Latvello
#1

Ei hakka pikka juttu tegema ja panen ilmarahvale vaatamiseks välja ühe raami, mis sildi järgi võiks olla Latvello, iseasi kas ta seda ka reaalselt on. Raam on päästetud vanarauast, kus keegi oli ta pooleks lõigatud ja hetkel on lihtsalt ajutiselt kokku punktitud. Peale sildi on veel tundemärkideks kroomitud/nikeldatud kahvliotsad ja punane triibutus. Raaminumbrit ma ei pildistanud, sest seda lihtsalt ei ole !?? Vaatasin kõik tavapärased ja mitte tavapärased kohad läbi aga mida pole, seda pole. See paneb nii mind kui ka kindlasti mõnda teist kukalt kratsima...mis ta siis lõpuks on ja kas märk ees valetab otse näkku või mitte?
Latvello kroomitud kahvliotsad paistavad ka ühelt väikselt brozüürikeselt. Ju ta võis ka Latvellodel niimoodi olla kui kunstnik ta todaviisi on paberile pannud??
[Pilt: latvello.jpg]

[Pilt: large_29162395_OqQb.jpg]
[Pilt: large_29162397_yKET.jpg]
[Pilt: large_29162399_f8VM.jpg]
[Pilt: large_29162405_SbKB.jpg]
[Pilt: large_29162407_ssY3.jpg]
Vasta
#2

Üldpilt meenutab paari aasta tagust raami, millel silt puudus. Oli samuti hargi otsad osaliselt kroomitud ja ilma raaminumbrita. Kui tavalise vene meestekaga võrrelda, on ta siis suurem? See mida mina näppisin, oli tavalisest vene meestekast märgatavalt suurema raamiga. 
Vasta
#3

(11-04-2015, 22:52 PM)urmet48 Kirjutas:  Üldpilt meenutab paari aasta tagust raami, millel silt puudus. Oli samuti hargi otsad osaliselt kroomitud ja ilma raaminumbrita. Kui tavalise vene meestekaga võrrelda, on ta siis suurem? See mida mina näppisin, oli tavalisest vene meestekast märgatavalt suurema raamiga. 

Mälu järgi ütleks, et suurem ta ei olnud või kui täpne olla, siis ütleks pigem, et mingeid märgatavaid iseäralikke proportsioone ei tuvastanud. Raaminumbri puudumisele võiks olla ilmselt 2 seletust. Kas keegi on kunagi maha viilinud või keegi pole seda kunagi sinna löönudki. Igatahes sellised 50:50 võimalused võiksid meid ju tõele sammukese lähemale viia Big Grin
Vasta
#4

Minu näpitud raam on praeguseks juba uueks nissaniks vast saanud. Seega andmeid võrdlemiseks kahjuks kuskilt võtta pole. Igatahes oli raam tavalisest vene meestekast oluliselt suurem.
Vasta
#5

Pead ei anna, aga Latvellole viitavaid märke tõesti, peale sildi, on teisigi. Sildi needid võiks küll mustast metallist olla, aga näha on, et need vaskneedid pole ka tehaseseades, kas üle taotud või uuesti needitud, samas terasneedid ei tohiks logisema hakata, et neid oleks vaja asendada vms. Või kasutas Latvello ka vaskneete sildi kinnitamiseks? Messinsildiga perioodi Latvellol võiks olla üsna spetsiifiline esihargi ülemine laagrikauss, pildilt ei suuda seda leida, samas ei pilt ega kuvar kumbki pole just suuremad asjad.
Vasta
#6

(12-04-2015, 00:20 AM)kass Kirjutas:  Pead ei anna, aga Latvellole viitavaid märke tõesti,  peale sildi, on teisigi. Sildi needid võiks küll mustast metallist olla, aga näha on, et need vaskneedid pole ka tehaseseades, kas üle taotud või uuesti needitud, samas terasneedid ei tohiks logisema hakata, et neid oleks vaja asendada vms. Või kasutas Latvello ka vaskneete sildi kinnitamiseks? Messinsildiga perioodi Latvellol võiks olla üsna spetsiifiline esihargi ülemine laagrikauss, pildilt ei suuda seda leida, samas ei pilt ega kuvar kumbki pole just suuremad asjad.

Pildistamiseks kasutatav tehnika ja tingimused polnud ka just kõige paremad, seega ka pildid võibolla veidi udused kuigi sai makroreziimiga jne proovitud (loe: ise ei oska korralikult pildistada) aga üks pilt on veel täiendavalt õnneks. Ja eks vajadusel saab kunagi ehk raamigi uuesti uurida.
[Pilt: large_29162401_fGVp.jpg]
Vasta
#7

Kas Niibo Latvellodest on kellegil rohkem infot? Mida selle lameda ehk ümmarguse pea all silmas peetakse?

...Raami värvus must ja kirsipunane emaill....
...Kahvel lameda ehk ümmarguse peaga. Pea ja alt otsad ilustud ja nikeldud...

[Pilt: 2094w0z.jpg]
Vasta
#8

Ei, Niibo Latvellode kohta kellegil infot ei ole (julgen väita kõigi 60 tinglugeja nimel!), Niibo Latvellod, Livad ja Livoiad, kõik seal kataloois toodud 3 marki on salapärased ja segased. Keegi pole mingisuguseid kirsipunaseid niibo jalgrattaid näinud, seal kataloogis on lisaks Liva ja Livonia meeste mudeleid ühtamoodi nimetatud mudeleiks nr 22, jutt ka vist oli üsna sama.
See kumera (rootsi/tšehhi tüüpi?)ja kandilise kahvlikrooni jutt võis olla vas tähendada seda, et onu Ruudi tegi sellise kahvliga latvello, millist kunde igatses vms? Latvello tegijad ilmselt nendest kumeratest kahvlikroonidest polnud kuulnud midagi, nägemisest ja tegemisest rääkimata? Või siis ehk mõeldi kahvlikrooni plekk-katet , millel pealmine osa kumerate servadega, midagi nagu vanematel pealsõja nõukogude ratastel tavaline oli ja ka saksa ratastel...?
Mõni aeg tagasi oli meil populaarne teooria vale(piraat)latvellodest. Nimelt ühel tõsisel vanatehnika kollektsionääril (ksf! Illi 129-l) oli erakogus üks Latvello, mida läti spetsialistid ei tunnistanud tõupuhtaks läti Latvelloks. Nimelt ei sobinud silt ja raaminr (6000) ühte ajajärku, ka latvello sildiga sadul ei sobinud raaminr ja ka sildiga. Lisaks ei olnud ketiratta kinnitus vända külge keermega, nagu vaja, vaid flantsi ja poltidega.Samas on detailid peaaegu kõik väga latvellolikud, peale rootsi jalgratta lenksu, mis võidi ka millalgi hiljem sinna külge sättida. Rattaid polnud.  Läti poolt pakutud selgitus oli, et keegi (onu Ruudi?) on Latvello teada tuntud hea nime kasutades piraattoodangut. 
Ja jäi meile lühikese ajaga mitu meeste latvello raami silma, mis samas raaminr. vahemikus olid, st alla 10000. Paraku jäid nad läbi töötamata ja analüüsimata, kollektsionäär Illi 129 hakkas tegelema saksa šassiide ja saare võrridega, raamid läksid mööda ilma laiali, keegi Valdo vedas midagi minema ja asi jäi soiku. 
Valelatvelloga nr 6000 hakkas sõitma selle postituse tagasihoidlik autor, kuna omanik ise ei oska või ei viitsi ning nagu suurkogujatele kombeks, leidis minu näol rariteedile asjaliku wsõitja. Selle jalgrattaga olen osalenud mitmetel olulistel vanajalgratta üritustel Türil ja ka kaugemalgi.
Veel selle Niibo kataloogi kohta, ta reklaamib seal ka Livat, mis tsaari ajal oli kõva teguja ja tuntud ka Eesti- ja Liivimaal. Samas nende Niibo kataloogide ja Livade raklaamimise ajal oli Liva väidetavalt üsna nutuses seisus oma tootmisega, Janis ei usu, et ta sel ajal Eestisse oma toodangut eksportis. Livoniatega on veel segasem, jällegi on suurkoguja Illi129 kogus ainuke avalikult teadaolev Livonia naistekas, 3-kohalise raaminr-ga, mis mul peas ei ole, vb oli 555? On korra kuuldud veel ühest Livoniast kusagil, aga see asi kadus ära ja mingit infot võrdlemiseks, üldistamiseks jms ei saanud, vb kusagil naelaotsas ripub edasi aga mis sellest ühiskonnale kasu on, mitte fekaal agi!
Tagasi teema jalgratta juurde. Sel on samasugune silt kui Illi 129 vale-latvellol, silt peaks jääma aastatesse 1927,28 ja raami nr peaks olema sel ajal 15000 -18000 (Janise väite kohaselt). Sildid peaks ees käima sadulanaha neetide taoliste terasneetidega (kõrvakestega).
Aastatel 1928-37 kasutas Latvello samasugust messingist silti, aga Latvello kiri ei olnud mitte trüki-, vaid kirjatähtedega, edasi tuli terasplekile vesipildi tehnikas kantud silt.
Muide, kollektsionäär Illi 129 erakogus on ka veel üks naiste jalgratas, millel onLatvello silt  perioodist 1928-37 aga suurt muud midagi Latvelloga ei haaku peale ka minu poolt varem mainitud raamikaela ülemise laagrikausi. Miks silt ja kauss jalgrattale on külge pandud, ei tea.
Vasta
#9

Tuleb ilmselt nentida selle info põhjal, et päris õige Latvello ta siis ilmselt pole,  arvestades fakti et raaminumber puudub. Lätlased vast ilma raaminumbrita asju ei teinud Latvello nime all. Niibo asi jääb endiselt õhku..

Aga Latvellodest edasi rääkides siis jäi silma üks kuulutus. Ise ma selda keelt eriti ei mõika ja oamnikult midagi täiendavat ka seetõttu välja pinnida ilmselt ei õnnestu...
http://www.okidoki.lv/ru/item/3434343/

[Pilt: 7113525_2.jpg]
[Pilt: 7113524_2.jpg]
[Pilt: 7113526_2.jpg]
Vasta
#10

Kena naiste Latvello! Aga müüja Eldur on kindlasti maarahva ridadest sirgunud osav kaubamees, kes kõki 3 kohalikku keelt mõistab kõnelda, eriti kui raha lõhna tunneb.
Teema Latvellol (kui ikka on, aga võiks nagu olla) on raaminr tõenöoliselt lihtsalt katki läinud või ära kadunud. Kas sadulamuhvil pole kahtlase nühkimise jälgi näha?
Vasta
#11

Sain täna jälle veidi sõbra varudes tuhnida ja ka seda raami põhjalikumalt takseerida. Kraapisin siit ja sealt värvi ning sadulapostil ikkagi on häguselt ka raaminumber olemas. Polnud parasjagu õigeid riistu, millega ilusti puhastada, et numbreid loetavaks muuta aga tundus, et 6 kohaline nr ja algas 7ga aga võin ka mööda panna, sest oli korralikult värvi täis mökerdatud...teinekord kauges tulevikus proovin ära puhastada ja pilti ka teha.
Vasta
#12

Kui on 6-kohaline ja algab 7-ga, siis oleks parem, kui poleks numbrit üles leidnud. Kui on 5-kohaline ja algab 1-ga, siis oleks asi korras.
Vasta
#13

(23-04-2015, 23:32 PM)kass Kirjutas:  Kui on 6-kohaline ja algab 7-ga, siis oleks parem, kui poleks numbrit üles leidnud. Kui on 5-kohaline ja algab 1-ga, siis oleks asi korras.

Täitsa vabalt võis 7 ees ka 1 ja veel midagi olla ja samas lõpp ei paistnud üldse paksu värvi alt välja ja võis olla rooste, kärbsemust või midagi taolist. Peab ikkagi mingi korralikuma traatharja kaasa võtma ja kraapima minema...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne