04-06-2017, 07:01 AM
(01-06-2017, 22:30 PM)AsTroSS Kirjutas:(01-06-2017, 13:25 PM)maisalup Kirjutas: 100 kw generaator nõuab 300kw mootorit mis töötab umbes 70% võimsusel ehk 210kw. 250g/kwh on tavaline kulu diiselmootoritel. Laias laastus võiks see kompott 50-55 liitrit diislit läbi lasta kui 100kw voolu kasutusel on koguaeg...
Mis sajandi matemaatika see on? Või mis tüüpi moootorite?
Tänapäevaste mootoritega on olukord selline : 100kw (elektrit ) vajab ca 115-120 kw (meh) mootorit.
Diisli erikulu on ca 205g/kwh kohta
Kui mootor on liiga suur,siis läheb liiga palju energiat korstnasse
Ainuke erinevust tänapäevaste ja igivanade genekte vahel on see,et vanad elasid nullist 100% koormuse lülituse üle, tänapävased aga enam ei suuda , pöörlevat massi on liiga vähe..
Matemaatika on pärit sellest et toodi kunagi 40kw diiselgeneraator, millel oli 120kw diisel mootor ja põhiandmetes oli et generaatori täisvõimsusel on mootori max võimsusest kasutusel 70% ja generaatoril oli ka väike varu, kannatas veidi lühiajalist ülekoormust siis oli diiselmootori kasutus 100%. Järelikult kui mootor liiga võimas, siis oli loodud kestma mitte 100 tundi ja asi küpse... Ega generaator ei tooda vooli 1:1 vedava mootori võimsusega tahab ikka väljatulevast voolust 2,5 korda rohkem sisendvõimsust. 4kw generaatoritel on ka 13hp mootorid peal ja kui koguaeg 4kw järel hoida siis on väljalase punane generaatoril, täielik ülekormus ja 13 hp asemel peaks olema 20 et asi suudaks jätkusuutlikult järjest päevi või nädalaid töötada...