tuvastada ratas
#1

https://www.facebook.com/groups/19725809...087148560/
Cool
Vasta
#2

söber pakub teda , palusin teha raami numbrist veel pildid
Vasta
#3

Teie lõustakapsa pildid ei ole avalikult nähtavad. Logi oma kontolt välja ja kontrolli siis üle, kas viide töötab.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#4

(23-03-2015, 21:40 PM)isandpauk Kirjutas:  Teie lõustakapsa pildid ei ole avalikult nähtavad. Logi oma kontolt välja ja kontrolli siis üle, kas viide töötab.

no mina ei tea, tuleb sisse logida? lihtsalt jagasin tuttava kuulutust, mis avalikult seal keskkonnas üleval
Cool
Vasta
#5

   


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#6

Selliste piltide järgi suurt midagi ei tuvasta, rohkem emotsionaalne üldplaan. Võimalik, et läti toodang. Tuvastamiseks on vajalikud detailide fotod, mainitud raaminumbri asukoht ja kuju ning suurus jne... . Rattad on all erinevate velgedega, seega üks neist pole algne, algselt tagarummult võiks leida aastaarvu.
Vasta
#7

(24-03-2015, 10:04 AM)kass Kirjutas:  Selliste piltide järgi suurt midagi ei tuvasta, rohkem emotsionaalne üldplaan. Võimalik, et läti toodang. Tuvastamiseks on vajalikud detailide fotod, mainitud raaminumbri asukoht ja kuju ning suurus jne... . Rattad on all erinevate velgedega, seega üks neist pole algne, algselt tagarummult võiks leida aastaarvu.

Facebookis torpedo rummust pilt ja muda alt paistaks justkui 29.
Vasta
#8

ma talle ütlesin et tehku täpsemad pildid , raaminumbrist ja esisildikohapealt, 
Vasta
#9

           
Vasta
#10

tagarummul olla aasta 32
Vasta
#11

Nojah, ongi läti Erenpreis või sealt edasi ..., mitte ei seisa meeles, mis numbrist Sarkana Zvaigsne tuli. Tagaratas ei ole algne. Milline silt seal täpselt peaks käima, seda ka ei oska äkitse pakkuda, vesipildilt saab veidi aimu aga pea ei pea neid kõiki GEO silte kinni nagu ka muid tähtsaid asju... Nagu siitsamast foorumist saab lugeda, siis üle 182000-se numbriga peaks juba olema Sarkana Zvaigsne, nii et GEO sildid sinna enam ei käigi. Ilmselt 1941 toodang.
Vasta
#12

Oleks nagu vahetult enne 1941. aasta sõjategevust valmistatud Sarkana Zvaigzne (enne natsionaliseerimist valmistet oli margiks Erenpreis).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

Mul on endal olemas üsna sarnane 1941.a. Sarnana Zvaigzne tehasevärvis, tehasekaunistuste ja algsete kummidega, peaaegu uuel (kasutamata) kujul. Puudu on vaid esisilt ja kett. See ratas on aga veidi uuem, minu Sarkana Zvaigzne raaminumber on 207182 (sellel on 211923, nagu näha - numeratsioon jäi Erenpreisiga võrreldes samaks). Panen võrdluseks mõned oma ratta pildid:

http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_01.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_02.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_03.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_04.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_05.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_06.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_07.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_08.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_09.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_10.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_11.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_12.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_13.jpg
http://www.mois.ee/tmp/zvaigzne_14.jpg

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

aga tänud härrased, asi selge Smile
Vasta
#15

Erenpreisi numeratsioon jäi ka peale sõda esialgu kasutusele, ei oska jällegi täpselt öelda, mis aastast uus numeratsioon tuli. Huvitav on see, et neid ennesõja "nõukogude erenpreise" on meil olnud ja säilinud üsna mitmeid, ka näiteks Latvello logoga 1940/41 tagarumme olen näinud mitmeid. Kusjuures erenpreisid/SZ-d aastast 1941 on sageli galvaniseeritud raami/kahvliotstega (kuigi juhtivad teoreetikud on armastanud rääkida raskest sõjaaegsest olukorrast, mille tõttu polnud võimalik enam galvaanikaga priisata). Ka on neil 41-se aasta SZ-del näha vanu, ennesõja lilleornamentidega vesipilte raame/kahvleid kaunistamas. Ilmselt vanadest varudest, vb ka raamid varasemast ajast ja varudest. Aga vb ka, et juhtivate teoreetikute ja praktikute jutt alati ei ole päris objektiivne... 
Vasta
#16

Nende 1940.-41.a. Erenpreiside / Sarkana Zvaigznetega on lugu tõenäoliselt keerulisem kui me teame/oletame. Minu ratas raaminumbriga 207182 on valmistatud näiteks väga askeetlikult ja lihtsalt. Palju on värvitud osi ja oksüdeeritud musta ning nikkelosi on minimaalselt. Ka raami keerukad kaunistused puuduvad, on vaid lihtne roheline kitsas triip. Seevastu käesolevas teemas vaadeldud ratas raaminumbriga 211923 on palju rikkalikemate ornamentidega. ja näib, et ka galvaanikat oli seal enam, kui minu rattal. Mul on endal ka üks 21???? paljas raam (hetkel pole ta näpu all, et täpsemat numbrit vaadata), millel on näha, et on olnud palju rikkalikumaid kaunistusi.

Olen senini oletanud, et minu ratas on valmistatud vahetult enne 1941.a. sõjategevuse algust (või isegi sõjategevuse ajal juunis?) ja seepärast väga askeetlik kujundus. On ju teada, et hävituspataljonidele jm Riia poolt tulnud nõukogulikele tegelastele anti toona Lätis jalgrattad. Ning oletatavalt on rikkalikumate kaunistustega ratas valmistatud varem, kui kaupa oli veel külluses. Ning minu Sarkana Zvaigzne on kindlasti politseiratas (miilitsaratas), millele viitab väike vändaketiratas - kindlasti ei ole see tavaline tsiviilratas.

Miks aga raaminumbrid jooksevad nii, nagu nad jooksevad, st miks on suurema raaminumbriga ratas rikkalikuma kujundusega? Ei ole välistatud, et osa toorikraame toodeti toona lattu ning minu Sarkana Zvaigzne on toodetud laost võetud varasemale raamile.

Igatahes - kõik need on paraku senini vaid oletused.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#17

Valdo jättis mainimata, et see teema jalgratas võib ikkagi olla hoopis sõjajärgne asi, mitte aastast 1941. Kui Erenpreisi tehas nimetati SZ-ks ümber 1941 aasta alguses (millal täpselt?) ja raaminr oli sel hetkel jämedalt 182000 (kuigi ksf! Indrekul on dokumentaalselt tõestatud SZ numbriga 17xxxx (ostudokument)), siis igasugused 21xxxx võivad juba jääda pealesõja aega. Ja 1941-se aasta toodang on siis ehk tõesti vähese galvaanikaga ja lihtsama viimistlusega. Pole vist ka läti spetsilistidel täit selgust, mis numbrini SZ 1941-l aastal jõudis. Ka nende teadmised kogunevad järjest ja muutuvad põhjalikemaks.
Aga jällegi Valdole vastu - minu arvates see väike, 46 hambaga vedav ketiratas nüüd küll mingi politsei/miilitsajalgratta tunnus ei ole. See on tavaline läti tootjatele omane ketiratas, võidi panna, kuna muud polnud, suurt ei tahetud, võis olla ka selline mudel (mitte ilmtingimata miilitsamudel) või siis on lihtsalt mngi juhus.
Vasta
#18

Üritan olla korrektne ja postitan sobiva pealkirja alla, et külakrantsid eriti klähvima ei hakkaks    Big Grin


Kristiine rajoonis Tallinnas lammutatakse kusagil kuure ja konteineriga tuli siia kaks raami. Hoian silmad lahti, ehk tuuakse veel midagi....


Ps.  Piim on meil kilulinnas lahja ja kaussi kah ei leia.   Sad


http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2406...et/240872/

http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2406...et/240872/

http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2406...et/240872/

http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2406...et/240872/

http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2406...et/240872/

http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2406...et/240872/

http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2406...et/240872/

http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2406...et/240872/

http://nagi.ee/photos/pildidplatsil/2406...et/240872/

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#19

Tegelikult võiks ikka uus tema olla, aga eks siis saaks jalgrattajuttu liiga palju.
Jah, rootsi 30-ndate viimase veerandi jalgrattad, naiste Husqvarna ja meeste Vega, see viimane päris ilus asi! Neid ei tohiks küll kõige kaduva teed minna lasta, eriti Vegat!
Vasta
#20

(26-05-2015, 14:04 PM)kass Kirjutas:  Tegelikult võiks ikka uus tema olla, aga eks siis saaks jalgrattajuttu liiga palju.
Jah, rootsi 30-ndate viimase veerandi jalgrattad, naiste Husqvarna ja meeste Vega, see viimane päris ilus asi! Neid ei tohiks küll kõige kaduva teed minna lasta, eriti Vegat!

Eesti Jalgrattamuuseum oleks nendest rattajäänustest põhimõtteliselt huvitatud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne