LIAZ-677 & 5256
#1
Niipalju, kui mina olen teada saanud siis sellised isendid sõitsid umbes 80 kesk,lõpp ja 90 algus ringi Ida-Virumaal.
Ehk siis sõitsid Kohtla-Järve, Narva ja Jõhvi linnaliine.
Seal olevat olnud ka LAZ-e.
Narva Bussivedude kodulehelt www.nbv.ee leidsin ühe müügi kuulutuse, kus on kirjas, et müüakse kaks LIAZ-i.
Kuulutus on siin:

LiaZ-TÜÜPI BUSSIDE MÜÜK
Kaks bussi.
Hind kokkuleppel.

Infot Ida-Virumaal liikunud ja liikuvate busside kohta: http://www.geocities.com/avtobusy/index1.html?story

Leidsin ühe lingi ka Vene bussidest, ehk siis LIAZ,LAZ ja PAZ.
http://www.fr.ee/vene-bussid

Paar pilti kah: [Pilt: mos151.jpg] [Pilt: razmer.jpg] [Pilt: liaz677.jpg]
[Pilt: foto52.jpg]
Vasta
#2
Tjah. Kui kord kooliajal sai kirde-Eestis ekskursioonil käidud, nägin minagi sihikseid sealkandis sõitmas. Pärnu kandi kutt oli ikke tõsiselt ehmatand, et: Mis kuradima koleõudne plekist käkk see siin linnas ringi sõidab? Polnd mina oma noore elu ajal enne selliseid näinud. Ja sorry, pealinna poisid, Tallinna trollid oma ajast ja arust disainiga olid maakale kah nõme nägemus. Pärnu pargis olid minu mäletamise ajal juba ainult Ikarused ja LAZ-id, mõned PAZ-id kah. Tänapäeval on nad oma vanamoelisuses muidugi kõik ilusad vaadata.
Terv. Ivar
loll on loll olla.
Vasta
#3
LiAZ-idest olen juba \"Vanade busside\" all kirjutanud.Läänemaal neid praktiliselt ei liikunud,tean vaid kolme (oma harulduses need hästi meelde jäid). Too Taebla EPT buss rändas juba kuskil 90ndate keskel vist Venemaale tagasi ja seda autokauplust oli viimati näha ka kuskil kuus aastat tagasi (lõpuks läks mul igahommikune koolitee selle seisukohast mööda).Tehakse vist 677 mudelit mõnes Venemaa montaažitehases praeguseni. Pean vanaemakodu pööningult veel 1997.aasta Motorexi aegsed LiAZ-i reklaamkataloogid ka ükskord üles otsima...
Nii,ja tollelt Geocitiese lehelt leidsin,et Kohtla-Järve oli N.ajal üks väheseid linnu terves NL-is,kus reisijateveos kasutusel uued LiAZ-5256 bussid.
Vasta
#4
mrali Kirjutas:LiAZ-idest olen juba \"Vanade busside\" all kirjutanud.Läänemaal neid praktiliselt ei liikunud,tean vaid kolme (oma harulduses need hästi meelde jäid). Too Taebla EPT buss rändas juba kuskil 90ndate keskel vist Venemaale tagasi ja seda autokauplust oli viimati näha ka kuskil kuus aastat tagasi (lõpuks läks mul igahommikune koolitee selle seisukohast mööda).Tehakse vist 677 mudelit mõnes Venemaa montaažitehases praeguseni. Pean vanaemakodu pööningult veel 1997.aasta Motorexi aegsed LiAZ-i reklaamkataloogid ka ükskord üles otsima...
Nii,ja tollelt Geocitiese lehelt leidsin,et Kohtla-Järve oli N.ajal üks väheseid linnu terves NL-is,kus reisijateveos kasutusel uued LiAZ-5256 bussid.

Need LIAZ 5256 olid tutikad bussid. Neil olid need kasutusel kuni 10 aastat ainult!!! Ja siis mahakandimsele.Aga mis parata kui LiAZ-id on parajad parsad.
Vasta
#5
LiAZ-677 sõitsid ka Viljandi linnaliinidel veel 80.-te alguses ,enne Ikarus 260 tulekut.
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#6
LIAZ- i tehase lehekülg.
loll on loll olla.
Vasta
#7
Haapsalu EPT LiAZ-iga olen lapsepõlves isegi hulk kordi sõita saanud.Eks ta paras Vene värk oli,aeglane ja rohmakas.Üsna hästi on meesles 1.klassi ekskursioon Tallinna loomaaeda,kus buss topiti ikka absoluutselt täis,nii et sai kooli sööklast toodud taburettidega ka koridor istekohtadega täidetud...
Konkreetse isendi väljalaskeaasta oli 1988 ja EPT sai ta uuena,ühe ümara LAZi asemele.LiAZ rändas kuskil 1990ndate alguses ilmselt Venemaale tagasi,olles juba enne seda erinevate jamade pärast seisma jäänud (juht viidi siis ühele LAZile üle...)
Vasta
#8
Minu pakkumine on kandilise kerega PAZ.

Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#9
[Pilt: paz1.jpg]
Ei leidnud paremat pilti, aga paistab olevat tõesti PAZ 3205.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#10
No on nöök. Tripod on saast! Proovin teist linki.
[Pilt: b_3205.jpg]
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#11
Regardman Kirjutas:
mrali Kirjutas:LiAZ-idest olen juba \"Vanade busside\" all kirjutanud.Läänemaal neid praktiliselt ei liikunud,tean vaid kolme (oma harulduses need hästi meelde jäid). Too Taebla EPT buss rändas juba kuskil 90ndate keskel vist Venemaale tagasi ja seda autokauplust oli viimati näha ka kuskil kuus aastat tagasi (lõpuks läks mul igahommikune koolitee selle seisukohast mööda).Tehakse vist 677 mudelit mõnes Venemaa montaažitehases praeguseni. Pean vanaemakodu pööningult veel 1997.aasta Motorexi aegsed LiAZ-i reklaamkataloogid ka ükskord üles otsima...
Nii,ja tollelt Geocitiese lehelt leidsin,et Kohtla-Järve oli N.ajal üks väheseid linnu terves NL-is,kus reisijateveos kasutusel uued LiAZ-5256 bussid.

Need LIAZ 5256 olid tutikad bussid. Neil olid need kasutusel 4 aastat ainult!!! Ja siis mahakandimsele.Aga mis parata kui LiAZ-id on parajad parsad.

Täiesti kindlalt kasutati neid kauem kui 4 aastat.
Vasta
#12
Palju meil üldse LiAZ busse säilinud on Maarjamaal ?
Oleksin tänulik asukohtade eest.
Kas on pilti ka sellest 5256-st, mis 97a. oli Motorexil?
Vasta
#13
Regardman Kirjutas:LiAZ-idest pilte:
[Pilt: liaz6212_R_vid1_big.jpg]
vot siuke buss võiks Eestis ka sõita
Tallinna ühistranspordi infosait aadressil http://www.yhistransport.eu.
Vasta
#14
kassike Kirjutas:
Regardman Kirjutas:LiAZ-idest pilte:
[Pilt: liaz6212_R_vid1_big.jpg]
vot siuke buss võiks Eestis ka sõita
Osta vene-st ja mässi TAK-ile pähe Big Grin
Vasta
#15
on vist jah tiblad täitsa olemas kuulutus
Tallinna ühistranspordi infosait aadressil http://www.yhistransport.eu.
Vasta
#16
Postimehe kommentaarikeskusest leitud mälestuskild (peamiselt)LiAZ-idest Ida-Virumaal:

Jutubaunik
23.03.2004 14:58
Sellele loole võiks pealkirjaks panna \"ood linnaliini bussidele\". Seitsme- ja kaheksakümnendatel olid Ida-Virumaa linnad kokku traageldatud ca 20-st külast - Kukruse, Käva, Kohtla, Sompa, Oru, Puru, Iidla, Sirgala... Need on vaid mõned. Mina sain küll kokku lugedes 18, kuid ega sellel pole enam ka mingit tähtsust...Ja igas külas elasid inimesed, kes pidid hommikul tööle või muid asju ajama tõttama. Ning õhtul jälle tagasi koju jõudma. Rattad muudkui aga veeresid - ühes külast teise. Sest reeglina ei töödanud ühe küla elanikud seal, kus elasid ja vastupidi. Seitsme-kaheksakümnendatel transportisid homo sovjeticus\'i nn. põlevkivibasseini asustatud punktide vahel lähis- ja linnaliinidel peamiselt kaks bussimarki - Ukraina Lvovi bussitehase LAZ ja Likino tehase toode - LiaZ. Mõlemad bussimargid olid varustatud ZIL-i mootoritega (30l.bensiini/100km), aga kuna Bakuu oli, nagu öeldud, meie, siis minigsuguseid probleeme kütusega ei eksisteerinud. 150-liitristest paakidest jätkus päris pikkadeks sõitudeks. LAZ-ist on mul meenutada seda, et sõidu ajal oli nende busside salongis pidevalt tappev bensiini- ja heitgaaside lehk, kuid see-eest ka pakaselisel südatalvel soe. Juhikabiiniks nimetatud poollahtine kunku oli, vastavalt iga juhi fantaasiale ja maitse(tuse)le, ehitud lugematute narmaste ning tuttidega. Vaheklaasidele ning päikesevarjudele kinnitas bussijuhist omaalgatuslik disainer tavaliselt mõnede bikiinides näitsikute ajakirjafotod, paar riidest ja üsna luitunud vimplit ning veel mõned narmendavad väljamaakeelsed reklaamkleepsud, mille sisust ja otstarbest vaevalt et ta ise ka aru sai. Armatuurlaual vedeles tavaliselt kas \"Sever\"-i või \"Priima\" pakid, millest sohver sõidu ajal aeg-ajalt mõne pläru hammaste vahele tsutskas ning mõnuga suitsukõhve ümbritsevasse õhku popsis. Käikude sisselülitamine ja vahetus oli nendel bussidel, eriti vanematel, ca 10 meetrise hoovastiku (mootor asus bussi tagaosas) tõttu tõeline kunst, mida valdasid täiuslikkuseni vaid vähesed sohvrid. Tõeline äss lahutas siduri, keerutas tükk aega käigukangi nuppu õiget auku otsides pihus ja siis lükkas järgmise käigu, rohkem küll intuitsioonile toetudes, õrnkerge liigutusega sisse. Miskipärast olid kõigi nende busside, mida mäletan, esiklaasid alati lapitud-paigatud. LAZ-idel töötas reeglina bussijuhtide eliit. Väiksema staažiga ning nooremate roolikeerajate osaks jäi leppida \"Liassikuga\". Liassik oli üks selline bussimark, mida ma teiselpool tuhamägesid kusagil ei enne ega pärast kohanud pole. Kuna LiaZ oli rohkem kogemuste kogumise ning esimeste sõidukuude aparaat (näis nii, et kaadri voolavusega bussipargis probleeme polnud - voolas küll), siis oli ka selle välimus vastav - lugematutest mõlkidest ning keevitustest krobelise ja täiesti määramatut värvi laigulise karvaga väliskere andis masinale enam-vähem tõelise romu välimuse. Mulle isiklikult tundus, et kuna nende masinate jaoks olid igapäevased väiksemad keremüksud lausa kohustuslikeks nähtusteks, siis piirdusid ATP lukksepad nende minikolarite tagajärgede likvideerimisel lihtsalt sepahaamriga mõlkide väljakolkimise ning pragunenud-keevitatud-roostes kohtade pintsli abil kruntvärviga ülevõõpamisega. Mööda sõites kolisesid need bussid miskipärast alati jubedal kombel. Juhikabiin oli reisijatest eraldatud klaasiga. Kuna mootor asus juhi kõrval polstri all, siis haises bussi esiosa alati koledasti madala oktaanarvuga bensiinist. Bussi salong oli vaatamisväärsus omaette. Narmendavate ja katkiste polstrikatetega istmed, vahtkummilatakad siit-sealt välja tolknemas, katkilöödud küljeklaaside asemele paigutatud kraabitud plastmassaknad, viltuväänatud ja kadunud käsipuud-torud, tühjad poldiaugud, räbalad ning roostetanud keevistega uksed, kirillitsas teostatud kalligraafilised näpuharjutused siseseintel ning muudel plastikdetailidel tegid igast Liassikust unikaalse šedöövri. Kuulsamatest bussidisaineritest-kirjanikest mäletan KUZJA-t - SOMPA-st ja FILJA-t - PURU-st, sest need nimed esinesid peaaegu iga Liassiku istmeseljatoel. Veel võis sealt aeg-ajalt lugeda umbes samasuguseid mõtteavaldusi, millistega mõned kommentaatorid esinevad tänapäeval venekeelses DELFI-s. Tipptunnil olid Liassikud loomulikult igasugust rahvast puupüsti täis (pidevalt oli probleeme uste sulgemisega) ning suvepalavuses kujunes viie-kuue peatusevahe läbimine nendes tingimustes tõeliseks ellujäämiskursuseks. Mõlema ülaltoodud bussimargi kuulsusetu lõpp saabus kohe peale bensiinihindade esimesi tõuse üheksakümendate alul.

Kommentaariks minu poolt veel niipalju,et LiAZ-677 N-aegne kütusekulu norm ulatus ikka sinna 50 liitrit A-76/100 km kanti...ning peale hirmsa kütusekulu ja viletsa kvaliteedi oli nende omapära veel kahekäiguline automaatkast,mis lubas maksimumiks 60 km/h kanti kiirust.Kaasnes sellega loomulikult kohutav müra ja vilin.

Ise nägin 677-id viimati aastal 1999 ja Piiteris,Eestis viimati siis,kui too Haapsalu TÜ autokauplus Taeblast seismast ära kadus (varem kui 1999).
Vasta
#17
677 kolisesid küll omapäraselt, eriti tühikäigul.Mõned eksemplarid nägid tõelised Kuusakoski kandidaadid välja, samas oli ka (peaaegu) sirgete külgedega masinaid.Võib-olla olid need kap. remondist tulnud või lihtsalt uuemad.Reeglina nägi oranž buss hullem välja kui punane.Neid punaseid võis seal olla mingi 4-6.Hoolimata oma lohakast välimusest ning rondilikust olemisest olid nad lahedad bussid.
Vasta
#18
http://gortransport.kharkov.ua/index.htm...iaz677.htm

LiAZ-677 tootmine lõpetati Likinos 1994,kuid veel möödunud aastal komplekteeriti neid,jõuallikaks JaMZ-diisel,Peterburi oblastis Tosno autoremonditehases.Mudelitähis seal ToAZ-677 ja hind 20k $ kandis...
Varem koostati LiAZ-e ka Moskva oblastis Jahromis,Nižni Novgorodi oblastis Boris ja kuskil veel (pean need vanad prospektid üles otsima...)
Vasta
#19
http://www.bus.ru/prod_paz3237.htm

Buss seerianumbriga ПАЗ-3237 võiks meil Tallinnas ka sõita.
Näiteks vähese koormusega liinidel 4, 7, 21A, 55, 62.


http://www.bus.ru/prod_liaz5292.htm
http://www.bus.ru/prod_liaz5256g.htm

Buss seerianumbriga LiAZ-5292 või LiAZ-5256(linna) võiks ka meil Tallinnas sõita.
Liinidel 2, 9, 11, 14, 19, 20/20A, 21/21B, 22, 26/26A, 27, 28, 29/29A/29B, 31, 32, 38, 39, 44, 46, 47, 48, 50, 51, 53, 54, 56, 57, 58, 59, 61, 63, 65.


http://www.bus.ru/prod_liaz6212.htm
http://www.bus.ru/prod_liaz6213.htm

Buss seerianumbriga LiAZ 6212 või LiAZ 6213 võiks ka Tallinnas sõita.
Liinidel 1/1A(talvel), 3, 8, 10, 12, 13, 15, 16, 17/17A, 18, 23/23A, 33, 34A, 35, 36, 40, 49, 52, 60, 67, 68.

Oodake samasugust postitust Tartu liinide kohta!
Tallinna ühistranspordi infosait aadressil http://www.yhistransport.eu.
Vasta
#20
Too pole nüüd küll hea mõte.Pildil tunduwad nood asjad kenadena aga tegelikus on hoopis muud.Sellised ehk sobiks Lõuna -Eestisse maakonnaliinidele kus reisijajd wähem aga mitte Tallinna linna.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne