Veel üks kettsaeraam
#21

Kettsaeraamide kohta leiab siit infot: http://www.logosol.ee/saeraamid
Täiesti Eestis kohapeal olemas ja müügil, kui keegi soovib.
Vasta
#22

Kuna selle saeraami järgi otseselt vajadust ei olnud, siis väga kiresti ehitus ei edenenud. Põhiliselt sai tehtud kuna 87 aastasel vanaisal oli igav ja näpud sügelesid  Big Grin Aga kuna tegu ikka praktilise asjaga mida kunagi kindlasti vaja läheb siis las ehitab ja leiutab ning äkki saab  kunagi paar vajalikku lõigetki teha  Big Grin

Raami aluseks sai porte Kamazi kasti raam, mis on päris tummine tükk. Sellele keevitasime peale 20x20 vinkli, millel jookseb kolmer isetreitud rattal raam. Raami tegi üleni vanaisa, sellest tulenevalt on see ka suur, robustne ja parajalt kõver  Big Grin Kõrguse reguleerimiseks on jäme keermelatt, vist M20, ülevalt toetab tugilaagri peale. 

Täna tegime esimesed proovilõikused ja klõpsisin paar pilti ka (vabandan väga halva kvaliteedi pärast, kui keegi tahab endale kuulikindlat telefoni mis vaadatavaid pilte teeb siis ärge Cat S50 poole vaadake)

Üldvaade on selline, kokku keevitamiseks sai kuuri alla veetud, palju seal lõigata ei saa muidu upub saepuru sisse ära Big Grin Kärust head üldpilti kahjuks ei olegi, järgmine kord üritan teha.
[Pilt: IMG_20151108_144129.jpg]

Mootor ja ülekanne on selline. Mootor on 5,5 kW ja vist oli 3000 pööret, ülekanne on kaks korda kiirendav. Ülekandeks on SBZ profiiliga rihm ja taper-bush süsteemiga kinnituvad rihmarattad, need said Varsonist küsitud mootori ja rakenduse järgi. Algul arvasin küll et üks rihm jääb väheks, enamustel teistel raamidel mis netis silma olid jäänud oli mitu, aga tänasel testilõikamisel kordagi libisema ei saanud igatahes.
[Pilt: IMG_20151108_144235.jpg]
Pealtvaade:
[Pilt: IMG_20151108_144244.jpg]
Mootor veab latti läbi mingi iidse laagripuki, mille alumisse otsa on veotähik keevitatud. Kõrguse reguleerimise "liugurid" on lihtsalt kaks U-rauda üksteise sees, mis istuvad päris tihedalt ja lõtkuvabalt aga on selle eest rasked reguleerida  Big Grin

Mõtlesin siis et teen sellele suurele ja koledale monstrumile ühe ilusa detaili ka ja keevitasin roostevabast õlipaagi kokku:
[Pilt: IMG_20151108_144305.jpg]
Plaadile keevitasin õlitusava peale 1/4" keermega krae, mille sisse keerasin 8mm pneumokiirliite. Tookord kui tegin ei olnud läbipaistvat voolikut käepärast, muidu oleks nivoo nägemiseks külge pannud.  Tegelikult võiks lisaks kraanile vahele panna elektrilise klapi, vahepeal jälle avastasin et kraan lahti jäänud ja õli tilgub. 

Tulevikus tahaks kindlasti kõrguse reguleerimist elektriliseks teha ja miks mitte ka ettenihet. Tegelikult võiks ju kõrguse reguleerimise lineaarlaagrite peale teha, saaks võibolla veidi täpsemaks ja kergemaks liikumist. Plaadi peaks ka pikema muretsema/tegema ja teisest otsast ka kinnituse.
Vasta
#23

Õlipaagiks sobib paariliitrine mürgiprits-kõva korpus, poolläbipaistev,suur täiteava,võimalus surve mahalasta.Aastaid jändasin kanistrite,pudelite,korkide ja ventiilidega-ebakindlad õli, päikese ja rõhu tõttu.Õlihulk on paras kui leheotsas on õline saepurutomp.Elektriline klapp ja reguleerimiseks druuzba kraan.4 aastat juba probleemideta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne