Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri

Veel rumalaid küsimusi. Nimelt üritan hetkel toimetada uue kasvuhoome materjaliarvutustega. Kas 20*20*20*2 U-profiil on katusesarikate jaoks piisav materjal? Sarikad paneks 800-1000 sammuga.  Katus tuleks kilest ning 45 kraadise nurgaga, et tagada talvel lume mahajooksmine. Laius ~4m pikkus 20-30m. Küljepostid paneks 20*20*2 vinklist sama sammuga mis katusesarikad. Katuseharjale sarikate ühendamiseks lihtlabane sirge toru.Küljepostide ülemisse otsa samamoodi nagu katuseharjalegi sirge toru. Ühendused teeks kogu hoonel keevitusega.

Ühesõnaga konstrui on silmeees olemas aga materjalivalik ja sarikate/postide samm on need mis peavalu hetkel valmistamas on.

(27-02-2016, 14:07 PM)nustu826 Kirjutas:  Kas siis hüdropidurid pannakse passi kirja?
...
Ja nende poola sildadega on see, et käru täismass on 3900kg, seega peaksin ma neid sildasid panema sinna alla 3tk. ja ostma ühe komplekti uusi vedrusid ja lisaks võtma ta uuesti arvele... Seega tuleb juba arvestatav summa või mis.

O2 haagis saab olla kuni 3500 kg. Üle selle on O3, millel peavad olema pidevatoimelised pidurid.

Poolast saad ka kangemaid sildu, lihtsalt ma oma polutorkale aastake tagasi soetasin uued säärase hinnaga.

Tagurdamise tarbeks tuleb kas tõkis teha või miskine elektriline hujoovina lisada, nagu eelkirjutajad juba õigesti märkisid. Mis jälle eeldab 13-klemmilist pesa-pistikut või lisapistikutega jändamist.

Oma veduri ja oma käru puhul saab seitsme juhtme süsteemist "laenu võtta"
Pargid põlevad ka ühe juhtmega ja udutuld on üliharva vaja Smile
Muu käru jaoks võib teha ümberlüliti mis standardi taastab.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(28-02-2016, 22:21 PM)v6sa Kirjutas:  
(27-02-2016, 14:07 PM)nustu826 Kirjutas:  Kas siis hüdropidurid pannakse passi kirja?
...
Ja nende poola sildadega on see, et käru täismass on 3900kg, seega peaksin ma neid sildasid panema sinna alla 3tk. ja ostma ühe komplekti uusi vedrusid ja lisaks võtma ta uuesti arvele... Seega tuleb juba arvestatav summa või mis.

O2 haagis saab olla kuni 3500 kg. Üle selle on O3, millel peavad olema pidevatoimelised pidurid.

Poolast saad ka kangemaid sildu, lihtsalt ma oma polutorkale aastake tagasi soetasin uued säärase hinnaga.

Tagurdamise tarbeks tuleb kas tõkis teha või miskine elektriline hujoovina lisada, nagu eelkirjutajad juba õigesti märkisid. Mis jälle eeldab 13-klemmilist pesa-pistikut või lisapistikutega jändamist.

Kui saladus ei ole siis millisest poolakast on juttu, kui raatsid viska linki, Palun.

(28-02-2016, 22:44 PM)Marko Kirjutas:  Oma veduri ja oma käru puhul saab seitsme juhtme süsteemist "laenu võtta"
Pargid põlevad ka ühe juhtmega ja udutuld on üliharva vaja Smile
Muu käru jaoks võib teha ümberlüliti mis standardi taastab.

Kõike saab. Cool Iseasi, kas vajadus lülitit keerata meenub ikka kohe või alles peale tulede kontrollploki mahakõngemist? Rolleyes

Minu haagise sillad asendasid Kernu poisid:
http://haagisekeskus.ee/

Vana Petzli asendamine uuema poolakaga oli veidi keerukam, kui lihtsalt uue silla allakeeramineWink Hindeks tööle nelipluss, kiirustamisega jäid mõned nurgad lihvimataWink

Sillal on BPW kapslid, birkat aga ma isegi ei ole taibanud otsida...

kui kasutada algse 3-juhtmelise lambda / O2 anduri asemel 4-juhtmelist (mõlemad Bosch), siis kuidas ühendada?

Boschi näitel:
- 2x valge juhe lähevad 1:1 ja polaarsus pole oluline. See on "küte"
- 1x must läheb 1:1 - nn signaalijuhe
- üle jääb 1x hall ja selles on küsimus - see on 4-juhtmelisel nn signaaliringi "ground". Aga kas see on vooluringi osa (siis peaks kere-massi ühendama) või tõesti lihtsalt nn maandus, mis ei puhu otsest funktsionaalset pilli?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"

(29-02-2016, 12:22 PM)v6sa Kirjutas:  Kõike saab. Cool Iseasi, kas vajadus lülitit keerata meenub ikka kohe või alles peale tulede kontrollploki mahakõngemist? Rolleyes
Hoolega järgi mõeldes peab lüliteid kaks olema, teisega tehakse käru tavaseades vedurile sobivaks. Kui nüüd meeles pidada, et mõlemaid lüliteid peab korraga pruukima, siis on kahju võimalus täpselt null Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(29-02-2016, 13:55 PM)13piisab Kirjutas:  kui kasutada algse 3-juhtmelise lambda / O2 anduri asemel 4-juhtmelist (mõlemad Bosch), siis kuidas ühendada?

Boschi näitel:
- 2x valge juhe lähevad 1:1 ja polaarsus pole oluline. See on "küte"
- 1x must läheb 1:1 - nn signaalijuhe
- üle jääb 1x hall ja selles on küsimus - see on 4-juhtmelisel nn signaaliringi "ground". Aga kas see on vooluringi osa (siis peaks kere-massi ühendama) või tõesti lihtsalt nn maandus, mis ei puhu otsest funktsionaalset pilli?

Oled peaaegu õigesti aru saanud. Aga sina pead ühendama selle halli ikka miinusesse (mootri korpus/auto kere) muidu ta sul tööle korralikult ei hakka.
Paljudel on see neljas seal just sellepärast, et selle miinuspoolusega saab muuta signaali asukohta "graafikul" ja sellega saab aju tuvastada lambda (o2 snsr) rikke kergemini.

(28-02-2016, 22:21 PM)v6sa Kirjutas:  
(27-02-2016, 14:07 PM)nustu826 Kirjutas:  Kas siis hüdropidurid pannakse passi kirja?
...
Ja nende poola sildadega on see, et käru täismass on 3900kg, seega peaksin ma neid sildasid panema sinna alla 3tk. ja ostma ühe komplekti uusi vedrusid ja lisaks võtma ta uuesti arvele... Seega tuleb juba arvestatav summa või mis.

O2 haagis saab olla kuni 3500 kg. Üle selle on O3, millel peavad olema pidevatoimelised pidurid.

Poolast saad ka kangemaid sildu, lihtsalt ma oma polutorkale aastake tagasi soetasin uued säärase hinnaga.

Tagurdamise tarbeks tuleb kas tõkis teha või miskine elektriline hujoovina lisada, nagu eelkirjutajad juba õigesti märkisid. Mis jälle eeldab 13-klemmilist pesa-pistikut või lisapistikutega jändamist.

Paberite järgi on tegu O2 haagisega ja täismass 3900kg. See mida saab olla ja mis tegelikult on on kaks täiesti erinevat asja... Reaalselt võin ka lasta muidugi seda kaalu 400kg allapoole tuua, kuna 3900se lubatud haagise massiga autosid on Eestis vähe ja niikuinii selliseid koormaid vedama ei ole plaanis hakata. Aga neid leidub. Kuigi maksimum siin lubatud on jällegi 3500 ainult...

On see kaalunumber kellegi apsakas või mitte, tegu on täieõigusliku O2 haagisega.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.

(29-02-2016, 19:44 PM)Dexter Kirjutas:  Aga sina pead ühendama selle halli ikka miinusesse (mootri korpus/auto kere) muidu ta sul tööle korralikult ei hakka.
tundub, et on jah see "lisamass" vajalik. Lisasin eile lambdajuhtme ja kere vahele kaablijupi ja paistab, et Motronic 2.5 rahunes maha - "uue" lambdaga permanentselt tekkinud O2 anduri viga pole end enam / veel ilmutanud.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"

(29-02-2016, 20:47 PM)nustu826 Kirjutas:  Paberite järgi on tegu O2 haagisega ja täismass 3900kg. See mida saab olla ja mis tegelikult on on kaks täiesti erinevat asja...

Eks pead ise kaaluma, kas võimalik keberniit öisel metsavahelisel teel peast miilitsaga kohtudes on väärt ekstra 400 kilo olemasolu passis. Ning tõenäoliselt asjalik ülevaataja ka märkab seda numbrit ning esitab mõned küsimused selle asjakohasuses. Tõenäoliselt saadab andmeid korrastama.

Tõenöoliselt on see haagis arvel nullindate algusest, kui toonase ARK leti taga õigel ajal veenvalt nutulaulu esitades sai igasuguseid numbreid ilma igasuguse tõendusmaterjalita passi kanda. Paraku on säärane "hallil alal" toimetamine nagu püksi kusemine talvel: alguses on soe ja hea, aga peatselt hakkab külm... Praeguses turumajanduslikus olukorras peamiselt rahakotil, kuna kõrvalekalded õigusnormidest on tasulised.

(01-03-2016, 10:39 AM)v6sa Kirjutas:  
(29-02-2016, 20:47 PM)nustu826 Kirjutas:  Paberite järgi on tegu O2 haagisega ja täismass 3900kg. See mida saab olla ja mis tegelikult on on kaks täiesti erinevat asja...

Eks pead ise kaaluma, kas võimalik keberniit öisel metsavahelisel teel peast miilitsaga kohtudes on väärt ekstra 400 kilo olemasolu passis. Ning tõenäoliselt asjalik ülevaataja ka märkab seda numbrit ning esitab mõned küsimused selle asjakohasuses. Tõenäoliselt saadab andmeid korrastama.

Tõenöoliselt on see haagis arvel nullindate algusest, kui toonase ARK leti taga õigel ajal veenvalt nutulaulu esitades sai igasuguseid numbreid ilma igasuguse tõendusmaterjalita passi kanda. Paraku on säärane "hallil alal" toimetamine nagu püksi kusemine talvel: alguses on soe ja hea, aga peatselt hakkab külm... Praeguses turumajanduslikus olukorras peamiselt rahakotil, kuna kõrvalekalded õigusnormidest on tasulised.

Kuidas küll sai küsimusest kas O2 haagisel võivad olla hüdropidurid moraaliloeng selle kohta, et ilma piduriteta liiklemine on paha paha ja et moraalselt on kaalunumber passis vale? Konkreetselt oli ju jutt et tahan sillad vahetada selleks, et pidurid korda teha.

Ja peast miilitsaga kohtudes ei ole vahet kas ja mis, kui üldse midagi valesti on. Tema teeb ära niikuinii...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.

(01-03-2016, 16:27 PM)nustu826 Kirjutas:  Kuidas küll sai küsimusest kas O2 haagisel võivad olla hüdropidurid moraaliloeng selle kohta, et ilma piduriteta liiklemine on paha paha ja et moraalselt on kaalunumber passis vale? Konkreetselt oli ju jutt et tahan sillad vahetada selleks, et pidurid korda teha.

Ja peast miilitsaga kohtudes ei ole vahet kas ja mis, kui üldse midagi valesti on. Tema teeb ära niikuinii...

Minu paha, vabandan. Loomulikult võib igaüks oma elu elada nii huvitavaks, kui ise tahab. Cool

O2 haagisel võivad olla hüdroajamiga pidurid:
MKM määrus nr 42 lisa alates lk. 36.

Kusjuures minu üllatuseks on lubatud ka pidevatoimelised pidurid. Seega võib tuunida endale väga meelepärase süsteemi valmis, ainult tüübikinnitusega läheb keerukaks.

aga siiski 3900 kg täismassiga haagis ei saa enam olla o2
see on juba o3

http://www.mnt.ee/index.php?id=24481

sama on ka nende suuremate kaubikute ja usa kastikatega
see, et passis on registrimass 3500 või vähem ei tähenda enam midagi
loeb ainult täismass ja selle järgi peavad olema vastavad load taskus

 

Ma pean ka kaasfoorumlase v6sa ees vabandama. Lihtsalt paha päev oli ja teist korda tema postitusi lugedes jäi tunne, et tema arust ma kavatsen liiklusesse tulla ilma piduriteta ligi 4 tonnise täislastistud haagisega, kuigi oli kirjas et pidureid tahan paigaldada... Kuul jooksis lihtsalt kokku...

Teema uuesti läbi rääkides on seis selline. Arvel on O2 haagis, millel täismass 3900 kg. Ühest ja teisest kohast järge ajades siis jah, üle 3,5t ei ole meil lubatud inertspiduriga haagist vedada. Samas ei tähenda see muidugi seda, et seöllist asja olla ei võiks. Vedamine on iseasi. Huvitav oli ka see, et sellessammuses lisas ei ole alla 3,5 tonniste haagiste pidurite kohta miskit... Kirjas et O2 pidurid peavad vastama järgmistele nõuetele .......ja siis viide punktile kus kirjutatakse üle 3,5 tonniste haagistega vedukite kohta...
Hüdropidurite kohta keelavat juttu ei olnud, siis järelikult on lubatud...

Või ma lugesin jälle üle rea...

Uusi sildasid ei hakka ostma mingi 400€ tükk, sest korraliku kandevõimega sillad saab tasuta kaasa, küll ketaspiduriga...
Uued sillad + veel nipet-näpet ja ongi tonn läinud oma aega arvestamata. Siis on juba lihtsam võtta 1700€ a24-st kasutatud aga sõitev ja korralik samasugune. Praegusel hetkel on see haagis mul kuskil 100€ käes koos sildade ja pidurisupportite ja peasilindri jms.ga... Ja tonn euri ei ole just väike raha minu jaoks.

Keeruliseks saan ma enda elu elada vat siis, kui ma võtan sellesama haagise, lasen tal teadagikuidas ÜV ära teha ja siis lendan liiklusesse... Siit tuli ka soov sildasid vahetada, sest allolevatel pidurite võimalust ei ole ja ei saagi olema...
Ja sellist tsirkust ma ei hakka rohkem tegema kui haagist ära tuues...

Peast miilitsaga olen kokku puutunud - Kui kohe mitte midagi ei leia, siis midagi leiab ikka. Milleks muidu käia ring ümber auto ja lüüa rusikaga kõva kolakas iga tule pihta, et äkki kustub pirn ära. Näed üks kustuski ja siis tuli loeng et näed sul rekkal jääb külgmiste gabariitide vahele liiga pikk pime maa, et mis siis saab kui keegi arvab et tühi auk ja üritab küljepealt risti läbi sõita....


MeelisV:

Ma ei toonud mitte sõiduki registrimassi näidet, vaid lubatud piduritega haagise massi. Seda leidub ikka nii mõningatel autodel  üle 3500kg, kuigi ARK peaks kohitsema ka need numbrid 3,5 tonni peale...

Ja tõesti - võibolla on haagise arvelevõtt toimunud sellise mehe käes, kes mäletas peast mingisuguseid muid numbreid, aga teadaolevalt olen mina sellesama haagise 4-s omanik. Veel küll mitte paberitejärgne. Seega eelnevad mehed ARK-s ei ole kah neid numbreid miskiks pidanud.

CE on mul taskus

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.

(01-03-2016, 21:13 PM)nustu826 Kirjutas:  Ma pean ka kaasfoorumlase v6sa ees vabandama.
...

Ei pea, ma paraku kipun kohe õpetama kukkuma Sad - elukutse häda, eksole. Aga ilus ju on, aitäh Cool

Hüdroajamiga pidurite ehitamisel mõtle hoolega õhu väljasaamise peale. Kui see haagis just igapäevaselt ei sõida, saab see teema olema üsna päevakohane.

Peasilindri valik ja sellele piisava käigu tagamine pasliku jõuga saab olema tõsine peavalu. Ketaspidurid hammustavad üsna hästi Big Grin  Siinkohal minu teadmised lõpevad. Ise läheks katse-eksituse teel liikvele sildade doonori peasilindri ja 1/3 õlakuga. Aga see võib ka väga puusse minna, eriti tühja haagise pidurid võivad kole äkilised saada.

3500+ kg krusad on N2 ja küsivad vähemalt C1. Üleminekuaeg lõppes eelmise aasta lõpuga ära. Sinu haagise teema on puhtalt julguse küsimus. 3900 kilo on O3... Selle vedamiseks peab olema M2 või N2 vedur, N1 või M1 sõiduki järgi neid vedada ei võiSad (Kood 1110, lk 121 viidatud määrusest). Ning >3500 kg haagise piduritele hakkab kohe kehtima hulk lisanõudeid. Kuniks keegi seda ei avasta ja passis on kirjas O2, saad rõõmsalt edasi tarbida. Ning kui keegi hakkab midagi muud väitma, ajad silmad suureks. Tõsi, see siis ei aita, kuna seaduse mittetundmine ei vabasta vastutusest... Küll võib aga veenvalt esitatuna vähendada karistuse karmust.

Jääb ainult loota, et avastamine ei toimu mõne agara juristi poolt avarii tegelikku põhjustajat süütuks loputades. Sest siis oled "juhtinud autot kerges jopes" ja vaielda on väga raske...

OK, see läks nüüd jälle targutamiseks Sad

Saan aru, et siin on ka muusikahuvilisi kodanikke.

Kas keegi ehk oskab nimetada muusikalist kollektiivi, mis sisustab selle video alguse ja lõpu sekundid?  Hea meelega tutvuks nende heliloominguga lähemalt.
Kunagi oli veel ühes Hallo Kosmose saates(lugu algab 1.47.02), mis Vigala Sassiga salvestatud, lõpulooks sarnase kõlaga instrumentaal, arvan, et oli sama bänd.

1) Kuidas tuvastada kas bensiinile on lisatud 2T õli? Sügisel tõin ühe 20l kankuga bensiini, aga ei mäleta kas 0,5l õli kallasin juurde. Plastkanistris, mõnda aega oli päikse käes, isegi kui valasin õli siis on värv ära pleekinud. 

2) Mida kasulikku teha katkise 10 tonnise tungrauga? Silindri osa murdus ära tipust.

(06-03-2016, 00:04 AM)hillar2 Kirjutas:  1) Kuidas tuvastada kas bensiinile on lisatud 2T õli? Sügisel tõin ühe 20l kankuga bensiini, aga ei mäleta kas 0,5l õli kallasin juurde. Plastkanistris, mõnda aega oli päikse käes, isegi kui valasin õli siis on värv ära pleekinud. 

2) Mida kasulikku teha katkise 10 tonnise tungrauga? Silindri osa murdus ära tipust.

1) võta näpuvahele veidi ning hõõru. Kui näpud jäävad jäävad libedaks siis on õli sees. Puhtas bensiin kuivab ära kohe. Või kasta paberi leht sisse ning võrdle seda puhta bensiini omaga. õli korral jääb tumedam kuivades.

Kindluse mõttes mina olen alati lisanud uue normi õli sest mootori kokkulaskmine on kallim kui 20l bensu sääst. Ebamäärast suitsu pole täheldanud , mis on ka faktiks , et 2T segubensiin ei talu pikaajalsit seismist!!  Tehes aga värsket 2X vängemat segu on sinine vine kohe üleval. 

Riskivärk

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed

1) Vala sae paak täis ja vaata kas saad tühjaks enne kui seisu jääb.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne