Küsimused T 16 kohta
#41

  Viplalale vastuseks.
Räägin seda, mida teavad soomlased.
Siis kui nemad 80ndail Usa rauda remontisid, töristati meil ringi mossede ja zigulidega ning ei osatud unistadagi lääne tehnikast. See marginaalne osa vanemat tehnikat, mis iseseisvuse aeg siia on peale nõuka aega on toodud, ei korva seda teadmiste puudujääki, mida läänes on aastakümnetega omandatud.
Ma ei targuta, ma olen praktik, käsi õlis üle 30 aasta nii siin kui sealpool Soome lahte, oman ka tehnilist kõrgemat haridust.
Vasta
#42

See õlide teema on üks keeruline värk-olen näinud täissünti mis ei voolanud-5 juures kankust välja.Kunagi tuli teenindusse selline õli mis muutus jubeduseks-1000 kilti peale õlivahetust ei eristanud sigullil enam nukaküna mutreid-kõik oli ühtlaselt kumer ja libe mass,palju mootoreid ei tea,aga väikest kisa ikka oli Big Grin .Oma diislite mootorid olen diiselküttega mitmel puhul läbi pesnud,kui autot ostes näen õlikorgialt eriti koledat asja.Õlist vee eemaldamine keetmisel norm tegu,ise olen sellisel õlil lasknud ära külmuda ja siis ained lahutanud.
Vasta
#43

(20-05-2015, 09:27 AM)ahtos Kirjutas:  ...
Õlist vee eemaldamine keetmisel norm tegu,ise olen sellisel õlil lasknud ära külmuda ja siis ained lahutanud.

Esineb seda vajadust ka tihti? Oskad ehk hoiatada edasimüüja eest, kellelt võltsitud õlisid saab?

Ilma naljata: kõik võltsitakse. Lõhna järgi või näpu vahel  ei erista ju Tuntud Tootja kvaliteetõli Harju Keskmisest poolsündist Sad , hinnavahe on aga kahekordne. Neljaliitrise kanku puhul seda vahet ei ole, kuid näiteks 27-tonnise partii puhul nagu on riskil juba jumet...

Kui poest ostes võiks olla teatav garantii kauba autentsuse kohta, siis Valgest Kaubikust hea hinnaga ostes peab ostja väga hästi teadma, mida on soetamas.

Või õlisuppi keetmaWink
Vasta
#44

(20-05-2015, 09:06 AM)tamburiin Kirjutas:    Viplalale vastuseks.
Räägin seda, mida teavad soomlased.
Siis kui nemad 80ndail Usa rauda remontisid, töristati meil ringi mossede ja zigulidega ning ei osatud unistadagi lääne tehnikast. See marginaalne osa vanemat tehnikat, mis iseseisvuse aeg siia on peale nõuka aega on toodud, ei korva seda teadmiste puudujääki, mida läänes on aastakümnetega omandatud.
Ma ei targuta, ma olen praktik, käsi õlis üle 30 aasta nii siin kui sealpool Soome lahte, oman ka tehnilist kõrgemat haridust.

Usa raua kastides käib tavaliselt spets õlid, näiteks ATF vms. Kuidas sa kujutad ette ATF'i õlivahetust ATF'i vastu ja sellega kaasnevat mingi olluse lahtileotamist kastisiseselt? Ega nendes kastides vene kamsa õlisid ei kasutatud ju. Olen nii mõnegi vanema usa kasti laiali kiskunud ja pole siiani näinud mingit nõgi korda seal ega paakunud paska. Ketastest tekkinud puru, seda küll, kuid rohkem ei leia sealt suurt midagi. Automaatkastides vahetatakse ikka õli nii, et seda kasti iga kord pilbasteks ei kisuta.

Aga mootoriõlidest üldisemalt, siis vältige lahtiseid õlisid, mida müüakse liitri kaupa. Tünn kus õli sees on, võib sisaldada ükskõik mis margi kirjasid peal, sisu ei pruugi sellele aga vastata. 200l peaalt teenib vale õli müügiga märgatava summa vahelt. Nii mõnedki kaupmehed on selle vist avastanud, sest ka minu juurde on jõudnud mõningad autod, mille õli sisaldab jubedat ollust, ning voolab kui kusi. Kliendid aga räägivad kõik ühest suust, et vot sai lahtist õli ostetud.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#45

Küsime siia vahele ühe numbriküsimuse ka.

Mis kaugusel kinnitusäärikust on mootori D-21 õlivardal ülemine ja alumine märk?
Vasta
#46

   
Vasta
#47

Suur tänu!

Usutavasti pole ma ainus, kelle saska õlivarras (taas kord) metsa on jäänud. Nüüd hää võttaWink
Vasta
#48

(18-08-2015, 13:44 PM)v6sa Kirjutas:  Suur tänu!

Usutavasti pole ma ainus, kelle saska õlivarras (taas kord) metsa on jäänud. Nüüd hää võttaWink
See pole üldse ime,et õlivarras metsa jääb.... on teistelgi juhtunud. Soovitav oleks panna õlivardale ketike külge... ei siis enam ära kao.
Vasta
#49

Oo! Kas 1991a masinatel olid juba tahhomeetrid peal? 

[Pilt: 0475013877.jpg]
Vasta
#50

(01-10-2015, 17:42 PM)Romka Kirjutas:  Oo! Kas 1991a masinatel olid juba tahhomeetrid peal? 
tegu puhta d21 mootoriga. Sellisel ei tulnud ühelgi tahhomeetriga Eestisse minuteada.  Kas üldse t16mg on tahhomeetriga?? Tean et vladimiri tehase uutel t16 on küll tahhokas, kuid need tulid alles 2007a paiku välja.

Vaata uuematel on õlivarda valujälgki mootori keskosas kütusepumba all. Sellel mootoril see puudub. D21 mootoril tekkis see valujälg juba 1990a lõpus kindlasti. 91a oli ta eelsüüteküünaldega. Väntvõll on tal küll uuema oma.

Samas see tahhomeetri lugeja on kahtlane. Poldipeadki veel punast värvi. Pilt väga kehvavõitu et seda kindlaks teha, kas tehase originaal või omalooming.

Samas 1992a masinatel oli veel tunnilugeja. Mul naabril 1992a t16MG ja tal tavaline. Kas Romka masina puhul tegu eksporti mineva masinaga või hoopis omaloominguga ei tea. Ise kahtlustaks küll viimast.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#51

See on juhuslik soov.ee Valgamaa tänane kuulutus. 
Vasta
#52

T-16  sidur on hakkand libisema. on sea kuidagi võimalik peale keerat?
Vasta
#53

(03-10-2015, 14:21 PM)tiit1990 Kirjutas:  T-16  sidur on hakkand libisema. on sea kuidagi võimalik peale keerat?

On küll võimalik peale keerata aga siis libiseb veel rohkem. Proovi ikka maha keerta,järsku pole enam siduripedaalil vabakäiku ja sellest see libisemine.
Vasta
#54

(03-10-2015, 14:21 PM)tiit1990 Kirjutas:  T-16  sidur on hakkand libisema. on sea kuidagi võimalik peale keerat?

Otsing-->siduri reguleerimine.

Enne söö ära üks pulgajäätisWink
Vasta
#55

Veel üks "käivitusmootoriga" T 16    
Vasta
#56

Kas mõni siinsetest meistrimeestest on teinud 16-le frontaaltõstuki? Pildid oleks õige kenad, aga sobib ka lihtsalt kirjeldus. Kas kasutatud valmis osi või on täitsa nullist ise tehtud? Idanaabrite foorumid on mitu korda läbi kammitud, endale tundub see väga sümpaatne 
Vasta
#57

Õli teema- ise olen mitmel d21- el teind õlivahetust, kuna seda ei olnud mootor väga ammu näinud, viimasele oli lausa pikem õlivarras pandud, õlirõhk puudus Wink .  Lihtne meede, solk välja, sinist diislit piisavalt sisse, lasta kümmekond sekundit tühikäigul tuksuda, vahepeal seisma, paar korda, must diisel välja, normaalne õli sisse ja see ka püsib päris kaua puhas. Tänapäeval enam keegi ju mustvalget telekat ei vaata ja kuna paar nädalat esineb ka külma aega, siis kasutaks ikka alates 10w-40. Käivitusmootoriga pillil ei ole eriti vahet, mis tavott sul külmal ajal sees on. See kõigest minu arvamus, mul närvid  ja aeg maksavad ka midagi.
Vasta
#58

(30-06-2016, 17:48 PM)Suprudko Kirjutas:  Kas mõni siinsetest meistrimeestest on teinud 16-le frontaaltõstuki? Pildid oleks õige kenad, aga sobib ka lihtsalt kirjeldus. Kas kasutatud valmis osi või on täitsa nullist ise tehtud? Idanaabrite foorumid on mitu korda läbi kammitud, endale tundub see väga sümpaatne 

Muidu igatikena,aga minuarvates peaks tõstesilinder olema rohkem kühvli pool.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne