Omavalmistatud biomassi põleti(saepuru,hake pellet)

Tere.
Endalgi plaanis tulevikus selline etteanne kompunnida. Ülekande sujuvaks muutmiseks vaatan vaid kahte lahendust: Võimaluse korral valmistaks / ostaks väikese rihm variaatori, või siis kasutaks 3 faasilist mootorit ja sagedusmuundurit. Igasuguste 12 - 220 v harjadega mootorite vastu on allergia, need siiski mõeldud toimetama lühiajaliselt. Erandiks enda ehitatud tsentrifuug õunamahla press, pesumasina trummel, sama masina mootor ja pöörete muutmiseks poes müügil olev türistor reostaat - kasutatakse valgustuse ja tubaste vent seadmete sujuvaks reguleerimiseks, keerad vaikselt nuppu ja pöörded suurenevad - vähenevad. Arvestama peab, et väikeste pöörete juures kukub ka kohe mootori võimsus ja nagu mainisin teema siiski lühiajaline kasutamine - harjadega mootorid veidi kahtlane teema.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(12-01-2017, 09:05 AM)alfredo Kirjutas:  Vaatasin neid käimakastiga väikeseid mootoreid, aga pisut kahtlane on ka see variant, et nad eeltoodud tingimustele vastu peavad. Kuigi mine sa tea.
Nõrgaks jääb selline. Mõeldud servona mingit klappi vms liigutama. Hakketeo mootoril peab rohkem väänet olema kui pelleti omal. Võiks olla ka ülekoormuskaitse, mis kinni kiilumisel annaks hetkeks tagasikäigu. Kuidas seda aga sagedusmuunduriga juhitava AC mootori puhul teha, see paneb kukalt kratsima.
Kas on kindel, et etteanne peab pidev olema? Tööstuslikud toimivad vist kõik tsükliliselt. Mootor puhkab suurema osa ajast ega kuumene, ka töötsükli pikkusega doseerimine on lihtsam teha.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

3F oleks loomulikult kõige kindlam valik aga tahaks just alalisvoolu asja, ohutuse pärast.

Harjadeta mootor oleks muidugi tore, aga et oleks, väike, võimas ja juhtimine lihtne(odav ka). Paarisaja euriga oskab neid igaüks osta, aga ei tahaks soenduseks sellist kulu ette võtta. Milliselt kasutult seisvalt asjalt sellise ära kruttida saaks?

Soov on tõepoolest pideva veo peale panus teha, nagu mainitud, siis katseliselt andis parima tulemuse. Hetkel on halb see, et pole veel saanud teada õiget retsepti, kui palju optimaalselt sellest torust läbi käima peaks ja mis pööretega, et teaks paremini otsida, mida vaja. Seepärast paningi selle 100-500 vahemiku. Akudrelliga proovisin, pöörded on peale küll kirjutatud, aga koormuse all need muutuvad.

Vaatasin nurgas vedelevat soojuspumba siseosa. Sealt peaks jublaka saama, aga sellega jälle need juhtimise hädad. Ei tea isegi, millega ja kuidas proovida. Elektroonika teeb tavaliselt seda tööd seal sees. Sellist asja mu pea tõesti ei võta.
Vasta

(12-01-2017, 12:34 PM)alfredo Kirjutas:  Soov on tõepoolest pideva veo peale panus teha, nagu mainitud, siis katseliselt andis parima tulemuse. 
Vot selle katse kohta loeksin huviga, et mis ja kuidas. On ka endal plaan uuele katlale midagi külge aretada ja õpiksin pigem teiste kui enda vigadest, tuleb odavam.  Smile

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

On veel jäänud segumasina mootoriga. Lunid kuskilt ehitusfirmast "heaperemehelikult kasutatud" masinast ülejäänud kopsiku mootoriga. Ühefaasiline, (tõenäoliselt reostaadiga võimalik tüürida) väga töökas ja vastupidav.
Vasta

Nojah kui just tahad minimaal kuludega toimetada, mine tee tuur kuskil vanaraua platsis ära, seal vedeleb suuremal hulgal pesumasinaid, vali selline mingi 5 kg pesu pesemise masin, soovitav suhteliselt vanema tüübiline, sealt saad harjadega mootori mida mõnus sellise türistor reostaadiga pöördeid timmida, kui veab saad sealt ka sellesmuse reostaadi, see ees paneeli peal, õige on see mida saad pöörata nagu raadio nuppu, need mis plõksuga pööravad, ehk astmelised need eip sobi, kui leiad mõne tolmuimeja nii 1200w ja seal peal on sujuva pöörete muutmise nupp siis see sobib antud kooslusega suurepäraselt, võta ka rihm ja trumli rihmaseib kaasa, äkki on vaja veel lisaülekanne reduktori otsa. Otseühenduse korral soovitan leida jupike sedasamust painduvat läbipaistvat plastikvoolikut, vanasti kasutati neid lüpsimasinate juures piimavoolikutena. see jupp mootori ja reduktori vahele klambriga kinni ja peab mailm aja vastu, mul analoogselt saeraami ette ja tagasivedu tehtud, ühe korra tõmbas sellise ühenduse ära, see oli ka rohkem oma viga, kui juba rauaplatsi pääl oled otsi veel mõni masin ja leia sobilikud mootori harjad nö. igaks juhuks tagavaraks. Oleneb kuidas platsi valdajaga jutule saad - nii sõltub hind- vahel lihtsalt mõnus sõbramehe aitähh kuni kuuspakini välja.
Paraku see süsteem samamoodi ohtlik 220 v seal toimetamas
Loomulikult pole see pesumasina mootor õige lahendus, saad vaid praktikas ära katsetada kuidas selline pidev etteanne toimib saad ära mõõta pöörete vahemiku mida vajad, mootorit näppides saad teada kas võimsusest jätkub, ära seda ainul töötava mootori korral tee, noh väga suure võimsuse puudujäägi korral ilmevad ilmselt väike suitsuvine mähise lõhnaga. Aga kui võimu piisavalt ja mootor kah max pööretega ei toimeta siis arvan, et vaat veab sedasi kuu või paar.  NB ära ainult antud mootorit tühjalt täis pingega tööle pane neil selline omadus, et koguvad pöördeid seni kuni laiali lendavad
Vasta

Mul ka need akudrellid ,elektridrelid,pesumasinad jne kõik ära katsetatud.ära unusta ,et 60w 3f mootor keerab hetkega 1f pesumasina mootori iponiga puhtalt sellili ja juba stardi hetk ehk käivitus korralik jõud.minul on 1/160 reduktor ja selle otsas 3 f 350w mootor.reduktorist läheb dnepri käugukasti ja seal 4 x aeglasemaks esimese käiguga.töödanud see komo juba kolm talve.3f mootori pöördeid regullin sagedusmuunduriga,maksis too 180 krooksu,ostsin järvelt ja poes müüjad seadistasid ka kenasti ära 20 hz min ja 75 hz maks sagedus.praegu röötab 55 hz ja tigu jäme 100 mm ja samm ka 100 mm ja peaks tegema 2rpm.praegusel kombol jõudu sitaks.teo võlliks terastoru ja sellele oli auk puuritud ja m10 mutter punktidud,see mutter hoidis tigu reduktori võllil.toorest jõudu piisavalt ja väänas need punktid lahti kui suurema tükiga kinni kiilus.nüüd puurisin 6 mm augud läbi ja polt läbi,kolusse mineva alal lasin ka teol 1 cm maha ja siiani edukalt töödanud.
Vasta

Loomulikult 3 f see õige asi, aga kui ei hakka keerulisi mat arvutusi tegema ja soovid teada saada palju pöördeid vaja ja mis võimsust siis katsetusteks kõlbab pesumasina mootor küll.
Vasta

Minu etteveo mehanism selline,mootor on 1400rpm,0,35 kw ja sagedusmuundur sai igaks juhuks veidi võimsam võetud 2,2 kw mootorile.muunduriga saab lisaks veel sujuva käivitumise ja seiskumise,saab ka pöörlemis suunda mootoril muuta nuppe näppides jne.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(11-01-2017, 23:09 PM)alfredo Kirjutas:  Kuna mõttemasin üsna kinni jooksnud, siis kasutaks võimalust targemate käest head nõuannet kuulata.

Meisterdan hetkel katlale hakke etteandmiseks uut süsteemi. Raud osaliselt valmis, nüüd vaja leida miski mõistlik mootor kogu kupatust ringi ajama. Mootori pöörded peavad olema muudetavad vahemikus u.100-500 p/m väljuval võllil, et vastavalt hakke kvaliteedile ja muudele asjaoludele optimaalne kiirus peale sättida või operatiivselt muuta. Soovin teha pideva pealeandega süsteemi, pudisegu parem vähe, aga katkematult. Katsetustel andis selline stiil paremad tulemused, kui jupikaupa sisse kallamine.


Algul vaatasin 220v mootoreid, need aga suht suured, kiired ja pöörete muutmine nõuab korralikku regulaatorit, millist, ei osatud isegi poest soovitada.
Siis proovisin kojamehe mootorit, aga see töötas pool tundi tühikäigul ja hakkas seejärel kahtlast haisu välja ajama. Jahutus tal ju puudub.
Vaatasin natuke ringi ja nägin sellist kooslust. Võibolla lõpetab nähtu hetkelise segaduse. Homme lähen veel kaubandusvõrku asja uurima, kas saab taolist asja jne.
Aga on ehk keegi veel asjaga kokku puutunud ja oskab sel teemal häid soovitusi jagada. Vaja siis väikest mootorit, mis kannatab pidevat toimimist mitte eriti suure koormusega. Ülekandearv reduktori sisendvõllilt teole on 1-140-le. Ja eelnevaga kokku sobiv regulaator sujuvaks pöörete reguleerimiseks. Ülejäänu leidmisega saab vast ise hakkama.

vaata soovitan sul etteveo kolu põhja pinnalt laiaks viia,et tigu jääks nagu anuma põhja kus ümberringi hake-veab oluliselt paremini sisse.mul kah esimene oli nii nagu sul praegu pildil,aga praktika näitas,et ei ole kõige parem ja enda praegusega olen väga rahul.teo sebisid poolast?
mis terasest põleti enda teha plaanid?mul praegu see millel sees 5 mm ja väljast 3 mm lehest tehtud on ühe hooajaga ikka korralikult üles sulanud ja korralikult kõver,puuritud õhuavad lopergused jne.
Vasta

(12-01-2017, 12:34 PM)alfredo Kirjutas:  Soov on tõepoolest pideva veo peale panus teha, nagu mainitud, siis katseliselt andis parima tulemuse. Hetkel on halb see, et pole veel saanud teada õiget retsepti, kui palju optimaalselt sellest torust läbi käima peaks ja mis pööretega, et teaks paremini otsida, mida vaja. Seepärast paningi selle 100-500 vahemiku. Akudrelliga proovisin, pöörded on peale küll kirjutatud, aga koormuse all need muutuvad.
mina mängisin põletiga garaazi ukse vahel,keerasin õhku juurde maha ja ettevedu kiiremaks ja aeglasemaks,saunaahju ajasin kah punaseks katsetades Big Grin .julgen pakkuda,et ca 2 rpm peaks tigu pöörlema.
elektri ohutusest siis korralikult maandada ja äkki ka rikkevool peale siis küll ohutu?
Vasta

(12-01-2017, 11:02 AM)Basilio Kirjutas:  Kas on kindel, et etteanne peab pidev olema? Tööstuslikud toimivad vist kõik tsükliliselt. Mootor puhkab suurema osa ajast ega kuumene, ka töötsükli pikkusega doseerimine on lihtsam teha.
oln kah selle poolt,et pidev vedu etem kuna kui peaks suurem tükk sattuma teo ja kolu vahele ja nüüd sel hetkel seiskub siis kahtlen,et kohaltvõtuga mootor käivituda suudab.pidev vedu ragiseb ja nagiseb,aga läheb läbi.
Vasta

Sai korra ära käidud, proovin nüüd vastata.

Basiliole
Katset olen korduvalt teinud. Välja näeb umbes nii, et võtan väikese ämberiga haket ja hakkan kolust sisse pudistama. Teine võimalus on lasta etteandevärgil mingi aja tagant pudi sisse kruttida.  Sellega ongi see jama, et hakkab kuidagi tsükliselt põletama, kui vaja rohkem peale anda, tahab tule torust tagasi lüüa, kui gaas plahvatab jne. Ühtlane pudistamine hoiab selle kõik ära. Põlemisprotsessi edukusest annab aimu suitsutorul olev suitsugaaside termomeeter. Suitsugaaside temperatuuri järgi oskab ennustada nii mõndagi. Kuna katel kütab akupaaki ja see on üsna suur, siis saab üsna reaalse pildi, mis toimub. Kuna maja on ka küllaltki hõre, siis pole sellist olukorda eriti tihti ette tulemas, et pelleti või hakkega paagi alumine termomeeter üle 70 läheb. Seega saan võrrelda küttekulu akupaagi ülessoojendusreziimis. Annab reaalsema pildi, kui 70+C faasis, kasutegur ka kannatab teise põlemise faasiga. Üldiselt võib olenevalt eeldatavast soojakulust kruttida paika etteande ulatuse ja ega ta seni eriti valetanud ei ole. Ütleme nii, et ainult katel praeguste kraadidega(-3C) maja ära kütta jaksaks, peavad suitsugaasid olema 150-160 C. Praegu on soojapump ka taga ja piisab 120C korstnasse kirjutamisest. Läheb külmemaks, krutime tsükli tihedamaks. Hetkel on kasutusel selline mehanismus. Ainult segaja eemaldatud, sest pellet vajub ise peale ja hetkel tootmises oleva jämedama hakkega see asjandus eriti hästi töötada ei taha. Peale käsitööd(sõelumine,puhastamine) saab tast küll asja, aga ei viitsi ausalt öeldes päris lolli mängida, kui plejäänud rahvas niisama lebotab.

Edasi rohkem vastuseks muskale
Katlas asuv osa on seni  toiminud ja midagi ära pole veel põlenud, metal vast 3,5mm või isegi. Üks põhjus, miks asi pea aasta on kestnud, võib olla ventikas. Nimelt polnud midagi muud peale tavalise vannitoa oma võtta ja siiamaani kuidagi taga hakkama saanud, võtab 14w tunnis ja midagi ta ikka puhub. Vaatan, et päris kateldel on kuskil 50w-75w ja võimsamadki peal. Kärsatab selline tavalise raua mureta laiali, pole kahtlustki.
Tigu poolast, reduktor kuskilt vene sõjatehnika pealt ära krutitud ja imelisi teid pidi minu kätte jõudnud.  Oleks muidugi sama raha eest(45€) natuke lühema teo, torustiku ja väikese punkri saanud, aga kehvades ilmastikuoludes navigeerides sain alles sada kilti hiljem aru, et sellest kohast oleme nüüd juba üsna kaugel, pimedas tagasi ei hakanud ka suruma. Järgmine päev sai Lodzis suvalise pani garaazh-kauplusesse sisse astutud ja tutikas ligi võetud. Toru pidineestist sula raha eest soetama, kuna sõbralikul metalliplatsil polnud nii pikka ühes tükis leida, kahest jupist ka ei viitsinud hakata jändama. Seda pealevajumise teemat olen ka natuke mõelud ja see hetkevariant ei tundu tõepoolest parim lahendus olema. Ilmsesti jäävad hakkele ja teole tühikud sisse, kui loota vaid isevajumise peale, peab midagi juurde nuputama, mis selle olukorra välistaksid.

amatöör1 ja pen.skar
jätan siiski 220v asjad mängust välja, kuna jama ei taha. Nimelt hakkab see seadeldis olema otseühenduses katla(ja torustiku-radikate)metalliga ja soovin sellega välistada midaiganes variandid kellegi elu ohtu panemiseks. hetkel paistavad kuskilt kaugemalt-lähedalt juba 24V mootori kõrvad, aga eks näis, mis ja kuidas.
Vasta

Nojah kui nii väga seda 220 pelgad siis muidugi ohutu pinge parim. Katlal siis ka mingi 24 v pump peal? tegelikult see 220 mootori jutt oli lihtsalt seepärast, et saaksid pöörded ja muu asjanduse paika, tegelikult tuleb siiski kasutada 3f ja 380v, Vägagi ohutu teema kui korralik maandus ja null paigas, kindluse mõttes võid osta või lasta teha plastik/kumm ühendusmuhvi mootori ja teo reduktori vahele, mootor eraldi aluse peale veel ja siis peaks antud teema küll kõrgema ohutusnõuetele vastama. Kui mitte kasutada eelpool kirjeldatud siis ega radika käest toas litakat nagunii ei saa ilmselt peaksid ühe käega radika küljes olema ja teise käe sõrmega üritama seinakontakti null üles leida, ja siis saad ka vast ainult ca 100v kuna ükski töötav mootor ei ole mähise ja korpuse vahelise null takistusega.mittekorras mootor peksab nagunii kaitsme välja. Kunagi ise ka mõtlesin seda 12 või 24 v pumpa ja muud kremplit, mitte nüüd särtsu kartuses vaid nagu teate maal on see vahelduvvool üsna suure vahega kord on kord eip ole ja see juhtub ikka siis kui katel rõõmsalt täis laksuga köeb ja pump kavatseb särtsu puudumisel seiskuda hea on kui aku aitab veidi pumbal töötada, et katel taevasse ei kerkiks.
Vasta

Teagi, miks ma sellises kohas vahelduvvoolu nii hullusti pelgan. Peab ööse vähe järgi mõtlema ja värske peaga asja kaaluma.
Vasta

Ma täpselt ei teagi, miks seda teemat seal pesumasina teemas loetud ei ole või lihtsalt eiratakse seda kuna asi tundub jamana, kuid nii ehk naa, on seal lahendused paljudele asjadele kui just pesumasina mootoreid ei karda põhimõtte pärast. Tänaseks ma olen saanud ühendust ka nende plaatide tootjatega (väga lahedad kutid). Plaat maksab 20-30 euri (olenevalt komplekteerimisest) + saatmine. Minu omad on juba teel. Kui kellelgi huvi on, siis ma annan ka sibulate meili kuhu saates küsimuse, saate juhtnöörid mida küsida ja teha, et saada need plaadid endale. Minu arust parim lahendus ever mis viimasel ajal loodud on selles vallas. http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=51527


Jah ma tean, et te kõik elektrikutest tarkpead oskate siin jahuda ja jahuda ja jahuda. Kuniks aga te ei suuda omi teadmisi selgelt kirja panna ja õpetada meie suguseid võhikuid, on teie jahumistest vähe kasu...

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(13-01-2017, 02:55 AM)viplala Kirjutas:  Jah ma tean, et te kõik elektrikutest tarkpead oskate siin jahuda ja jahuda ja jahuda. Kuniks aga te ei suuda omi teadmisi selgelt kirja panna ja õpetada meie suguseid võhikuid, on teie jahumistest vähe kasu...
https://www.youtube.com/watch?v=GLenp2o-xfQ     Big Grin
   
Nüüd peaks viga parandatud olema. Kõik selgelt ja arusaadavalt seletatud.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

Kui soovitatud kontrollerite kohta aexpressist uurima hakkasin, siis natuke võtab kukalt kratsima küll.
Lihtsalt väike näide nende ostas müüdavate kõrvale, kaup ilmselt sama või suht sarnane. Kui tuhat tükki osta, siis antakse ehk 85 sendiga tükk ka, aga mida nendega siis hiljem peale hakata oleks, ei tea.
   

Hommikul sai selge peaga veelkord õmblusmasina mootor ja odava elektridrelli siseosa ette võetud. Peaaegu sai toimima, kuid siis sai selgeks, et käib tagurpidi ringi kogu kupatus. Peale väikest sättimist käis hele plaks ja mingi jublakas andis otsad mootori juhtimises. Eks sai valet juhet näpitud, vaatan kas poes uut jublakat leiab, kui viitsin.

Pesumasin on tore asi, aga need mootorid on liiga suured kahjuks. Aga kes teab, ehk annan ksf!-te survele järele ja lammutan ühe masina laiali, millest enam tolku pole.
Kõige loomingulisem aeg on tänaseks minu jaoks kahjuks möödas, tavalisel nii 6-9, hiljem mõte eriti ei võta, vabandan.
Vasta

Päris huviga ootan millega katsetused lõpevad. Pakun veel ühe võimaluse kuidas näiteks 3 faasilise mootoriga saad sujuvalt pöördeid muuta, ausalt öeldes see ei kannata suurt koormust ja mootor võiks olla see 900 pöördega. Muidugi 1500 p sama võimsusega mootorite gabariidid on väiksemad Pane reduktori võlli otsa ümar plaat, no läbimõõtu ei oska öelda, näiteks niiskuskindel vineerist ketas ja hea oleks pind ära karestada, mootori võlli otsa väike tugevast kummist ratas, mootori paigaldad risti (kui mootori gabariit ei võimalda siis pole ka hullu kui risti pole) reduktori võlliga, paraja survega see kummiratas vastu plaati, nihutad mootorit plaadi tsentri poole tõusevad teo pöörded ja vastupidi,,,,,,,,,,,, ok see veits ulme teema ilmselt väikest jõudu kannatab mingi aja üle kanda. tegelikult tuleb hakkepõleti endal ka tulevikus teha.
Olen jälle tule suhtes väga kartlik, oletame, et see vahelduvvool jätab pika tühiku sisse ja tuli hakkab mööda tigu vaikselt hakke mahuti poole hiilima. OK mahuti metallist ja kaan kah peale, ikka nadi tunne, mis teha- teo peale 2" toru ja sinna otsa veetünn toru korgiks vaha no nii nagu osadel pelletipõletitel on. Pellet selline ilus ja ühtlane, mööda tigu liikudes ei kahjusta seda õrna vahapunni. Hake aga hoopis miskit muud juhtub mõni haraline oksatükk punni ära lükkama,,, nojah ennetav tulekahju likvideerimine. Sügavamale toru sisse pole seda punni jälle mõtet panna kuna seal ei pruugi ta õigel ajal lahti sulada, ilmselt sulab siis lahti kui tünnis vesi juba keeb see tähendab, et katlamaja põleng on juba lõppjärgus hake hoopis miskit muud juhtub mõni haraline oksatükk punni ära lükkama,,, nojah ennetav tulekahju Teise võimalusena teo sisse mõne vana termostaadi anduri balloon, termo enda sifoon lükkaks lahti mingi luku, noh nagu rotilõks ja vedru tõmbab kraani hooga lahti. Äkki pakute midagi lihtsamat ja lollikindlamat. Arvesse ei lähe pakkumised mis seotud elektriga kuna majapidamine sel hetkel siiski ilma särtsuta ja igasugune automaatika on ka kohe talveunes
Vasta

(13-01-2017, 11:11 AM)alfredo Kirjutas:  Pesumasin on tore asi, aga need mootorid on liiga suured kahjuks. Aga kes teab, ehk annan ksf!-te survele järele ja lammutan ühe masina laiali, millest enam tolku pole.
Kõige loomingulisem aeg on tänaseks minu jaoks kahjuks möödas, tavalisel nii 6-9, hiljem mõte eriti ei võta, vabandan.
kui vajad pesumasina mootorit siis mul neid siin mitmeid,ka neid harjadega võid omale saada kui vajad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne