Läti naine.
#1

Vanametallist päästetud lätlanna.Millise Läti tootjaga võiks tegu olla? Tänan ette.

[Pilt: P1014925.JPG]

[Pilt: P1014926.JPG]

[Pilt: P1014927.JPG]

[Pilt: P1014928.JPG]
Vasta
#2

Tsitaat klassikult, vigases vena keeles ja s nemetzkimi bukvami : "A horošie bõli velosipedi Lipperts?"  Vastus teiselt, läti klassikult: "Haltura!"
Ehk siis võiks olla läti lippertsi naistekas, varajasema, messingsildiga, aga raaminr justkui ei klapi või olen ma asjast valesti aru saanud. Kas sildiauke ka näha saaks? Muidugi Lippertsil oli ka teisi brändinimesid ja silte, kui tavaline Lipperts.

Jah, väidetavalt on näiteks Lipperts nr. 173xx aastast 1939. Samas algselt on seda ka pakutud aastatesse 1934/35, aga hiljem on meelt muudetud ja paigutatud sellise numbriga ratas aastasse 1939. Arvan, et Lippertsil on ehk numeratsioon millalgi muutunud, 17300 on ikkagi 1939-ndaks aastaks jaoks liiga väike toodanguhulk.

Mudelinumbrite löömist raamikaelale lätlastel peale Lippertsi ei tea kellegil kasutatud olevat.
Vasta
#3

Kaelal on kahed, vertikaalselt asetsevad, sildiaugud - ilmselt on keegi mingil ajal algupärase embleemi millegi muuga asendanud. Aukude vahe on 50mm ja 61mm.Lisan ka mõne pildi.

[Pilt: P1015041.JPG]

[Pilt: P1015042.JPG]
Vasta
#4

Jah, vertikaalsed augud teevad asja veel segasemaks. Olid ju ka esimesed Lippertsi sildid 2 vertikaalse kinnitusega
http://tinypic.com/view.php?pic=2zs8rc4&...S-YP1Dla7Y
lisaks muud nimetused, nagu näiteks Zibens, mida müüdi ka Eestis, Janise raamatus ka sellise sildiga Lippertsi pilt, ei mäleta, kas oli näha, kuidas kinnitub või millise kujuga on.
Ja ikkagi see küllaltki suur  raami nr. Või on see raam siis ikkagi tootmise lõpust, näit. Janisel on nr. 27281 ka vist 1939 või äkki 1940? Ja muuseumis peaks tal olema 1940-nda aasta Lippertsi toodetud Diana Special (kui see nüüd ei olegi see nr 27281). Ehk jõudis lõpus veel 33xxx numbrini. Pärast natsionaliseerimisi toimus ka paras segadus, näiteks Ozolnieksi sisseseade anti Lippertsile, Omega nimetati Baltijaks, tulid uued nimetused ja sildid.
Üldiselt on Lippertsi kohta üldse vähe materjali ja infot, seda on Janis öelnud ja mina pole võrgust ka midagi asjalikku leidnud.
Vasta
#5

Asjatundijad on vait, ei kirjuta ise ega kutsu ka mind korrale, trükin siis edasi.
Vaadanud Janise raamatut, võib mainida mõned faktid. Lipperts hakkas tõsisemalt jalgrattavalmistamisega tegelema alles 1927, nii et võtan tagasi enamuse selles teemas oma esimeses postis kirjutatu. Ilmselt võis 1939 see 17000 number täiesti ka jalgrattal olla ja mingit uut numeratsiooni pole Lipperts vahepeal alustanud, see oli minu haiglane uitmõte. Janis on raamatus maininud, et 1938 tehti tõsisem tehnoloogiline uuendus ja suudeti päevas toota 130 jalgratast, mis aasta toodanguks teeb ikka üsna suure hulga, ütleme 30000. Kui see võimekus ka tõesti nii suur oli, siis nii palju ikkagi aastas ilmselt ei toodetud.
Minu varajase Lippertsi hüpotees, mille esimeses postis ekslikult pakkusin, põhines ainult raamikaela sirgetel muhvidel. Tundub, et selliste muhvidega tehti osa mudeleid lõpuni välja, erit need, milledel ei olnud tavapärane Lippertsi silt, millede jaoks ülamuhvil oli spetsiifiline sisselõige.
Mainitud Zibensi mudelil oli foto järgi vaadatas väike vapikujuline silt, mis võis ka 2 vertikaalse neediga kinnituda, aga võis ka 3-ga vms ja silt paistis kaunis madal.
Lisaks on Janise raamatus ka ühe lippertsi naisteka pilt, raam paistab analoogse kujuga.
Veel on mainitud, et 1936 oli tootmises 4 meeste mudelit (ilmselt mudelid 1, 2, 3, 4), 2 sportmudelit (ilmselt 5 (on mul olemas raam) ja 6), 2 naiste mudelit (ilmselt jällegi siis 7 ja 8 (nagu taama jalgratas) ja 2 noorukite mudelit.

Kokkuvõtteks pakun, et tegu lõpuotsa ( 1940-41?) Lippertsi tehase naistejalgratta mudeliga nr. 8, mudeli- või brändinime ei oska pakkuda (milline silt ette käis). Tehas natsionaliseeriti vist 1940 augustis, vana Lippert saadeti Venemaale, kus suri, nooremad sugulased-osanikud likvideeriti saksa vabastajate poolt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne