Head autokoolid
#1
Nonii,kuna kohe varsti siis lube tegema,oleks vaja nõu. Soovitage häid autokoole(kus oleks normaalsed õpetajad jne) Smile Päris hingehinda ei tohiks maksta Big Grin
"Kõige kõrgemad lennud algavad madalalt"
Tegelen autofotograafiaga. Kui huvi,võta ühendust!
Vasta
#2
Vaata Maanteeameti autokoolide edetabelit ja vali sealt parim välja. Raha on teadmiste ja õppetaseme kõrval sekundaarne.

Lugemismaterjali leiad siit: http://www.mnt.ee/index.php?id=13532

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3
Paha ei teeks ka linna lisamine. Ise miskipärast pooldan Oü Autosõitu.
Ära karda gaasi!
Vasta
#4
Ma lisan omalt poolt sellise tõsiasja, hea autokool on täpselt nii hea kui sa ise oled. Ehk kui ikka liiklusreeglid selgeks endale teed korralikult ja kuulad mida sõiduõpetaja sulle soovitab, siis pole probleemi. Tavaliselt on välja kujunenud trass kus eksam läbi viiakse, seda teab sõiduõpetaja kindlalt katsu välja nillida see ja varsti oledki uhke plastkaardi omanik Big Grin
EDU!!!!
Veel pole maha löödud
Vasta
#5
Soovitan Rae Autokooli.
Vasta
#6
ma olen elus viies erinevas autokoolis käind.
teoorias võin kõiki ka soovitada.
iga kool on lõppenud lubade saamisega.
seega ilmselt olulist vahet pole.
vaata maanteeameti infi ja vali sobilikuna tunduv koht välja.
Vasta
#7
(14-05-2015, 17:26 PM)JaakH Kirjutas: Ma lisan omalt poolt sellise tõsiasja, hea autokool on täpselt nii hea kui sa ise oled. Ehk kui ikka liiklusreeglid selgeks endale teed korralikult ja kuulad mida sõiduõpetaja sulle soovitab, siis pole probleemi.

Teoorias jah. Tegelikus elus tasub enne s.ta sisse (autokooli) astumist veidi ringi vaadata küll. Üldiselt tänasel päeval Google aitab tausta selgitada päris palju. Kui ikka korduvalt mingist probleemist kirjutatakse, siis tavaliselt see ikka nii on ka. Hea tugevate närvidega ja asjaliku õpetajaga on tõesti nii, et saad õppimisele keskenduda, tulemus sõltub endast. Kehva õpetajaga tuleb keskenduda muudele asjadele, õppimine võib jääda tahaplaanile.

Teemast ei selgu, millist kategooritat taodeldakse. Ma suht hiljuti tegin C omale, õpetajaks Valdek Sokk, Odium autokool, Tallinn. See vana on legend. Ühest küljest jagab asja, teisest küljest närvihaige. Ütleme nii, et ma sain load tehtud ja kokkuvõttes on temaga õpitust mulle nii liikluses kui masinaga hakkama saamisel hulga kasu olnud. Üldiselt kõva närv kulub lube tehes ära, pole mõnus tegevus.
Vasta
#8
Tasub enne autokooli minekut käia platsil paar korda vaatamas. Kahjuks tundub mõnes autokoolis üsna tavaline pilt olevat et üks õpilane pannakse platsil CE rooli ja õpetaja samal ajal läheb teise õpilasega linnapeale B sõitu tegema.
Vasta
#9
(15-05-2015, 12:35 PM)olli Kirjutas: Tasub enne autokooli minekut käia platsil paar korda vaatamas. Kahjuks tundub mõnes autokoolis üsna tavaline pilt olevat et üks õpilane pannakse platsil CE rooli ja õpetaja samal ajal läheb teise õpilasega linnapeale B sõitu tegema.

Olen ka näinud pilti, kuidas A-õpilane sõidab rattaga ees ja B-õpilane koos õpetajaga autos talle järgi... 2 kärbest ühe hoobiga.

Kui ma omal ajal C ja CE tegin Vana-Võidus, siis meil olid ka osad tunnid platsil omapäi. Pluss vahepeal oli plats meie käsutuses, siis sai EKV autodega seal vabatreeningut teha. Õppesõiduks kasutasime kooli tehnikat.

See iseseisev harjutamine... no ei ütleks, et mööda külgi maha jooksis, sõltuvalt õpilasest võis isegi positiivset mõju omada. Omaette nokitsedes, ilma õpetaja tänitamiseta õpib mõni mees pareminigi.
Vasta
#10
(15-05-2015, 12:35 PM)olli Kirjutas: Tasub enne autokooli minekut käia platsil paar korda vaatamas. Kahjuks tundub mõnes autokoolis üsna tavaline pilt olevat et üks õpilane pannakse platsil CE rooli ja õpetaja samal ajal läheb teise õpilasega linnapeale B sõitu tegema.

Targutaks ka pisut
Olen käinud läbi aegade kolmes autokoolis Radial tallinnas(B kat),Heino Remmel Raplas (A Ckat)ja Keva Keilas C vormistamine.B lõpetasin eksternina kuna sõiduõpetaja nägi,et sõit selge ja pole mõtet lolli mängida õppesõidus.Esimesel katsel sõidueksamiga raplas platsil põrusin radiali autokooli 05 panniga külgpoksis,teisel katsel ark 09-ga sain ludinal hakkama.Raplas õppisin ka veoauto sõidu ära,aga kuna oli mingi kamm b kati staaziga ja päris c poleks saanud vaid c1 siis jäigi ainult a kat talvel lumehanges.2002 suvel tegin Keva koolis siis päris c ära.Õppesõit ziliga ja vahetult enne eksamit tegin keva õuel täiesti omapäi platsisõitu,mingi tont pani auto käima ja siis tiirutasin ja lihvisin eksamimasinaga tagurpidi ja külgpokse.Ega seal võrreldes b katiga muud vahet pole kui gabariidid suuremad ja platsivalemid ammu peas ja lihtsalt harjutad,tunni eest maksin kaks tiirutasin ja eksami sain esimese korraga tehtud.Oluline kui õpetaja õppe alguses kõrval ja seletab külgpoksi valemi ära,kui valem selge siis võid rahumeeli suvalises kohas suvalise autoga platsisõitu harjutada omapäi.
Vasta
#11
Õppisin autokoolis Drive. Väga mugav asukoht kesklinnas. http://www.autokooldrive.ee/
Vasta
#12
Siin suuremate autokoolide edekabel.
http://tarbija24.postimees.ee/3700551/va...ga-labivad
Vasta
#13
(13-05-2015, 17:33 PM)HendrikR Kirjutas: Nonii,kuna kohe varsti siis lube tegema,oleks vaja nõu. Soovitage häid autokoole(kus oleks normaalsed õpetajad jne) Smile Päris hingehinda ei tohiks maksta Big Grin

Postitus on üsna pikk, aga oleksin õnnelik olnud, kui järgnevat ise enne autokooli valimist lugenud oleksin. Mul on isiklikke kogemusi kahe autokooliga - Odium ja LRK.

Käisin suurema osa ajast Odiumis, kuna samas koolis käis mu neiu, mistõttu erilist eeltööd ka ei teinud. Sõiduõpetajaks palusin ranget aga mõistlikku sõiduõpetajat, mispeale sekretär määras mulle Ülari, kellega ma kohe üldse läbi ei saanud. Mees sobiks õpetama nõrga või häbeliku iseloomuga õpilasi, kes kõige peale küsimusi küsimata noogutaks ja koogutaks. Kuna ma õppisin e-õppes, siis soovisin pigem küsimusi küsida ning liiklusreeglite eesmärkidest aru saada, millele vastuseks tulid tavaliselt ainult nähvamised. Tundus, et ta jagas asja, aga voorimehe suuvärk koos eelnimetatud suhtumisega ei sobinud mulle üldse, mistõttu läksime kiiresti tülli ja juba viiendaks-kuuendaks tunniks otsisin endale uue õpetaja Arne. Arne oli tunduvalt parem - enamasti rahulik ja selgitas üsna hästi. Kui normtunnid täis hakkasid saama, siis tundsin ennast tuttavates kohtades juba kindlalt, võõrastes kohtades  enamvähem. Kooli sõidu ja teooriaeksamid tegin ära esimese korraga, eksami sain teha Arnega ja pinget väga ei olnud.

Pärast koolieksamite läbimist tahtsin end Tallinnasse ARKi eksamile kirja panna, aga kuna järjekorrad olid ala 2,5 kuud pikad, siis läksin enda kodulinna Viljandisse, kus sai eksamit teha juba sama nädala lõpus. Tahtsin kindluse mõttes ka seal mõned sõidutunnid võtta, mis viib mind teise autokooli juurde - LRK. Kuna LRK on Viljandis juttude järgi ainuke korralik autokool, siis oli valik kerge. Sain vaevata sõidutunni ajad sekretäriga kokku lepitud. Esimese sõidutunni alguses sõiduõpetaja Alvar ootas mind kokkulepitud kohas teades juba, et tulen Tallinnast ja tahan Viljandis eksamit teha. Autosse istudes tutvustas ta end ja rääkis, mis plaanid tal minu jaoks välja on mõeldud. Alvar on 5+ suhtumisega - pole mingit pinget, vana rahu ise, samas pidevalt räägib kuidas siin või seal kõige parem käituda oleks. Võtsin temaga kokku 4 lisatundi, igakord oli tuju hea, nalja sai palju ning rääkisime lisaks põhitõdedele ka pisiasjadest liikluses - sellest miks midagi tehakse. Nt. miks vahetult enne lamavat politseinikku peaks veitsa gaasi andma (pärast algset kiiruse maha võtmist), kuidas mägipidur töötab jpm. Enne eksamit sain talt veel mõned nõuanded eksamiks rääkisime pisut ka eksamineerijatest. Korraliku ettevalmistuse pärast, mis tänu LRKle sain, oli eksam lihtne. Kuigi muretsesin veidi, siis üsna ruttu sai selgeks, et eksamineerija Peeter Kohvi standardid on palju madalamad, kui Alvaril, mistõttu tegin ka eksami probleemideta ära.

Kokkuvõtlikult - LRK näitas mulle, kui hea saab üks autokool tegelikult olla. Pole mingeid asjatuid pingeid, keegi ei nööri sind ning sõiduõpetaja on suurepärane - mitte ainult liiklusteooria tundmises vaid ka õpetamis(psühholoogias). Kuna Alvar oli ka üks LRK asutajatest, siis rääkisime päris palju ka ettevõttest ning üsna ruttu kahetsesin, et Tallinnas LRK filiaali üles ei otsinud. Kuigi ka Arne Odiumist polnud paha õpetaja, siis ettevõtte endaga oli mitmeid probleeme - (tagantjärele uurides) ühed Tallinna kalleimad hinnad, sõiduõpetajate tase väga varieeruv, sõidutunde raske saada, kuna õpetajatel tööd liiga palju, libedasõidu Pärnus rikkus ära sealne koolitaja, kelle ainsaks eesmärgiks oli koolitus võimalikult kiiresti läbi saada, ehk kui midagi kohe välja ei tulnud, siis teist varianti ei saanud. Kokku sai sõita ainult 15-20min, kuigi kirjade järgi pidi 45min olema. Esmaabikoolitus oli Odiumis hea, pimedasõit oli võrreldes LRKga üsna mõttetu. LRKs käib pimedasõit simulaatoril, kus õpilasel lastakse kogeda kõiki võimalikke olukordi - loomade üle tee jooksmised, kurvi peal tuledeta auto, helkurita jalakäija - olukorrad, mida reaalselt maanteel pimedasõidus reeglina ei koge.

Julgen soovitada LRKd, kes on küll väiksem, aga tehakse õiget asja. Kes Odiumi valib, siis soovitan Arnet või Gunnarit (sõbra sõiduõpetaja).
http://liiklusklubi.ee/
Vasta
#14
Palju sõltub sust endast kuidas liiklusreeglid endale selgeks teed. Traktori lube tehes sõitsin linnas ristmikult pööret tehes eksamineerijal eest ära, hea rahulik oli sõita üksi Big Grin  kulus tükk aega kuni järele jõudis 
Aga maru rahulik peab olema
Vasta
#15
(26-06-2016, 18:05 PM)Kalle17 Kirjutas: Pärast koolieksamite läbimist tahtsin end Tallinnasse ARKi eksamile kirja panna, aga kuna järjekorrad olid ala 2,5 kuud pikad, siis läksin enda kodulinna Viljandisse, kus sai eksamit teha juba sama nädala lõpus. Tahtsin kindluse mõttes ka seal mõned sõidutunnid võtta, mis viib mind teise autokooli juurde - LRK. Kuna LRK on Viljandis juttude järgi ainuke korralik autokool, siis oli valik kerge. Sain vaevata sõidutunni ajad sekretäriga kokku lepitud. Esimese sõidutunni alguses sõiduõpetaja Alvar ootas mind kokkulepitud kohas teades juba, et tulen Tallinnast ja tahan Viljandis eksamit teha. Autosse istudes tutvustas ta end ja rääkis, mis plaanid tal minu jaoks välja on mõeldud. Alvar on 5+ suhtumisega - pole mingit pinget, vana rahu ise, samas pidevalt räägib kuidas siin või seal kõige parem käituda oleks. Võtsin temaga kokku 4 lisatundi, igakord oli tuju hea, nalja sai palju ning rääkisime lisaks põhitõdedele ka pisiasjadest liikluses - sellest miks midagi tehakse. Nt. miks vahetult enne lamavat politseinikku peaks veitsa gaasi andma (pärast algset kiiruse maha võtmist), kuidas mägipidur töötab jpm. Enne eksamit sain talt veel mõned nõuanded eksamiks rääkisime pisut ka eksamineerijatest. Korraliku ettevalmistuse pärast, mis tänu LRKle sain, oli eksam lihtne. Kuigi muretsesin veidi, siis üsna ruttu sai selgeks, et eksamineerija Peeter Kohvi standardid on palju madalamad, kui Alvaril, mistõttu tegin ka eksami probleemideta ära.
  Ma ka tegin kunagi Viljandi ARKis eksamit, ainult et polnud enne Viljandis vist käinudki  Big Grin  Igatahes, kolmanda katsega sain tehtud ja kõik nö leivaaugud samuti teada. Tegelt oleks võinud samuti kohalikus autokoolis tunni võtta aga läks nii.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#16
(26-06-2016, 18:05 PM)Kalle17 Kirjutas:
(13-05-2015, 17:33 PM)HendrikR Kirjutas: Nonii,kuna kohe varsti siis lube tegema,oleks vaja nõu. Soovitage häid autokoole(kus oleks normaalsed õpetajad jne) Smile Päris hingehinda ei tohiks maksta Big Grin

Postitus on üsna pikk, aga oleksin õnnelik olnud, kui järgnevat ise enne autokooli valimist lugenud oleksin. Mul on isiklikke kogemusi kahe autokooliga - Odium ja LRK.

Käisin suurema osa ajast Odiumis, kuna samas koolis käis mu neiu, mistõttu erilist eeltööd ka ei teinud. Sõiduõpetajaks palusin ranget aga mõistlikku sõiduõpetajat, mispeale sekretär määras mulle Ülari, kellega ma kohe üldse läbi ei saanud. Mees sobiks õpetama nõrga või häbeliku iseloomuga õpilasi, kes kõige peale küsimusi küsimata noogutaks ja koogutaks. Kuna ma õppisin e-õppes, siis soovisin pigem küsimusi küsida ning liiklusreeglite eesmärkidest aru saada, millele vastuseks tulid tavaliselt ainult nähvamised. Tundus, et ta jagas asja, aga voorimehe suuvärk koos eelnimetatud suhtumisega ei sobinud mulle üldse, mistõttu läksime kiiresti tülli ja juba viiendaks-kuuendaks tunniks otsisin endale uue õpetaja Arne. Arne oli tunduvalt parem - enamasti rahulik ja selgitas üsna hästi. Kui normtunnid täis hakkasid saama, siis tundsin ennast tuttavates kohtades juba kindlalt, võõrastes kohtades  enamvähem. Kooli sõidu ja teooriaeksamid tegin ära esimese korraga, eksami sain teha Arnega ja pinget väga ei olnud.

Pärast koolieksamite läbimist tahtsin end Tallinnasse ARKi eksamile kirja panna, aga kuna järjekorrad olid ala 2,5 kuud pikad, siis läksin enda kodulinna Viljandisse, kus sai eksamit teha juba sama nädala lõpus. Tahtsin kindluse mõttes ka seal mõned sõidutunnid võtta, mis viib mind teise autokooli juurde - LRK. Kuna LRK on Viljandis juttude järgi ainuke korralik autokool, siis oli valik kerge. Sain vaevata sõidutunni ajad sekretäriga kokku lepitud. Esimese sõidutunni alguses sõiduõpetaja Alvar ootas mind kokkulepitud kohas teades juba, et tulen Tallinnast ja tahan Viljandis eksamit teha. Autosse istudes tutvustas ta end ja rääkis, mis plaanid tal minu jaoks välja on mõeldud. Alvar on 5+ suhtumisega - pole mingit pinget, vana rahu ise, samas pidevalt räägib kuidas siin või seal kõige parem käituda oleks. Võtsin temaga kokku 4 lisatundi, igakord oli tuju hea, nalja sai palju ning rääkisime lisaks põhitõdedele ka pisiasjadest liikluses - sellest miks midagi tehakse. Nt. miks vahetult enne lamavat politseinikku peaks veitsa gaasi andma (pärast algset kiiruse maha võtmist), kuidas mägipidur töötab jpm. Enne eksamit sain talt veel mõned nõuanded eksamiks rääkisime pisut ka eksamineerijatest. Korraliku ettevalmistuse pärast, mis tänu LRKle sain, oli eksam lihtne. Kuigi muretsesin veidi, siis üsna ruttu sai selgeks, et eksamineerija Peeter Kohvi standardid on palju madalamad, kui Alvaril, mistõttu tegin ka eksami probleemideta ära.

Kokkuvõtlikult - LRK näitas mulle, kui hea saab üks autokool tegelikult olla. Pole mingeid asjatuid pingeid, keegi ei nööri sind ning sõiduõpetaja on suurepärane - mitte ainult liiklusteooria tundmises vaid ka õpetamis(psühholoogias). Kuna Alvar oli ka üks LRK asutajatest, siis rääkisime päris palju ka ettevõttest ning üsna ruttu kahetsesin, et Tallinnas LRK filiaali üles ei otsinud. Kuigi ka Arne Odiumist polnud paha õpetaja, siis ettevõtte endaga oli mitmeid probleeme - (tagantjärele uurides) ühed Tallinna kalleimad hinnad, sõiduõpetajate tase väga varieeruv, sõidutunde raske saada, kuna õpetajatel tööd liiga palju, libedasõidu Pärnus rikkus ära sealne koolitaja, kelle ainsaks eesmärgiks oli koolitus võimalikult kiiresti läbi saada, ehk kui midagi kohe välja ei tulnud, siis teist varianti ei saanud. Kokku sai sõita ainult 15-20min, kuigi kirjade järgi pidi 45min olema. Esmaabikoolitus oli Odiumis hea, pimedasõit oli võrreldes LRKga üsna mõttetu. LRKs käib pimedasõit simulaatoril, kus õpilasel lastakse kogeda kõiki võimalikke olukordi - loomade üle tee jooksmised, kurvi peal tuledeta auto, helkurita jalakäija - olukorrad, mida reaalselt maanteel pimedasõidus reeglina ei koge.

Julgen soovitada LRKd, kes on küll väiksem, aga tehakse õiget asja. Kes Odiumi valib, siis soovitan Arnet või Gunnarit (sõbra sõiduõpetaja).
http://liiklusklubi.ee/
Ka minul Ülar Tõkke ja Odiumiga kehvake kogemus. Ülar on ropu suuvärgiga ja agressiivne inimene.
Vasta
#17
Sai käidud nii A kui B kategooriat tegemas Kalju autokoolis.
Kokkuvõtlikult võiks asja kirjeldada: raske õppustel, kerge lahingus.
3D CAD, laserlõikus, CNC freesimine, 3D-printimine ja palju ägedaid tööriistu
Teosta oma projekt Kultuurikatla MakerLabis
Vasta
#18
Tegin Hajas bussiload, kõik oli tipp-topp, välja arvatud sõiduõpetaja GUNNAR SÄHKA, kohutav vanamees, nikotiininarkomaan ja närvihaige, praktiliselt mitte midagi ei õpetanud, ainult parastas, no ei oska sa sõita, kukud kindlasti läbi jne jne. Kui ütlesin, et ma ei oska seda, teeme veel korra, lõi käega -- ei ole mõtet. Platsi peal ütles, et harjuta boksi tagurdamist, ise ronis putkasse. Aga kui mustalt sõidutunde võtsin, siis pistis raha taskusse, aga tolku ei olnud. Hoiduge sellest vanamehest ja sellistest "õpetajatest".
Vasta
#19
Sõltub sellest, kui suured on hinnaerinevused erinevatel autokoolidel?

Et algajal autokoolist maksimaalselt kasu oleks, soovitan kindlasti enne esimest sõidutundi nii palju iseseisvalt platsil sõitmas käia, et siduri, piduri, tagurdamise, käiguvahetuse, gabariiditunnetuse jms. osas oleks asi käpas. Ehk et pm. võiks ka kohe platsi eksami ära teha.
Vasta
#20
(27-09-2017, 16:23 PM)jurkman Kirjutas: Tegin Hajas bussiload, kõik oli tipp-topp, välja arvatud sõiduõpetaja GUNNAR SÄHKA, kohutav vanamees, nikotiininarkomaan ja närvihaige, praktiliselt mitte midagi ei õpetanud, ainult parastas, no ei oska sa sõita, kukud kindlasti läbi jne jne. Kui ütlesin, et ma ei oska seda, teeme veel korra, lõi käega -- ei ole mõtet. Platsi peal ütles, et harjuta boksi tagurdamist, ise ronis putkasse. Aga kui mustalt sõidutunde võtsin, siis pistis raha taskusse, aga tolku ei olnud. Hoiduge sellest vanamehest ja sellistest "õpetajatest".

platsisõitu võin ise ka õpetada.valemid siiani peas ja vahel nii kord paar aastas lihtsalt igavusest tagurdan külgboksi kõige pisematesse taskutesse ja puhtalt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne