Dnepr MT10-36, 1981
#6

Silindrite eemaldamine läks mul suhteliselt lihtsalt ja kadudeta. Klapikambri kaas maha, neli nr 12 spetsmutrit padrunvõtmega lahti, seibid ka maha ja ettevaatlikult hooratast keerates sain silindripead ja silindrid maha võetud. Põhiline aeg kulus ühe silindripea mutri peale, mis oli asendatud tavalise 13-mutriga, kuna padrun ei mahtunud mutrit ümbritsevasse avausse ja vajas seetõttu käiaga sobitamist. Kahjuks polnud avanenud vaatepilt eriti rõõmustav, kuigi samas ootuspärane - kolvid olid erinevad, üks ümara ja teine tüvikoonilise põhjaga, ühel ülemine surverõngas ja alumine õlirõngas puudu, teisel ülemisest rõngast tükk väljas, mõlemal ülemise surverõnga soon allapoole nihkes ja kõik tihendid, kaasa arvatud silindripea tihend kaetud hermeetikuga. Ilmselt keerati mingil hetkel silindripea mutrid (õli lekke peatamiseks?) kõvemini kinni või rebenes silindrialuselt tihendilt mõni papikiht maha (mõlemad olid kaetud hermeetikuga, seega ,,näpitud") ja kolvid jooksid ülemise surverõngaga vastu kulumisranti. Klapid olid ka erinevatest komplektidest, ühel mõlemad taldrikud õnarusega, teisel üks klapp lame. Varuosaks soetatud silindripeast sain ka teisele lameda taldrikuga klapi, vedrud vahetasin samuti ära. Kuna silindrid ja kolvid olevat Dnepril kuluosa, oli plaanis kolvid välja vahetada, uued nõukaaegsed silindrid said juba muretsetud. Kõik papptihendid tegin uued (tihendipappi saab Tööriistamarketist, A3 leht oli midagi 2,5 euro kanti), kõik tihendipinnad puhastasin haljaks, karburaatorite ning silindripea ühenduspinnad lihvisin klaasile asetatud liivapaberiga tasaseks, klapikambri kaane tihendipinna samuti ja õli tagasivoolutorude kummirõngad vahetasin ka uute vastu, mis vajasid sobitamist žileti ja liivapaberi abil, nagu vene uuele varuosale kohane Wink . Tagaratta reduktoril vahetasin veetava võlli nõellaagri välimise puksi ja kõik simmerlingid ja tihendi ning sobitasin reguleerseibide abil hambumust, eelnevalt vaatasin õppevideot ka https://www.youtube.com/watch?v=sw6FurQ9Hh0. Mingil põhjusel olid veetava hammasratta kõik poldid lahti, kuigi stoperdatud. Et motivatsioon lõplikult ära ei kaoks ja masin ei muutuks poolikuks mosaiigiks, panin mootori praeguseks ilma ülemiste kolvirõngasteta kokku.


Seoses silindritega - mootori küljes olnud silindrite mootoripoolsel otsal oli nagu kuuma oraga valuvormi-vahapositiivile kirjutatud täht ,,R" ja numbrirauga löödud number ,,2". Esialgne mõte oli, et teine remont, kuid miks peaks vahele jääma esimene remont ja miks peaks uuel silindril juba tehasest tulles olema ,,R"? Üks uitmõte oli, et kui mootor on juba puuritud teise remontmõõtu (nominaal + 0,5 mm) ja ühe silindriga midagi juhtub, saab asendada vaid vigase silindri ja kolvi.

Kas korvi põhi on hästi lihvitud või uus? Endal korv umbes samasuguses algolekus, vist viin liivapritsi.
Kas korvi kummipatjade vahel paiknevast kummipuhvritega poldist saaks pilti näha?
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 13-02-2015, 19:11 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 23-02-2015, 00:29 AM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: künnimees - 15-04-2015, 08:58 AM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: Daniil - 15-04-2015, 11:23 AM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 15-04-2015, 17:13 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: künnimees - 15-04-2015, 19:21 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 16-04-2015, 15:27 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 28-05-2015, 12:03 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 28-10-2015, 23:29 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 10-03-2016, 21:29 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: mttas - 20-03-2016, 18:50 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 20-03-2016, 16:01 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 20-03-2016, 23:32 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: mttas - 21-03-2016, 10:00 AM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 19-10-2016, 15:51 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: yllara - 20-02-2017, 09:01 AM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 20-02-2017, 10:03 AM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: yllara - 24-02-2017, 23:30 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: Armex - 25-02-2017, 09:58 AM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: künnimees - 26-02-2017, 16:12 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 27-02-2017, 20:24 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 29-03-2021, 22:49 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 30-03-2021, 11:24 AM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: tõnn - 30-03-2021, 11:37 AM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 30-03-2021, 11:46 AM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 10-09-2021, 18:25 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: karpaadid - 11-09-2021, 18:21 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: Raudpats - 11-09-2021, 19:46 PM
RE: Dnepr MT10-36, 1981 - Autor: muska71 - 12-09-2021, 07:32 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne