Auto ei käivitu
#1

Tervist, oman autot vaz 2106. Auto käis ilusti üle kuu aja, aga üks hommik auto enam käima ei läinud. Aku tuli pōleb ja võtit keerates käib lihtsalt plōks ära. Kuna ise automootorit üldse ei valda siis küsisin asjatundjatelt nōu. Vahetasime geneka teise töötava vastu, relee ja pinge regulaatori vahetasime ka ära, kuid ikka ei midagi. Lükates saab auto käima aga ükski tuli ei pōle ja mingi aja pärast saab aku täiesti tühjaks. Kas probleem vōib olla oksüdeerunud juhtmetes, mis lähevad aku plussklemmilt genekasse?

Ette tänades, Meelis
Vasta
#2

Pealkiri on vale, auto ju käivitub. Sinu jutust järeldub hoopis uus pealkiri - Aku ei vea starterit ringi.
Siin on palju põhjusi: aku kõlbmatu, laadimist ei toimu, aku tühjeneb seisva mootori puhul, starteri tõmberelee on tuksis, süütelukust ei tule tõmbereele piisavat voolu, tõmberelee jõukontaktid on oksüdeerunud.
No ei jõua kõiki võimalusi ära tuua, neid mahub veel ja veel. Ega siit arvuti tagant näe, mis täpselt. Oma silm on kuningas. Alustuseks võiksid mõõta aku pinge jõudeolekus ja siis kui annad starterit. Siis starteri andmise ajal tõmberelee kontaktilt. Saad rikked jagada rühmadesse: millised on välistatud ja milliseid tasub uurida edasi.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

Pakkun, et mootri ja kere vaheline mass on ära mädanenud, kui juba geneka vahetasid.
Kui genekat vahetasid pidid ju ometi nägema kas geneka poolsed juhtmed on oksudeerunud või ei !
Lükka auto käima ja eemalda sekundiks akult miinus klemm ja kui tahab ära kooleda siis kas genekas ei lae või ei tule sinna ergutus voolu.
Nii nagu Seltsimees Aavu ütles on distansilt remontida võimatu !!!
Vasta
#4

Lükka auto käima ja eemalda sekundiks akult miinus klemm ja kui tahab ära kooleda siis kas genekas ei lae või ei tule sinna ergutus.
------------------------------
See on nüüd küll "hea" soovitus laadimise kontrolliks - pane tester (soov. analoog) geneka külge ja vaata, mis pinge sel hetkel teeb.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#5

Vanasti võeti ikka pluss klemm maha,ja mootor pidi tööle jääma,vastase juhul geneks ei lae.Ehk oli nii Big Grin
Vasta
#6

(13-05-2015, 22:04 PM)linnuke Kirjutas:  Vanasti võeti ikka pluss klemm maha,ja mootor pidi tööle jääma,vastase juhul geneks ei lae.Ehk oli nii Big Grin

Vanasti jah oli nii aga tänapäeval ei ole vahet kumb klemm eemaldada Big Grin
Kui töötab edasi siis laeb ka, aga kui ei lae siis tänapäeval moodne sõna pohh milline klemm Big Grin
Vasta
#7

(13-05-2015, 22:04 PM)linnuke Kirjutas:  Vanasti võeti ikka pluss klemm maha,ja mootor pidi tööle jääma,vastase juhul geneks ei lae.Ehk oli nii Big Grin

Tegelt polegi vahet, peaasi, et aku vooluringist väljas on. Saab ka mõõtmise teel, enne käivitamist mõõta ergutus ära. Kui mootor töötab, siis akuklemmidel peab olema 14 ja rohkem volte. 


Vasta
#8

Kui akult klemm maha võtta siis sureb auto välja, ehk see peaks tähendama seda et genekas on kutu. Aga vahetasime geneka ära ja ikka ei mõika.
Vasta
#9

juhtmed või õigemini ilmselt ühendused on pigem kutud.
Vasta
#10

Ergutuse juhe katki.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#11

Ei tea kuidas lada laadimisvärgi ehitus on, aga sapaka korral põlevad dioodid maha genekas kui eemaldada käiva mootoriga + klemm (olen ise kogenud oma lollusest) niiet seda ei soovitata teha. Ise soovitaksin mingi kasvõi hiinaka multimeetri sebida ja pinget mõõta elektriskeemi järgi siis saab teada kuhu maani vool läheb või kus ära kaob. Kontrolllamp töötaks ka samal põhimõttel, aga on palju tülikam ja ei näita reaalset pinget.
Vasta
#12

(15-05-2015, 17:05 PM)mossepower Kirjutas:  Ei tea kuidas lada laadimisvärgi ehitus on, aga sapaka korral põlevad dioodid maha genekas kui eemaldada käiva mootoriga + klemm (olen ise kogenud oma lollusest) niiet seda ei soovitata teha. Ise soovitaksin mingi kasvõi hiinaka multimeetri sebida ja pinget mõõta elektriskeemi järgi siis saab teada kuhu maani vool läheb või kus ära kaob. Kontrolllamp töötaks ka samal põhimõttel, aga on palju tülikam ja ei näita reaalset pinget.


Akuga paralleeli ühendada näiteks esitule pirn, siis mootor käima ja aku lahti ühendada - kui mootor jääb käima ja pirn põlema, siis jõuab vool genekast nii süütepooli kui akusse.
Vasta
#13

Akuga paralleeli ühendamine võib esimese posti tegijale natuke keeruline olla. Kunna ta juba ütles et kooleb on kõik juba juhtunud. Pinge mõõtmine esimene asi aga praeguseks vist juba devalveerunud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#14

Sigulli genekas ju suht ajuvaba asi,viga kas nn.tabletis või harjades.Mis arvate Rolleyes
Vasta
#15

(15-05-2015, 20:54 PM)linnuke Kirjutas:  Sigulli genekas ju suht ajuvaba asi,viga kas nn.tabletis või harjades.Mis arvate Rolleyes

Ergutust tahab nii ehk naa.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#16

Kunagi kontrollisin "Nival" generaatori korrasolekut samamoodi, st ühendasin aku toite  lahti. Tulemuseks relee p...s. Ja nii kaks korda. Hiljem lugesin (pealkirja ei mäleta) kirjandusest, et Ladal konstruktsiooniliste iseärasuste tõttu seda teha ei tohi (lõpeb relee ülesütlemisega).
Samas, sellist kontrollmeetodit kasutanud UAZ juures ja asi toimib.
Eks asjatundjad kommenteerivad.
Vasta
#17

(15-05-2015, 21:05 PM)jürimees Kirjutas:  Kunagi kontrollisin "Nival" generaatori korrasolekut samamoodi, st ühendasin aku toite  lahti. Tulemuseks relee p...s. Ja nii kaks korda. Hiljem lugesin (pealkirja ei mäleta) kirjandusest, et Ladal konstruktsiooniliste iseärasuste tõttu seda teha ei tohi (lõpeb relee ülesütlemisega).
Samas, sellist kontrollmeetodit kasutanud UAZ juures ja asi toimib.
Eks asjatundjad kommenteerivad.

Eks jumal ole ammmuuuu juba laadimise mõõtmiseks VOLTMEETRI välja mõelnud ,ei tasu selliseid protseduure juhtme lahti ühendamisega teha,lihtsalt iseenda rahakotist lugu pidades.
Vasta
#18

(15-05-2015, 20:54 PM)linnuke Kirjutas:  Sigulli genekas ju suht ajuvaba asi,viga kas nn.tabletis või harjades.Mis arvate Rolleyes

Lõppesid ka kontktrõngad ära ja oli seal muidki vigu,pole ta nii ajuvaba ühti,aga eks ajusid on ka erinevaid Big Grin .Mul tuttav elektrik nimetab neid odavaid multimeetreid kobomeetriteks ja see sellise riista kohta suht täiuslik nimi.
Vasta
#19

Ma teenisin omad esimesed triibulised ühe metsaveotraktori laadimist kontrollides.
Sinna on nüüd juba umbes paarkümmend aastat tagasi, kui Kockumsil sai mass välja keeratud veendumaks, et kas genekas ikka laeb. Tuled jätsin ka enne seda kõik põlema, et hää oleks kaeda, kuis/kas need punasemaks muutuvad..
Resultaat oli siis lühidalt järgmine - kõik elektriline, mis töös oli (rõhukellad, temperatuurikellad, tahokas, töötuled, armatuuri valgustus ja-veel-miskit-sinna-tänna...) peale "kontrollimise" protseduuri enam tööle ei hakanudki. Töötuled punaseks ei muutunudki. Läksid vaid silmapilguks heledamaks, justkui välku oleks löönud, siis saabus pimedus. 
Mäsu tükiks ajaks, kuid uudishimu oli rahuldatud - genekas laadis! Big Grin
Tehke järgi, kui julgete ja kuulake ikka neid, kes niimoodi laadimist kontrollivad, aga ärge pärast ohkige  Cool.
Vasta
#20

Mul sarnane kogemus linnalähiliinil sõitva kollase Ikarusega,kus põlesid ka kõik laetuled-neid vadesõnu mida elektrik pirnide vahetuse käigus ültles oli ikka vägade palju,aga minu õnneks oli süüdlane elektriline massilüliti Big Grin .Õnneks oli kaasas paar esitule pirni ja massi sai ka käsitsi sisse lülitada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne