Tuunime haagist või ehitame täitsa ise.
#1
Kolasin siin foorumis natuke ringi ja tuli mõte, et võiks olla mingi koht kus oleks haagistest ja nende ehitamisest natuke rohkem juttu,kuna sellist teemat ei leidnud, siis otsutasin ise algust teha. Foorumis on küll mingite projektide ja teemade all üksikud lõigud,kuid need on napisõnalised ja lühikesed. V.a. mõned tõsisemad projektid.

Ootaks siis arutelu kes ja kuidas on oma haagist (MMZ,Respo,Tiki,Kewner jne...)paremaks muutnud,mis on haagistel alla andnud,mis lisaseadmeid on leidlikud haagiseomanikud ehitanud,kuid miks mitte ka paari sõnaga ,nendelt usinatelt ehitajatelt kuulda, kes on mingisuguse haagise oma kätega valmis meisterdanud. Kuna mina ei näe mõtet oma haagisest eraldi projekti teemat teha, siis võiksgi olla koht, kus kõik kes haagistest huvitatud saaksid oma leiutisi tutvustada,või ise uusi mõtteid hankida. Olgu selleks siis sõiduauto,atv,murutraktori jne haagis.


Minul praegu kasutusel olev haagis on tiki C300 LP,tegu on kallutava profi haagisega,mis peaks siis natuke tugevam olema kui tavakasutusele mõeldud haagis.Kasti mõõdud on 3x1,5 meetrit. Haagis ei ole uuena ostetud vaid umbes 7 aastat tagasi kasutatuna. Eelmine omanik oli seda haagist muidugi korralikult piinanud,ning esimese asjana läksid vahetusse mõlemad vedrupakid ja amordid koos puksidega.Vedrud panin tulevikule mõeldes tugevamad,vist oli 800 kg ühe paki kandevõime. Kuna vahest on vaja raskemat kola haagisele venitada, siis mõlgub meeles mingisuguse väikese vintsi paigaldamine diislile.Hiljuti vahetasin ka kõik tuled ledide vastu välja, kuna vaja haagist kasutada nii 12 kui ka 24 voldiste autode järgi.
Lähitulevikus panen ka mõned slaidid Big Grin
Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#2
Siia teemasse passib minu vastus vast paremini, kui algsesse .

Ehk kuidas muuta poehaagis metsakõlblikumaksWink

(13-05-2015, 18:17 PM)Janka Kirjutas: Aga nii on tegelikult ka. Tehasest tulnud sõiduauto haagisega metsa minnes kestis see ühe hooaja, siis vajas juba tegusamat ületegemist.
...
Uskumatu, et odav siledatele teedele loodud haagis metsas ei kesta... Sad

Ainus asi, mida tänasest Eesti toodangust maastikuhaagisele toorikuks võtta, on Respo üheteljeline piduritega ükskomaviis-korda-kolmemeetrine profihaagis.
http://www.respo.ee/et/Haagised/Tootegrupid/27/110/128

Neli lehtvedru kogukandevõimega üle kahe tonni, juba tehasest 185R14C rehvid, üledimensioneeritud keevisraam, tummised nurgapostid, tiisel kinnitub välimiste vedrulehtede joonele, põhjatalasid on liiaga.

Kui see on liiga suur, siis sama tootja kerghaagis, ikka profireast Cool .

Kaotada tuleb tagapaneel, poritiibadele tõstmist kannatavad ja jämedamaid kaikaid eemale suunavad kaldtoed teha, tagatuled viia painduvate lapakate külge kasti kõrvale. Piduritrossid tuleb siduda iga ristitala külge ja tõmmits viia põhja vastu. Kui tahta kindla peale minna, siis ühendada tiisli kinnitus latiga vedrupaki esikinnitusega. Kasuks tuleks amordikinnituste alla "libisemisseente" tegemine.

Ainus häda on numbriga. Lihtsaim on see panna äravõetavalt tagaluugi hingekahvli külge kõlkuma. Metsas seda ju vaja pole, maanteel paned külge tagasi. Numbrivalgustuse pistiku pead niikuinii tekitama, numbri tagaluugile kruvimisel pead lisaks toda plekki alati kaasas kandma. Aga vahel on vaja pikka materjali ka vedada. Rolleyes

Variant on muidugi teha äravõetav tala, mille küljes nii number kui tuled ning mille juhe mööda kastipõhja ja tiislit autoni jookseb. Maanteel hoiad küljes, metsaservas tõstad maha.
Vasta
#3
(14-05-2015, 09:36 AM)v6sa Kirjutas: Variant on muidugi teha äravõetav tala, mille küljes nii number kui tuled ning mille juhe mööda kastipõhja ja tiislit autoni jookseb. Maanteel hoiad küljes, metsaservas tõstad maha.
http://www.ladu24.ee/et/tarvikud/7000,7022,0,1/1085057
http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...=3&lang=et
Pead ei anna, aga olen vist näinud seda lisa-tagatulede komplekti ka koos kaikaga. 
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
#4
(14-05-2015, 09:58 AM)Basilio Kirjutas:
(14-05-2015, 09:36 AM)v6sa Kirjutas: Variant on muidugi teha äravõetav tala, mille küljes nii number kui tuled ning mille juhe mööda kastipõhja ja tiislit autoni jookseb. Maanteel hoiad küljes, metsaservas tõstad maha.
http://www.ladu24.ee/et/tarvikud/7000,7022,0,1/1085057
http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...=3&lang=et
Pead ei anna, aga olen vist näinud seda lisa-tagatulede komplekti ka koos kaikaga. 

Mina soetasin magnetiga tuled Tööriistamarketist 29.90 eest. Magnetid on head küll, traktorihaagiselt kruusateel ära ei kuku.

Müüakse ka talaga komplekteerituna, kus on nii numbrikoht, kui -valgustus küljes. Aga need on minu arvates liiga õblukesed selle hinna eest.
Metsakõlblikul talal peab tulede ümber olema tugevdusriba, kuna kardetavasti ei viitsi sohver-haakija või koormakujundusinsener  mitte iga kord kummardada tulesid hellalt samblapadjale asetama... Rolleyes Ning kinnitused tuleb niikuinii teha vastavalt valitud haagise mõõtudele, siis ise tehes saab sama raha eest ilmselt parema tulemuse. Või sama tulemuse odavamalt.
Vasta
#5
[/url][url=http://nagi.ee/photos/diesel/22536267/][Pilt: 22536267945eff_t.jpg]

edit: issver-sussver, ka pildilingi lisamine on foorumis suht võimatuks tehtud.
tõstan käed ja annan alla, ehk postitan sedasi. kõigist leitud variantidest on see kõige vähem vigane.
vabandage.

igatahes mul pole oma rohelisest peletisest talutavat pilti netis.
seukse leidsin nagist, ehk saate aimu.

tagatuled on portedest väljaspool ja rauast raamiga ümbritsetud.
poritiivad on ka rauast.
raud siis tähendab, et võib peal hüpelda ja võib kasutada ka tungraua toetamiseks kui koormaga käru on vaja kergitada.
Vasta
#6
Toimib ju küll. Cool

Ise tehtud?
Palju silla all kliirensiks on?
Kui kõrge rehv alla vedrutama mahub?
Kui palju on tiisli ja kere vahel keevisõmblust?
Kas tegelik tühimass jääb alla 300 kilo?
Vasta
#7
mu juhtmed on pikad.
kas need olivad mulle mõeldud küsimused?

kui jah, siis tehtud ikka "tehases" ja jäätmetest ja mõeldud ilmselt oma tarbeks.
sild on üüberjäme toru rummude vahel, ehk siis kliirens on ratta raadius miinus pool sillatala raadiust.
pastlad on 195/65r15c ja koopasse ei käi.
vedrulehed on jämedad ja paari tonnise koormaga on veel vetrumisvõimelised.
õmblust on igal pool piisavalt. sa ei taha seda asja altpoolt näha. see ainult suva rauajuppidest ja õmblustest koosnebki.
veopea on ka ikke jäme asi, mitte plekist stantsitud junn.
mina teda kaalund pole. passi järgi on tühimass üle poole tonni ja kandevõime alla veerandi tonni (kerghaagis ju).
päris metsa on temaga ka veetud küll ja veel. kui kuskil kännud jalus siis pealt mõnda korda edasi-tagasi sõitmist enam kännumuret pole.
kõige jamam asi on "tugijalg", mis on jäigalt tiisli külge keevitet jäme jupp rauda. see raibert toimib ühtepuhku adrana.

kui aga küsimused polnud mulle, siis vabandan ette ja taha ja palun postitust ignoreerida.
Vasta
#8
(14-05-2015, 11:13 AM)diesel Kirjutas: mu juhtmed on pikad.
kas need olivad mulle mõeldud küsimused?
....

Ei ole pikad miskit - jagad ju nooti küllWink

Ehk: ränkraske haagis, mille tugevus on saavutatud materjali lisamisega. Kodutanumal toimetades pole viga, kuid liikuvas kasutuses eeldab väga häid sohvrioskusi, raudseid mune ja head veenmisoskust Big Grin

Aga kõval pinnasel piisab ka muruloomast, nagu näha.
Vasta
#9
Olen ka proovinud enda haagisega metsast puiesid kätte saada,kuid kartus lõhkumise ees ning maastiku karm olemus pani haagist ära võtma. Vedasin puud Nissan Patroli pagasnikus välja ning metsaservas laadisin lihtsalt ümber.
 Üheks ankruga sarnanevaks takistuseks oli haagise ja veduki erinev laius,mis metsas ja rasketes oludes võib ka saatuslikuks saada,kuid nüüd mõlgub meeles teha mingisugune maasturi haagis mis oleks "väike" nii umbes kahe meetrise kastiga,aga kandevõimelt võiks kannatada umbes 2 tonni. rattad peaksid olema laiad ning sild peaks olema maast umbes 20-30 cm. Eks kui mingi kuju kunagi valmis peaks saama siis tutvustan ka siin Big Grin .

Seniks aga aretajatele pikka meelt ja lennukaid mõtteid. Big Grin
Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#10
Ehk siis midagi uazi haagise sarnast plaanis teha. Hiljuti oli kusagil müügis mingi preparaat aga enam ei mäleta kus.
Ära karda gaasi!
Vasta
#11
Jah Uazi või ka volga haagis oleks täitsa hea doonor.
Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#12
Mul muidu pea samasugune haagis nagu diesel pildil.Kui juba maastikusuutlik ja 3m kastiga siis ju peaksid vedrud kiigedega olema saab ürituse kõrgemaks.Kallutavad haagised nt tiki ja minu kodukootud vajalik kodus ilma tõstukitta nt 1 tonn kaaluv liivakott maha saada siis tiki ei kalluta midagi ja kuda saab?.Mina enda omal tõstan hi liftiga haagise nina püsti tekib kena kallak ja too kott libiseb ise haagiselt maha ja kui ots juba maas siis lihtsalt tõmbad haagise alt ära.
Kui juba sellist haagist vaja kas mitte pole otstarbekam ise nullist uus teha ilma sahata mitte hakata tehase oma ratsima?Kas selline ratsimine mitte omavoliline ümberehitus pole?Sõiduk peab ju liikluses osalema sellisena nagu too tehasest väljus.
Minu haagisel number porte küljes ja ka nr tuli porte küljes,tõsi viimati tuli põlesaastaid tagasi kuna lihtsalt juhtmeid pole taga viitsind panna samas sõidan ainult valgel ajal.Nr peab ju helkiv olema ja tuled peale paistavad siis ju helgib ja loetav.
Vasta
#13
(14-05-2015, 21:14 PM)muska71 Kirjutas: ... viimati tuli põlesaastaid tagasi kuna lihtsalt juhtmeid pole taga viitsind panna samas sõidan ainult valgel ajal.Nr peab ju helkiv olema ja tuled peale paistavad siis ju helgib ja loetav.
Vot seda spektaaklit vaataks esireast ja sööks popkorni, kui herr Muska seda juttu sinise kuuega mehele selgeks hakkab tegema.  Smile
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
#14
Basiliol hea idee, nagu ikka.
Siia teemasse peaks tooma ühes teises poolkaaperdatud teemas oleva arutelu kiikuvatest rattapaaridest. Keegi adminn ehk viitsib?
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15
Käisin ka natuke enda tehnikat mõõtmas,tulemused siis sellised et mingisugusel pisi respol on silla kõrgus maast 25 cm,samas minu maasturi kõige madalam koht on 20 cm maast ning sild ise on valdavalt 32 cm kõrgusel. Ehk ei peagi mingit uudset imet korraldama. Praegu tundub kõige mõistlikum kasutada samasuguse Patroli tagasilda,mille laius sama,rehvid/veljed samad,ning kui isu saab ka vedama panna,samas peaks ka tugevust olema et esimest kändu nähes kohe kõveraks ei lähe.

Muska71 le see highlifti kasutamine ongi sellise pooleldi kallutava haagise puhul päris hea lahendus,ise olen kasutanud tavalist hüdro tungrauda.

Haagist võib ise vähesel määral ümber ehitada,nagu mulle MNT s öeldi kunagi, et kui on tehtud nii, et kellelgi küsimusi ei teki siis ei ole ju küsimus Big Grin .Ehk kui on tehtud korralikult siis ei tohiks olla probleemi,samas olemasoleva haagise ametliku ümberehituse tingimuseks on see, et haagis peab jääma välimuselt äratuntavaks. Ümberehitusel on muidugi paberimäärimist vähem kui nullist isetehtul,samas maksad ka riigile vähem vist oli 60 euri odavam.
Eks kui tööks läheb siis peab vaatama milline see parim varjant on Smile
Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#16
(14-05-2015, 23:46 PM)zurik Kirjutas:   Ümberehitusel on muidugi paberimäärimist vähem kui nullist isetehtul,samas maksad ka riigile vähem vist oli 60 euri odavam.
Eks kui tööks läheb siis peab vaatama milline see parim varjant on Smile
Ümberehitusel just jama rohkem.Uut tehes teed valmis,tuled viled vastavalt nõuetele külge,vaba käega joonistad eskiisi,avaldus ja ajakulu mingi 0,5 tundi ja oli mul kogu armastus ARK-s,number ja ämber olid olemas.
Vasta
#17
Ümberehituse kogu maksumus MNTs on jah 20 euri uue passi väljastamiseks. Vajadusel lisandub ekspertiisi hind, aga seda vast (kerg) haagiste juures nii väga ei nõuta. Ka omavalmistatud kerghaagisega saab üsna lihtsalt hakkama. Arvele võtmise hind on küll suurem, aga tänu väiksele täismassile pole kuulnud, et isegi tugevusarvutusi oleks nõutud (keegi teab ehk vastupidist?). Vaadata osatakse küll aga tulede ja haakepea vastavust E-nõuetele. Oluliselt keerulisemaks lähevad kõik need protseduurid siis kui on tuvastatav mootori või pidurite olemasolu. Big Grin
Vasta
#18
mina kasutaks haagise maastikusuutlikumaks tegemisel sellist lahendust
http://timbren.com/dakota-air/
Vasta
#19
Mõte igati hea aga esmapilgul paistis et selline lahendus on mõeldud õrnade kaupade veoks maanteel ,maastikule ta isegi vb sobiks aga metsas mütates jääks ta eluiga lühikeseks. Arvan isiklikult. Lahendust kui sellist kasutatkse laialdaselt aga õhkpatjade asemel on spiraalvedrud.
Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#20
Spiraal ei hoia kõrgust (vajub koormamisel), õhkpadi säilitab kõrguse ja on hädaolukorras (üle kännu ronimisel) muudetava kõrgusega, et mitte lõhkuda mõnd kere madalat detaili.
Инвалид информационной воины.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne