Tuula T200M õli
#1

Tere

Olen foorumist nati lugenud aga konkreetset vastust ei saanud õli kohta mida sisse valada. Juttu on sellest millega segada bensiini , aga mis mootoriõli kasutada, seda ei tea. Pidavat uued õlid liiga vedelad olema. Teine asi, et kui palju ma mootorisse kallama pean? A.Palu raamat ütleb, et käigukastis käib 0.8 l, kas sellest piisabki? Või panen igaksjuhuks natuke rohken esimene kord, näiteks 1L. Kolmas, kuidas ma õli kõrgust kontrollin sest õlivarrast tal ju ei ole?


Parimat

Lauri
Vasta
#2

Ma olen enda Turistis kasutanud probleemideta kaasaegset mootorratta mineraalõli. Viskoosust ei mäleta. Koguse olen Palu järgi pannud 0,8
Vasta
#3

Õli käib 200cc rolleri mootorile kuni õlivarda ülemise märgini ja seda mitte sissekeeratuna vaid augu suudmele panduna.
Kuna aga sel vardal oli komme ära murduda või hoiti lihtsalt traati kokku ja seega,  kui varrast pole siis õlitase ümara kaane alumise kruvini valada.
Õliks on ette nähtud mootoriõli, kuid tänapäeval siiski võiks miski vedelama kastiõli kasuks otsustada.
Kuna vähegi jõulisemal mootoril on probleeme siduri libisemisega, siis kindlapeale minek on märgsiduriga tsikli õli.
Vasta
#4

tuula mootoril ei ole õlivarrast, õli pannakse kuni aknani. Kuna vene mootori koostekvaliteet on nagu ta on, siis vedelad Lääne õlid kipuvad tihendite vahelt läbi voolama, ka nende toime vene märgsidurile on teadmata. Seega TAD on kõige kindlam variant, paraku isegi TAD oskab minu tuula alla pikema aja jooksul õliloigu tekitada.
Vasta
#5

Õli valad sisse mootori tagaosas oleva mutri ava kaudu.
Või siis keerad T200 kirjaga kaane maha kust sidurit regullid ja valad sealt juurde.. sama ava kasutatakse ka õlikoguse kontrollimiseks. Kui roller on keskhargil peab õli tase külmal mootoril ulatuma akna ääreni.
Palu "piibel" on hea asi aga siiski on siiani saadaval ka margipõhised remondi-hooldus juhendid kus need asjad ilusti kirjas..

Tad õli ei soovita kasutada, samamoodi nagu ka autooli bensiini lisandina.. neid soovitati ja kasutati sest tol ajal paremat polnud saada ja sellepärast neid masinaid nii vähe ka tol ajal liikvel oli...  Cool 

On olemas 2t mootoritele karteritesse mõeldud spets õlid, viskoossust east ei oska õelda aga jälgida tuleb aint et sobiks vana mootori sisuga, pronks-vask detailid jne..

Terv,

E: sorry, seda käigukasti pealset ava mõtlesingi..
Vasta
#6

Tervist,

No taga osast ma küll seda sisse ei vala, seal on ju käivitushoova pidurduspolt, kasti peal on selleks ettenähtud ava. 
Aga tänud vastajatele, vähemalt on koguse suhtes teadlik nüüd, sest sidur peab jah ka saama õlitatud. 2T õli peab panema see on lollilegi selge aga lihtsalt aga mõtlesin, et äkki on mingi erinevus veel. Eks ma poest küsin, mida nad mulle pähe tahavad määrida Big Grin

Parimat

Lauri
Vasta
#7

Mina olen 200 kuubise TMZ katerisse valanud odavama otsa sünteetilist mootoriõli, mida ikka auto õlivahetusel üle jääb. Töötab probleemideta. Bensu sisse 2T sünteetiline, vahekord 1:40, hoiab küünla (NGK BP6HS) puhtana.
Vasta
#8

Minu tuula mootoris on käigukastis õli markeeringuga TSP-15K.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne