Plaan "Delta"
#1

Lõhnab uue ja pika teema järgi, sest olen loll kui lauajalg ja iseseisvalt asjaga kindlasti hakkama ei saaks ja aega on ka vähe Big Grin . Eks enne loen muidugi ka läbi mis siin eelnevalt sellel riista kohta kirjas on.

 Õnnestus siis suht juhuslikult saada selline isend ja 150 raha tundus aus hind olema. Arvel ei ole asi kunagi olnud, aga poe dokud on olemas. Huvitav kas nendest piisab, et arvele saaks. Ise arvan, et see oleks väga loogiline, aga iseenese tarkusest iga kord ei piisa Smile . Seisukorra kohta ei oska muud öelda kui et sõiduriist see hetkel kindlasti ei ole. Käimaloomisvänt ei hakka ka millegi taha, ehk õige vähe lõpust ainult. Värv ei kõlba kusagile, plekid on kõvasti kriipida saanud ja rooste oma tööd hakanud tegema. See-eest paistab aga, et läikivad osad on ideaalses seisukorras. Sadul on kulund ja logiseb, aga see on ainuke asi mille uuendamisega ma suurepäraselt hakkama saan Smile, paak on mõlkis, kõik käepidemed keelrevad ilma, et need midagi liigutaksid, lenksud on rõvedelt kokku keevitatud murdekohast jne. Ainuke asi mille korrasolekust aru on saada, on tagapidur. Spidokas näitab, et riistal on juba 30 km/h hoog sees, aga silmaga liikumist ei tähelda. Kas võib järelduse teha, et spidokas on õhtal?
 Ja mida sellele pillile üldse paaki valada- passis on kirjas, et 72-hte ??? Minumeelest ei ole sellist asja enam olemas ju.. või siiski?

Ma loodaks siit saada kõigepealt natuke infi selle kohta, et millised on Delta tüüpvead, mis kindlasti üle tuleks vaadata, või on tark ta üldse algosadeks võtta- pean silmas mootorit. Ehk on midagi mida peaks vaatama enne lahtivõtmist ? Ülejäänud läheb niikuinii algosadeks, sest tahan sellest asjast prillikivi teha Toungue .... kui juba üldse teha ...!!!

Pilte siis ka:

                   

Kas olen hinnaga kaapida saanud, või on ok ?
Vasta
#2

Oma vana pead pingutades pakun, et kui käimalöömisvänt millegi taha ei haaku, siis ei pääse karteri poolitamisest enivei. Siis aga tasub ka kõik muu "karu kõhus" üle vaadata.
Minu kunagisel Deltal selgus küll üks nõrk koht - V-50 mootoril on käigukasti võllil(ei mäleta pea 30a hiljem kas see oli vedav või veetav võll) pisike laager, mark 100L. See laager toetab võlli n.ö. vaba otsa ja on minu teada vanematel mudelitel lahendatud töökindla puksiga. Vot see laager jooksis mul laiali ja paistis üldse nõrguke olevat, defka tol ajal pealegi. Nõrgaks tegi ta sisemise mõõdu kohta ebastandardselt väike välismõõt, mistõttu olid kuulid pisikesed ja vähemalt suur ning võitmatu kodumaa seda laagrit kvaliteetselt teha ei osanud. Niisuguse erimõõduga laagri kasutamise tingis soov kasutada vana mudeliga sama jämedusega võlli ja laager pidi kitsasse kohta puksi asemele ära mahtuma. Teises võlli otsas oli korralik suur ja standardse mõõduga laager, mis pidas vastu OK.
Targemad võivad selle jutu ümber lükata, aga mina seda oma pisikese peaga nii mäletan.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#3

Aitähh, Basilio, kogemusi vahetamast Smile ! Huvitav milline on selle Delta juppide saadavus hetkel, ja kas sellist riista veel toodetakse ka ?
Vasta
#4

No kalla paaki mida on saada,käib küll. Tuleb natuke lihtsalt sättida. Süüdet annab keerata varasemaks.
Mul peaks vanast ajast mingeid pulki veel olema. Kui häda käes siis võid küsida. Aga päris kobe pill. Edu ehitamisel!
Vasta
#5

(16-03-2015, 22:06 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  No kalla paaki mida on saada,käib küll. Tuleb natuke lihtsalt sättida. Süüdet annab keerata varasemaks.
Mul peaks vanast ajast mingeid pulki veel olema. Kui häda käes siis võid küsida. Aga päris kobe pill. Edu ehitamisel!

Tänan! Ei oska enne vigade tuvastamist midagi küsida. Enne aga teeksin Marta valmis kui uue asja kallale asuks. Viimase suhtes oskan aga küll küsida... tahaks varsti käima panna, aga üks oluline tihend on puudu Toungue !!!
Vasta
#6

(16-03-2015, 22:20 PM)maitus Kirjutas:  
(16-03-2015, 22:06 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  No kalla paaki mida on saada,käib küll. Tuleb natuke lihtsalt sättida. Süüdet annab keerata varasemaks.
Mul peaks vanast ajast mingeid pulki veel olema. Kui häda käes siis võid küsida. Aga päris kobe pill. Edu ehitamisel!

Tänan! Ei oska enne vigade tuvastamist midagi küsida. Enne aga teeksin Marta valmis kui uue asja kallale asuks. Viimase suhtes oskan aga küll küsida... tahaks varsti käima panna, aga üks oluline tihend on puudu Toungue !!!
Just,just. No natuke kannata veel. Kohe kevad käes,maa läheb sulaks,puud lähevad lehte jne... Big Grin
Vasta
#7

Ei ole hinnaga kraapida saanud, selle eest venitaks tublisti rohkemgi välja. Ka registreerimine pole probleemiks, aga võib juhtuda, et tahavad originaaldokumendi hoiule võtta. Siin aitaks mõni trikk/nipp ja jäävad ka vanad dokud alles.
Mul seisab ka üks Delta ja ootab taaskordset käivitamist. Olen nooremana selle mootorit 3 korda lahti kiskunud ja igal korral jäi pärast komplekteerimist hunnik juppe pihku.

Turvaline sõidukite hoiustamine www.hoiupark.ee
Vasta
#8

(16-03-2015, 22:36 PM)Rimsi Kirjutas:  Ei ole hinnaga kraapida saanud, selle eest venitaks tublisti rohkemgi välja. Ka registreerimine pole probleemiks, aga võib juhtuda, et tahavad originaaldokumendi hoiule võtta. Siin aitaks mõni trikk/nipp ja jäävad ka vanad dokud alles.
Mul seisab ka üks Delta ja ootab taaskordset käivitamist. Olen nooremana selle mootorit 3 korda lahti kiskunud ja igal korral jäi pärast komplekteerimist hunnik juppe pihku.

No mulgi kipub tavaliselt nii, olema, et kui mingi asja lahti katkun, siis kokku pannes jääb alati midagi lauale Smile. Palju hullem aga on see kui midagi liigset kokku pannes tehnika sisse satub - näiteks mutrivõti kägukasti jne Smile.
Vasta
#9

Tead, sõber, kuula mind ja pane kõrva taha, sest teist korda ma seda sulle ei ütle - parastan ainult kahjurõõmsalt ahju taga Smile . See riist on tore asi. Saab sõita ja puha. Kui korras on. Kui korras ei ole, siis... see mootor on selline mootor, et kui nupp ei noki, kogemust pole ja oled ainult kaugemalt näinud, siis ÄRA HAKKA ISE TORKIMA! Lase mootor korda teha neil, kes seda ON TEINUD ja TEAVAD selle mootori hingeelu. Remondi ise ja muki muid osi - plekke ja kette ja lenksu jne.  Kõik! Tift on räääkinud.


Vasta
#10

(17-03-2015, 21:17 PM)Tift Kirjutas:  Tead, sõber, kuula mind ja pane kõrva taha, sest teist korda ma seda sulle ei ütle - parastan ainult kahjurõõmsalt ahju taga Smile . See riist on tore asi. Saab sõita ja puha. Kui korras on. Kui korras ei ole, siis... see mootor on selline mootor, et kui nupp ei noki, kogemust pole ja oled ainult kaugemalt näinud, siis ÄRA HAKKA ISE TORKIMA! Lase mootor korda teha neil, kes seda ON TEINUD ja TEAVAD selle mootori hingeelu. Remondi ise ja muki muid osi - plekke ja kette ja lenksu jne.  Kõik! Tift on räääkinud.

Oh,ega see nii hull remontida polegi. Põhiline on see,et süüde toimiks ja karburaator oleks ka korras. Muid asju annab lihtsamalt teha. Vanema mudeli š-57 mootorit on hulga raskem korda teha. Too on juba selline mis vajab kogemusi. Aga eks iga asi on raske,kui ennem  ise teinud pole. Higi pead ikka naha vahelt välja ajama ja närvid kontrollima üle... Wink
Vasta
#11

(17-03-2015, 21:17 PM)Tift Kirjutas:  see mootor on selline mootor, et kui nupp ei noki, kogemust pole ja oled ainult kaugemalt näinud, siis ÄRA HAKKA ISE TORKIMA! Lase mootor korda teha neil, kes seda ON TEINUD ja TEAVAD selle mootori hingeelu.
  Nojah, arusaamatuks jääb mulle aga see, et kuidas see nupp nokkuma hakkab, kogemus tuleb jne, kui teised selle töö ära teevad? Big Grin Ja samamoodi ei saa ma ka aru, kuskohast teistel see terkus ilma torkimata tuli, .. kas kaasasündinud või emapiimaga saadud ? Big Grin
Selge see, et nõu ma küsin ikka tegijatelt, selleks ju ka see teema siin...
(17-03-2015, 21:28 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Oh,ega see nii hull remontida polegi. Põhiline on see,et süüde toimiks ja karburaator oleks ka korras. Muid asju annab lihtsamalt teha. Vanema mudeli š-57 mootorit on hulga raskem korda teha. Too on juba selline mis vajab kogemusi. Aga eks iga asi on raske,kui ennem  ise teinud pole. Higi pead ikka naha vahelt välja ajama ja närvid kontrollima üle... Wink

Vot see on mehejutt, ja higivalamist ma ei karda ja närvi on siiamaani ikka jätkunud- vähemalt asjade suhtes millel ei ole tisse ja mis ei mölise Big Grin Big Grin
Vasta
#12

Minu esimeseks mootoriga kaherattaliseks oli just Delta. Vanust vast oli siis 12 aastat. Sellise mopeedi peal sai kõik mopeedide ja mootorrataste mootorite remontimise põhitõed omal käel selgeks õpitud. Ei olnud midagi ületamatut, millestki pidi see õppeprotsess alguse ju saamagi. Ei olnud varianti, et keegi teine remontis, enda oma, enda vaev. Peamisteks kuluosadeks olid terve sidurikomplekt, kommutaator ja "hall karp". Muus osas oli vähemalt minu Delta töökindel. Alles on ta mul kuuri all siiani, juppe on ka Wink
Vasta
#13

(17-03-2015, 23:12 PM)Illimar Kirjutas:  Minu esimeseks mootoriga kaherattaliseks oli just Delta. Vanust vast oli siis 12 aastat. Sellise mopeedi peal sai kõik mopeedide ja mootorrataste mootorite remontimise põhitõed omal käel selgeks õpitud. Ei olnud midagi ületamatut, millestki pidi see õppeprotsess alguse ju saamagi. Ei olnud varianti, et keegi teine remontis, enda oma, enda vaev. Peamisteks kuluosadeks olid terve sidurikomplekt, kommutaator ja "hall karp". Muus osas oli vähemalt minu Delta töökindel. Alles on ta mul kuuri all siiani, juppe on ka Wink

Selline tagasiside annab tuhinat ja julgust juurde Smile
Vasta
#14

Nojah, arusaamatuks jääb mulle aga see, et kuidas see nupp nokkuma hakkab, kogemus tuleb jne, kui teised selle töö ära teevad? [Pilt: biggrin.gif] Ja samamoodi ei saa ma ka aru, kuskohast teistel see terkus ilma torkimata tuli, .. kas kaasasündinud või emapiimaga saadud ? [Pilt: biggrin.gif] 
" Iseenda vigadest õppimine" - see on ka üks moodus! Ega mina kätt ette pane, pealegi on julge pealehakkamine pool võitu! Sain oma vitsad kah siis kätte, kui remontisin 
oma vana Deltat. Kaks saasta mootorit kulus õppimiseks. Kolmanda ostsin uue - see raisk (vabandust, aga see väljendab meeleseisundit, kui D-50 meelde tuleb Smile ) ei taht uuena ka töötada. Aga ära ma ta rääkisin ja lõpuks ka töötas. 


Vasta
#15

See võis oleneda eksemplarist, sest mõni mootor kippus tõesti juba uuena kolisema ja lagunema. Küllap minul vedas, sest peale käigukasti laagri purunemise muud jama ei mäleta. Sõitsin alguses Rigaga, millel oli Š-62 mootor. Selle nõrk koht oli sidur, muidu käis OK. V-50 sidur oli juba täiustatud ja heal hoidmisel kestis see mootor küll. Käisin kaks ropsu Pärnust Valka ja Otepääle sugulastel külas sellega ja ei mingit probleemi peale tulivalusate kannikate. No üsna uus pill oli ka ja hoidsin hoolega.
Kellele sattus kehv mootor või tahtis muudkui krossi sõita ja lõhkuda, sellel lagunes ruttu ära.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#16

http://fotoalbum.ee/photos/Harri69/65813991/
Vasta
#17

Selle mootoriga on selline lugu,et peale 5000 km. ei ole peale karteripoolte midagi suurt alles. Osade kvaliteet on väga vilets. Silinder kulub ära ja enam mootoril jõudu pole teise käiguga minna. Uute kolvirõngaste paigaldamisega läheb asi pisut paremaks aga pikka iga pole. Käigukasti hammasrataste külghambad kuluvad ära,kuna käsikäigu süsteem on nadi mis nadi ja 1 käik hakkab üle viskama. Seda annab relakaga parandada,aga peab oskama. Need hammasrattad on ka maru pehmekesed. Karburaatoril ka nõela auk  ja ka nõel kulub ära ja enam ei pea. Nõel tuleb uus treida või hoopis uuem karburaator hankida. Igav ei hakka aga muidugi sõita saab probleemivabalt pikemat aega kui võrriga... Wink
Vasta
#18

eriti lahe oleks, kui sellest masinast tuleks deltaplaan Big Grin
Vasta
#19

Tüüpvigadest meenuvad mulle just käsikäigu versioonidel see, et esimene käik ei püsi sees nagu juba mainiti.
Jalgkäigu mootorid on selle võrra paremad.
Ma ei tea kas see just tüüpviga aga mul juhtus osadel sidurikorvi küljes olev hammasrattas lahti tulema. See vist oli pressitud sinna kui õigesti mäletan.
Ja siis lakkas töötamast paar korda nö Hallkarp mis raami küljes ja sellega koos ka süüde. See oli mingisse möksi ka valatud, niiet karbi sisule ligi ei pääsenud.
Gaasitross kulus ka paar korda läbi aga seda vist juhutub kõigil vene masinatel Smile

Üldises plaanis oli ikka sõidurõõmu rohkem kui remonti. Niiet Edu ehitamisel!
Vasta
#20

(18-03-2015, 12:44 PM)Marekv Kirjutas:  Ma ei tea kas see just tüüpviga aga mul juhtus osadel sidurikorvi küljes olev hammasrattas lahti tulema. See vist oli pressitud sinna kui õigesti mäletan.
Jah, oli küll nii. Eriti Š-62-l ei jäänud ta muidu pidama kui tuli oskajal mehel kinni keevitada lasta ja siis drelli otsa kinnitatud käiaga "konnud" maha lihvida, muidu ei hakanud sidur lahutama. V-50 mootoril ei mäleta enam hästi, sellel oli asju veits tugevdatud ja kettaid juurde pandud. Š-62-l oli siduril veel üks häda - kõige pealmine ketas, mis pärast vedru kokku surumist tuli kuskile poole keerata, et aukudest läbi ulatuvad pulgad ära lukustuksid, kippus alguses kogu aeg ise lahti tulema. Tuli puurida kaks pisikest auku ja traadijupp neist läbi pista et see ketas ise lahti pöörata ei saaks. Jällegi ei mäleta kas V-50-l sama jama oli või mitte. Selle mootoriga oli mul probleeme vähe.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne