12-04-2016, 13:11 PM
(12-04-2016, 12:40 PM)13piisab Kirjutas: kumma otsa rehvid moodsal elektroonikat täis (aga nõrga mootoriga) tagaveolisel suvel kiiremini kuluvad?
Sõiduk on 2009a BMW 316 ja kuigi on olemas uued suverehvid, siis ainult kaks on veljele venitatud. Ülejäänud kahel on "mõtteliste naastudega" naastrehvid ja vaatasin, et ei teeks rehvitöökojale ja endale hetkel tüli ning pruugiks talverehviriismed (mida kardetavasti jagub terveks suvehooajaks ja äkki enamgi) ära. Paneks need aga sellesse otsa, kus need kiiremalt kuluks - siis saab südamerahus (et olemasolev ressurss on ikka lõpuni ära tarbitud) normaalse komplekti rehve alla.
ise kipun arvama, et esiotsas kulub sel masinal rehv rohkem - pidurdusenergiast ca 80% jääb ju sinna ehk jõud on ilmselt väeti ja elektroonika poolt kahtluste puhul hästi "kägistatud" mootorirammust ees siiski suuremad. Pluss kurvivõttude eeldatavalt suurem esisillakoormus.
Absoluutselt kindlasti jäta talvekad esiratastele. Sõltumata veoskeemist ja igasugustest kontrollidest. Vanade talvekate pidamine nt. märjal asfaldil on vähegi asisest suvekast nii palju halvem, et nt. järsu pidurdamise korral läheks tagaosa minema kui seal kehvemad rehvid.
Tegelikult on selline combo igati ebamõistlik ja eeldab ka teadlikku sõidustiili.