Muruniiduki õli vahetamine
#1

Uutel niidukitel pole enam all mulku kust mahlad välja niristada.Poes müüja väõitis mingit vaakumpumpa,samas lugesin manuaali ja seal mingi pilt kus rattad taevapoole ja õli niriseb välja.Mis õige oleks?Bja S mootor, umbes selline pill https://www.baumax.ee/et/kodu-ja-aed/aia...51-bo.html
Vasta
#2

Suurem süstal ja voolikujupp teevad selle töö ära. 

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Üldiselt kui korgi poolse külje peale keerad, peaks ilusti sissevalamise korgist õli välja ka tulema, kuna korgi ava tundub siis madalaim punkt olevat.
Vasta
#4

Strattoni puhul toimib, konkreetse mootori kohta ei tea. Paak peab ka muidugi tühi olema.
Muruniiduki õlivahetuse kohta on siin kusagil terve teema.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

Leidsin http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=48507
Vasta
#6

2003 Honda mootoril oli veel kõhu all punn olemas, 1/4"padrunisaba jaoks, 2006 oli juba ära ratsionaliseeritud. Kallutamise nipp toimetab kenaste, igal  kevadel. Kuna "originaal kvaliteet muruniidukiõli" 0,8l pudelike maksab juba enam kui lihtne täissünt mootoriõli, siis käib sees 5w40, õlikulu 0, masin ise (yardman vms) sis 10-s hooaeg. võrreldes BS-ga töökindlam, võll tugevam, vaiksem ja ökom, mes sa muud ikka tahad.


Vasta
#7

Mul hiina mootoril ka kõhu all korki pole, küll aga on sissevalamise korgi all punn, lõpuks ikkagi lihtsam küllili keerata muidu selle korgi kaudu lödistab niiduki korpuse täis. Kuna omal ka muud õli peale 5w40 polnud kodus siis läks hiinlasele ka sama õli sisse, kui sõiduautole sobib, siis kõlbab ka muruniidukile Big Grin
Vasta
#8

Kasutan ka ammu juba 5w40 igas mootoris... autod (ka Lada), motikas (K750), muruniitja, roller (4t). Mingeid probleeme pole olnud.
Vasta
#9

Eks see külilikeeramine üks üks õige asi ikka ei ole. Muude võimaluste puududes tuleb seda siiski kasutada. Olen remondis olevatele olevustele ise ava ja punni teinud, seda vastavalt soovile. Parem variant on... olemasolevale punnile (kui see on olemas sissevalamise korgi all) teha torupikendus, siis ei pea külili keerama ja jookseb ilusti üle korpuseserva anumasse, ainult kerge kalle on vajalik.


Vasta
#10

aga miks punnid ära jäeti?
Liiga kallis toota?
Vasta
#11

(22-05-2015, 08:50 AM)pannkook Kirjutas:  aga miks punnid ära jäeti?
Liiga kallis toota?
Mootorid pidasid liiga kaua vastu, keegi ei ostnud enam uusi? Vaja õlivahetus nurjata? Või on tegemist sama suunaga mis autode juureski. Et igaüks ise midagi tegema ei kipuks, teeme selle keeruliseks ja spetsriistu nõudvaks, et inimene volitatud teenindusse rahakotti puistama läheks.
Paraku ei osatud arvesse võtta nõukogude inimese visadust ja leidlikkust.  Wink Isand Tift võtab kätte ja teeb ise puuduva ava ning paigaldab korgi. Hui tebe, kapitalist!  Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#12

(22-05-2015, 08:50 AM)pannkook Kirjutas:  aga miks punnid ära jäeti?
Liiga kallis toota?

Ise küsin, ise vastan. Nagu ühes teises teemas ilmnes, siis garantiiaja peab õli vahetama vastu küll ja edasine pole maailmamajanduse huvides teretulnud. Toungue
Vasta
#13

mul üks muruniitjaist on mingi noname eelmise sajandi lõpuaastaist.
varem ikke viisakalt avasin õlipunni ukselingi ja lapiku kruvika koostöös.
a viimastel aastatel pole enam punn avaneda tahtnud ja kui esimesed kaks suve ikke põdesin ja vaatsi ühtepuhku varrast ja tase sai maksimumi kanti hoitud, siis
minevi aasta vist enam varrast ei puutundki ja nüid ikke piilusin. oli teine ilus puhas. no igaks petteks valasin sisse tilga mingis kanistris leidunud pära ja jätkan tehnika väärkohtlemise eksperimenti.
kusjuures ma ikke proovisin olla hää peremees ja soetasin suisa suure sütlamoodu asja tükkis voolikujupiga. a see krdi ohelik ei mahu niiduki kone õljumi august sisse. ja siis jäigi tühjendamine soiku.
a kone käivutub kenasti, töötab ilusti siidiselt ja niidab ka. sellest viimasest ma järeldan, et mingi tera ilmselt on ka veel all. mis sa hing rohkemat oskad tahta. igatahes olen kindel, et enne irduvad korpuse küljest rattad kui see kone otsa saab. (kui ma just nüüd selle postitusega ää ei sõnanud)

või võtaks kätte ja prooviks ka seda sisse minemise mulgu kaudu välja tulemise sisteemi? vaja kohe mõelda.
Vasta
#14

Muuseas, kui see õlipunn kipub kinni jääma (mootri korpus on ikkagi alumiiniumist). siis uus punn tuleb teha kapronist- probleemide korral hea jõulisemalt eemaldada Smile . Aga seni pole probleeme täheldanud.


Vasta
#15

Süstal + voolikujupp. Suur süstal maksab apteegis ~2€. Smile
Vasta
#16

(22-05-2015, 11:42 AM)wax Kirjutas:  Süstal + voolikujupp. Suur süstal maksab apteegis ~2€. Smile

Vaakumpumpa pakus k-rauta müüja 12€,aga ei kutsunud ostma.
Vasta
#17

(21-05-2015, 22:48 PM)motamees Kirjutas:  Kasutan ka ammu juba 5w40 igas mootoris... autod (ka Lada), motikas (K750), muruniitja, roller (4t). Mingeid probleeme pole olnud.

Kui sellel rolleril on märgsidur, siis küll ei soovita tavalist mootoriõli kasutada. See küpsetab siduri küllaltki kiirelt ära. Vajalik mootorratta 4T õli.
Vasta
#18

Teeninduses käis niidukite õlivahetus kõik välja kallamisega, sest keegi ei viitsinud ega tahtnud selle kinni mädanenud punniga seal all jantida. Kahjuks minu selle alased kogemused jäävad aastase kuni 2005 ja moodumaid asju ei tea, aga kuni sinna maani jooksid niidukite karterid ilma probleemideta tühjaks kallamise teel.
Et paagist bena välja ei voolaks, siis oli tavalise 5l kanistri korgi tihend täpselt paras enamus niidumasinate korkkidele. Kui see ei sobinud siis tavaline kilekott. Seda tihendit ei tohtinud muidugi korgialla unustada. Muidu oli paagis varsti vaakum ja masin seiskus.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne