20-09-2015, 21:23 PM
(19-09-2015, 20:54 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: No nii,leidsin oma peast ühe küsimuse targematele.
Kas kellegil on kogemust mõne uuema reduktorstarteriga mida on paigaldatud sõiduauto diiselmootorile? Mind huvitab see,et kas need uuemad starterid veavad mootorit sama käbedalt ringi nagu tavalised või kiiremini? Olen märganud,et KW. on neil rohkemgi peale märgitud. Ja kas need kannatavad ka pikemat ketramist kui tavalised? No midagi jagan asjast ka ise aga kogemus puudub. Ehk on keegi juba jantinud nendega?
Tänan!
Reduktorstarteritel on parem moment sama võimsuse juures. Paraku aga on raamatupidajad tuvastanud, et põhimootori käimaajamiseks hädavajaliku momendi saab kätte ka väiksema (odavama) starteriga
Kuumasurma kardavad mõlemad, reduktorstarteri eeliseks võiks lugeda elektrimootori pideva pöörlemise, kuna ülekanne on tugevalt aeglustav. See vähendab starterit enim tapvat surnud seisust ülevenitamist, kus jahutust ei ole, kuid kuumutamist seda enam.
Isiklik eelistus on alati reduktor. Võimas säärane Uhiuuel starteril pole vahet, kuid otseveostarter jääb vanudes aeglasemaks, reduktor teenib reeglina surmani.
Mida tähendab "uuem"? MB diislitel oli reduktorstarter juba kaheksakümendatel, ilmselt ka VAG-toodetel ja BMW-l.