisa müügisaitide kaudu uued omanikud leidnud. Ametlikult regatuna pole küll kohanud...
See ju nii lihtne ja loogiline tegevus, kui vähegi kandevkerelise auto ehitusest aru saad ja oled kasvõi huvist lugenud näiteks tehaste kabriote/targade/convertablite ehitamise lugusid! Kui võtad katuse maha, pead ära tugevdama põhja, kui võtad b-piilarist tagantpoolt, siis sealt alates. Kõige lihtsam ja klassikalisem kandevkere jäigastamise lahendus on aga võidusõiduauto turvapuur või sellelaadne torukarkass. Lihtsalt Sa ei pane seda üleni "katuse alla" vaid osaliselt jääb "õue" nagu kastikate kastirauad. B-piilari kohale ja nende +katusepleki külge keevitatuna peakaar koos risttalaga, mis võib ju jääda ka tagaakna aluseks, sealt torud püstakutesse, lisaks pole paha ka tekkiv kastiserv risttoruga lahendada ja selle peakaare külge keevitada. Et eriti hea saaks, siis muidugi ka toast seest kaared A-piilariteni ja sealt alla. Ja eriti-eriti hea, kui kogu puuri alal paned lävekarpide külge keevitatud torude külge. 

Hea on see, et sellise masina toru ei pea olema spetsiaalne ja serditud, võid teha peenemast kui FIA/EAL nõuded jne. 
Lihtsalt on mul küsimus, et kas mõttetust junnist on sellist asja mõtet teha??? Üks väga vinge oli tehtud sigar-kvadrost, täna on selle aseaine juba C4. Too Eesti sigar oli laiguline, katusetuledega jne, ehe jahilkäigu tööloom aga mõte sarnane:
[Pilt: typ44_pickup.jpg]

C4Q, mis paistab ka torulahendusel olevat, näeks välja aga selline:
[Pilt: 203691552-w988-h741.jpg]
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#8
Sellist asja on eestis ka täitsa legaalselt tehtud:
[Pilt: DSCF5361.JPG]
Veidi pikemalt juttu SIIN . Ise arvan et niisama naljategemiseks ei vaja see kere mingeid erilisi tugevdusi, keevita tagauksed kinni ja tee tugev tagasein, kindlasti annab tugevust juurde selline kaldus B-piilar nagu pildil oleval Volvol. Niisama külavahel naljategemiseks ei viitsiks ise niipalju vaeva näha, kokkuvajununa saab kuusakoskis sama palju raha kui sirge auto eest  Big Grin
Vasta
#9
(11-02-2015, 20:52 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: Sellist asja on eestis ka täitsa legaalselt tehtud:
Arvata võib, et sedapidi ümberehitusloa saamine ja regamine ei ole üldse midagi keerulist. Eriti lihtne ehituse polelt oleks pisikastikat teha ju üldse mõnest kanakuudist a'la näiteks see Express, kuigi too paistab imekombel niisamagi täitsa kabe kuut olevat. Või kui kergelt teeliiklusesse ja customit, siis karta on, et sellest  DeVille'st on "odavam" soliidne pickup ehitada, kui sedaani taastama hakata. 
Edit: 2006 DTS'ist tehtud isend näeb küll kuradi kena välja!
[Pilt: 6456797643_86d910a2d3_z.jpg]
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#10
RedBull 'i MINId on ka ju kuidagi kastikateks ehitatud,et see purk poolviltu katusele mahuks
Vasta
#11
Minu põllurallikas 
https://onedrive.live.com/?cid=E1D19B045...T-naJs&v=3
Vasta
#12
(12-02-2015, 20:16 PM)AsTroSS Kirjutas: Minu põllurallikas 
https://onedrive.live.com/?cid=E1D19B045...T-naJs&v=3

See on ju nelivedu ja selline püss et oi oi. Big Grin Aga kui asjast rääkida, siis see auto sai vatti ja isegi ratta maast lahti aga kere väändumist ei täheldanud. Muidugi sellel pillil on kasutusel strutbari moodi moodustis Big Grin .
Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#13
http://live.hot.ee/gallery/show_gallery?id=2569541
Selline asi tehtud aastakümneid tagasi, minu osalus suht väike ja kusagil siin ka juba mainitud.
Mingeid erilisi tugevdusi vaja ei olnud, muidugi aitas ka see, et kasti tagasein kinnine. Salongi jätsime ruumi tagavararatta ja poekoti jaoks, sealt edasi sai suht lihtne sein ja toru abil ümardatud liide olemasolevaga. Põhja/raami ei muutnud, toimis aastaid tellija käes aktiivses kasutuses. Kas kasti sisesein ka ruumilise konstruktsiooni osa täitis kahjuks ei mäleta. Kaar oli peamiselt dekoratiivne.
Peaettevõtja ei viitsi siia kasutajat teha kahjuks, tal oleks mõndagi pajatada...
Müün: keermetõrv, puidulakk.
Vasta
#14
Kõigi nende 4-ukselistega on see asi, et läbipaindumise koormus hakkab tulema B-piilarile ja need on teatavasti pikisuunaliselt tainad. See koht on alati see kriitiline paik, mis peab jäigaks saama. Laiali küljed vast ei vaju, kui vähegi plekki on. Hondal seda ju pole, sel ikkagi mütsiriiul kohu keret koos hoiab, AstroSS'i tojoota on aga originaalis "tühi" ehk küljed tehtud natuke tugevamad. 
Küsimus oli ju ka millegi reaalse kaalu vedamisest, mitte niisama ilulemise riistapuust. Näe leidsin üles saarlaste tehtud kadeti kuulutusegi. See on kuradi kaunilt tehtud masin! Aga jällegi: tehtud 3-ukselisest luukpärast, mis on juba niigi tugevam kui sedaan. 
[Pilt: 17030371.jpg]
[Pilt: 17030380.jpg]
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#15
Oma tööstaazi algpäevadel töötasin asutuses, kus oli terve kari VAZ-idest tehtud kastikaid. Seda ajal (1983, aga masinad olid seal juba varem olemas, kogu aeg toodi neid juurde), mil kastiga Vaz-e ametlikult nagu ei toodetud. Väidetavalt praakmasinatest vooluliinilt lõigati maha katus B-piilarist tagantpoolt ja poogiti sinna üpris robustselt kabiini tagasein. Tagumised uksed oli küljes, lahti nad ei käinud, ülemine raamiosa oli maha lõigatud. Kas uksed olid kinni keevitatud või olid lihtsalt mitteavatavateks tehtud, seda ei mäleta. Samuti ei mäleta, et oleks kuskil mingeid tugevdustalasid näinud. Aga võib-olla tugevdused siiski olid ja ma lihtsalt ei mäleta. Mingi teaduslikult projekteeritud sedaanist erinevat tehaseversioon see igatahes polnud, puhas samkompunn ja käsitöö. Aga VAZ-i tehases tehtud.  Igatahes sõitsid nad varustajate ja kesk-ülemastme ülemuste käes aastaid, ilma laiali või kokku vajumata. Ennem mädanesid lihtsalt maha. Vähemalt üks on seniajani erakätes liikvel. Mõnega sõitsin vahest harva isegi. Kohutavalt kartis libedat kerge sabaotsa tõttu ja 2102 baasil tehtu oma aeglase reduktoriga oli paras teise käiguga paigalt minna. Passis oli kirjas VAZ 2101, 2102, 21011 jne, ei mingit eriversiooni. Muidu nagu Ziguli ikka...
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#16
(13-02-2015, 13:06 PM)Wiki432 Kirjutas: Oma tööstaazi algpäevadel töötasin asutuses, kus oli terve kari VAZ-idest tehtud kastikaid... Passis oli kirjas VAZ 2101, 2102, 21011 jne, ei mingit eriversiooni. Muidu nagu Ziguli ikka...

   
   

Minu soovitus oleks osta mingi kastikas ja see oma käe järgi ümber teha - jääks ära ekspertiis ja ümberregamine. Kui aga oma Hondast pead tegema, siis on mu soovitus OT.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#17
(13-02-2015, 13:06 PM)Wiki432 Kirjutas: Kas uksed olid kinni keevitatud või olid lihtsalt mitteavatavateks tehtud, seda ei mäleta. Samuti ei mäleta, et oleks kuskil mingeid tugevdustalasid näinud. Aga võib-olla tugevdused siiski olid ja ma lihtsalt ei mäleta. Mingi teaduslikult projekteeritud sedaanist erinevat tehaseversioon see igatahes polnud, puhas samkompunn ja käsitöö. 

Käsitöö kindlasti aga ka neid projekteerisid mistahes tehastes koolis käinud ja natukenegi autoehitust õppinud insenerid, valmistasid töölised. Neid tehti Eestiski erinevates värkstubades ja natuke ikkagi mõeldi alati keretugevusele ka. See nagist leitud Eesti numbritega arvab pildi tegija olevat Räpina töö. Teine asi on vene mudelid, kus on kenasti näha, et maha lõigatud katusepostide ja aknaraamide peale on keevitatud karbi kujuline moodustis. On see õhuke plekk või paksema seinaga U-raud aga see ongi detail, mis tekitab raamistuiku ja on tugevdus koos keevitatud tagaseinaga. Samamoodi on tihtipeale sellise aseaine või suisa lisaks keevitatud vahetugedega torust "käsipuu". Vanad nõukogude mudelid olid ülitäpsed! Keegi ei hakanud nalja pärast kofreeritud tagaseina tegema kui sellist originaalil ei olnud jne. 
[Pilt: vaz-2102picup.jpg]
Ahjah, doonoriks peaks olema teemaalgatajal ju selline junntükk, mis isegi uuena mingi erilise ohtra pleki ja keretugevusega silma ei paistnud! See on vist lihtsalt olemas, tasuta liikuv käula õuepeal. 
[Pilt: hondacivicdx88.jpg]
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#18
PlyVal'i antud lingil oleval "valge panni" pildil on õige auto, aga nad tulid juba venemaalt sellistena, kohapeal tehti ainult erinevaid kastikatteid. Kellel nahast, kellel plekist. Mingit projekteerimist küll sellest tööst näha ei olnud, pigem tsehhijuhataja käsul lukksepp Mitja ja keevitaja Šura soperdasid midagi kokku. Kvaliteedi järgi tundus, et päris kained ei olnud nad kumbki.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#19
(13-02-2015, 14:25 PM)Wiki432 Kirjutas: PlyVal'i antud lingil oleval "valge panni" pildil on õige auto, aga nad tulid juba venemaalt sellistena, kohapeal tehti ainult erinevaid kastikatteid. Kellel nahast, kellel plekist. Mingit projekteerimist küll sellest tööst näha ei olnud, pigem tsehhijuhataja käsul lukksepp Mitja ja keevitaja Šura soperdasid midagi kokku. Kvaliteedi järgi tundus, et päris kained ei olnud nad kumbki.
Päris nii need asjad ikkagi isegi sellel "pahal" ajal ei käinud, kuigi üldjoontes on Sul ju arvatavasti õigus. Fakt on aga see, et asi on kompaktseks keevitatud ja tähtsaim asi: 4-ukselise nõrgim koht B-piilar laiendatud ja tugevdatud.
Muuseas, üks väga popp kena kastika doonor on vana hää kaliiber ja poolaka fotoreast on päris ilus ülevaade korralikust lähenemisest tööle. Ainus küsitavus oleks tagaakna puudumine aga muidu igavene lahe töömasin. Aga juba doonori enda algne ehitus on kastikaks ülisobiv!
[Pilt: fe495705107f280b.jpg]
Edit: poolaka elcamino-stiilis heas maitsest annab ülevaate niisama kastikaks lõigatud kaliiber, mis ei ole ilus. Mulle hakkas selline mõte suisa meeldima, oleks vaja leida veel 4wd kaliiber Big Grin 
[Pilt: 5777572086_4635a90aaa_z.jpg]
Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#20
(13-02-2015, 13:58 PM)PlyVal64 Kirjutas: Ahjah, doonoriks peaks olema teemaalgatajal ju selline junntükk, mis isegi uuena mingi erilise ohtra pleki ja keretugevusega silma ei paistnud! See on vist lihtsalt olemas, tasuta liikuv käula õuepeal. 
[Pilt: hondacivicdx88.jpg]

See masin tuleks enne ümberehitust korralikult üle värvida, küll siis koos püsib. Sest kõige kandvamaks elemendiks sedasorti masinate juures ongi just värv  Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne