Tuunime haagist või ehitame täitsa ise.

(08-03-2017, 11:27 AM)v6sa Kirjutas:  ...
Arvestades järjest tihedamat masside kontrolli soovitan kaaluda piduritega üheteljelise "polutorka" soetamist - ei ole kordades raskem ega kallim, aga saab oluliselt rohkem vedada Cool

Piduritega 1 teljeline (1500/1100) ongi plaanis, ainult et... tegu pole enam kerghaagisega ja selle veoks on vaja vähemalt kood96 lubadel. 4/6 haagise kasutajatest seda ei oma, mis samas on ka positiivne.


Vasta

(08-03-2017, 12:32 PM)hulgus Kirjutas:  
(08-03-2017, 11:27 AM)v6sa Kirjutas:  ...
Arvestades järjest tihedamat masside kontrolli soovitan kaaluda piduritega üheteljelise "polutorka" soetamist - ei ole kordades raskem ega kallim, aga saab oluliselt rohkem vedada Cool

Piduritega 1 teljeline (1500/1100) ongi plaanis, ainult et... tegu pole enam kerghaagisega ja selle veoks on vaja vähemalt kood96 lubadel. 4/6 haagise kasutajatest seda ei oma, mis samas on ka positiivne.

Millega seda veetakse?
Kui sättida nii, et veduki ja haagise täismasside summa jääb alla 3500, siis pole ju mingit kategooriat vaja.
Vasta

(08-03-2017, 12:40 PM)zazik Kirjutas:  
(08-03-2017, 12:32 PM)hulgus Kirjutas:  
(08-03-2017, 11:27 AM)v6sa Kirjutas:  ...
Arvestades järjest tihedamat masside kontrolli soovitan kaaluda piduritega üheteljelise "polutorka" soetamist - ei ole kordades raskem ega kallim, aga saab oluliselt rohkem vedada Cool

Piduritega 1 teljeline (1500/1100) ongi plaanis, ainult et... tegu pole enam kerghaagisega ja selle veoks on vaja vähemalt kood96 lubadel. 4/6 haagise kasutajatest seda ei oma, mis samas on ka positiivne.

Millega seda veetakse?
Kui sättida nii, et veduki ja haagise täismasside summa jääb alla 3500, siis pole ju mingit kategooriat vaja.
Neid autosi mis reaalslt 1350kg haagist vedada suudaksid ja mahukaid 3500 kilo sisse  ei ole väga palju. Endal vana A6 saab, aga Allroad on limiidist väljas.
Vasta

(08-03-2017, 13:03 PM)pat1 Kirjutas:  Neid autosi mis reaalslt 1350kg haagist vedada suudaksid ja mahukaid 3500 kilo sisse  ei ole väga palju. Endal vana A6 saab, aga Allroad on limiidist väljas.

3500-1350=2150 kg.

Enamus jeebilisi, kõik täiemõõdulised mullid, enamus suuri pereuniversaale - kõik pauguga lõhki nii 100 kilo.'

Reaalselt suudavad 1350 kg haagist vedada kõik autod, millel see lubatud on. Cool Piduridamisega tegeleb ju haagis ise.
Vasta

(08-03-2017, 13:03 PM)pat1 Kirjutas:  
(08-03-2017, 12:40 PM)zazik Kirjutas:  Millega seda veetakse?
Kui sättida nii, et veduki ja haagise täismasside summa jääb alla 3500, siis pole ju mingit kategooriat vaja.
Neid autosi mis reaalslt 1350kg haagist vedada suudaksid ja mahukaid 3500 kilo sisse  ei ole väga palju. Endal vana A6 saab, aga Allroad on limiidist väljas.
mu dacial on LUBATUD 1500 kg ja täismass 1875 kg ning autorongi massiks on antud 3375 kg. Iseasi, kuidas ta selle koorma vedamisega hakkama saab, samas kastikal pole ka 3t käruga probleemi aga lubatähe puudus hakkab segama, kuna tol masinal juba endal täismass üle 3000 kg.
Vasta

Kuidas nende massidega nüüd on? Kui mul on auto, millele võib 1600 tegelikku kg sappa panna, aga treiler on reg. massiga 2000kg. Tühikaal treileril 600kg. Siis võiksin sinna ju kuni 1000kg peale laduda ja kõik korras? Või ei tohi sellise autoga seda üldse vedada, olenemata lubade kategooriast?

3D modeleerimine.
Vasta

(08-03-2017, 12:40 PM)zazik Kirjutas:  Millega seda veetakse?
Kui sättida nii, et veduki ja haagise täismasside summa jääb alla 3500, siis pole ju mingit kategooriat vaja.

Mingit kategooriat on alati vaja Wink
3 autot mis tuleks jutuks 1500kg piduritega haakega.
1,6B avensis, 1760kg täismass, lubatud suurim kaal piduritega haagis 1300kg ;( Kokku autorong 3260 kg, ehk teoorias tohib isegi poole koormaga sõita, aga meeletud kilovatid mootoris ja naise nimel auto välistavad selle.
A6, 2085kg täismassiga ehk kokku 3585kg ja ja vähemalt kood 96 .
VW multivan 2800kg tm...
Tegelikult on see kood 96 lubadesse vaid vormistamise küsimus. Kõige raskem olla eksamisõiduks aja ja õigetes kaaludes sõiduvahendi leidmine.


Vasta

(08-03-2017, 14:44 PM)tarko Kirjutas:  Kuidas nende massidega nüüd on? Kui mul on auto, millele võib 1600 tegelikku kg sappa panna, aga treiler on reg. massiga 2000kg. Tühikaal treileril 600kg. Siis võiksin sinna ju kuni 1000kg peale laduda ja kõik korras? Või ei tohi sellise autoga seda üldse vedada, olenemata lubade kategooriast?
Nüüd on seotud täismassiga.

B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
Vasta

(08-03-2017, 14:44 PM)tarko Kirjutas:  Kuidas nende massidega nüüd on? Kui mul on auto, millele võib 1600 tegelikku kg sappa panna, aga treiler on reg. massiga 2000kg. Tühikaal treileril 600kg. Siis võiksin sinna ju kuni 1000kg peale laduda ja kõik korras? Või ei tohi sellise autoga seda üldse vedada, olenemata lubade kategooriast?

Loe reg. tunnistust. Piduritega haagise suurim mass... Ehk ei mingit reg. ega täismassi. Vead kuni 1600kg haaget sõltumata täismassist täiesti legaalselt, ainus tingimus, et haagise+auto reg.masside summa ei oleks üle 3500kg, muidu vähemalt "96" nõutav
MNT ameti eksamineerijaga oli pikem vaidlus sel teemal, kui noorem põlvkond eelmainit kood96 tegi.
saadaval oli ainult 2000kg täismassiga rendi haage ja 2085kg audi, millel lubatud suurim haake mass oli vist 1600kg.
Jonnis vastu, et tühi haage liiga suure reg. massiga, kuniks lugema õppis.


Vasta

Valest otsast lähened: seda polutorkat tohivad vedada kõik autod, millel piduritega haagise mass on suurem, kui polutorka tühimass. No kõigil vist on, kaalub ju isegi  Respo keevisraamiga Päris Käru vaid 398 kg. Millest on kergemaid.

Lihtsalt reaalselt konksus ei tohi rippuda rohkem, kui autole maksimaalselt lubatud miinus haagise tühimass. Enamasti (aga mitte alati) on need numbrid mootori suutlikkusega kooskõlas. Pealegi - üks vedu aastas ei tapa isegi Corollat ära.
Vasta

(08-03-2017, 16:21 PM)v6sa Kirjutas:  Valest otsast lähened: seda polutorkat tohivad vedada kõik autod, millel piduritega haagise mass on suurem, kui polutorka tühimass. No kõigil vist on, kaalub ju isegi  Respo keevisraamiga Päris Käru vaid 398 kg. Millest on kergemaid.

Lihtsalt reaalselt konksus ei tohi rippuda rohkem, kui autole maksimaalselt lubatud miinus haagise tühimass. Enamasti (aga mitte alati) on need numbrid mootori suutlikkusega kooskõlas. Pealegi - üks vedu aastas ei tapa isegi Corollat ära.

Ei lähene. Autod võivad vedada, juhid ei tohi, kui kokku üle 3500 on.
Eelpool on just...
(08-03-2017, 15:07 PM)virks seadust tsiteerinud: Kirjutas:  
(08-03-2017, 14:44 PM)tarko Kirjutas:  Kuidas nende massidega nüüd on? Kui mul on auto, millele võib 1600 tegelikku kg sappa panna, aga treiler on reg. massiga 2000kg. Tühikaal treileril 600kg. Siis võiksin sinna ju kuni 1000kg peale laduda ja kõik korras? Või ei tohi sellise autoga seda üldse vedada, olenemata lubade kategooriast?
Nüüd on seotud täismassiga.

B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;

Jutt käib just täis/registrimassist, mitte tegelikust. Tegelik mass on teemaks ainult eelmainitud näites maks lubatud kaal konkreetsele autole. Kui kontrollijad tühja/kerge haake vedamisest tee peal numbrit ei ole teinud, siis tuleb see õnnelike vastutulekute või teadmatuse alla liigitada.
Mäletatavasti on see teema korduvalt läbi arutatud siin foorumis.


Vasta

(08-03-2017, 15:16 PM)hulgus Kirjutas:  
(08-03-2017, 14:44 PM)tarko Kirjutas:  Kuidas nende massidega nüüd on? Kui mul on auto, millele võib 1600 tegelikku kg sappa panna, aga treiler on reg. massiga 2000kg. Tühikaal treileril 600kg. Siis võiksin sinna ju kuni 1000kg peale laduda ja kõik korras? Või ei tohi sellise autoga seda üldse vedada, olenemata lubade kategooriast?

Loe reg. tunnistust. Piduritega haagise suurim mass... Ehk ei mingit reg. ega täismassi. Vead kuni 1600kg haaget sõltumata täismassist täiesti legaalselt, ainus tingimus, et haagise+auto reg.masside summa ei oleks üle 3500kg, muidu vähemalt "96" nõutav
MNT ameti eksamineerijaga oli pikem vaidlus sel teemal, kui noorem põlvkond eelmainit kood96 tegi.
saadaval oli ainult 2000kg täismassiga rendi haage ja 2085kg audi, millel lubatud suurim haake mass oli vist 1600kg.
Jonnis vastu, et tühi haage liiga suure reg. massiga, kuniks lugema õppis.

Tegelikult uurisin nii aastake tagasi maanteametist selle haagise suurima massi kohta, mis on auto passi märgitud ja sealt tuli vastus et tegemist on tegelikku massiga,ehk kui onu "kordnik" tahab sinult haagise massi pärast toetust küsima hakata siis peab ta sind panema kaalule  Big Grin .
   See juhtimisõiguse teema on omaette aga see ei ole mind huvitanud kuna pole vajadust olnud.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta

(08-03-2017, 18:29 PM)zurik Kirjutas:  
(08-03-2017, 15:16 PM)hulgus Kirjutas:  
(08-03-2017, 14:44 PM)tarko Kirjutas:  Kuidas nende massidega nüüd on? Kui mul on auto, millele võib 1600 tegelikku kg sappa panna, aga treiler on reg. massiga 2000kg. Tühikaal treileril 600kg. Siis võiksin sinna ju kuni 1000kg peale laduda ja kõik korras? Või ei tohi sellise autoga seda üldse vedada, olenemata lubade kategooriast?

Loe reg. tunnistust. Piduritega haagise suurim mass... Ehk ei mingit reg. ega täismassi. Vead kuni 1600kg haaget sõltumata täismassist täiesti legaalselt, ainus tingimus, et haagise+auto reg.masside summa ei oleks üle 3500kg, muidu vähemalt "96" nõutav
MNT ameti eksamineerijaga oli pikem vaidlus sel teemal, kui noorem põlvkond eelmainit kood96 tegi.
saadaval oli ainult 2000kg täismassiga rendi haage ja 2085kg audi, millel lubatud suurim haake mass oli vist 1600kg.
Jonnis vastu, et tühi haage liiga suure reg. massiga, kuniks lugema õppis.

Tegelikult uurisin nii aastake tagasi maanteametist selle haagise suurima massi kohta, mis on auto passi märgitud ja sealt tuli vastus et tegemist on tegelikku massiga,ehk kui onu "kordnik" tahab sinult haagise massi pärast toetust küsima hakata siis peab ta sind panema kaalule  Big Grin .
   See juhtimisõiguse teema on omaette aga see ei ole mind huvitanud kuna pole vajadust olnud.

Minule öeldi maanteametis, et kui autorongi register üle 3500 siis peavad olema kas kood 96 või E kat, kui kooslus alla 3500 aga haagis suurem kui vedukile lubatud siis reaalne hetke kaal.
Vasta

Tähendab siin räägitakse nii aiast kui aiaaugust!!!
 Seaduse mõistes tuleb haagise puhul vahet teha kas me räägime juhtimisõiguse vaatenurgast või autorongi koostamise seaduslikkusest. Kui räägitakse juhtimisõiguse vaatenurgast siis tuleb mängu kood 96 ja 3500 kg ,ning haagise täismass/registrimass.
  Kui me räägime autrongi koostamise seisukohast siis räägime massist mis on iga auto registreerimistunnistusele kantud nimega "haagise suurim lubatud mass" mis ühtlasi maanteameti sõnul on haagise reaalne mass
 Inimesed kes tahavad tegelda haagise vedamise ja kasutamisega peavad neil kahel asjal vahet tegema.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta

Üks vana vene haagis sai elule äratatud kuna oli tarvis murutraktorit liigutada. 
Kasti osa on tehtud 30cm pikemaks. Püstised amordid eemaldatud ja pandud alla viltu nagu tänapäevastel haagistel. Rattakoobaste vahe on u 110 cm. Ümberehitus ja uued mõõtmed on ARK-is registreeritud ja haagis 100% tänavalegaalne.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

Täitsa kobe.

Kallutusfuntsiooni ei tekitanud?
Vasta

(05-06-2017, 16:39 PM)v6sa Kirjutas:  Täitsa kobe.

Kallutusfuntsiooni ei tekitanud?

Ei olnud vajadust. Peale ja mahasõiduks saab kasutada ehitustellingu plaate (või kuidas neid nimetatakse), mida saab toetada tagumise raua peale. Laudises on tehtud selle jaoks veel pesad, et poleks iga kord vaja sättida et saaks peale ja mahasõidu teed õigesse asendisse.
Vasta

(05-06-2017, 16:19 PM)ervin7 Kirjutas:   Püstised amordid eemaldatud ja pandud alla viltu nagu tänapäevastel haagistel.

Kaldus amortidega Zubrjonok kargab kui kurat. Loodetavasti on lahendus ülekandega, nii et amortidel töökäik ei vähenenud?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(05-06-2017, 17:26 PM)Marko Kirjutas:  
(05-06-2017, 16:19 PM)ervin7 Kirjutas:   Püstised amordid eemaldatud ja pandud alla viltu nagu tänapäevastel haagistel.

Kaldus amortidega Zubrjonok kargab kui kurat. Loodetavasti on lahendus ülekandega, nii et amortidel töökäik ei vähenenud?

Mõned pildid ka ehituse käigust.
Amortideks on: https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ...ele_250390
Sõiteks mingit hüppamist küll pole.  Murutraktor + 2x 100kg mees peal õõtsutades pole amorte põhja saanud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

See on veel enam-vähem paigaldus, paraku väheneb nende töövõime ikkagi tunduvalt. Zubrikul väheneb nullini, sealt ka ebastabiilsus koormatuna.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne